Hararet yaptı, su kaynattı
-
Selam arkadaşlar.. Dün gezerken yavaşladığımda hararet ışığı yanıyodu,çektim sağ. Fanın sesi gelmiyodu bende sigorta atmıştır diye sigorta bölümüne baktığımda (baştan 4. sıradaki sigorta) sağlamdı hatta yenisiyle değiştirdim. Daha önce yağ müşiri bozulduğundan kafaya takmadım öle bastım geziyorum..
Tam arkadaşı bırakmak için durdum (bu arada hararet ışığı yanıyodu uzun zamandır) ön soğutma bölümünden fokur fokur sesler gelmeye başladı ve soğutma deposundan antriz+su karışımı yere boşaldı. Depoda LOW çizgisindeydi.
Servisi aradım durumu anlattım yavaş yavaş gel dediler. Bende gittim saf su aldım ve soğutma deposuna koydum servise gittim.. Sigorta bölümünün kapağını ters çevirdi fanın sigortasıda benim değiştirdiğim değilmiş diğer sıralamaya göre bakmışım. Sigorta yanmış tabi değiştirip yenisini koydu kontağı açtık fan çalışmaya başladı..
Servise giderken motor baya bi titremeye başlamaştı ve koyduğum saf suda eksilmemişti normaldi. Bugun 1000kmlik bakımı yapılcak ve motora bi zararı oldu mu diye bakılacak.
Bi kaç merak ettiğim soru var yardımcı olursanız çok sevinirim saolun..
Eğer aldığımda dün bıraktığım gibi motor titriyorsa ne yapmam gerekir, motorda nasıl bi zarar oluşmuş olabilir??
Soğutma deposuna, saf su mu yoksa normal içme suyuyla mı + antfiriz karıştırılıp konmalı?
Bide benzin çok yakıyor. 40TL 100km gidebiliyorum aldığımdan beri böyle sizce bakılması ayarlanması gereken yerleri var mı?
.
Reklamlar
-
motosikletin markası, modeli, yazsarsan daha net cevaplara ulaşıla bilir.
-
TGB 425 Atv 900kmde 2009 model..
.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:33 ----------
Özellikleride sayfa 1-9 da yazıyo;
http://www.quadatv.it/spaccati/tgb_s...25_inglese.pdf
.
-
Hararet yapmış motoru kullanmaman gerekiyordu. Neyse olmuş artık. Ne olmuş olabilire gelince..
1) Yatak sarmıştır.Korkunç bir masraf çıkartır motor bir daha da eskisi gibi olmaz. Ama motorun servise bıraktığında çalışıyorsa bunun olacağını sanmıyorum
2) Silindir kapak ve karter contaları yanmıştır.
3) Radyatör hortumları basınçtan patlamıştır
4) Radyatör patlamıştır.
5) havalar soğuk olduğundan hiçbirşey olmamıştır, sen de dersini almışsındır
Geçmiş olsun.
-
kurubuz adlı üyeden alıntı
Hararet yapmış motoru kullanmaman gerekiyordu. Neyse olmuş artık. Ne olmuş olabilire gelince..
1) Yatak sarmıştır.Korkunç bir masraf çıkartır motor bir daha da eskisi gibi olmaz. Ama motorun servise bıraktığında çalışıyorsa bunun olacağını sanmıyorum
2) Silindir kapak ve karter contaları yanmıştır.
3) Radyatör hortumları basınçtan patlamıştır
4) Radyatör patlamıştır.
5) havalar soğuk olduğundan hiçbirşey olmamıştır, sen de dersini almışsındır
Geçmiş olsun.
Saolun umarım 5.dir.
Bide şu konularda yardımcı olursanız;
1) Soğutma deposuna, saf su mu yoksa normal içme suyuyla mı + antfiriz karıştırılıp konmalı?
2) Benzin çok yakıyor. 40TL 100km gidebiliyorum aldığımdan beri böyle sizce bakılması ayarlanması gereken yerleri var mı?
.
-
conta yakmışsa motor yağa su karıştırır yani motor yağının içine su girmiş olabilir.Yağını kontrol etmende fayda var!!!
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
Kimileri saf olarak , kimileri de su ile karıştırarak daha iyi koruma sağlanacağını iddaa ediyor. Ancak antifriz kutusu üzerinde, su karıştırdıkça donma ve kaynama sınırlarının düştüğü yazılıdır. Bu mantığa göre en iyisi saf olarak kullanmak. Antifriz sadece donmaya değil su kaynatmaya karşı da bir korumadır. Antifirizin kaynama noktası sudan daha yüksektir, hararet yaprtığında en azından radyatörü ve hortumları kurtarma ihtimalin yüksek..
Atv'lerin yakıt tüketiminin çok yüksek olduğunu biliyorum ama seninki 11,5 litre ile rekoru elinde bulunduruyor olabilir Benim 1800 cc 136 beygirlik otomobilim de hemen hemen aynı yakıyor. Tüketim konusunu YETKİLİ servise telefonla sormanı tavsiye ederim onlar sana normal mi yoksa fazla mı olduğunu söylerler.
-
mrock adlı üyeden alıntı
conta yakmışsa motor yağa su karıştırır yani motor yağının içine su girmiş olabilir.Yağını kontrol etmende fayda var!!!
Yağı bugun değiştircekler bakalım belli olcak..
kurubuz adlı üyeden alıntı
Kimileri saf olarak , kimileri de su ile karıştırarak daha iyi koruma sağlanacağını iddaa ediyor. Ancak antifriz kutusu üzerinde, su karıştırdıkça donma ve kaynama sınırlarının düştüğü yazılıdır. Bu mantığa göre en iyisi saf olarak kullanmak. Antifriz sadece donmaya değil su kaynatmaya karşı da bir korumadır. Antifirizin kaynama noktası sudan daha yüksektir, hararet yaprtığında en azından radyatörü ve hortumları kurtarma ihtimalin yüksek..
Atv'lerin yakıt tüketiminin çok yüksek olduğunu biliyorum ama seninki 11,5 litre ile rekoru elinde bulunduruyor olabilir
Benim 1800 cc 136 beygirlik otomobilim de hemen hemen aynı yakıyor. Tüketim konusunu YETKİLİ servise telefonla sormanı tavsiye ederim onlar sana normal mi yoksa fazla mı olduğunu söylerler.
Sonuç olarak 3 litrelik bi soğutma deposuna;
1litre saf su + 2litre antifriz karıştıralak konulabilir yada daha güvenli olmasını istiyorsak 3litre antfiriz mi koycaz?
Motoru almaya gidince bi sorarım..
.
-
Motoru kullanma yağa su karışmıştır bunu anlaman için yağı koklaman lazım...Çekici ile git birde egzoza bak çok buhar cıkıyormu diye
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
Bakılacak yağına suyuna bugun belli olacak contanın yanıp yanmadığı..
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...uyu-nasil.html
'''''''''Vikipedi, özgür ansiklopedi
Jump to: navigation, search
0 derece ve altında radyatör suyuna katılarak suyun donmasını önleyen kimyasal madde.
Antifriz radyatörü ve soğutma sistemini pas ve korozyondan korumak amacıyla da kullanılmaktadır. Donma noktası -12 derece olan saf antifriz, su ile karıştırıldığında donma noktası -65 dereceye kadar düşürmektedir. Ancak su oranı veya antifriz oranı arttıkça donma noktası düşmektedir.Bu nedenle doğru miktarda su ile karıştırılması önemlidir. Su oranı %70'i aşarsa donma %30'un altına düşmekte ve hararet tehlikesi baş göstermektedir.
Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için % 33 ila % 50 arasında antifriz kullanımı tavsiye edilmektedir. Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekmektedir. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltmaktadır. (((((Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılmalıdır.)))))))"Antifriz eklenmesi veya değiştirilmesine bomometre ile ölçüm yapıldıktan sonra karar verilmemelidir Bomometre cihazı, sadece karışımdaki etilen glikol miktarını ölçmektedir ve formülündeki koruyucuların durumu hakkında bilgi vermemektedir. Dolayısıyla bomometre, antifrizin soğutma sistemini koruma gücünü ölçememektedir. Bütün antifrizler birbirlerinin aynısı değildir çünkü, piyasadaki antifriz ürünleri arasında büyük oranda kalite farkı vardır. OAT (organik asit teknolojisi) ile üretilen antifrizler içeriğindeki katıkların kimyasal özellikleri sayesinde hem daha uzun ömürlüdürler hem de aşınmaya karşı daha iyi koruma sağlarlar. Genel maksatlı antifrizler normalde yılda bir defa, ekleme yapılmadan değiştirilir. Gelişmiş antifrizler ise daha uzun ömürlü olduklarından 3 yıla kadar kullanılabilmektedir ''''''''''
Burdan aldığım bilgiye göre;
3 Litrelik bi soğutma deposuna; 1.5litre Antifriz + 1.5litre Safsu konulursa motor Türkiye koşullarında sağlıklı bi şekilde çalışır?
.
-
Sadece motor yağ değişmiş sorun yok dendi ama antfirizi değiştircem..
-
arasad adlı üyeden alıntı
Sadece motor yağ değişmiş sorun yok dendi ama antfirizi değiştircem..
titreşim devam ediyormu peki.....
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
Hayır geçmiş. Antfirize hiç dokunmamışlar servisler böyle şerefli işte..Motorum yine çok ısınıyor ama fan çalışıyo ve hararet göstergesi yanmıyor..
2litre castrolün antfirizini aldım.. 3litre soğutma deposu varsa 1litre içme suyu + 2litre antifiriz koysam mı iyi olur yoksa hiç su koymadan 3litre antifiriz mi koyuyum? (Kutusunda castol antifiriz soğutma sıvısı diyor mavi renkte)
.
-
tgb ler güzel gerçekten umarım sorun olmamıştır yinede sende bir kontrol et . dişlileri dışında gerçekten süper sağlam aletler.
Bu krallığın tacı kask , tahtıda motordur.
"htmetin"
-
CBR700F adlı üyeden alıntı
tgb ler güzel gerçekten umarım sorun olmamıştır yinede sende bir kontrol et . dişlileri dışında gerçekten süper sağlam aletler.
Dişlileri derken sorun çıkaran biyer mi ne o?? O kadar sorun çıkardı ki yeni bi sorun çıkarmasından korkuyorum o yüzden sordum..
.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:35 ----------
sedat_57 adlı üyeden alıntı
titreşim devam ediyormu peki.....
Hayır geçmiş. Antfirize hiç dokunmamışlar servisler böyle şerefli işte..
Motorum yine çok ısınıyor ama fan çalışıyo ve hararet göstergesi yanmıyor..
2litre castrolün antfirizini aldım.. 3litre soğutma deposu varsa 1litre içme suyu + 2litre antifiriz koysam mı iyi olur yoksa hiç su koymadan 3litre antifiriz mi koyuyum? (Kutusunda castol antifiriz soğutma sıvısı diyor mavi renkte)
.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:40 ----------
Her yerde yarı yarıya antifriz ve su eklenmeli diyor bende öle yapıcam o zaman.. İçme suyu kullancam sorun olmaz sanırım..
.
-
Sen canını sıkma, Eğerki hararetten dolayı motoruna görünür duyulur bi hasar oluştuysa, bu zaten serviste belli ederdi kendini (ustaların işin ehli kişiler olduğunu varsayıyorum).
Motoruna saf su değil, normal su + 3/1 antifiriz koyman kafidir..
-
GKN adlı üyeden alıntı
Sen canını sıkma, Eğerki hararetten dolayı motoruna görünür duyulur bi hasar oluştuysa, bu zaten serviste belli ederdi kendini (ustaların işin ehli kişiler olduğunu varsayıyorum).
Motoruna saf su değil, normal su + 3/1 antifiriz koyman kafidir..
Saolun öle yapcam sadece depoyu yarıda görünce iyice taktım..
.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler