Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sıkıştırma zamanında hava kaçırma sesi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Eylül 2007
    Selam arkadaşlar geçen gün 150 cc scooterımın subaplarını ayarlarken farkettim krankı elimle çevirdiğimde motor sıkıştırma yaparken biyerden hava kaçırma sesi geliyo subaplardan ve contadan olduğunu sanmıyorum çünkü yeni değiştirildi ayrıca segmanlar piston ve silindir komple yeni. Bu ses nerden geliyo acaba normalmidir ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    İyiakşamlar...
    Motorunuzu sanırım siz topladınız. Bu esnada piston segmanlarının yönlerini doğru taktınız mı? Segmanların ağız kızımları asla birbirleri ile aynı yönde olmamalıdır. Birbirlerine 120 derece acı ile bakıyor olmaları gerekir.

    Diğer taraftan hafifi bir hava kaçağı gibi duyduğunuz ses normal. Zira pistonlarınız tam yuvarlak değildir. Pistonlar yapıları gereği oval imal edilirler ve ısınmaya bağlı olarak genleşerek tam silindir halini alırlar. O yüzden tüm içten yanmalı motorlar ısınana kadar tam güçlerini veremezler.
    Jawa 350 TS...Asya 125 T

  3. #3

    Üyelik
    22 Eylül 2007
    Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Evet motorumu kendim topladım segmanların ağız kısımlrını aksi yönlerde taktım yani 180 derece. Duyduğum ses çok fazla değil hafif bi tıslama sesi motorun kompresyonu da iyi söylediğnize gore de bu normal. kafama takılan diğer bişey de motor egzos zamanından biraz önce boğazdan emiş yapıyo ondan sonra dışarı hava veriyo bu normalmi acaba ?

  4. #4
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    havayı nerden verdiği önemli..Aslında bir durum daha var.....

    Motorunuzu herhangi bir arızadan dolayı topladıysanız, muhtemelen (ki kısa sürede bu oluşabiliyor) supap alıştırması yapmadınız. Motorun aşınma sürecinde segman ve supaplar birlikte çalışırlar. Segmanlar aşınırken supap yuvalarıda kurum bağlar. Segman aşınmasına bağlı olarak da düşen kompresyonu kaçıran supap yuvaları dengeler. Siz segmanlarınızı yenilediğinizde motorunuzun kompresyonu arttı. Artan kompresyon supap yuvalarındaki ovalleşmeden dolayı kaçıyor da olabilir. Bu durumda hafifi bir hava kaçağı sesi de duyabilirsiniz.
    Jawa 350 TS...Asya 125 T

  5. #5

    Üyelik
    22 Eylül 2007
    Motor yağ yakıyodu bende komple silindir değiştirdim bu işlemi yaparken subapları ve lastiklerini değiştirdim alıştırmasını da yaptım fakat yinede dediğiniz gibi subaplardan kaçırıyo olabilir egzos subabı bembeyaz olmuş yani üzerine pudra dökmüş gibi bu normalmidir anormalmidir? Peki egzos zamanından hemen önce motorun egzos subabıbdan emiş yapması normalmidir?

  6. #6

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Motor çevrimayarlarına göre degişebilir.Siz elinizle çevirdiginizde yanma ve basınç oluşmadıgından dışarı eksoz gazı basacagına iç basınç hala piston aşagı indiginden düşük oldugu için içeri hava alabilir.Eksoz çıkışndan maksimum verim almak için bir iki derece önce açılıyor olabilir.Normalde çalışma anında iş zamanında elde edilen basınçdan dolayı çevrim anında dışarı eksoz basacaktır.Hatta emme bile bir iki derece önce açıkıyordur-dışarı süpürülen eksoz ile içeri biraz daha fazla yakıt hava karışımı almak için.Ben böyle biliyorum fakat daha iyibir bilen açıklarsa daha dogru olur tabiki.Ekzantrik-sübap ayarlarınız normal ve çalışmasında problem yoksa büyütmeye gerek yok bence.Kolay gelsin......

  7. #7

    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Motosikleti
    Mondial Hs150
    O kaçak gayet normaldir çünkü subaplar ve sekmanlar hiçbir zaman tamamen geçirmez olamazlar sonuçta metal tabi kaçak olur fakat bu çoook önemzidir çnkü siz elinizle çevirdiğiniz için örneğin tam bir sıkıştırma zamanı 2 saniyede oluştu ve 5cc hava kaçti motor 5000 devirde çalışırken saniyede 80 devir yapar yani o sıkıştırma nı saniyede 20 kez olur buda sıkıştırma zamanının 0,01 saniyede geçtiğini gösterir. demek ki elle çevirince 2 saniyede 5cc hava kaçtıysa motor 5000dd ile çalışırken 0,01 saniyede 0,002cc hava kaçar buda gayet öenmsiz ve normaldir

    gelelim eksaz zamanı içeri giren havaya, eğer sentesini tamı tamına ayarladınsa hiiiç problem yok demektir yukardaki arkadaşında dediği gibi elle pistonu geri iterken vakum yaptığı için ekzost subabı açılınca hava girmesi olağan ama bu motor çalışırken olmaz çnkü o zaman vakum etkisi yerine basınç etkisi olur, piston en alta gelmeden önce sesin gelme nedeni ise subap piston alt ölü noktaya gelmeden açılır ki daha verimli olsun.

  8. #8

    Üyelik
    22 Eylül 2007
    Açıklayıcı bilgileriniz için hepinize teşekkür ederim arkadaşlar. Demekki motorumda bir problem yok

  9. #9
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    O tıstıslama Konvektör hortumundanda gelebilir benim motorunkisi çürümüş delinmiş kafayı yedik motordan ses geliyor sonra farkettik ordan hava alıyormuş
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler