Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

RKS Titanic 150-S Ufak Tefek Ama Sinir Bozucu Sorunlar Silsilesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-S
    Merhabalar, aranıza yeni katıldım. 21 yaşında üniversite öğrencisiyim yıllardır motokuryelik yapıyorum ve hayalim olan kendi motosikletimi aldım yaklaşık 2 ay önce.
    Motosikletim 2018 model 2020 trafiğe çıkışlı RKS Titanic 150S. Aldığımda 7700KM'deydi şuan 9000'i yeni devirdim.
    Aldığım satıcı bana motorun ufak bir subap ayarı istediğini ancak çok problem olmadığını söyledi. Piyasanın bir tık aşağısına aldığım için çok dert etmedim. Motordaki başlıca sorunlar şu şekilde;

    -> Motoru sabah çalıştırdığımda (nadirende olsa) içerideki bam-güm sesleri eşliğinde kadran tamamen açıp kapanarak marşı biraz uzun çevirerek çalışıyor. %90 tek marş yer ama. (Kadranın kendini sıfırlaması ve marş tuşuna basmama rağmen marşı çevirmemesinden dolayı aküden olduğunu zannediyorum.)

    -> Atıyorum 4. vites 5 bin devirlerde sabit giderken aniden hızlanmam gerekiyor ve gazı köklemeden ama hızlıca çevirerek dip gaz seviyesine geldiğimde 7 bin devir seviyelerinde gaz saniyelik kesilip kesilip geri geliyor. Bunu 2-3 kere yapıp yeniden stabil şekilde hızlanmaya devam ediyor. Her viteste, her devirde yapıyor bunu nadirende olsa. Elim dip gazda sabit ama sanki gazı açıp kapatmışım gibi tepki veriyor. (Subap ayarndan olduğunu zannediyorum)

    -> Cold startlarda her zaman en azından 1 dakika civarı pistonların rölantide yağlanmasını bekleyip öyle gaz veririm ben her zaman. Bu süreyi bekledikten sonra vites boşta bile olsa en ufak bir gaza dokunmamda stop ediyor ve motor ısınmadan rölantide genellike durmuyor. Ya elim sürekli gazda olcak hafif hafif gaz vericem yada ısınana kadar jikleyi çeviricem. Hep yapmıyor ama 10 çalışmadan 6sında başıma geliyor.

    -> Seyir halindeyken anlamdıramadığım bir ses var. Saniyede bir gelen vik vik sesi gibi birşey. Birşeyler ötüyor resmen biryerlerde. Durunca ses kesiliyor sadece seyir halindeyken alabiliyorum.

    -> 10-15km civarı bir yolculuktan geldiğimde motor alev topuna dönüyor resmen. İçinde bulunduğumuz mevsim malumunuz havalar iyice soğudu titreyerek motorsiklet kullanıyoruz resmen. Buna rağmen motorun herhangibir yerinde elinizi 1 saniyeden fazla tutmanız hemen hemen imkansız. Öyle ki kırmızı ışıkta dururken bile sıcaklık kaskın içinden yüzüme vuruyor resmen. Stop edip motordan iniyorum uzaklaşmama rağmen eğer hava rüzgarlıysa ve rüzgar bana doğru esiyorsa motorun o sıcak havasını yaklaşık 5 metreden hissediyorum.

    -> Bazen vites değiştirmek istediğimde motor bana ana bacı kayıyor sanırım. Sakin kullanımı olan biriyim, hatatatata diye redlineda debriyaj tokatlayarak vites değiştirmem. 5-6 bin devirde eğer bir üst vites varsa oraya çıkarım. Atıyorum hızım stabil 50 ise 50'yle giderken bile düşük devirde seyretmek için 5. viteste seyir ederim motoru yormamak adına. Bunlara rağmen özellikle vites düşürürken bam-güm-pat-çat-çut sesleri eşliğinde vites küçültüyorum bazen. Nadirende olsa boştayken vitese geçmiyor ancak gaz vererek tekrar denediğimde geçirebiliyorum.

    Hepsi teker teker bakıldığında ufak ama genele baktığımızda acil çözülmesi gereken sorunlar gibi. Elime geçen ilk parada yağ-yağ filtresi zincir gibi bakımlarını yapıcam ancak yeni aldığım için bu bakımlarda hangi yağ kaç litre kullanılmalı vs gibi bi bilgim yok. Bu konudada yardımcı olursanız sevinirim.
    Ayrıca izmirde güvenilir, uygun, işini dürüst ve sağlam yapan bildiğiniz bir usta varsa seve seve giderim. Biraz uzun yazdım, değerli vaktiniz ve görüşleriniz için çok teşşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Motorunuzun aküsü orijinalse muhtemelen çok tırt. Yeni ve daha iyi bir akü kullanmanızı öneririm. Ben de geçmişte Titanic 150-S kullandım. Motorunuzun içinde şu an motorunuza uygun olmayan bir yağ da kullanılıyor olabilir ya da yağınız epey eskimiştir. Bende de belli bir sabit devirde giderken gaz açtığımda anlık gaz yememe oluyordu, satana kadar nedenini öğrenemedim ama karbüratöre yeterli benzin gelmiyor diye düşündüm o dönem. Sürekli düşük devir, yüksek vites kullanmak da kranka binen yük anlamında iyi değilmiş, yani uzun vadede daha zararlı. Motor yağ değişim aralığınız her 2000 km.de birdir. Yanlış hatırlamıyorsam 1 lt yağ alıyordu. Ben o dönem İstanbul için konuşayım 10-40 Castrol yarı sentetik yağ kullanıyordum. Lastiklere de dikkat edin, orijinal Cst'ler berbattır. Benden sonra ebatlar da değişti sanırım arkada 120 mi ne kullanmaya başladılar.

  3. #3

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-S
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunuzun aküsü orijinalse muhtemelen çok tırt. Yeni ve daha iyi bir akü kullanmanızı öneririm. Ben de geçmişte Titanic 150-S kullandım. Motorunuzun içinde şu an motorunuza uygun olmayan bir yağ da kullanılıyor olabilir ya da yağınız epey eskimiştir. Bende de belli bir sabit devirde giderken gaz açtığımda anlık gaz yememe oluyordu, satana kadar nedenini öğrenemedim ama karbüratöre yeterli benzin gelmiyor diye düşündüm o dönem. Sürekli düşük devir, yüksek vites kullanmak da kranka binen yük anlamında iyi değilmiş, yani uzun vadede daha zararlı. Motor yağ değişim aralığınız her 2000 km.de birdir. Yanlış hatırlamıyorsam 1 lt yağ alıyordu. Ben o dönem İstanbul için konuşayım 10-40 Castrol yarı sentetik yağ kullanıyordum. Lastiklere de dikkat edin, orijinal Cst'ler berbattır. Benden sonra ebatlar da değişti sanırım arkada 120 mi ne kullanmaya başladılar.
    Öncelikle görüşleriniz için teşekkürler Motosikletin herşeyi orjinal değişen cıvatası bile yok dedi bana satıcı. Ki motoru alıp geldiğimde herkes 0 mı aldın diye sormuştu oysa ki 7700KM'de almıştım. Yani sanırım cidden herşey orjinal akü dahil. Görüşleriniz doğrultusunda akü ve 10-40 yarı sentetik yağ değişimi yapacağım. Dediğinizde haklısınız CST'ler ciddi anlamda çok kötü. 150CC motosiklet MT-07 gibi gaz açtığında yan yan gider mi ? CST'ler sağ olsun 0 sol tutuş sayesinde gidiyor :D Öğrencilik hayatı malum şuan lastiklere müdahele edemiyorum ancak önem listesinin en başında geliyor burs yattığında değiştirebilirim umarım :D Uygun devir kullanımınada görüşleriniz doğrultusunda dikkat edeceğim. Tekrardan teşekkürler
    tommygun bunu beğendi.

  4. #4
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunuzun aküsü orijinalse muhtemelen çok tırt. Yeni ve daha iyi bir akü kullanmanızı öneririm. Ben de geçmişte Titanic 150-S kullandım. Motorunuzun içinde şu an motorunuza uygun olmayan bir yağ da kullanılıyor olabilir ya da yağınız epey eskimiştir. Bende de belli bir sabit devirde giderken gaz açtığımda anlık gaz yememe oluyordu, satana kadar nedenini öğrenemedim ama karbüratöre yeterli benzin gelmiyor diye düşündüm o dönem. Sürekli düşük devir, yüksek vites kullanmak da kranka binen yük anlamında iyi değilmiş, yani uzun vadede daha zararlı. Motor yağ değişim aralığınız her 2000 km.de birdir. Yanlış hatırlamıyorsam 1 lt yağ alıyordu. Ben o dönem İstanbul için konuşayım 10-40 Castrol yarı sentetik yağ kullanıyordum. Lastiklere de dikkat edin, orijinal Cst'ler berbattır. Benden sonra ebatlar da değişti sanırım arkada 120 mi ne kullanmaya başladılar.
    Abi bizim WP grubunda bir abimiz tekleme problemi yaşamıştı. Hatta sanırım sana sormuştum zamanında aynı motorun kullandığın aklıma gelerek. O arkadaş sıkıntısını konjektör değişimi ile çözdü. Bu da grupta yıldızladığım mesajı

    "Arkadaşlara da bilgi vereyim ,
    Rks titanik 150 var bende son zamanlarda yüksek devirlerde tekleme oluyordu gaz keser gibi, alacak olan arkadaşların başına gelirde kronikmiş bj durum başka hiçbir şeyle uğraşmasınlar konjektörden oluyor, değiştirince düzeldi".
    tommygun bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-S
    Alıntı emenyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi bizim WP grubunda bir abimiz tekleme problemi yaşamıştı. Hatta sanırım sana sormuştum zamanında aynı motorun kullandığın aklıma gelerek. O arkadaş sıkıntısını konjektör değişimi ile çözdü. Bu da grupta yıldızladığım mesajı

    "Arkadaşlara da bilgi vereyim ,
    Rks titanik 150 var bende son zamanlarda yüksek devirlerde tekleme oluyordu gaz keser gibi, alacak olan arkadaşların başına gelirde kronikmiş bj durum başka hiçbir şeyle uğraşmasınlar konjektörden oluyor, değiştirince düzeldi".
    Bahsedilen arkadaşın fiyatına baktım da şuan yolda hoppidi hoppidi gitmeyi tercih etmeye karar verdim :D Teşekkürler cevabınız için

  6. #6
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Alıntı fedheden adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsedilen arkadaşın fiyatına baktım da şuan yolda hoppidi hoppidi gitmeyi tercih etmeye karar verdim :D Teşekkürler cevabınız için
    Ben de siz deynce baktım evet biraz yüksekmiş fiyat. Ama eğer çözüm olacaksa düşünülmez değil. Size kalmış tabii ki.

  7. #7
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı emenyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi bizim WP grubunda bir abimiz tekleme problemi yaşamıştı. Hatta sanırım sana sormuştum zamanında aynı motorun kullandığın aklıma gelerek. O arkadaş sıkıntısını konjektör değişimi ile çözdü. Bu da grupta yıldızladığım mesajı

    "Arkadaşlara da bilgi vereyim ,
    Rks titanik 150 var bende son zamanlarda yüksek devirlerde tekleme oluyordu gaz keser gibi, alacak olan arkadaşların başına gelirde kronikmiş bj durum başka hiçbir şeyle uğraşmasınlar konjektörden oluyor, değiştirince düzeldi".
    Hay Allah razı olsun, faydalı bilgi diye senin verdiğine derim ben. Orijinal konjektör mü almıştı arkadaşın yoksa muadil başka birşey mi?

  8. #8

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-S
    Alıntı emenyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de siz deynce baktım evet biraz yüksekmiş fiyat. Ama eğer çözüm olacaksa düşünülmez değil. Size kalmış tabii ki.
    Çözüm o ise mecburen uygulancak ancak bir tık beklemesi gerekiyor şuanda sadece. Teşekkürler tekrardan

  9. #9
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hay Allah razı olsun, faydalı bilgi diye senin verdiğine derim ben. Orijinal konjektör mü almıştı arkadaşın yoksa muadil başka birşey mi?
    Abi olayın üzerinden uzunnn süre geçti. Kendisine sordum hatırlamıyorum ama orjinal olduğunu sanmıyorum dedi. Sorun da tam olarak çözülmemiş. Benim paylaştığım mesaj muhtemelen ilk değiştiği zamanlarda yazdığı bir şey.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)