Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

buji, tambur fren, dublex lastik

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Ekim 2009
    Şehir
    sakarya, istanbul
    Motosikleti
    gt250comet
    benimde bi kaç sorum olacak

    motosikletim kanuni caracal, arka fren tambur, yeni yeni seyir halinde iken arka freni biraz kuvvetlice sıktığımda 'gııcck' diye gürültülü bir ses çıkıyor, acaba arka frenin balataları mı bitmiştir? (tamburun balatası olur mu?)

    Ngk ne demek?
    iridyum platinum gibi bujiler var, bunlar benim 200cclik motosikletimin performansını nasıl etkiler?
    motosiklet bujileri standart boyutlarda mı? Mesela burdan
    aldığım herhangi bir buji uyar mı benim motora.. hangi bujiyi tavsiye edersiniz..

    Motosikletimde orjinal lastikleri var daha yeni... forumda duyduğuma göre dublex değilmiş.. sıkıntı yapar mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    .Mhmt. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul Büyükçekmece
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Alıntı fthinky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benimde bi kaç sorum olacak

    motosikletim kanuni caracal, arka fren tambur, yeni yeni seyir halinde iken arka freni biraz kuvvetlice sıktığımda 'gııcck' diye gürültülü bir ses çıkıyor, acaba arka frenin balataları mı bitmiştir? (tamburun balatası olur mu?)

    Ngk ne demek?
    iridyum platinum gibi bujiler var, bunlar benim 200cclik motosikletimin performansını nasıl etkiler?
    motosiklet bujileri standart boyutlarda mı? Mesela burdan
    aldığım herhangi bir buji uyar mı benim motora.. hangi bujiyi tavsiye edersiniz..

    Motosikletimde orjinal lastikleri var daha yeni... forumda duyduğuma göre dublex değilmiş.. sıkıntı yapar mı?
    Tabikide tamburların balatası var ama bitmişmidir onu ben bilemem
    Ngk da bujinin markası oluyor
    Birde her motorun bujisi aynı değil diye biliyorum
    Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu

  3. #3
    purenake - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Dublex diye bir lastik yok zaten Doğrusu "Tubeless" ama türkçeye nasıl dublex olarak kazandırılmış lastikçilere sormak lazım

  4. #4

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı purenake adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dublex diye bir lastik yok zaten Doğrusu "Tubeless" ama türkçeye nasıl dublex olarak kazandırılmış lastikçilere sormak lazım
    Evet tubeless içsiz demektir.Yani şamrelsiz manasında.Ben de şamrelli lastik kullanıyorum.Hatta arkadaşımla uzun yola giderken birtane ön birtane arka şamrelden alıyoruz.Yolda patladımı at eskiyi tak yeniyi bas pompayla havayı.Devam et. Bir sorun teşkil etmedi.Bujiyi ise kalite bir marka almanı tavsiye ederim.

  5. #5
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı fthinky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benimde bi kaç sorum olacak

    motosikletim kanuni caracal, arka fren tambur, yeni yeni seyir halinde iken arka freni biraz kuvvetlice sıktığımda 'gııcck' diye gürültülü bir ses çıkıyor, acaba arka frenin balataları mı bitmiştir? (tamburun balatası olur mu?)

    Ngk ne demek?
    iridyum platinum gibi bujiler var, bunlar benim 200cclik motosikletimin performansını nasıl etkiler?
    motosiklet bujileri standart boyutlarda mı? Mesela burdan
    aldığım herhangi bir buji uyar mı benim motora.. hangi bujiyi tavsiye edersiniz..

    Motosikletimde orjinal lastikleri var daha yeni... forumda duyduğuma göre dublex değilmiş.. sıkıntı yapar mı?
    Tamburun balatasını hemen değiştiri yoksa tamburu çizer belki tam bitmemiştir ama sertleşmiş olabilir.Buji olarak sana iridiumu öneriyorum sana yeterli olur
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  6. #6
    caner22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne ve Çevresi
    iridyum bujude senin motor un bir fark göstermez.

    tubless lastik tabiki daha iyidir hiç olmadı yolda bırakmaz.

    ngk buji markasıdır.tavsiye edilir

    Eger HErsey HaLa KOntroLündeYse YAVAS GidYoRRsUn

  7. #7
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Balatan bitmese bile temizlenecek olabilir eskiyen balatadan kaynaklanan tozlarda ses yapabilir. Lastiğinin tubelees olmaması yolda patladığı zaman eğer tekerleği söküp onarıp tekrar yerine takamıyorsan sana sıkıntı yaratabilir.Tubelees lastik ise kolaylıkla patlamadığı için daha iyidir.
    "HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?

  8. #8

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    caracal'ın lastiği dubleks yani çift katlı, yani şambiralli lastikdir.

    tubeless değildir. (tublıs diye okunur)

  9. #9
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Alıntı Nexagon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    caracal'ın lastiği dubleks yani çift katlı, yani şambiralli lastikdir.

    tubeless değildir. (tublıs diye okunur)
    evet doğru fakat dubleks değil tube tiptir
    "HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?

  10. #10
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Türkçe

    Sevgili kardeşlerim;
    Yabancı dillerden uydurup Türkçe'ye katılmış kelimeler gerçek manasını yansıtmayan şekilde kullanılıyor.Bunları bırakıp,otomobil ve motosiklet lastikleri için İÇLİ veya İÇSİZ kelimelerini kullansak.Bu arada yabancı dildeki isimleri alırken İçsiz lastik için İngilizce'yi (TUBELESS),İç lastikli için de Fransızca'yı (chambre à air)seçmişiz nedense.Bırakalım bu özenti kelimeleri,ne dersiniz?

  11. #11
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşlerim;
    Yabancı dillerden uydurup Türkçe'ye katılmış kelimeler gerçek manasını yansıtmayan şekilde kullanılıyor.Bunları bırakıp,otomobil ve motosiklet lastikleri için İÇLİ veya İÇSİZ kelimelerini kullansak.Bu arada yabancı dildeki isimleri alırken İçsiz lastik için İngilizce'yi (TUBELESS),İç lastikli için de Fransızca'yı (chambre à air)seçmişiz nedense.Bırakalım bu özenti kelimeleri,ne dersiniz?
    +1

  12. #12
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşlerim;
    Yabancı dillerden uydurup Türkçe'ye katılmış kelimeler gerçek manasını yansıtmayan şekilde kullanılıyor.Bunları bırakıp,otomobil ve motosiklet lastikleri için İÇLİ veya İÇSİZ kelimelerini kullansak.Bu arada yabancı dildeki isimleri alırken İçsiz lastik için İngilizce'yi (TUBELESS),İç lastikli için de Fransızca'yı (chambre à air)seçmişiz nedense.Bırakalım bu özenti kelimeleri,ne dersiniz?
    çok iyi olur derim ve düzeltirim caracalın lastikleri içli tiptir
    "HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?

  13. #13

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşlerim;
    Yabancı dillerden uydurup Türkçe'ye katılmış kelimeler gerçek manasını yansıtmayan şekilde kullanılıyor.Bunları bırakıp,otomobil ve motosiklet lastikleri için İÇLİ veya İÇSİZ kelimelerini kullansak.Bu arada yabancı dildeki isimleri alırken İçsiz lastik için İngilizce'yi (TUBELESS),İç lastikli için de Fransızca'yı (chambre à air)seçmişiz nedense.Bırakalım bu özenti kelimeleri,ne dersiniz?
    Kesinlikle katılıyorum.Bu heryerde yanlış telaffuz edilen bir kelime zaten.Ben şambrelli lastik kullanıyorum.

  14. #14
    t.madde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    izmir-buca
    Motosikleti
    mondial 151 rs gitti tvs apache rtr 150 geldi =)
    Alıntı immortalboss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet tubeless içsiz demektir.Yani şamrelsiz manasında.Ben de şamrelli lastik kullanıyorum.Hatta arkadaşımla uzun yola giderken birtane ön birtane arka şamrelden alıyoruz.Yolda patladımı at eskiyi tak yeniyi bas pompayla havayı.Devam et. Bir sorun teşkil etmedi.Bujiyi ise kalite bir marka almanı tavsiye ederim.
    tubeless değil dubleks ngk buji markası dikkat et piyasada çakma ngk buji çok bosch buji de en az ngk'a kadar iyi buji....kazasız belasız

  15. #15

    Üyelik
    31 Ekim 2009
    Şehir
    sakarya, istanbul
    Motosikleti
    gt250comet
    yardımlarınız için çok teşekkür ederim.. balatalara tazyikli su sıktırayım, gene düzelmezse ustaya götüreceğim artık, balata bitmiş demek, halbuki bakımdan geleli 600 km oldu. ön frenin balatayı değiştirdiler, arka fren daha gider demişlerdi..

    motor bujilerinin boyutları standart mı.. internetten aldığım bir buji benim motora uymayabilir mi? performansında bir değişiklik olur mu?(kanuni caracal için)

  16. #16
    Süvarİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    TvS_ApAChE
    sanırım caracal da dublex diye geçen terim çift anlamında kullanılmış içli demek istemişler ( abs markalı disk fren injection markalı karbüratörler varken dublex diye içli lastik neden olmasın :D)
    ..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..

    ..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..

  17. #17
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Alıntı fthinky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yardımlarınız için çok teşekkür ederim.. balatalara tazyikli su sıktırayım, gene düzelmezse ustaya götüreceğim artık, balata bitmiş demek, halbuki bakımdan geleli 600 km oldu. ön frenin balatayı değiştirdiler, arka fren daha gider demişlerdi..

    motor bujilerinin boyutları standart mı.. internetten aldığım bir buji benim motora uymayabilir mi? performansında bir değişiklik olur mu?(kanuni caracal için)
    Tecrübesizsen netten değilde reelden göre göre almanı tavsiye ederim teknik sarf malzemelerini
    "HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler