Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ybr 125 Hava Ayarı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Ybr 125 in hava vidasını tam sıkdıktan sonra ne kadar açmam gerekir.Bilgilendirirseniz sevinirim.
    HONDA


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    1,5 tur diye hatırlıyorum

  3. #3
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    o motorun durumuna gorew değişir ama ortalama 1.5 ile 2.5 arasında değişir
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  4. #4
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    O rolanti ayarı değil miydi.Ben 3,5 yapdım
    HONDA

  5. #5

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    sola dogru cevir motoru çalıştır . En düzgün şekilde nerde çalışıyorsa orda bırak bırde bıraz gaz ver gaz yedıgı zaman yerindedir
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  6. #6
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Şimdi gaz yiyorda 3,5 tur açık.Çokmu açık hava ?
    HONDA

  7. #7
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Bak ybr topiğinde en son rölanti ve hava ayarı nasıl yapılır yazdım..
    Onu çok iyi bir ustadan öğrendim..Bak istersen..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  8. #8
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Abi ben ondan bişi anlamadım
    HONDA

  9. #9
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Neden anlamadın..?
    Tek başına sadece rölanti yapılır ama senin sorunun ikisi sanırım.
    Sen bir daha oku..
    Hava vidasına neyle ulaştın...
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  10. #10
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Böyle bir düz tornavida var elimde bundan daha ince tam oraya uygun.Elimle döndürebiliyorum.Ya rolantiyi sonuna kadar sıkıp 2,5 tur mu açıcam ?


    HONDA

  11. #11
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc


    hava ayar vidasının yerini sormuşta selçuk...

    Önce hava ayarını 2,5 tur kapat...
    Hava ayarını yaparken motor sıcak olsun.

    1. hava ayar vidasını 2-2.5 tur sık.
    2.motoru çalıştır. ( rolantide durmaz stop eder.)
    3.rolanti ayarını yükselt ( normalden biraz fazla)
    4.azar azar hava ayarını gevşet ( rolanti yükselmeye başlar)
    5. rolanti ayarını biraz düşür
    6. hava ayarını rolantinin en yüksek olduğu konumda bırak .
    7. rolanti yi son bi defa ayarla .

    Sonunda gaz verince stop etmemesi lazım..
    crxforever ve cem_bloodz bunu beğendiler.
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  12. #12
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Tamam abi denerim yarın.Teşekkürler.Birde rölantide oynuyor ibre.O hava ayarındanmı yapar ?
    HONDA

  13. #13
    selçuk sezer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2008
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Sym hd2
    teşekkürler sağol serdarmert
    Sıdkın hakikatı seni yalandan başka bir şeyin kurtaramayacağı bir yerde gerçeği söylemendir"Cüneyd i Bağdadi"

  14. #14
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    serdarmert, söylediklerin doğrultusunda hava ayarını yaptım. öyle ki bir süredir rölanti sorunu yaşadığım motosikletim şimdi 800 devirlik rölantiye bile sorunsuz ayarlanabiliyor ve stabil kalıyor. kılavuz için teşekkür ediyorum.

    fakat ayarı ideal olarak yaptıktan sonra, jiklede problem oluştu. motor sogukken yani jikle ihtiyacı mevcut olduğunda çekiyorum fakat bu sefer de motor rölantide durmuyor. jikle açıkken devir normalde bir noktada sabit kalır, motor ısısı yükseldikçe de sabitlendiği nokta yukarı dogru cıkardı. şimdi ise jikle çekildiği anda motor boguluyor ve devir gittikçe düşerek en sonunda alet stop ediyor.

    aklına birşeyler geliyor mu?

  15. #15
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    hava ayar vidasının yerini sormuşta selçuk...

    Önce hava ayarını 2,5 tur kapat...
    Hava ayarını yaparken motor sıcak olsun.

    1. hava ayar vidasını 2-2.5 tur sık.
    2.motoru çalıştır. ( rolantide durmaz stop eder.)
    3.rolanti ayarını yükselt ( normalden biraz fazla)
    4.azar azar hava ayarını gevşet ( rolanti yükselmeye başlar)
    5. rolanti ayarını biraz düşür
    6. hava ayarını rolantinin en yüksek olduğu konumda bırak .
    7. rolanti yi son bi defa ayarla .

    Sonunda gaz verince stop etmemesi lazım..
    eyvallah abi çok güzel yardımda bulundun sağolasın
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black

  16. #16
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Abi birde 2 2-5 tur sık diyonda vida kaç turdayken 2 2-5 tur sıkıcaz.Mesela biri 1,5 açmıştır 2 2-5 aç diyosun yani karışıklık olabilir.
    HONDA

  17. #17
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı avare rulman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    serdarmert, söylediklerin doğrultusunda hava ayarını yaptım. öyle ki bir süredir rölanti sorunu yaşadığım motosikletim şimdi 800 devirlik rölantiye bile sorunsuz ayarlanabiliyor ve stabil kalıyor. kılavuz için teşekkür ediyorum.

    fakat ayarı ideal olarak yaptıktan sonra, jiklede problem oluştu. motor sogukken yani jikle ihtiyacı mevcut olduğunda çekiyorum fakat bu sefer de motor rölantide durmuyor. jikle açıkken devir normalde bir noktada sabit kalır, motor ısısı yükseldikçe de sabitlendiği nokta yukarı dogru cıkardı. şimdi ise jikle çekildiği anda motor boguluyor ve devir gittikçe düşerek en sonunda alet stop ediyor.

    aklına birşeyler geliyor mu?
    Avare rulman, anladığım kadarı ile ayar tutmamış. olmamış..
    şimdi ayardan sonra gaz verdiğinde stop etmiyorsa ki sen dene şu anda stop eder..benzin+hava karışım ayarı olmamış..Birde hava ayarı için mutlaka yeni hava filtresi takın veya var olan sağlamsa basınçlı hava tutarak temizleyin..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:24 ----------

    Alıntı uniqe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi birde 2 2-5 tur sık diyonda vida kaç turdayken 2 2-5 tur sıkıcaz.Mesela biri 1,5 açmıştır 2 2-5 aç diyosun yani karışıklık olabilir.
    Tamamen kapat 1,5 tur aç ordan başla o zaman sen..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  18. #18
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Bana tamirci yolu göründü.Herkeze teşekkürler.
    HONDA

  19. #19

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Bir ayarda benden.Vidayı oldugu konumdan bir iki tur çevirmek her motorun ihtiyacı farklı olacagından saglıklı degil bence.Tahminim ayar şekli(her karbüratör temizledigimde bu şekilde ayarlıyorum ve hiç bir usta :hava ayarın bozuk demedi)Motor biraz ısıtıldıktan sonra standart devrinden %5o kadar daha fazlasına rölanti ayarı ile çalıştırılır(çalışabildigi orta bir devir)Yavaş yavaş stop etmeye meyilli devir aptallaşmaya başlayana ,devir aptallaşana kadar hava vidası sıkılır.Tornavidanın konumu ezberlenir ve ters tarafa devir tekrar aptallaşıncayakadar sayılarak gevşetilir,örnegin beştur...İki buçuktur geri sıktıgınızda motorunuzun ihtiyacı olan oranda ayarı yapmış olursunuz.

  20. #20
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    [QUOTE=piranha dört;2021585]Bir ayarda benden.Vidayı oldugu konumdan bir iki tur çevirmek her motorun ihtiyacı farklı olacagından saglıklı degil bence.Tahminim ayar şekli(her karbüratör temizledigimde bu şekilde ayarlıyorum ve hiç bir usta :hava ayarın bozuk demedi)Motor biraz ısıtıldıktan sonra standart devrinden %5o kadar daha fazlasına rölanti ayarı ile çalıştırılır(çalışabildigi orta bir devir)Yavaş yavaş stop etmeye meyilli devir aptallaşmaya başlayana ,devir aptallaşana kadar hava vidası sıkılır.Tornavidanın konumu ezberlenir ve ters tarafa devir tekrar aptallaşıncayakadar sayılarak gevşetilir,örnegin beştur...İki buçuktur geri sıktıgınızda motorunuzun ihtiyacı olan oranda ayarı yapmış olursunuz.[/QUOTE

    Hiç önemli değil istersen tamamen kapat..Rölantiyi seninde dediğin gibi fazla açarak daha sonra hava ayar vidasını biraz açarak daha sonrada rölantiyi tekrar ayarlayarak yapılır..Bunuda aslında video ile filan anlatmak lazım..Aslına ezber işe alışıldığı için kafa karışıyor..bak senin devir aptallaşana kadar çevir bua yeni bir terim..İşin sonunda gaz verdiğinde motor stop etmeyecek..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler