Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Eksoz neden çatlar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Eksozum vida yerinden 2.kez çatladı bugün, daha önceki 4-5 ay önce olmuştu. Zatlarda hep olurmu bilmiyorum, hiç duymadım ama benimki sürekli çatlıyor, kaynak yaptırıyorum mecburen.
    Sebebi ne olabilir bunun, hiçbiryere vurmadımda, geçen gün motor sıcakken yıkamacıda su tutturmuştum, ondan olabilirmi acaba?

    Birde klasik bir soru soriyim, aküm düzgün şarj olmuyor bi türlü, sabahları motoru çalıştırmakta güçlük çekiyorum haliyle, bunun sebebi nedir? konjektörmüdür acaba
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Egzoz sıcakken hayatta su tutulmaz %90 ondandır nedeni egzozun o kısmı en azından 250C oluyor su deydiği an...
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  3. #3
    Birkannn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul
    Evet sicakken su filan geldiyse olabilir
    Milli mücadelelere şahsî hırs değil, milli ideal, milli onur sebep olmuştur.
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  4. #4
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    çatlayan yer belkide en az su gelen yerdir, hiç aklım almadı gerçekten. peki şarj konusunda bilginiz varmı acaba
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  5. #5
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Ozaman yagmurdada catlamasi gerekli...
    Bence sebebi bu olamaz..
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  6. #6
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    titreşim, ucuz işçilik, kötü malzeme, korozyona karşı önlem alınmayışı, v.b. gibi şeyler egsozu çatlatır, aküyü boşaltır
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  7. #7

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Egsoz manifoldları yağmurda kullanımda sürekli ön tekerin sıçrattığı suyla temas halinde oluyor.

    Eğer bu sebepten çatlayacaksa yağmurda kullanılan tüm motorların egsoz manifoldları çatlardı.

    Bence ilk montaj esnasında normalinden fazla sıkılmış egsoz vidaları yüzünden yoldaki herhangi bir çukura vs. sert girince çatlamıştır. Daha sonrada ne kadar kaynak atılırsa atılsın, orijinalindeki dayanıklılığı kalmamıştır.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  8. #8

    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    istanbul - sarıyer tarabya
    Motosikleti
    mondial 151 rs
    akü yuksek ihtimal konjektörden .alışmıyordur. herhangi bi elektrikçide kontejtörünü ölçtür.

  9. #9
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Zatların egzozları fabrikasyon problemli, çatlama kulaktan kopma ve iç dağılma sorunları sık sık görülür. Sana tavsiyem civata verinin arkasından bi parça ekleyerek kaynak yaptırman.
    Şarj ile ilgili ise; eğerki gösterge tablonda sol taraftaki şarj göstergesinde düz yolda ortalama süratlerde gidergen çubuk üst seviyede ise rolantide aşırı düşmeler yaşıyo ise..
    Yada sabah yola çıkarken düşük gösteriyo ise akün son yolculuğuna çıkmış demektir. Yanigöstergedeki şarj kısmından şarj sisteminde sorun olup olmadığıını anlayabilirsin ..
    GKN MOTORS

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    kıskanç bir eksoz olabilir seninkisi


    benim eksoz da 1-2 defa kırıldı. sebebi titreşimdi bendekinin. bir de eksoz askıları eksozu iyi tutmalı

  11. #11

    Üyelik
    19 Nisan 2006

    Eksoz çatlama patlama

    150 zat'ta yok tüm çin motorunda mazeme zayıf olması titreme olması eksoz ve cıvataları kopmasını ve gevşemesine ve sebep olur

  12. #12
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zatların egzozları fabrikasyon problemli, çatlama kulaktan kopma ve iç dağılma sorunları sık sık görülür. Sana tavsiyem civata verinin arkasından bi parça ekleyerek kaynak yaptırman.
    Şarj ile ilgili ise; eğerki gösterge tablonda sol taraftaki şarj göstergesinde düz yolda ortalama süratlerde gidergen çubuk üst seviyede ise rolantide aşırı düşmeler yaşıyo ise..
    Yada sabah yola çıkarken düşük gösteriyo ise akün son yolculuğuna çıkmış demektir. Yanigöstergedeki şarj kısmından şarj sisteminde sorun olup olmadığıını anlayabilirsin ..
    akü daha yeni yahu, 3 aylık filan ve aldığım günden beri aynı
    asıl sorunun başlangıcı şöyle oldu. ampullerim sürekli patlıyordu ama ististasız her sefer tek marşta çalışıyodu, sorun yüksek voltajdı sanırım, ustaya götürdüm sargıyı değiştirdi ve aküyü değiştirmemi söyledi, aküyüde değiştirdim bosch aldım ama o günden beri bu dediğim durum oluyor işte
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  13. #13
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akü daha yeni yahu, 3 aylık filan ve aldığım günden beri aynı
    asıl sorunun başlangıcı şöyle oldu. ampullerim sürekli patlıyordu ama ististasız her sefer tek marşta çalışıyodu, sorun yüksek voltajdı sanırım, ustaya götürdüm sargıyı değiştirdi ve aküyü değiştirmemi söyledi, aküyüde değiştirdim bosch aldım ama o günden beri bu dediğim durum oluyor işte
    usta senın sorunun konjektör.bozuk oldugu ıcın akuyu dengesız beslıyor.elektrıkcıde olctur?egzosunda en kolayı kalıtelı olanları var ondan taktır ben 20000kmdır kullanıyorum egzos hala taş gıbı.yalnız yaptırırken egzosun arkasına kucuk bi lama attırki tıtresımden etkılenmesın.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler