Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ustalar kafayı sıyıracağım bir yardım edin lütfen.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    kınalı kuzu
    Öncelikle selamların en güzeli üzerinize olsun. Arkadaşlar motoru kış gelmezden önce garaja koymuştum. Ara sıra biniyordum. Depomun içi pas tutmuştu. Depomun içini, karbüratörü, benzin filitrelerini ve benzin musluğunu sık aralıklarla temizliyordum. Bir gün iş yerinden eve dönerken viteste ve saatte 50 km den fazla hızla gitmeme rağmen stop etme meyli gösterdi. gaz verince gaz yemedi ve sağa çekip yavaşlayıp elimi debriyaja basınca stop etti. Sonra bir iki marşla zar zor çalıştı tekrar 100mt gitmeden gaz yemedi ve stop etti. O gün bugündür (yaklaşık 2,5-3 ay oldu) motoru çalıştıramıyorum. Depomu değiştirdim. karbüratörü tekrar temizledim ama nafile. Motoru bir ara çalışıyor jikle açıkkan gaz sonuna kadar açık şekilde çalışıyor ama jikleyi az kısınca hemen stop ediyor. Birdaha çalıştırıncaya kadar aküyü bitirdiği için ayak marşı ile en az 20 sefer basmama rağmen zorla çalışıyor hemen stop ediyor. Bir ustaya götürdüm. Emme manifoldun çekim yapmıyor dedi. Üst kapağı tornacıya götürdü emme sübanı yeniledi alıştırması yapıldı. Pistonların sekmanları değişildi. yağ ve contalar değişlidi. ustanın yanında çalıştı sonra tekrar stop etti. Benzindendir diyip yeni benzin kondu nafile 200 mt gitmeden yine stop etti ve yine hiç çalışmamaya başladı. Usta karbüratörden diyor benim ise mantığıma ters düşüyor. Bir karbüratör 3 sene içinde bozulur mu hiç? Ustalar neden böyle yapabilir acaba sorun nedir.
    İnsanlar iki şeyin kıymetini bilmezler. Sağlık ve boş vakit.

    Gaziantep Mt


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    moto f5 mi. eğer f5 se normaldir benimde hala başıma geliyor böyle sorunlar

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:51 ----------

    f5 se sorunu çözebiliriz

  3. #3

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Geçmiş olsun,bakmadan bişey denmez,ustana saygı duymaktan başka bişey elden gelmez. Ayrıca sen söküp takmışsın,çalışmadan önceki yaptıklarını gözden geçir derim,ör:yakıt hortumlarını ters takmış olabilirsin.

  4. #4

    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    kınalı kuzu
    evet hala f5 motorum. Ben anlamıyorum nazar mı değdi ne motora. üç sene zarfında Nerdeyse 10000 km şehir dışı yol yaptım ben bu motorla tık bile dememişken birden bire bu canımı sıktı.ki ben en ufak bir seste huylanıp,danışan, soran çaresine bakan biriyim. Gaziantep mt ile o kadar çevre ile gittim bir kere üzmedi beni şimdi canım çok sıkışıyor bu duruma osmaniyeli sence ne olabilir sorun
    İnsanlar iki şeyin kıymetini bilmezler. Sağlık ve boş vakit.

    Gaziantep Mt

  5. #5
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Karbüratör ayarı gerekiyordur.motor ne
    Kolpa Adamları

  6. #6

    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    kınalı kuzu
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun,bakmadan bişey denmez,ustana saygı duymaktan başka bişey elden gelmez. Ayrıca sen söküp takmışsın,çalışmadan önceki yaptıklarını gözden geçir derim,ör:yakıt hortumlarını ters takmış olabilirsin.
    defalarca depomu ve karbüratörü temizledim her seferinde çalışırdı yani biliyorum artık söküp takmayı hocam.

    Alıntı motocycleboyreigns adlı üyeden alıntı
    motor ne
    motor kuba nın skyjet sj 150 modeli hani şu cbr 125 ikizi olanlardan
    İnsanlar iki şeyin kıymetini bilmezler. Sağlık ve boş vakit.

    Gaziantep Mt

  7. #7

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Gaz kelebeği çalışıyor mu,karbüratör teşhisi koymuşsa temizlediğin karbüratörü incelemek lazım!
    Hava filtre kutunu karbüratörden ayır,gaz kolunu çevirirken kelebek doğru çalışıyor mu,yakıt geliyor mu kontrol et.

  8. #8
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Buji!yi de kontrol et bence kurumlama yapmış olabilir.
    .
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  9. #9

    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    kınalı kuzu
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gaz kelebeği çalışıyor mu,karbüratör teşhisi koymuşsa temizlediğin karbüratörü incelemek lazım!
    Hava filtre kutunu karbüratörden ayır,gaz kolunu çevirirken kelebek doğru çalışıyor mu,yakıt geliyor mu kontrol et.
    evet çalışıyor yalnız motor rolantide dengesiz çalışıyor ayar yapıyorsunuz bir bakıyorsunuz stop ettim edeceğim derken bir bakıyorsunuz canlanıyor birden 2000 devir civarı bir devirdeçalışıyor sonra tekrar yavaşlıyor. ben aldığım benzinden şüphelenmeye başladım. Her zamanki yerimden alırdım hiç böyle bir sorun yaşamazken acaba diyorum kendi kendime ama kimsenin günahınıda almak istemiyorum

    @ korkut hoca buji sıfır ngk aldım buji yeni yani bujiye giden kablolar sağlam
    İnsanlar iki şeyin kıymetini bilmezler. Sağlık ve boş vakit.

    Gaziantep Mt

  10. #10

    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbf 250
    hocam geçmiş olsun. motorunun markası modeli ne bilmiyorum ama depoyu değiştirdin peki musluk değiştimi, musluğun hortumunu sökünce benzin geliyormu bi dene, hava filtresinin azını elinle kapat bi marşa bas hava emiyormu, birde karbüratörü manifolttan sök karbüratörün altındaki vidalarıda sök meme açığa çıksın benzin hortumu takılı iken musluğu bi aç benzin karbüratörün altından akacakmı, eğer akarsa birde üzeri delikli olan bi çubuk var ismini bilmiyorum ondan benzin geçiyormu, o üzerindeki delikten benzin çıkıp hava ile karışıp motora gider memeden hava üflediğinde hava gidiyormu bi dene. karbüratörü kendin temizlediğine göre tamamen dağıta da bilirsin diye anlattım ateşleme var diye tahmin ediyorum, inşallah çare olur. kolay gelsin.

  11. #11
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gaz kelebeği çalışıyor mu,karbüratör teşhisi koymuşsa temizlediğin karbüratörü incelemek lazım!
    Hava filtre kutunu karbüratörden ayır,gaz kolunu çevirirken kelebek doğru çalışıyor mu,yakıt geliyor mu kontrol et.
    Özellikle duran motorda çeşitli nedenlerden beslemesi kesintili olabiliyor,canını sıkmanın alemi yok.zaten ustan kontrol edilince sorun çözülecektir.
    Kolpa Adamları

  12. #12

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı öztürk27 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet hala f5 motorum. Ben anlamıyorum nazar mı değdi ne motora. üç sene zarfında Nerdeyse 10000 km şehir dışı yol yaptım ben bu motorla tık bile dememişken birden bire bu canımı sıktı.ki ben en ufak bir seste huylanıp,danışan, soran çaresine bakan biriyim. Gaziantep mt ile o kadar çevre ile gittim bir kere üzmedi beni şimdi canım çok sıkışıyor bu duruma osmaniyeli sence ne olabilir sorun
    hacım bendeki de 30bin solladı. hem çok seviyorum motorumu hem nefret ediyorum bazen.

    mesaj yazayım uzun uzun.aklına yatacağını düşünüyorum. sorunu adım adım arayarak iyi bir usta yanında bulabilirsin inşallah. adımları ve bendeki değişen bozulan ve yaptığı teklemeler aşağıda

    en başta tamire başlarken bujinin kablosunu pipodan çıkarıp kıvılcım veriyor mu diye bakmaktan başlamak en doğrusu mesela ben bunu öğrendim. az veriyorsa stator sargısı veya indüksiyon bobini arızalı olabiliyor bende oldu. eğer ateşlemede sorun yoksa karbüratör temizlenip, emme manifoldu sıkıca boşluk boşluk olmadan takılmalı . yine çalışmıyorsa buji nin ucu sökülüp yağlanmışmı diye bakılmalı. yağlanmamış kupkuru ise karbüratörün yakıt göndermiyordur. karbüratör değişmeli.Eğer hem yağlanmış hem de ateşleme sağlam diye düşünüyorsan(cdi regülatör,bobinler buji) ozaman sorun üst kapaktadır. ben her başıma geldiğinde bu sırayla uyguluyoruz tamirci de ben de

    bir kez stator sargısı değişti.
    1 kez indüksiyon bobini değişti.
    2 kez sigorta yandı.
    karbüratör hala değişmedi ama 5-6 kez sökülüp bakıldı. şamandırası az yukarı kaldırıldı memeleri ne bakıldı
    . kontak anahtarında temazsızlık vardı sökülüp temizlendi.periyodik buji değiştirildi en son iridyum alındı.
    1kez subap kırdı fakat arızası çabuk tespit edildi. subap kırılınca üstkapak piston silindir krank ve rulmanlar değişti çizdiği için.

    diğer bozulanları yazmıyorum hareketinde problem yaratmadığı için gösterge ampül vb gibi

    şu anda iyi 10 bin km dir pek üzmüyor beni

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:13 ----------

    sana iyi bir usta lazım çok çabuk problemini çözecektir. mesela 10 dakikada karbüratörü başkasıyla değiştirip sorun karbüratörden değilmiş diyebilmelidrir mesela. ve en başta işe başlamadan önce sıfır buji takmayı bilmelidir iyi usta

  13. #13

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı öztürk27 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet çalışıyor yalnız motor rolantide dengesiz çalışıyor ayar yapıyorsunuz bir bakıyorsunuz stop ettim edeceğim derken bir bakıyorsunuz canlanıyor birden 2000 devir civarı bir devirdeçalışıyor sonra tekrar yavaşlıyor. ben aldığım benzinden şüphelenmeye başladım. Her zamanki yerimden alırdım hiç böyle bir sorun yaşamazken acaba diyorum kendi kendime ama kimsenin günahınıda almak istemiyorum

    @ korkut hoca buji sıfır ngk aldım buji yeni yani bujiye giden kablolar sağlam
    Karbüratörden büyük ihtimalle,karışım ayar vidan hasar görmüş de olabilir,değiştirin.

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    birkere de benzin musluğu bozulmuştu çalışıp sönüyordu yakıt gelmediği için. bizim musluklar biraz farklı

  15. #15

    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    kınalı kuzu
    Alıntı utenmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam geçmiş olsun. motorunun markası modeli ne bilmiyorum ama depoyu değiştirdin peki musluk değiştimi, musluğun hortumunu sökünce benzin geliyormu bi dene, hava filtresinin azını elinle kapat bi marşa bas hava emiyormu, birde karbüratörü manifolttan sök karbüratörün altındaki vidalarıda sök meme açığa çıksın benzin hortumu takılı iken musluğu bi aç benzin karbüratörün altından akacakmı, eğer akarsa birde üzeri delikli olan bi çubuk var ismini bilmiyorum ondan benzin geçiyormu, o üzerindeki delikten benzin çıkıp hava ile karışıp motora gider memeden hava üflediğinde hava gidiyormu bi dene. karbüratörü kendin temizlediğine göre tamamen dağıta da bilirsin diye anlattım ateşleme var diye tahmin ediyorum, inşallah çare olur. kolay gelsin.
    utenmen bizdeki musluklar biraz farklı diğer motorlardan. Bundan emme yapmayınca gram benzin akmıyor. Karbüratörü komple temizledim memeleri dahil.

    Alıntı motocycleboyreigns adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özellikle duran motorda çeşitli nedenlerden beslemesi kesintili olabiliyor,canını sıkmanın alemi yok.zaten ustan kontrol edilince sorun çözülecektir.
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hacım bendeki de 30bin solladı. hem çok seviyorum motorumu hem nefret ediyorum bazen.

    mesaj yazayım uzun uzun.aklına yatacağını düşünüyorum. sorunu adım adım arayarak iyi bir usta yanında bulabilirsin inşallah. adımları ve bendeki değişen bozulan ve yaptığı teklemeler aşağıda

    en başta tamire başlarken bujinin kablosunu pipodan çıkarıp kıvılcım veriyor mu diye bakmaktan başlamak en doğrusu mesela ben bunu öğrendim. az veriyorsa stator sargısı veya indüksiyon bobini arızalı olabiliyor bende oldu. eğer ateşlemede sorun yoksa karbüratör temizlenip, emme manifoldu sıkıca boşluk boşluk olmadan takılmalı . yine çalışmıyorsa buji nin ucu sökülüp yağlanmışmı diye bakılmalı. yağlanmamış kupkuru ise karbüratörün yakıt göndermiyordur. karbüratör değişmeli.Eğer hem yağlanmış hem de ateşleme sağlam diye düşünüyorsan(cdi regülatör,bobinler buji) ozaman sorun üst kapaktadır. ben her başıma geldiğinde bu sırayla uyguluyoruz tamirci de ben de

    bir kez stator sargısı değişti.
    1 kez indüksiyon bobini değişti.
    2 kez sigorta yandı.
    karbüratör hala değişmedi ama 5-6 kez sökülüp bakıldı. şamandırası az yukarı kaldırıldı memeleri ne bakıldı
    . kontak anahtarında temazsızlık vardı sökülüp temizlendi.periyodik buji değiştirildi en son iridyum alındı.
    1kez subap kırdı fakat arızası çabuk tespit edildi. subap kırılınca üstkapak piston silindir krank ve rulmanlar değişti çizdiği için.

    diğer bozulanları yazmıyorum hareketinde problem yaratmadığı için gösterge ampül vb gibi

    şu anda iyi 10 bin km dir pek üzmüyor beni

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:13 ----------

    sana iyi bir usta lazım çok çabuk problemini çözecektir. mesela 10 dakikada karbüratörü başkasıyla değiştirip sorun karbüratörden değilmiş diyebilmelidrir mesela. ve en başta işe başlamadan önce sıfır buji takmayı bilmelidir iyi usta
    üst kapağı zaten emme subabı için ele aldılar ama nasıl yaptıklarını işte olduğum için görmedim.
    başka karbüratör taktı çalıştı dediğine göre o karbüratör bile ülüymüş şu asya cg tipli motorların karbüratrünü taktı çalıştı ama sonra benim karbüratörü taktı o da çalıştırdı sonra yine malum
    İnsanlar iki şeyin kıymetini bilmezler. Sağlık ve boş vakit.

    Gaziantep Mt

  16. #16

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı öztürk27 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    utenmen bizdeki musluklar biraz farklı diğer motorlardan. Bundan emme yapmayınca gram benzin akmıyor. Karbüratörü komple temizledim memeleri dahil.





    üst kapağı zaten emme subabı için ele aldılar ama nasıl yaptıklarını işte olduğum için görmedim.
    kaç lira aldılar senden

  17. #17

    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    kınalı kuzu
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaç lira aldılar senden
    tornacı ve malzemeler işçilikle berbaer 150 tl aldı benden

    İnş Allah izin verirde yarın bir karbüratör alacağım sıfır. birde benzin otomatiği ustaya götürüp taktıracağım eğer yine olmazsa ustayla papaz olacaz demektir.
    İnsanlar iki şeyin kıymetini bilmezler. Sağlık ve boş vakit.

    Gaziantep Mt

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı öztürk27 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tornacı ve malzemeler işçilikle berbaer 150 tl aldı benden
    ben olsam haram ederdim. kardeş ben komple sıfır üst kapağı aldım subaplar dahil 80 liraya geçensene . bu sene 100 lira olsun.

    hayır adamın hıyarlığına bak karbüratörü denememiş üst kapağı söküyor. sonra yapamayınca karbüratördendir diyor. tak ordan bir 125 lik karbüratörü yarım saat dene sonra sök üst kapağı değil mi.

    hayır birde orjinalliği gitti şimdi motorun

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:32 ----------

    Alıntı öztürk27 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tornacı ve malzemeler işçilikle berbaer 150 tl aldı benden

    İnş Allah izin verirde yarın bir karbüratör alacağım sıfır. birde benzin otomatiği ustaya götürüp taktıracağım eğer yine olmazsa ustayla papaz olacaz demektir.
    almana gerek yok bizim burdaki herhangi bir motortamircisi elindeki diğer 125 liğin kini hemen takıp deniyor mesela. bakıyor karbüratörden mi değil mi.

    orası yetkili servis sanırım sen o adamı bırak. karbüratörden de alır 100 liranı. yine olmazsa ne yapacaksın

    bir konuş bakalım diğer moto tamircileriyle böyle böyle oldu de ne diyecekler.

  19. #19

    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    kınalı kuzu
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben olsam haram ederdim. kardeş ben komple sıfır üst kapağı aldım subaplar dahil 80 liraya geçensene . bu sene 100 lira olsun.

    hayır adamın hıyarlığına bak karbüratörü denememiş üst kapağı söküyor. sonra yapamayınca karbüratördendir diyor. tak ordan bir 125 lik karbüratörü yarım saat dene sonra sök üst kapağı değil mi.

    hayır birde orjinalliği gitti şimdi motorun
    125 karbüratör denedi çalıştı bendeki de çalışıyor yanında sonra hareket edip 100 mt gidip stop edip tekrar çalıştırmaya kalkınca çalışmıyor
    İnsanlar iki şeyin kıymetini bilmezler. Sağlık ve boş vakit.

    Gaziantep Mt

  20. #20

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı öztürk27 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125 karbüratör denedi çalıştı bendeki de çalışıyor yanında sonra hareket edip 100 mt gidip stop edip tekrar çalıştırmaya kalkınca çalışmıyor
    100 metre gidince bujin yağlanıyorsa sonra çalışmaz. belki problem ateşlemedeydi. baktımı kıvılcım az mı çok mu diye

    ben kafayı yerim motorum yatsa

    inşallah yapılır kısa zamanda başka bir tamirciye sor derim hacım


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler