Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

yağ ne çabuk bozulmus

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Olsun zaten sen biliyorsun bu işi Castrol reklamı yaptık, ücretini alayım Castrol


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    31 Ekim 2009
    Şehir
    sakarya, istanbul
    Motosikleti
    gt250comet
    beyler peki woger WTX 15w/40 nasıl bir yağ?
    kanuni kullanım kulavuzunda bu yağı tavsiye ediyor?

  3. #43

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Woger mi? Tavsiye edilecek yağ mı şimdi bu Kanuni, Herhalde ucuza kapatmış yağı

  4. #44
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Woger mi? Tavsiye edilecek yağ mı şimdi bu Kanuni, Herhalde ucuza kapatmış yağı
    abi elinde stok varsa onu değerlendirecek sanırım...
    yada motor fabrıkan ilk çıktığında öyle bes para etmez yağlar koydukları için baska yağ ismi bulamayıp onu yazdlar sanırım...

  5. #45
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Sen Castrol Actevo kullan nedeni daha kalın olduğundandır dişlide kalın yağ daha rahat geçmeyi sağlar özellikle ısınınca.Motor ısınınca yağın incelme oranı daha düşük olduğundan komprasör daha iyi olur yağ yakma olayın azalır yap eksiltmez.
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  6. #46

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Castrol'ü zengin ettik Actevo'yu benim kullanmam lazım gidiyorum 10-50'lere, Commuter sınıf Actevo kullansın,neyse numarası onu kullansın,kilometreleri de fabrikanın tavsiyesine göre değiştirsin.

  7. #47

    Üyelik
    31 Ekim 2009
    Şehir
    sakarya, istanbul
    Motosikleti
    gt250comet
    hakkat en iyi yağ hangisi bi sonuca ulaşında bende onu deniim bidahakine
    castrolun racing motor yağı varmış ii diyolar sentetik kullanın diyolaa

  8. #48
    KaPTaNHaSaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İzMiR- EşReFPaŞa-BoğaZiÇi
    Motosikleti
    Kawa Z750
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen öyle... castrolun motosikletle hiç alakası yok. mobil yağ koy..
    bu kuramdan yola çıkarsan repsol kullanman gerekir
    hatta repsol kullanırsan ucunda pipeti de var. huni ihtiyacın olmaz dökmek için. ordan anlarsın zaten araba mı motosiklet için mi.
    kullandığımız makinalar için o kadar pahalısına kaçmanın mantığı yok.
    bende repsol vardı yağ olarak. 5 saat öncesinde 15/40 castrol power ile değiştirdim. 2000 km oldui değişim yapmak lazım. repsol 10/50 idi.
    ilk 1000 km de baya iyi iş gördü ama sonrasında viteslerimde sertleşme hissetim biraz. çok ince yağ da iyi değildir. şanzuman aşınmaları açısından. 15-40 en ideali.(ege bölgesi için Yaz kış)

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:21 ----------

    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen Castrol Actevo kullan nedeni daha kalın olduğundandır dişlide kalın yağ daha rahat geçmeyi sağlar özellikle ısınınca.Motor ısınınca yağın incelme oranı daha düşük olduğundan komprasör daha iyi olur yağ yakma olayın azalır yap eksiltmez.
    hocam aktevo yu incele istersen gri kutuda olur. üzerinde de scoter resmi vardır. ıslak şanzuman için değildir.
    Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..

  9. #49
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şahsen denedim. 1000 km.de simsiyah oluyor. mobil 3000 km. bile o kadar değildi.

    birde eğer 10-40 ise normaldir. racer dediği motor kanuni racer galiba. en az 160 cc vardır o motor. bu nedenle 15-50 yağ koymalı. aksi halde yağ fazla dayanmaz zaten.
    600 lüklere de 20-50 mi koycaz?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:09 ----------

    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ankara'daki servis bakımlarda CBF150'ye Castrol Power1 15-40 yağ koyuyor.
    Benimki 15-50 mobili hiç sevmedi, saki daha yavaş hızlanıyo gibi geldi -belki de psikolociktir- yamalub 10-40'a geri döndüm.

  10. #50
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Castrol'ü zengin ettik Actevo'yu benim kullanmam lazım gidiyorum 10-50'lere, Commuter sınıf Actevo kullansın,neyse numarası onu kullansın,kilometreleri de fabrikanın tavsiyesine göre değiştirsin.
    Bende en son power 1 15w50 koydurdum motorun sanki komprösörü düştü gibi eskiden motoru bıraktımmı kendi duruyordu şimdi bırakıyorum simdi daha akıcı oldu.Bakıyorum yağ yakma olayı yok ama komprosor eskisine göre düşük

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:56 ----------

    Alıntı n61l adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    600 lüklere de 20-50 mi koycaz?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:09 ----------



    Benimki 15-50 mobili hiç sevmedi, saki daha yavaş hızlanıyo gibi geldi -belki de psikolociktir- yamalub 10-40'a geri döndüm.
    600lükler 20 50 sevmez ona en kalın yağ basında 15 yazandır 15w50 gibi
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  11. #51

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende en son power 1 15w50 koydurdum motorun sanki komprösörü düştü gibi eskiden motoru bıraktımmı kendi duruyordu şimdi bırakıyorum simdi daha akıcı oldu.Bakıyorum yağ yakma olayı yok ama komprosor eskisine göre düşük[COLOR="Silver"]
    Çok doğru kompresyonu,dolayısıyla motorun çekişini etkileyen yağ filmi kalınlığı,kalın yağ mühendislerce önerilmişse o,ben 10-50'yi ve 10-40'ı yağ ömrü için kullandım,çekiş berbat,130 yapan Cgl,şimdi 110'da takılıyor,20-40 kullanmalıyım

    Hatta kompresyonun yetmediğini 110'da hissediyorum,atlama yapıyor devir.

  12. #52
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok doğru kompresyonu,dolayısıyla motorun çekişini etkileyen yağ filmi kalınlığı,kalın yağ mühendislerce önerilmişse o,ben 10-50'yi ve 10-40'ı yağ ömrü için kullandım,çekiş berbat,130 yapan Cgl,şimdi 110'da takılıyor,20-40 kullanmalıyım

    Hatta kompresyonun yetmediğini 110'da hissediyorum,atlama yapıyor devir.
    Gökhan, bu yağ olayından bıktım abi ben, piyasada 100 lerce seçenek var insan ne koyacagını şaşırıyor sentetik yarı sentetik ıvır zıvır bide şu var eskiden kamyoncular 20/50* ile dağlar devirip fizana ulaşmışlar madeni yağ yağ değilmiymiş, bence piyasa pazarlama stratejilerinin kurbanı, şu an piyasada olan yağlar gayet yeterli motosiklet için üretilen 20/40 fazlasıyla düşük cc lerin ihtiyacını karşılar... 10/40 soguk bölgelerde 15/40 ılıman normal iklimde, 15/50 20/50 sıcak 50 derecenin üzerine çıkan yerlerde makbul deniyor benim izlediğim yol şuydu 10 uncu motorunu satan biri olarak ben yaz aylarında 15/50 20/40 kış aylarında ise 10/40 koyuyorum aslına bakarsan bizim innova gibi makinalarda 20/40 yaz kış konabilir servis yaz kış 20/50 yağ koyuyor tam bir kafa karışıklıklığı yaratacak durum...

  13. #53

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Murat, servis ne diyorsa o,İnnova için servis 20-50 tavsiye ediyor ise yazın kalın yağ inceleceğinden Türkiye için tavsiye edilen 20-40'a yaklaşacak (Bodrum sıcağı için)

  14. #54
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    bak zaten dikkat ettiysen castrol 20/40 atevonun üzerinde cup resmi var..

  15. #55

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı aykan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bak zaten dikkat ettiysen castrol 20/40 atevonun üzerinde cup resmi var..
    Biliyorum,cup motosiklet değil mi,125 cc ,İnnova için de bahsi geçmişti,20-40 ile sadece şanzıman geçişleri biraz kemikli oluyor sanırım.

  16. #56
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biliyorum,cup motosiklet değil mi,125 cc ,İnnova için de bahsi geçmişti,20-40 ile sadece şanzıman geçişleri biraz kemikli oluyor sanırım.
    ben 20/40 atevo kullandığım süre içinde motorun daha tok çalıştığını hissettim diğer yağlar kızartma yağı gibi eksantriği cır cır öttürüyor sıcakta, yaz gelince atevo kış gelince 10/40 po kullanıyorum..

  17. #57

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı aykan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 20/40 atevo kullandığım süre içinde motorun daha tok çalıştığını hissettim diğer yağlar kızartma yağı gibi eksantriği cır cır öttürüyor sıcakta, yaz gelince atevo kış gelince 10/40 po kullanıyorum..
    Aynen öyle, egsantirik ve sübap mekanizması çok ses çıkartıyor.

  18. #58

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı aykan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 20/40 atevo kullandığım süre içinde motorun daha tok çalıştığını hissettim diğer yağlar kızartma yağı gibi eksantriği cır cır öttürüyor sıcakta, yaz gelince atevo kış gelince 10/40 po kullanıyorum..
    hocam Petrol ofisinin 10-40 yağını kaç liraya alıyordun acaba?
    bende bu kış cbf150 için PO düşünüyorum.
    12bindeyim ve şu ana kadar hep castrol power1 15-40 kullandım
    bir de PO denemek istiyorum.

  19. #59
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    ben gene bildiğim yoldan sasmayayım her zaman oldugu gibi gene 20-50 yağ kullanayım...
    istemiyom 10-20-30-40-
    20\50 son nokta bu...
    önceki motorlarımda hep 20-50 kullandım hiç sorun sıkıntı yasamadım...
    gene bunu kullancam...

  20. #60
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı racer2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben gene bildiğim yoldan sasmayayım her zaman oldugu gibi gene 20-50 yağ kullanayım...
    istemiyom 10-20-30-40-
    20\50 son nokta bu...
    önceki motorlarımda hep 20-50 kullandım hiç sorun sıkıntı yasamadım...
    gene bunu kullancam...
    Sana abi tavsiyesi vericem....Motoruna mobil extra 4t yağ al... Rengi kırmızıya yakın.... Ben er5 te 8000 km biniyordum... Boşalttığımda hala kırmızı oluyordu... Hiç aşınma eskime görmedim..Ve motordaki şıkırtıları kesiyor.....

    tahmini 20 lira civarında... Bunu koy sonra buraya izlenimlerini yaz..
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler