Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Çok Acil Yardım - 12v Elektrik

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Mart 2010
    Motosikleti
    Honda CG 125 1985 Model
    Arkadaşlar motoruma xenon takıcam(motor: cg 125 -85 model) motor 6v ile çalışıyor. motordan çıkan far çıkışı ise devire göre artıyor 12v çıkıyor yeterli gaz verildiği zaman ama buradaki akım alternatıif akım. ama xenon için 12v dogru akım lazım bu 12v doğru akımı motorda nerden bulabilirim neler yaparak bulabilirim. bu sorunu halletmem lazım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Mart 2010
    Motosikleti
    Honda CG 125 1985 Model
    arkadaşlar hiç bilen anlayan yokmu

  3. #3
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    DC-DC converter alman lazım ve fekat balast ortalama 4A çekiyor, 6-12V boostup x2 olduğuna göre, kayıplarla 2,5 katı dersek... girişten çekeceği akım 10A felan yapar, senin motosiklet bunu kaldırmaz, bu sevdadan vazgeç.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  4. #4

    Üyelik
    06 Şubat 2009
    merhaba.Ben elektronikciyim.Bence motora 12 v akü yerleştirmen lazım.Akü hem depo hemde regülatör görevi yapar.Yani motordan çıkan ac elektriği dc ye tek diyotla çevirebilirsin.Fazla gaz verince voltajın aşırı yükselmasini de engeller.Düşük devirlerde ise eksilen voltaja destek olur.Başarılar...

  5. #5
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı doblocu38 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba.Ben elektronikciyim.Bence motora 12 v akü yerleştirmen lazım.Akü hem depo hemde regülatör görevi yapar.Yani motordan çıkan ac elektriği dc ye tek diyotla çevirebilirsin.Fazla gaz verince voltajın aşırı yükselmasini de engeller.Düşük devirlerde ise eksilen voltaja destek olur.Başarılar...
    Elektronikçi kardeşim, 12v aküyü neyle şarj edeceksin? Alternatör sargısını ve konjektürünü değiştir demiycen heralde, motoru değiştirsin daha iyi.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  6. #6

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    dÜŞÜNÜYORUM DÜŞÜNÜYORUM, aklıma sadece dc-dc konvertor geliyor ama ben de tavsiye edemiyeceğim. Ufak motosikletlerde xenon akü canavarı keza senin sistem 6 voltla çalışıyor
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  7. #7

    Üyelik
    10 Mart 2010
    Motosikleti
    Honda CG 125 1985 Model
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    DC-DC converter alman lazım ve fekat balast ortalama 4A çekiyor, 6-12V boostup x2 olduğuna göre, kayıplarla 2,5 katı dersek... girişten çekeceği akım 10A felan yapar, senin motosiklet bunu kaldırmaz, bu sevdadan vazgeç.
    bn bunu motorum tesisatına bağlamıcam. aküden ayrı bir hat çıkartım sadece xenona giden bir hat çekicem.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mayıs 2009
    Motosikleti
    Kawa...
    Alıntı x_stormin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bn bunu motorum tesisatına bağlamıcam. aküden ayrı bir hat çıkartım sadece xenona giden bir hat çekicem.
    En fazla tahmini 15 dakka xenon keyfi yaşayabilirsin böylece.

  9. #9
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alternatörü 12v olanı ile değiştir, aküyü de 12 voltluk akü ile değiştir. aküden alacağın bir bağlantıyı 12/ 6 volt konvertör ile motorun elektrik tesisatına 6 volt olarak ver. Zenonu ise doğrudan aküden alabilirsin 12v olarak. 6 v u 12 ye çevirmektense 12 yi 6 ya çevirmek daha kolaydır.

  10. #10

    Üyelik
    10 Mart 2010
    Motosikleti
    Honda CG 125 1985 Model
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alternatörü 12v olanı ile değiştir, aküyü de 12 voltluk akü ile değiştir. aküden alacağın bir bağlantıyı 12/ 6 volt konvertör ile motorun elektrik tesisatına 6 volt olarak ver. Zenonu ise doğrudan aküden alabilirsin 12v olarak. 6 v u 12 ye çevirmektense 12 yi 6 ya çevirmek daha kolaydır.
    bu olabililr bunu arastırıp deniyeyim. amper değişirmi bu yontemle

  11. #11

    Üyelik
    10 Mart 2010
    Motosikleti
    Honda CG 125 1985 Model
    bu olabililr bunu arastırıp deniyeyim. amper değişirmi bu yontemle ?

  12. #12
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı x_stormin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu olabililr bunu arastırıp deniyeyim. amper değişirmi bu yontemle ?
    Amper-Voltaj kuralı şöyledir:
    Voltaj yükselirse çekilen Amper azalır,Voltaj düşerse Amper artar.
    Örnek: 55 watt 6 volt ampül 6 voltta çalışırken 9 küsür amper çeker.
    55 watt 12 volt ampül 12 voltta çalışırken 4,58 amper çeker.

  13. #13
    sapmura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara - Eryaman
    Motosikleti
    Jawa TS 350/638
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amper-Voltaj kuralı şöyledir:
    Voltaj yükselirse çekilen Amper azalır,Voltaj düşerse Amper artar.
    Örnek: 55 watt 6 volt ampül 6 voltta çalışırken 9 küsür amper çeker.
    55 watt 12 volt ampül 12 voltta çalışırken 4,58 amper çeker.
    Aynen katılıyorum, watt da zaten volt ile amperin çarpımından ortaya çıkan sonuç.

  14. #14

    Üyelik
    10 Mart 2010
    Motosikleti
    Honda CG 125 1985 Model
    siz bu xenonu bana öneriyormusnuz.

  15. #15
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alternatörü 12v olanı ile değiştir, aküyü de 12 voltluk akü ile değiştir. aküden alacağın bir bağlantıyı 12/ 6 volt konvertör ile motorun elektrik tesisatına 6 volt olarak ver. Zenonu ise doğrudan aküden alabilirsin 12v olarak. 6 v u 12 ye çevirmektense 12 yi 6 ya çevirmek daha kolaydır.
    aynen arkadaşın dediği olay uygulamalısın.12 volt akünün amperi ne kadar yüksek olursa senin için o kadar iyi olur.akü şarj olayındada Alternatör sargılarını özel sarıyorlar sende sardırabilirsin.konjektörüde uygun takarsan tamamdır olay.sargı ve konjektör kabaca 100 tl civarı tutuyor.istersen 12 voltuda 6 volta çevirerek motorun diğer aksamına tekrar verebilirsin.kolay gelsin
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  16. #16

    Üyelik
    10 Mart 2010
    Motosikleti
    Honda CG 125 1985 Model
    bu masraflı olacak gibi

  17. #17
    anılyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Şehir
    izmit/kandıra/cebeci
    Motosikleti
    Bianchi Falcon 125 (2006) Hyosung MS3 250 (2010)
    teoride olabilicek bi fikir de benden motoruna 6v bi akü daha bağla orj. aküne paralel olsun sonra bu akülerin ucundan kablo al bunlarıda seri bağlayarak 12 v yap sigortası rölesi anahtarı ıvırı zıvırı bağla xenona belki olur ama sorumluluk almam teoride oluyo ama uygulamada ne olur bilemem
    Bianchi Falcon 125 41 N 3103
    Hyosung MS3 250 35 AP 4831
    Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .

  18. #18

    Üyelik
    10 Mart 2010
    Motosikleti
    Honda CG 125 1985 Model
    ben bu xenonu ya arabaya takayım yada satayım. motorada iyibir beyaz ampül alayım..
    motorun far ampülüne gelen elektriği ölçtüm devire göre 16v ya kadar cıktı bunda bi anrmallkik varmı?

  19. #19
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı x_stormin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben bu xenonu ya arabaya takayım yada satayım. motorada iyibir beyaz ampül alayım..
    motorun far ampülüne gelen elektriği ölçtüm devire göre 16v ya kadar cıktı bunda bi anrmallkik varmı?
    Devrede yük yok iken ölçmüssün.Bu nedenle normal.Ampul takılı ve yanar durumda ölçmen gerekir.Gerçek voltaj bu durumda belli olur.

  20. #20
    sapmura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara - Eryaman
    Motosikleti
    Jawa TS 350/638
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devrede yük yok iken ölçmüssün.Bu nedenle normal.Ampul takılı ve yanar durumda ölçmen gerekir.Gerçek voltaj bu durumda belli olur.
    İkinci kez aynen katılıyorum.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler