Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

yağ ne çabuk bozulmus

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6500km. dir aynı yağmı var motorda ?
    Yazın başında değiştirmiştim,şimdi 10-40 Power Racing var, Castrol de satmıyorum

    Cgl 125'in tavsiye edilen yağı 20-40 Castrol. Daha ince yağ koymak keçelerden kaçırma yapabiliyor, ama 15.000-21,500 km'lik Honda'da böyle bir sorun olmadı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    honda castrol yağlarını 500 cc üstü motorlar için tavsiye ediyor. Bütün honda servislerinde ya mobil yada shell var gerçi. gebze fabrikayı arayıp sormak lazım.

  3. #23

    Üyelik
    14 Mayıs 2008


  4. #24

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    honda castrol yağlarını 500 cc üstü motorlar için tavsiye ediyor. Bütün honda servislerinde ya mobil yada shell var gerçi. gebze fabrikayı arayıp sormak lazım.
    Ankara'daki servis bakımlarda CBF150'ye Castrol Power1 15-40 yağ koyuyor.

  5. #25

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6500km. dir aynı yağmı var motorda ?
    Ayvalık'da yine Cgl 125'i olan bir kurye arkadaş da(45,000km) 7-8000'de değiştiriyor,yağını bilmiyorum

  6. #26
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    castrol power1 10w 40. tek geçerim. yazın da 10w50. neden mi?

    her kontrol ettğimde sarı bir yağ görüyorum, siyah değil. ayrıca eksilmiyor.
    mobil'in yağları tam sentetik olduğundan daha kaliteli. castrol'ün var mı bilmiyorum.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:26 ----------

    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayvalık'da yine Cgl 125'i olan bir kurye arkadaş da(45,000km) 7-8000'de değiştiriyor,yağını bilmiyorum
    gereksiz o kadarı da. hava soğutmalı motor, üstelik tek silindir. tek isteği benzin ve yağ. onu da eksik etti mi zaten bi süre sonra "aynen yengen" olur
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  7. #27

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Kardeşim kullandığın 10-40 ve 10-50 Power Racing Castrol de tam sentetik

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    ben aradan çekiliyorum ...siz atısmaya devam edin...
    hadi bakalım kap kap kanuniracer 200 198 cc 14 hp için en iyi yağ hangisiymis
    bi dahakine daha kalın ve magnetec olmayan bi yağ kullancam...zaten ben çok basıyorum 20-50 kullansam ne olurku...sadece motor gec ısınır...baska bi zararı olmaz sanırım...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:39 ----------

    bu sentetik olayını ben boyadan biliyorum...demek sentitek yağda varmıs...peki selülozik yağ da var mı..

  9. #29

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Daha geç soğur desek cuk oturur. İnce yağ daha iyi soğutur.

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha geç soğur desek cuk oturur. İnce yağ daha iyi soğutur.
    geç mi soğur...
    eee nörecik ya...
    motorun kitabında kısın 10-40 yazın 20-50 yazıyor...
    bu sefer yazın hava sıcak motorda sıcak...

    yaw 15-40 goyim bari...

  11. #31

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    O dediğin motor hararet yapınca ,krank keçelerinden,sübap kapağından ve karterden ince yağın boşalıp yağsız kalmasını önlemek içindir.

  12. #32
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O dediğin motor hararet yapınca ,krank keçelerinden,sübap kapağından ve karterden ince yağın boşalıp yağsız kalmasını önlemek içindir.
    abi sonuz olarak hargi yağı kullanayım...


    önceki motorumun zincirini kızartmalık aycicek yağ ile yağlamıstım...cok güzeldi...kokusuda güzeldi...
    bide amortisörede aynı yağdan koymustum...hiç olmasınadansa ondan olsun dedim...yalan değil yani...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:59 ----------

    her yağdan 250 gr katıstırsam...
    zaten benim motora 1.1 litre yağ koyarken 1 litresi magnetec 100 gr da 20-50 yağ idi...

  13. #33

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Yaz kış 10-40 tam sentetik motosiklet(scooter değil)koy ,yağları fazla kokteyl yapma, moleküller evrim geçirir.

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaz kış 10-40 tam sentetik motosiklet(scooter değil)koy ,yağları fazla kokteyl yapma, moleküller evrim geçirir.
    okk...moleküller evrim geçirirse ne olurki?
    abi bisey sorcam...
    ben bu motoru aldımda 1-2 hafta 20-50 yağ kullandım vitesler daha güzel geçiyordu...ve motordan daha az ses geliyordu...
    10-40 koyunca vites büyütmek icin biraz daha güç harcıyorum ve motordan daha cok ses geliyor...

  15. #35

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı racer2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    okk...moleküller evrim ne olurki?
    abi bisey sorcam...
    ben bu motoru aldımda 1-2 hafta 20-50 yağ kullandım vitesler daha güzel geçiyordu...ve motordan daha az ses geliyordu...
    10-40 koyunca vites büyütmek icin biraz daha güç harcıyorum ve motordan daha cok ses geliyor...
    Senin yağ yakma durumun vardı de mi. Ben servis önerine gittim.
    Segmanlarla silindirler arasındaki boşluk ,dolayısıyla şanzımanın da bu şekilde hırpalamışsan dişliler arası boşluğun fazla, o yüzden motor yapılana kadar en kalın 20-50 Castrol koy.

    Ben kışın kalın yağ kullanmıyorum,bu benim ilk kışım,tavsiye edilen 20-40 değil 10-40 kullanmaktayım,Yazın nisbeten daha kalın kullanılabilir.

  16. #36
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin yağ yakma durumun vardı de mi. Ben servis önerine gittim.
    Segmanlarla silindirler arasındaki boşluk ,dolayısıyla şanzımanın da bu şekilde hırpalamışsan dişliler arası boşluğun fazla, o yüzden motor yapılana kadar en kalın 20-50 Castrol koy.

    Ben kışın kalın yağ kullanmıyorum,bu benim ilk kışım,tavsiye edilen 20-40 değil 10-40 kullanmaktayım,Yazın nisbeten daha kalın kullanılabilir.
    abi yağ yakma durumum varda...
    hafta da 2 gün motora biniyom ondada nasıl gidiyom ama...motor ne yapsınki...
    1566 km oldu...allah ne verdiyse artık...bide trafik içinde bile yavas değil hep basıyorum...
    ben 20-50 kullanayım bari...
    tam sentetik yarı sentetik olyı var bide...
    zaten 10-40 yağ hiç hosuma gitmemisti...
    motorun nesini yaptırayım...
    yada neyini yapıyım...
    ben servestekilerden daha iyi iscilik cıkartırım abi...
    11000 km de startör kitlemisti...her tarfını söktüm motorun...
    önce üst kapaktan basladım bloğa kadar bi dağıttım...pistonu elime aldım...sonra baskı balata tarafını bi söktüm...en sona startör tarafını söktümki sorun ordaymıs...
    sadece piston sekman mı yoksa silindir yatağıda mi değiscek...
    yada sadece sekman yaptırsam olur mu....
    bi tanıdığım kamyonlara sekman üretiyorda....önceki motorumada sekman yapmıstı...bi sorun yasamamıstım....

  17. #37

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Motorunu en iyi sen bilirsin arkadaşım,ben ne desem boş,ama yağ yaktığına göre ihmale gelmez,krank-biyel-silindir kapağı bir sürü daha masraf açar,en yakın zamanda motor problemini çöz,burada içi kapalı kutu var ne çıkacağı belli olmaz sübap yuvaları da aşınabilir,segman-silindir de isteyebilir,işkembeden sallanmaz şu durumda,kolay gelsin.

  18. #38
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunu en iyi sen bilirsin arkadaşım,ben ne desem boş,ama yağ yaktığına göre ihmale gelmez,krank-biyel-silindir kapağı bir sürü daha masraf açar,en yakın zamanda motor problemini çöz,burada içi kapalı kutu var ne çıkacağı belli olmaz sübap yuvaları da aşınabilir,segman-silindir de isteyebilir,işkembeden sallanmaz şu durumda,kolay gelsin.
    anladım abi...yardımların icin cok ama cok tesekkür ederim...
    iyi geceler...
    sonuç olarak ben suan 20-50 yağ kullancam...ilk baharda motor indirecem...ve ozamana kadarda öküz gibi basmayacam nazik nazik...

  19. #39

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Rica ederim kardeşim, o kadar Castrol'ün reklamını yaptık Castrol de teşekkür etsin

  20. #40
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    ben 20-50 mobil alacam...
    castrol almıyom...
    castrol müsteri kaybettin olum...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:27 ----------

    abi bide söyle bi durum var...
    çok yağ eksilttini sanmıyorum...
    motoru stop ettim 5 dak kalmaz actım tıpayı bosalttım...4-5 dak yağın süzülmesini bekledim...geri kapadım...bi de 2 defa kap değistirdim...onlara bulasanları falanda hesaplarsak en fazla 200 gr eksiltmistir...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler