Konjektör(regülatör) şarj sorunu
-
herkese selam
Geçen gün motorla yolda kaldım, akü bitik yalnız farlar yanıyo korna basıyo herşey tamam marşa basınca dııııızzzz ediyo aküye gelen şarjı ölçtüm rölantide 10-11 volt arası gaz verince 13-14 volt oluyor aküyü şarj etmeye verdim bugün aldım akü dolmuş, tek marşta çalıştı motorum sorun nerde olabilir yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Arama butonundan konu şarj diye aratıver.İstemediğin kadar cevap bulabilirsin.
-
akü doluykende yapıyorsa marş filibirin bozuk olabilir.
-
konjektör yada statörün arızalıdır büyük ihtimalle
-
statöründe bir sorun var bilgin olsun.
-
statör dediğiniz yuvarlak, sagılı, fanın altında bulunansa onu yeni değiştirttim
-
bu lanet şeyle ilgili benimde sorunum var... oy oy...
-
tek çare kaldı yeni konjektör alıp çıkış voltaj değerini ölçücem 10 voltun üstünde değer çıkması lazım (normali 13.8v olması gerekiyomuş)
-
Statör ünü yeni değiştirdiysen tüm bağlantıların ve kabloların yerliyerindeyse konjektöründe bir sorun var demektir.
20 tl civarında motoruna uyumlu konjektörler, alıp takıcaksın hepsi bu
Rolanti de 14v civarında bir voltaj verir. gazı açtığında 14.5 gibi sabitler.
farları açtığında ise max 13.5 a düşer...
-
06 Aralık 2009, 17:05
#10
gaz verdiğin zaman akü voltajı 13-14 e cıkıyorsa statöründe hiç bir arıza yok...rölantide 12 volt sarj eder...sende motora rölantide binmediğine göre ve devamlı gaz verdiğine göre..sorunu baska yerlerde ara...
-
06 Aralık 2009, 17:22
#11
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
06 Aralık 2009, 22:12
#12
cevapların için çok teşekkürler
rölantide 10 v gibi bir değer veriyor gaz verinde 11-12 oluyo regülatör alıcağım
-
06 Aralık 2009, 22:49
#13
mstf_gnc adlı üyeden alıntı
cevapların için çok teşekkürler
rölantide 10 v gibi bir değer veriyor gaz verinde 11-12 oluyo regülatör alıcağım
gaz verdiğinde 12 bile olmuyorsa ozaman yapacak bisey yok...aslında parça almadan önce bi arkadasın motorundan söküp kendi motoruna takıp deneseniz...belkide konjektör değilde statör arızalıdır...
-
07 Aralık 2009, 00:02
#14
Rolantide 12 volt çok sınırdadır. 12.5 in altında olmamalı farlar açıkken, devirde de 14.5 i geçmeden sabitlemelidir.
Sağlıklı bir motorun üretimini kalibrasyonlu bir cihazla ölçtüğünüz zaman rolantide 12 volt un üzerinde çıkar.
-
07 Aralık 2009, 02:16
#15
anlattıklarına bakılırsa statörde gibi görünüyor,
sağlıklı bir tamirciye ölçtürsen iyi olacaktır,
çünki elektronik parçalarda geri iade olmuyor.
alırsın ve arıza onda değil ise elınde kalır...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:09 ----------
statör'ün her motor için farklı seçenekleri olabılıyor,
sargı sayıları farklı farklıdır,
ateşlemelisi ve ateşlemesizi vardır,
kiminde 9,kiminde 12 sargı bulunmaktadır,
eğerki sen gidip alıyorsan veya bir arkadaşının ihtiyacı oluyorsa,
ya tamirciye söktürüp gidip alın numunesi ile,
yada bilen birileri yapsın bu işlemleri.
işte statör denilen parça budur,
ve vites pedalının kısmındaki motor kapağının içinde bulunur...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler