Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

100 km de yağ değişimi olur mu???

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Ocak 2010
    Öncelikle herkese selam kazasız sürüşler.Bugun ybr 125 city aldım.Sabah motoru servisten alırken servisteki görevli bana 100 500 1000 km de yağ değişimi yapılacağını söyledi.Benim bildiğim yağ değişimi 500 ya da 1000 km de olur.Sabah aldım motoru şu anda 100 km ye geldi.Servise götürüp yağı değiştirtmelimiym?Bana 100 km yağ değişimi için çok erken geldi ama götürmezsemde ilerde bunu bana koz olarak kullanmalarını istemiyorum.Yani işin özeti servisin dediği gibi 100 km de gidip yağ değişimi yaptırmalımıyım?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Şubat 2010
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Skoda Fabia Elegance ; CBF150
    Yuh 100 kmde yağ değişimimi?Millet 10.000 km de bir değiştiriyo.

  3. #3
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Aslında olması gereken 10 km kadar gittikten sonra ilk yağın değişimi çok önemli... Adam senin için söylemiş.... İlk konan yağda ilk çalışmadan dolayı partiküller olur...
    Ne kadar çabuk değişirse motorun uzun ömürlü olur....

    Motorunun sağlığı açısından 15-20 lira fazla bir para sayılmamalı..Bence 100 km bile bulmadan değiştir....

    Bence servisin art niyet taşıdığını sanmıyorum....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  4. #4
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında olması gereken 10 km kadar gittikten sonra ilk yağın değişimi çok önemli... Adam senin için söylemiş.... İlk konan yağda ilk çalışmadan dolayı partiküller olur...
    Ne kadar çabuk değişirse motorun uzun ömürlü olur....

    Motorunun sağlığı açısından 15-20 lira fazla bir para sayılmamalı..Bence 100 km bile bulmadan değiştir....

    Bence servisin art niyet taşıdığını sanmıyorum....
    Alp ne içtin sen?
    Bana da gonder.
    10 km de neyin yagini degistiriyorsun?

    Neyse konuyu civitmadan kardesimize kullanma klavuzunu okumasini tavsiye edip kaçayim.
    Kullanma klavuzu ve servis bakim karnesi yoksa, motoru iade etsin, basi agrimasin.
    Her motosikletin farkli bakim araligi vardir.
    Belki kullanma klavuzunda boyle bisey vardir.
    Yapilmamasi durumunda motor garanti kapsamindan çikabilir.
    Yani titiz davranmakta yarar var.
    Bir de normal sartlarda ilk bakimin ucretsiz olmasi gerekiyor.
    Yani burda bu isler boyle yuruyor.
    Oralari bilemem.
    Lifeisgood;
    10bin km yi nerden uydurdun?
    En geç 500 ya da 1000 km de yag degisir.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #5
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alp ne içtin sen?
    Bana da gonder.
    10 km de neyin yagini degistiriyorsun?

    Neyse konuyu civitmadan kardesimize kullanma klavuzunu okumasini tavsiye edip kaçayim.
    Kullanma klavuzu ve servis bakim karnesi yoksa, motoru iade etsin, basi agrimasin.
    Her motosikletin farkli bakim araligi vardir.
    Belki kullanma klavuzunda boyle bisey vardir.
    Yapilmamasi durumunda motor garanti kapsamindan çikabilir.
    Yani titiz davranmakta yarar var.
    Bir de normal sartlarda ilk bakimin ucretsiz olmasi gerekiyor.
    Yani burda bu isler boyle yuruyor.
    Oralari bilemem.
    Lifeisgood;
    10bin km yi nerden uydurdun?
    En geç 500 ya da 1000 km de yag degisir.
    coq cum....
    Sen yapma....

    Motor fabrikadan ilk çıktığında çalıştığı zaman parçalardan partiküllerin dökülmesi fazla olur... Bilimsel olarak kanıtlanmasada psikolojik olarak böyledir....

    Şahsen ben değiştirdim... Bir zararını görmediğim gibi faydasını ilerde görürüm.... Ama şimdiye kadar 3 sıfır motor aldım...3 ünde de daha 2 km olmadan değiştirdim....
    Bir tanesi ybr125... şu anda 170.000 km de..Daha motoru açılmadı...
    Birisi honda titan.... Onun km si 90.000..... o da açılmadı....
    An125 daha yeni...9000 km de.....

    Ben buna bağlıyorum...Ve ustam da sevdiğimiz saydığımız kişileri bu şekilde yönlendiriyor ve gerçekten motorlar uzun ömürlü oluypr...

    Ama kimseyi 100 km dolmadan değişecek diye zorlayamassınız.. Ustam dostane bir şekilde değişirse iyi olur der....

    Her şeyi bakım kitapçığına göre yapsak oooohhoooo....

    Birde bu arkadaşa zaten servisi demiş..Garantiden çıkması söz konusu değil....
    İçtiğinden bana da yollasana...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  6. #6

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Benim motorumda 300-500-1000 yazıyor.Ben 275-450 yaptım.Yağı ne kadar erken değiştirirsek o kadar iyidir diyebilirmiyiz.Ben 1000 km civarına gelmeden değiştireceğim.Motor ilk fabrikadan çıktığına göre daha rahat çalışıyor.Eskiden gaz koluna dokunmadan çalışmazdı.Şimdi tık.

  7. #7
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Ben 10.000 de bir değiştiriyorum. Klavuzunda öyle yazıyor, her ne kadar servis türkiye şartları için 5000 de bir değiştirmemi tavsiye etse de.

  8. #8
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı Lifeisgood adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yuh 100 kmde yağ değişimimi?Millet 10.000 km de bir değiştiriyo.
    Arkadaş ilk yağ değişimden bahsediyor, bu yüzden ilk değişim aralıkları kısa olabiliyor. Fakat 100 km bana çok düşük geldi. Sıfır Cbf 150 aldığınızda ilk yağ değşimi 1000. sonrası ise 2500 4000 6000 8000 ve her ikibinde bir olm ak kaydıyla. Bence ek düşük 500 km olmalı. Ben çin malı mondi kullandım Onuda sıfır almıştımç. İlk yağ değişimi 500 de yapılmıştı. Ybr için 100 km de ilk yağ değişimi çok erken ve gereksiz. Seçeneğin varsa başka bir servise yönelebilirsin.

  9. #9
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Hangi yağı kaç km bir değişmesi gerektiği tüm motosikletlerin kullanma kılavuzlarında yazar. Benim ybr nin kitabcığından sentetik ve ya yarı sentetik yağla ilki 1.000 Sonrakiler her 6.000 kmde bir değiştirin deniliyor. Senin ybr ninkide öyle.
    Ybr 125 City Kullanma Kılavuzu http://www.4shared.com/file/11703014..._kilavuzu.html

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:11 ----------

    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    coq cum....
    Sen yapma....

    Motor fabrikadan ilk çıktığında çalıştığı zaman parçalardan partiküllerin dökülmesi fazla olur... Bilimsel olarak kanıtlanmasada psikolojik olarak böyledir....

    Şahsen ben değiştirdim... Bir zararını görmediğim gibi faydasını ilerde görürüm.... Ama şimdiye kadar 3 sıfır motor aldım...3 ünde de daha 2 km olmadan değiştirdim....
    Bir tanesi ybr125... şu anda 170.000 km de..Daha motoru açılmadı...
    Birisi honda titan.... Onun km si 90.000..... o da açılmadı....
    An125 daha yeni...9000 km de.....

    Ben buna bağlıyorum...Ve ustam da sevdiğimiz saydığımız kişileri bu şekilde yönlendiriyor ve gerçekten motorlar uzun ömürlü oluypr...

    Ama kimseyi 100 km dolmadan değişecek diye zorlayamassınız.. Ustam dostane bir şekilde değişirse iyi olur der....

    Her şeyi bakım kitapçığına göre yapsak oooohhoooo....

    Birde bu arkadaşa zaten servisi demiş..Garantiden çıkması söz konusu değil....
    İçtiğinden bana da yollasana...

    +++
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  10. #10
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    İlk yag degişimi kullanıma gore 700-1200 km arasında degiştirmek uygundur. Cok sakin kullanıyorsanız 1000 km yi biraz gecmenizin hiç bir sakıncası yoktur..
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  11. #11

    Üyelik
    28 Eylül 2009
    yani arkadaşlar. rodajdaki motoru hatta daha ilk çalıştırılan motoru özenle bakmamız lazım. ustanın dediği 100 km normal bi değer. çoğu 500 km diyor doğrudur.
    rodaj dediğimiz olay zaten motorun işleyen aksamının birbirine uyumlu çalışması için geçen süredir. bu süre içerisinde motor hareketli aksamı işledikçe diğer parçalarla uyumlu hale gelecek. bu süre içerisinde motorda muhakkak ki aşınmalar, ustanın dediği gibi partikül dökülmeleri olacaktır. bu dökülenler nerede toplanacak? motor yağında. bu nedenle motorun ilk kullanımına başladıktan kısa bir süre sonra (100 km makul - 10 km daha makul) yağın değişmesi motor ömrü bakımından faydalı olur.

    işi bilen insanlar siz bari yanlış yönlendirmeyin arkadaşı

  12. #12
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alp ne içtin sen?
    Bana da gonder.
    10 km de neyin yagini degistiriyorsun?

    Neyse konuyu civitmadan kardesimize kullanma klavuzunu okumasini tavsiye edip kaçayim.
    Kullanma klavuzu ve servis bakim karnesi yoksa, motoru iade etsin, basi agrimasin.
    Her motosikletin farkli bakim araligi vardir.
    Belki kullanma klavuzunda boyle bisey vardir.
    Yapilmamasi durumunda motor garanti kapsamindan çikabilir.
    Yani titiz davranmakta yarar var.
    Bir de normal sartlarda ilk bakimin ucretsiz olmasi gerekiyor.
    Yani burda bu isler boyle yuruyor.
    Oralari bilemem.
    Lifeisgood;
    10bin km yi nerden uydurdun?
    En geç 500 ya da 1000 km de yag degisir.
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    coq cum....
    Sen yapma....

    Motor fabrikadan ilk çıktığında çalıştığı zaman parçalardan partiküllerin dökülmesi fazla olur... Bilimsel olarak kanıtlanmasada psikolojik olarak böyledir....

    Şahsen ben değiştirdim... Bir zararını görmediğim gibi faydasını ilerde görürüm.... Ama şimdiye kadar 3 sıfır motor aldım...3 ünde de daha 2 km olmadan değiştirdim....
    Bir tanesi ybr125... şu anda 170.000 km de..Daha motoru açılmadı...
    Birisi honda titan.... Onun km si 90.000..... o da açılmadı....
    An125 daha yeni...9000 km de.....

    Ben buna bağlıyorum...Ve ustam da sevdiğimiz saydığımız kişileri bu şekilde yönlendiriyor ve gerçekten motorlar uzun ömürlü oluypr...

    Ama kimseyi 100 km dolmadan değişecek diye zorlayamassınız.. Ustam dostane bir şekilde değişirse iyi olur der....

    Her şeyi bakım kitapçığına göre yapsak oooohhoooo....

    Birde bu arkadaşa zaten servisi demiş..Garantiden çıkması söz konusu değil....
    İçtiğinden bana da yollasana...


    ne kırmızı şarapmı (=
    coq ustam birde bize yemek yapar afiyetle yerik

    şahsen alpim tunayıma katılıyorum ama 10 km biraz uçuk olmuş
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  13. #13

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Garantisi bitene kadar servisi dinle.Sonra acısını çıkartırsın.
    6500km'de değiştiriyorum ,tam sentetik, yağa bişey olmuyor ve eksiltme yok(10-50 Power Racing).Aynı motor için diğer bir arkadaşım 8000'de değişiyor (10-40),Orjinal kullanma kılavuzu yağıyda(20-40 Actevo) da rahat gider 5000 km(denemedim deneyeceğim)

  14. #14

    Üyelik
    17 Ocak 2010
    Bu sabah gidip yağı değiştirdim arkadaşlar 15 lira ücret aldılar fazla bi para değillEn azından içim rahat rodaj dönemi olduğu için titiz davarnıyorum.Yorum yapan herkese teşekkür ederim

  15. #15
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    burdaki ustalar öyle söylemiyor ama..
    yamahaya japonların elinin atması iyi olucak profosyonelce teknik servisi olcak beni bile soğutmuşlardı çin motorlarıyla beraber aynı dükkanda satılıyo ustasıda sanayiden getirilen orda durmak için adamlar oluyo neticesindede her servisteki ustalar farklı birşey çıkartıyorlar
    Mustafa Kemal Atatürk

  16. #16
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    alp_tunay

    Sana katılıyorum.Motor satılmadan beklemiş oluyor ondan yağ özelliğini yitirdiği için değiştirmek gerekir.
    HONDA

  17. #17
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alp Tunay;
    ben ayildim.

    Sen de ayildiysan su 10 km meselesini biraz aç bana.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #18

    Üyelik
    03 Mart 2010
    Motosikleti
    Asya 150t
    sıfır makinaların parçaları,çalışma yüzeylerine alışana,metallerin işlenmesinden dolayı cidarlarındaki pürüzleri atana kadar geçen zamanda makinanın yağına önemli miktarda metal tozu ve hatta talaşı karışabilir..Alp_tunayın dediği gibi satılmayı beklerken yağ bozuluyor.Asya 150t kullanıyorum Sıfır km aldığım gibi yağını değiştirdim.akabinde 10-20-40-70-100. ve devamında her 150 km de yağını değiştiriyorum.her 600 de yağ filtresini temizliyorum.değişim 10 dk alıyor.motorum daha sessiz yüksek devirde daha tatminkar bir sürüş sağlıyor.akışkanlığı yükselmiş bir yağın yüksek devirde krank yataklarını yada silindir cidarlarını ne kadar yağladığı meçhuldür.

  19. #19
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alp Tunay;
    ben ayildim.

    Sen de ayildiysan su 10 km meselesini biraz aç bana.
    Sende para çok, fransa da motor da ucuz olduktan gayri boşver hele....

    Neetçen yağı suyu.... Çevir gitsin....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  20. #20
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı aljandnz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sıfır makinaların parçaları,çalışma yüzeylerine alışana,metallerin işlenmesinden dolayı cidarlarındaki pürüzleri atana kadar geçen zamanda makinanın yağına önemli miktarda metal tozu ve hatta talaşı karışabilir..Alp_tunayın dediği gibi satılmayı beklerken yağ bozuluyor.Asya 150t kullanıyorum Sıfır km aldığım gibi yağını değiştirdim.akabinde 10-20-40-70-100. ve devamında her 150 km de yağını değiştiriyorum.her 600 de yağ filtresini temizliyorum.değişim 10 dk alıyor.motorum daha sessiz yüksek devirde daha tatminkar bir sürüş sağlıyor.akışkanlığı yükselmiş bir yağın yüksek devirde krank yataklarını yada silindir cidarlarını ne kadar yağladığı meçhuldür.
    Kullanıdığın yağ sanırım ayçicek yağı ile değiştiriyorsun, güvenmediğine göre

    Şaka bir yana bu kadarda abartmamak lazım, 150 km de bir yağ değişimimi olur Allah aşkına, bence resmen saçmalık.

    Saygılar sunarım.
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler