Arkadaşlar mondial 150 ZAT motosikletim var yuvarlak bir hava filtresine sahip, kenarları süngerli, temizliğini nasıl yapacağım acaba?
Motor titreme yapıyor bu hava filtresinden olabilir mi acaba?
Arkadaşlar mondial 150 ZAT motosikletim var yuvarlak bir hava filtresine sahip, kenarları süngerli, temizliğini nasıl yapacağım acaba?
Motor titreme yapıyor bu hava filtresinden olabilir mi acaba?
titremenin hava filtresi ile bir ilgisi yok..
filtreyi temizlemeyede gerek yok..
5 tl bir filtre sök yenisi ile deigş gitsin..
[B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]
filtreyi değiştirmek tabi daha iyi ama değiştirmek istemessen basınçlı hava ile yemizlersin oky oto yıkamacılarda bulunur benzinliklerde bulunur
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
hava filresini tazikli hava ile temizlersen delinebilir ve yırtılmalara sebep olabilir bu yüzden tazikli havayı biraz uzaktan tutarsan daha iyi olur
[B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]
zatın filitresini söküp yıkayıp temizliyebiliyorsun yanı komple sökülüp temizleniyor sünger filitre olduğu için zarar gelmiyor motorun titremesi ne derecede bir titreme
Titreme olayı ya kayıştan yada kavramadan olabilir
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
bu aralar birçok zat tan duydum aynı problemi kalkışlarda çok titreme yapıyorlarmış nası iyileşir bilmiyorum ama
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
mutlu senin motor baskı balatadan yapıyo o titremeyi bu arada filtreyi at yenisini al temizlemeyle olmaz ama arada bi yıkasan da kötü olmaz bu arada senin baskı balata gidici belkide gitmiş bile olabilir bunu anlamak içinde motoru orta sehpa ya kaldır rölantide çalışsın motor arka tekerlek dönüyor ise balatan çöp olmuş ben daha yeni değiştim 35 lira mı ne sen servise git hiç uğraşma
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
arkadaşlar 9500 km dir serviste hava filitresine söyledigim halde hic bakmadılar. Sebebi ise cup motosikletlerde fazla kirlenmiyormuş. Bugun aldım elime tornavidayı söktüm hava filitresini.İcinden bi sünger birde süngerin arkasında ince deliklerden oluşan tel ızgara vardı. Sünger yag gibi benzin gibi (sanırım yag) iyice emmiş nerden geldigini anlamadım. Sonra süngeri ewde deterjanlı ve sıcak sı ile yıkadım. Saç kurutma makinesi ilede kurutup yerine taktım. Anlamadıgım o yag filitreye nerden geldi.Bu defa yagını kendim degiştirmiştim acaba fazla yagmı koydumda ondanmı oldu?
07-gєηçℓιк
ozaman yarın filitreyi söküp yaglayayım.yagın 30 numara olması şart mı? 15W50 yag var bidonun dibinde 100 gr kadar onu kullnasam olurmu? yada hiç yaglamasammı?
07-gєηçℓιк
motorun titremesi ilk hareket bilyaları yani debriyaj bilyalarından olabilir çünkü bendede olmuştu ona bakıt.hava filtresi içinde arkadaşların dediği gibi süngerse yıkanıp temizlersin..
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
OLD üstadın da dediği gibi ,
sünger filtreler temizlendikten sonra yağlanıp takılmalıdır ,
filtre güzelce temizlenir , pırıl pırıl olduktan sonra kurutulur ,
sonra komple motor yağına bandırılır ,
iyice yağlandıktan sonra
elinizle sıkarak fazla yağın akması sağlanır
ve filtre yerine takılır.
yağın kalınlığı çokta önemli değil ama kuru kuru takmayın ,
peki filitre yaglandıgı zaman hava filitreden zor gecip performans düşüklügü yaşanırmı?
07-gєηçℓιк
Mondial 150 zatların hava filtresinin temizliği konusunda bazı yanlış bilgiler yazılmış..
Kesinlikle ve kesinlikle "iyice sıkmak" şeklinde bir durum söz konusu değil..Hatta sıkmak dahi söz konusu değil..Zira silindirik olan süngerde çatlamaya neden olursunuz..(Deneyip görmek mümkün ve masraflıdır)
Sadece, iyice temizledikten sonra ki kesinlikle hava tabancası ile değil, hafif bir solvent(çözücü) ile banyo yaptırıp (yani bir tasa önce su dök ve daldır çıkart daldır çıkart akabinde tinerle aynı işlemi yap) filtrenin kurumasını müteakiben motor yağı ile banyo yaptırıp (aynı usulde) zinhar sıkmadan yerine takılmalıdır..
Püf nokta, yağ banyosu esnasında filtreyi sadece 2-3 kez hızlıca daldırıp çıkartmak şeklinde yağlama yapılması gerekliliği..Ve sonrasında 5 dk. kadar fazla yağın akması için filtrenin bekletilmesi gerekliliği..
Bu yazdıklarım bizatihi kendi uyguladığım ve "service manuel" kitapçığında da aynen yazan bilgilerdir..
Zatlardaki kronik sorunlardan olan kalkıştaki aşırı titremeyle ilgili olarak çözüm, en az 5 kez aşağıdaki başlıkta yazıldı/çizildi:
http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html
Gene de bu sorunun çözümünü kısaca anlatmak gerekirse; Arka varyatörün içerisinde bulunan yayların biraz gerilmesiyle sorun %100 oranda çözülebilmekte..Ama gerçek bir ustanın ince el ayarı gerekli..Bunun haricinde titreme sorununa önerilen çözümlerin hiçbiri gerçek çözüm değildir..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)