Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Lastik çapları hıza etki edermi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Eylül 2009
    İLK olarak hepinise selamın alekim

    motorsikletin hızını arttırmak için lastik ve cant çapı büyür semi küçülür semi hız artar çekişten düşeriz?
    HIZLI YAŞA GENÇ ÖL :::::::::HAYAT BUYSA HAYABUSA :::::::::AKHİSARDRAG TEAM:::::::MOBİLETTE:::::YAŞAM İÇİN FARK YARATIRRRR::::::MOTOR KULLANMAK AYRICALIKTIR::queen::bounce::farao:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    1965 JAWA
    Alıntı kokohami45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İLK olarak hepinise selamın alekim

    motorsikletin hızını arttırmak için lastik ve cant çapı büyür semi küçülür semi hız artar çekişten düşeriz?
    selamın alekim değil SELAMÜN ALEYKÜM

    Aleykümselam kardeşim lastik çapları motorun ağırlık ve çekiş gücüne göre orantılı olur lastiğin ölçülerini değiştirmenin avantajlarıda vardır dezaventajlarıda

  3. #3

    Üyelik
    25 Eylül 2009
    selamıma cvp verdigin için tşkir ederm büyüklük küçüklük ve hız ?
    HIZLI YAŞA GENÇ ÖL :::::::::HAYAT BUYSA HAYABUSA :::::::::AKHİSARDRAG TEAM:::::::MOBİLETTE:::::YAŞAM İÇİN FARK YARATIRRRR::::::MOTOR KULLANMAK AYRICALIKTIR::queen::bounce::farao:

  4. #4
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Tekerlek

    Yaşınız veya geometri bilginiz nedir?

  5. #5
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    yanaklar pek etkilemez ama genişledikçe sürtünme artar bu hızada etki eder....bunuda biliyormusunuz :S

  6. #6

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Tekerlek çapı,öncelikle aracın ivmelenmesi, son sürati , yakıt tüketimi,süspansiyon stroğu,disk veya kampananın büyüklüğü gibi değerler göz önüne alınarak hesaplanır.

    Toplarsak, tekerlek çapını değiştirmek aracı değiştirmeyi gerektirir.

  7. #7
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    dişli oranlarıyla oynamakla aynı şeydir arka teker çapıyla oynamak.
    arka teker küçülürse son sür'at düşer, motor nisbeten daha kolay devirlenip hızlanır.
    terside tersidir.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  8. #8

    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaşınız veya geometri bilginiz nedir?
    16 geometri bilgimiz 0 allaha şükür ama öğrenmek istedim çünkü eksik yerlerimiz var tamamlamak zorundayız :D
    HIZLI YAŞA GENÇ ÖL :::::::::HAYAT BUYSA HAYABUSA :::::::::AKHİSARDRAG TEAM:::::::MOBİLETTE:::::YAŞAM İÇİN FARK YARATIRRRR::::::MOTOR KULLANMAK AYRICALIKTIR::queen::bounce::farao:

  9. #9
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    Antalya merkez
    Motosikleti
    91 Honda CG 125
    Tekerlek çapın büyüdükçe elbet hız da artacak. Lakin Motosiklet bu süretteki rüzgar direncine karşı koyacak güçte değilse eskisinden düşük hızda kalması muhtemel.
    тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas

  10. #10

    Üyelik
    12 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Maltepe
    Motosikleti
    Honda CBF 150/ Honda Titan 125
    İnce tekerli bisikletler kalın tekerlilerden daha rahat gittiğine göre..
    [B]Bir tutkudur içimizdeki özlemi yollara vuran..[/B]:bestmt:

  11. #11
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı kokohami45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    16 geometri bilgimiz 0 allaha şükür ama öğrenmek istedim çünkü eksik yerlerimiz var tamamlamak zorundayız :D
    Nasıl cevap yazabilirim diye sordum bu soruyu.Şimdiye kadar yazılanlardan arzu ettiğin cevabı alabildinmi?

  12. #12
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı Kıkırdak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnce tekerli bisikletler kalın tekerlilerden daha rahat gittiğine göre..
    mevzu çap mı kalınlık mı?
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  13. #13

    Üyelik
    12 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Maltepe
    Motosikleti
    Honda CBF 150/ Honda Titan 125
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mevzu çap mı kalınlık mı?
    He pardon ben çapla kalınlığı karıştırdım herhalde..

    Lastiğin çapı küçükse hız artar fakat motorunda çapa göre güçlü olması lazım değilmi??
    [B]Bir tutkudur içimizdeki özlemi yollara vuran..[/B]:bestmt:

  14. #14
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC

    Zihni sinir!


    Bir küçük bir büyük lastik alın. ikisini de bir yerlerinden güzelce kesin. Yere serin ve metreyle ölçün. Hangisi daha uzun? büyükmü, küçükmü?
    Hangisi daha uzunsa; o lastikle düz de ve yokuş aşağı hız yaparsınız. Yokuş yukarı ise çekici çağırmanız gerekebilir!
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  15. #15
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    şimciii;
    3.vites, 4000d/d ile yol alan r1 arka teker çapındaki motosikletin sürati x.
    3.vites, 4000d/d ile yol alan r2 arka teker çapındaki motosikletin sürati y.
    r1>r2 ise x>y olacaktır.

    motörün 4000d/d ya çıkma süresi motor gücüyle alakalı işte.
    yani motordan elde ettiğiniz mekanik enerjiyi küçük tekerde çekişe büyük tekerde hıza yüklemiş oluyosunuz nisbeten.
    tork-beygir gücü mevzusuna hiç girmeyelim.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  16. #16
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Tekerlek

    Alıntı Boğaçhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bir küçük bir büyük lastik alın. ikisini de bir yerlerinden güzelce kesin. Yere serin ve metreyle ölçün. Hangisi daha uzun? büyükmü, küçükmü?
    Hangisi daha uzunsa; o lastikle düz de ve yokuş aşağı hız yaparsınız. Yokuş yukarı ise çekici çağırmanız gerekebilir!
    Bravo kardeşim,tebrik ederim.Soruyu kardeşimizin anlıyacağı şekilde ve en önemlisi ne sorduğunu anlıyarak cevapladığın için.

  17. #17
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC
    Bravo kardeşim,tebrik ederim.Soruyu kardeşimizin anlıyacağı şekilde ve en önemlisi ne sorduğunu anlıyarak cevapladığın için.
    Kusura bakmayın! Dayanamadım.
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  18. #18
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı Boğaçhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kusura bakmayın! Dayanamadım.
    Kusur ne demek kardeşim,seni gerçekten kutlarım.
    Bir kaçkeredir hatırlatmaya çalışıyorum.Bir soru soruluyor,bazen soranda ne istediğini tam anlatamıyor ama yazılan cevapların çoğu soruda sorulanı cevaplamıyor.Başkalarından duyduklarına yorum katarak cevap yazıyorlar.
    Ne oluyor;Bilgi kirliliği.Kimse bir şey anlamıyor.Bazı konuların o kadar çok sebebi varki sayfalar dolusu olasılık mesajı yazabilirsin.Bir de önerilenleri soruyu soran kişi anlayıp uygulayabilirmi düşünmüyoruz.
    Burada kardeşimiz geometri bilmediğini söyledi.Şimdi buraya çap,yarıçap,çember gibi geometrik terimlerle formül yazsak soruyu cevaplarız ama onun sorusunu cevaplamamış oluruz.

  19. #19

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimciii;
    3.vites, 4000d/d ile yol alan r1 arka teker çapındaki motosikletin sürati x.
    3.vites, 4000d/d ile yol alan r2 arka teker çapındaki motosikletin sürati y.
    r1>r2 ise x>y olacaktır.

    motörün 4000d/d ya çıkma süresi motor gücüyle alakalı işte.
    yani motordan elde ettiğiniz mekanik enerjiyi küçük tekerde çekişe büyük tekerde hıza yüklemiş oluyosunuz nisbeten.
    tork-beygir gücü mevzusuna hiç girmeyelim.
    Neden girmeyelim

    Tork,döndürme momenti, kuvvet *döndürme merkezine uzaklık ne kadar yüksekse, sürüş esnasında karşılaşılan her türlü direncin üstesinden gelip aracı hızlandırmak o derece kolay olacaktır.

    Güç ise ivmelenmeyi sağlar, tork olayı tamam ise motorun gücü ile devir yükseltme ile hız elde edilir.

    Dirençleri(yol,lastik,hava,eğim,ağırlık...)yenmek için tork istendiğinden tekerlek çapının büyük,yüksek hız ve ivmelenme için güç istendiğinden tekerlek çapının küçük olması istenir.

    İkisinin arası en uygun tekerlek çapm değeri de aracın tasarımında belirlenir. Bunu değiştirmekle faydadan çok zarar edersin.

  20. #20
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    çap artarsa son hız artar (belli bir noktaya kadar), çabukluğu azalır (uzun yolda daha az yakar, şehir içi daha çok yakar) (çap azalırsa tam tersi)

    genişliği, yani yere basan bölümü azalır ise son hız ve çabukluğu artar, daha az yakar ama yol tutuşu düşer (sende düşersin haliyle)

    mühendis amcalar hesaplayıp bulmuşlar bişeler, kalsın öyle
    misal ben zatıma 110/70 yerine 110/90 lastik taktım, son hız arttı iyi ama çabukluğu çok azaldı, hızını almadıysa yokuş yukarı gitmiyo resmen
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler