Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Çin malı Motor nasıl Kullanılır

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    -CRiminAL- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2005
    Not:Alıntı ve Derlemedir....


    Selam Arkadaşlar…
    Birkaç aydır forumu dikkatle takip ediyorum ve şu çin malı motorlar ile ilgili bazı yorumlar yapmak istedim.
    Forumda belki yüzlerce çin malı motor kritiği, övgüsü, kötülemesi var. Ancak illa da alıyoruz bu motorları. Bende dedim ki kendi kendime "sende çin malı aldın kullanıyorsun bilirsin bu motorları neler yapmak lazım çin malı alırsak bi anlat bakalım" . Dedim ve başladım yazmaya.

    Aşağıdaki yazıda marka belirtmeyeceğim ancak çin malı iyisi de var kötüsüde. Ama şahsi kanaatim biraz da kullanıcıyla ilgili bu işler.


    Bölüm 1 : Çin malı motor seçimi

    Genelde motor seçiminde küçük cc ile başla denir ilk olarak ama malumunuz üzere çin malında zaten 250 cc geçilemiyor. Bu durumda kriterimiz şu olmalı. " ne tür motor seviyorum " tabiki tür önemlidir. Ancak burada şunu da gözününe almak lazım. İlk motorumuz mu ve tecrübemiz ne kadar. Eğer çok tecrübesiz isek motoru düşürmek, virajda kaymak, duramayıp bir yerlere ufak çarpmalar yapmak kaçınılmaz olacaktır. Çin malı aldığımıza göre bütçemiz de kısıtlı. Bu durumda bu tip kazaları en az hasarla ne tip motorla atlatırız bunu göz önüne alabiliriz. Bu durumda karşımıza tek çıkan alternatif kros yada enduro olarak tabir ettiğimiz motorlardır. Race bir makinenin düşmelerde alacağı hasarı kros makineler takla atsa bile almaz. Yok denecek kadar az grenaj, esnek amortisörler, düşmeye uygun gövde yapısı gibi nedenler ile ben motoru öğreneyim ilerde istediğim gibi bir motor alırım diyorsanız şahsi kanaatim enduro dan şaşmayın. Yüksek profili sebebi ile trafikte görme ve görülme oranınızın yükselmesi gibi artıları da unutulmamalı. Tabiki herkesin zevkleri farklıdır. Ben enduro severim, öteki ss hastasıdır, beriki chopper sever ama bu işe yeni başlıyorsak zevkten önce az masraf çok beceri edinmeyi düşünmek gerekir. Cruiser tarzı motorlar da bundan sonra gelir.Benim kişisel zevkim tamamen cruiser motorlara kayıyor.Ama genel olarak sizlerin fikir sahibi olabilmeniz açısından Enduro modellerini ilk sıraya koydum.

    Bölüm 2 : Seçtik motoru aldık sonra ?

    Çin malı motorlardan şikayet gelmesinin başlıca sebebi maalesef ki hatalı montaj ve kötü işçilik. Motorunuzu aldığınızda ilk işiniz servise götürmek olsun. Komple sökün veya söktürün ve bütün elektrik bağlantılarını elden geçirin. Montaj esnasında yanlış yere sıkıştırılmış elektrik kabloları, bağlantı yerinden oynamış, tam oturmamış kısımlar var mı kontrol edin. Hatta elinizden biraz iş geliyorsa bunun için servise gitmenize bile gerek yok. Alın elinize izole bandını bütün kabloları elden geçirin. Gözünüze güvensiz gelen, kaplaması sıyrılmış heryeri bantla onarın.hatta kablonun cinsinden anlıyorsanız ayrıca bağlantı yerleri klemensler ile tutturulmuşsa yenisi ile değiştirin.Tüm cıvataları bir kere sıkın. Muhakkak gevşek kalanlar olmuştur. Zaten ilk zamanlarda vibrasyondan gevşeyecekler gevşek olanlar direk düşmesin. Hatta uğraşırım diyorsanız bütün civataları çıkarıp ( motor bölümündekiler hariç şanzımanı falan dağıtmayın ) uçlarına bir parça silikon sıkarak tekrar takın yerine. Vidaların gevşemediğini göreceksiniz.

    Motoru size teslim ettikleri halde kullanmayın. Hiç beklemeden motor yağını değiştirin. İnanın en dandik yağı koymuşlardır içine. Kıyın üç beş kuruşa güzel bir motor yağı doldurun. Zincirinizi bolca yağlayın. Çin motorlarında ring sistemleri farklı olduğu için her zaman bolca yağlamak iyidir.Giyin elinize lastik eldiven alın kauçuklu gresi bütün zinciri güzelce yağlayın.

    Rodaj kitapçığına uyun. Ama abartmayın. 500 km den sonra aralarda kısa süreler için hazı sonuna kadar dayamak iyidir. Motorun sağır kalmamasını sağlar. Ama dikkat!! Limitlere sadece 5-10 saniye için çıkıp normal kullanımınıza dönün.

    Çin bujileri dandiktir değiştirin beklemeden diyeceğim ama ben ilk bujilerimle sorunsuz 3000 km yaptım. Ama siz değiştirin. Herkes benim kadar şanslı olmayabilir.

    Periyodik bakımları her zaman 100 km öncesinde yaptırın. 1000 de diyorsa kitapçık siz 900 de gidin servise.

    Alacağınız motorda kick start olmasına dikkat edin.. Acemisiniz, motor yeni, önümüz kış, bas bas çalışmadı motor akü zayıfladı falan gibi durumlarda asılırsınız pedala çalışır. Evim yokuş üstünde salarım yokuştan vurdururum diyorsanız siz bilirsiniz ama sakın birinci viteste felan vurdurmaya kalkmayın kendinizi yerde bulabilirsiniz Tabi 250lik bir Cruiser aldıysanız yüzde 90 kick start olmayacaktır.Bu durumda aküyü uzun süre kullanmayacaksanız sökün veya (-) kutbunu ayırın.Aküye iyi bakın.Saf su seviyesi yeni akülerde çabuk azalabilir.Tamamlatın.Hatta bunu yaptıktan sonra götürün bi yerde 15 saat sarj ettirin.İlk kullanımlarınızda gündüzleri far yakmadan gidin.Bu aküye iyi gelecektir.Marş motorunuz kolay yanmaz.Ama motoru ilk aldığınızda marş motorunuz çok zorluyorsa hemen garanti kapsamında değiştirin.Yoksa çok uğraşırsınız.Motoru vurdurmak için Bayır yokuş aramaya gidersiniz.

    Yeni motor her zaman kötü fren mesafesine sahiptir. Lastikler yenidir ve kayar. Eğer ki kross aldıysanız biraz daha fazla kayar. Yer ıslaksa paten gibi kayar. İlk 100-200 km de dikkatli olun. Lastiklerin de rodaj süresi vardır. Eğer tavisyeme uyup kros aldıysanız ve ben çamurda yüzmem kardeşim diyorsanız 40-50 milyon verip lastiklerinizi "yol tipi" lastikle değiştirin. Lastiğin yere temas eden yüzeyi artacağından fren mesafesi ve ıslak zemin performansı artacaktır. Mesela duro alabilirsiniz.25 milyon ve kullananlar memnun. Burdaki tüm önerilerin minimum bütçe için olduğunu unutmayın. Sonra çıkıp da birisi kardeşim nie ucuz mal sölüosun alsınlar metzeler yada tck demesin. Düşük bütceye yol gösteriyoruz burda değil mi

    Bu yazdıklarıma dikkat ettiğiniz sürece çin malı dahi olsa, iyisi de olsa kötüsü de olsa daha iyi sonuç vereceğinden emin olabilirsiniz. Elbetteki alacağınız marka da önemli ona birşey diyemem. Forumları aradığınızda tüm markalar için olumlu yada olumsuz görüşleri görebilirsiniz. Ama seçiminizi doğru yaparsanız ve motorunuza bakarsanız 100-150,000 km ler hayal değil. 70,000 de yağ yakmaya başladığı için keçesi değişip yoluna devam eden, 88.000 km de çin motorları mevcut ona göre yani.Unutmayın motor kendi kendine gitmez.Onu siz sürersiniz.Eğer ne yapacağınızı bilmeyen bi sürücüyseniz.Honda bile dayanmaz altınızda.

    Herkese sevgiler….


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Evet işte işin özünü bulmuş bir arkadaş aslında yeni başlamayı, motor almayı düşünen herkesin okuması gereken bir yazı.............

    -CRiminAL- deneyimlerini ve forumdan okuyup özetlediğin bilgileri paylaştığın için sağol
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  3. #3
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    -CRiminAL- dostum;
    keşke alıntı yaptığını yazsaydın.
    bu yazı, sanki sana aitmiş gibi olmuş.
    emeğe saygı lütfen.
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  4. #4
    -CRiminAL- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2005
    Yok kardeş yanlış anlaşılmasın yazı sadece derleme.Çok yerden bilgiler aldım.Ben de birkaç yorum yaptım.Parça parça birleştirdim.Arkadaşlara faydalı olur diye düşündüm.Sorun olursa silebilirsiniz yani...
    Amaç biraz paylaşım sadece.
    Sorun çıkmaması için belirteyim.
    Bu yazılar motosiklet.net-ikiteker.org-motordelisi.com forumarından çeşitli bilgiler okunup derlenerek yazılmıştır

  5. #5
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Benden de bir ek olsun. (Yazıya hızlı göz gezdirdim atladıysam özür) Tüm vidaları her 1000km'de bir gevşeklik kontrolünden geçirin. Ayrıca elektrik soketlerini ve kablolarıda vaktiniz olursa bir yoklayın. En önemli şeylerden biri motora binmeden önce yağ kontrolü. Yağ seviye pencereli motorlarda bu çok kolay motoru dik hale getirip seviyeye bakarsınız. Ayrıca yağın durumu (renk, akışkanlık, koku) hakkında da bilginiz olur.

    Diğer önemli konu yürüyen aksam ve fren sistemi. Mutlaka parçaların sağlam yerinde monteli olduğuna emin olun. (Bunu ilk binerken siz kontrol edin. Daha sonra zaten haftada 1 elle kontrol etseniz yeterli.)

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  6. #6
    setr74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    zs 150-19
    abi bu önemli çok sağol geçte olsa

  7. #7
    rEnE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    Denizli
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı
    Evet işte işin özünü bulmuş bir arkadaş aslında yeni başlamayı, motor almayı düşünen herkesin okuması gereken bir yazı.............

    -CRiminAL- deneyimlerini ve forumdan okuyup özetlediğin bilgileri paylaştığın için sağol
    BBRR'ciler
    Comfirmation Bias

  8. #8
    intercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki 750 LTD (avartardaki)
    derleme ve toplama icin tesekkürler. en önemlisinide sonunda yazmisin: ,otor kendi kendine gitmez
    bunda 20 sene evvel almanyada yeni yeni cikan Japon mali arabalar icinde ayni geyik yapilirdi. ne olursa olsun lafin arkasina "ucuz japon iste" denirdi. Ne oldu? adamlar aldi gitti ve su an JAPON kalitenin ismi oldu. Cinliler bundan bir hayli uzaklar ama fiata göre alinan mal inanilmaz. Bir cep telefonun fiatina damlar bize herseyi tam Motosiklet veriyorlar. sagolsunlar, cinlilerin sayesinde bir cogumuzun hayal bile edemiyecegi tipdeki motorlara sahib olduk.

  9. #9
    Kemal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    Şirinevler/İstanbul
    Motosikleti
    Motora veda etti :(
    Çok güzel bir yazı. Banada faydalı oldu.

    @intercom 'da çok güzel özetlemiş.

  10. #10
    seflek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    VOLVO S40 CLASSIC
    yav criminal kardeş, sen aşmışsın, ermişsin be! bu kadar mı güzel anlatılır made in china! eline, aklına sağlık.
    [U][COLOR="Red"][B]NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE![/B][/COLOR][/U]

  11. #11
    vipseyahat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF150
    Bilgiler için teşekkürler...

  12. #12
    rsc86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir bornova altındağ ve pınarbaşı
    Motosikleti
    moskoviç 1.5lpg ilk hedef YZF 125 ileri
    bilgiler için teşekkürler kafamın biyerine yazayım çin malı motor alıp 3-5 gün servise gidip abi bu bozuldu ya demeyelim dimi


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler