Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Piston üst ölü nokta ile ustalardan yardım.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Eylül 2007
    Selam arkadaşlar bugün 150 cc scooter ıma (Mondial 151 RS) komple yeni silindir taktım fakat bişey farkettim bobindeki işaret tam manyetonun önüne gelince yani bobin tam olarak ateşleme konumundayken piston tam olarak üstte olmuyo bobini çevirince 2-3 milimetre kadar daha yukarı çıkıyo yani tam olarak piston üst noktada durduğunda bobindeki işaret manyetodan geçmiş oluyo sizce bu normalmi yoksa biyerde hatamı var.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı aegeanxtr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar bugün 150 cc scooter ıma (Mondial 151 RS) komple yeni silindir taktım fakat bişey farkettim bobindeki işaret tam manyetonun önüne gelince yani bobin tam olarak ateşleme konumundayken piston tam olarak üstte olmuyo bobini çevirince 2-3 milimetre kadar daha yukarı çıkıyo yani tam olarak piston üst noktada durduğunda bobindeki işaret manyetodan geçmiş oluyo sizce bu normalmi yoksa biyerde hatamı var.
    Hayır, her şey normal.Aynen böyle olur.Ateşleme piston üst ölü noktaya çıkmadan olur ve yakıt yanmaya başlar,üst ölü noktayı geçip inişe başladığı anda yanma maksimuma ulaşıp pistonu kuvvetle iter.Motorlar bu noktayı krank yapısı veya var ise volanın ağırlığı ile aşarlar.Üst ölü nokataya gelmeden ateşlemeyi sağlamak için yapılan ayara avans ayarı denir.Basit elektronik ateşlemeli motorlarda bu işem fabrikasyon yapılıp bir daha ellenmez.Arabalarda yapıldığını duyduğunuz chip tuning olayında bu değer değiştirilebilir.
    Bu kadar dikkatli olduğuna göre sente ayarını doğru yaptığını düşünüyorum.
    Kolaygelsin.

  3. #3

    Üyelik
    22 Eylül 2007
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır, her şey normal.Aynen böyle olur.Ateşleme piston üst ölü noktaya çıkmadan olur ve yakıt yanmaya başlar,üst ölü noktayı geçip inişe başladığı anda yanma maksimuma ulaşıp pistonu kuvvetle iter.Motorlar bu noktayı krank yapısı veya var ise volanın ağırlığı ile aşarlar.Üst ölü nokataya gelmeden ateşlemeyi sağlamak için yapılan ayara avans ayarı denir.Basit elektronik ateşlemeli motorlarda bu işem fabrikasyon yapılıp bir daha ellenmez.Arabalarda yapıldığını duyduğunuz chip tuning olayında bu değer değiştirilebilir.
    Bu kadar dikkatli olduğuna göre sente ayarını doğru yaptığını düşünüyorum.
    Kolaygelsin.
    Ustam çok teşekkür ederim kafama takılan bir soruydu gayet net ve açıklayıcı cevaplamışsın. O zaman forumdaki Subap ayarı için yazılan bazı yazılar yanlış diye düşünüyorum çünkü subap ayarı yaparken bujiyi söküp delikten bakın yada bir tornavida sokup pistonun üst ölü noktaya geldiğini anlayın deniliyor. Eğer ben bu yorumlara bakarak subap ayarını yapsaydım pistonun tam üstte tamamen durduğu noktada ayar yapardım ve bu da yanlış bir ayar olurdu diye düşünüyorum.

  4. #4
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Ayarlar

    Sente ayarı,subap ayarı ve avans ayarı birbirini etkilesede ayrı ayrı ayarlardır.
    Subab ayarı ezbere yapılmaz.Bunun için üretici referans işaretler koyar ve sıralı işlemler sonucu yapılır.Tek silindirli motorlarda işlem daha basittir.Çok silindirli motorlarda işleme başlanması gereken silindirin pistonunun pozisyonundan emin olmak için bu kontrolun yapılması iyi olur ama referans işaretlere uyulmalıdır.Bunu öneren arkadaşlar detaylandırmadıkları için yanlış anlaşılmalar olabiliyor.

  5. #5

    Üyelik
    22 Eylül 2007
    Ustam Subap ayarını bobindeki işaretlere bakarak yaptım yani bobin üzerindeki çizgi ile gövdedeki işaret aynı hizaya geldiğinde yaptım egzantrik milini de dişli üzerindeki delikleri külbütör kapağına hizalayıp öyle yerine taktım umarım ayarları doğru yapmışımdır. subap ayarını da servis manualine bakarak emme 0.08 egzos 0.12 yaptım sizce bu ayar doğrumu yoksa tavsiye edeceğiniz başka bir ayar varmı?

  6. #6
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı aegeanxtr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ustam Subap ayarını bobindeki işaretlere bakarak yaptım yani bobin üzerindeki çizgi ile gövdedeki işaret aynı hizaya geldiğinde yaptım egzantrik milini de dişli üzerindeki delikleri külbütör kapağına hizalayıp öyle yerine taktım umarım ayarları doğru yapmışımdır. subap ayarını da servis manualine bakarak emme 0.08 egzos 0.12 yaptım sizce bu ayar doğrumu yoksa tavsiye edeceğiniz başka bir ayar varmı?
    Eksantrik mili dişlisi üzerindeki delik yukarıda çizgi kapağın kenarına yatay aynı hizada demek istiyorsan doğru.Subap sesi olursa 0.12 yerine 0.10 yapılabilir.

  7. #7

    Üyelik
    22 Eylül 2007
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eksantrik mili dişlisi üzerindeki delik yukarıda çizgi kapağın kenarına yatay aynı hizada demek istiyorsan doğru.Subap sesi olursa 0.12 yerine 0.10 yapılabilir.
    Evet ustam delik yukarıya bakıyo çizgi ise kapağa yatay aynı hizada. şuan subap sesi yok olursa 0.10 yaparım çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    subap ayarı yaparken pistonun ne konumda oldugu fark etmez...
    sadeve piyano subaba basmasın yeter...o sekildeyken elinlede subabı oynatırsan ve eğerki subap ayarın sıkı değilse cok az oynadığını fark edersin..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler