Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akü ve şarj olayı!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    polygram - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2005
    Arkadaşlar motoru aldığım günden beri hergün üzerinden inmedim.son 2 gün işlerim nedeniyle motoruma binemedim kapalı garajda 2 gün durdu.
    2 gün sonra garaja gidip motoru çalıştırmaya çalıştım nafile.Kontak bile açılmadı.ne far yanıyo ne sinyal.akü boşalmış sanırım.Manuel çalıştırmak için uğraştım sonunda çalıştı.bir iki tur attım farlar kendine gelmeye başladı.ama hala sinyal ve kornada tık yok.Sizce 2 günde akü boşalması normal midir.? normalse 2 gün bile motoru boş bırakmayacakmıyız?. Bu motorun bize yapmış olduğu bir tavır mı ? nedir bu olay annamadım gitti?

    motor keeway superlight bu arada.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    akünün 2 günde bu hale gelmesi normal değil, durumu iyi aküler 3-4 hafta, kötü olanlar 2 hafta kadar dayanmalıdır. bi tuhaflık var bence.
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  3. #3
    polygram - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2005
    Sanırım bi kaçak var arkadaşım.zira kornaya basınca sağ sinyal yanıp sönüyor.

  4. #4
    LesPaul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul/Çamlıca
    Motosikleti
    -Ducati Monster 696
    Hocam bir kısa devre olmasın elektrik aksamında?

  5. #5
    TrueWolf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Motorla Gezinti Uzun-Kısa
    Belki sürekli bindiğin için fark etmemişsindir. bence 3 sebebten olur.
    1. Akün zaten yıpranmıştır.
    2.Akünü şarj eden sarmal diye tabir edilen parça tam olarak görevini yerine getirmiyodur.
    3.eğer alarm varsa bazen aşırı güç harcayan alarmlarda neden oluyor.
    Çin asıllı motorlarda sarmalın arıza yapmasını çok duyuyorum.
    Benim iş ortağımın tigerinde oldu. Garanti kapsamında yaptırdık .Yanılmıyosam garantin yoksa bile akü : 35 milyon
    Sarmal ise 60-70 milyon tllik bi parça .

    Elektrik aksamı ıslandıysa kısa devreler oluşabilir tabii.
    :pr: TrueWolf :pr:

  6. #6
    rider89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2005
    Şehir
    Evimm
    Motosikleti
    Hussar125
    Evet bendede oluyo bazen..Ama sigortalara su kaçınca oluyo...Sinyalden ses geliyo ama lambalar yanmıyo
    0 Rh (+)
    06 - 09

  7. #7
    mondialci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mondial110FT
    1 haftadır benim aküde basmıyor..motoru alalı 7 ay oldu servisi aradım getir dediler inşallah garantiye girer..

  8. #8
    polygram - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2005
    motorun garantisi var umarım garanti kapsamında yapılır.yarın ilk işim servise gitmek

  9. #9
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    polygram bir de şarj dinamosunda problem olabilir, akün yeterince şarj olmuyosa, böyle kısa sürede biter o zaman.
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  10. #10

    Üyelik
    25 Aralık 2005
    senin makinanın sarj alternatöründe sorun var az sarj ediyor.yoksa 2günde akü boşalmaz.ama yatan makinalarda busorun oluyor.ayda bir sarj etmek yada haftada birkez 10dk çalıştırmak faydalı olur. sen sevise git dostum.bende 1000RR var aynı sorunu yasadım serviste çözdük durumu.allahtan garanti var.yoksa alternatör 610ytl artı kdv.

    garantiye girer arkadaşlar kesinlikle hemde merak etmeyin

  11. #11
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    sistemde bi kaçak vardır.zaten kalitesiz akü kullanıldıysa bu kaçınılmaz.şarz dinamosunuda kontrol ettir.yeterli şarzı sağlamıyosa ve sende iki gün kullanmayınca alarm varsa kalan şarzıda o bitirmiştir.imkanın varsa aküyü daha kaliteli bi aküyle değiş derim.tabi sistami kaçak kontrolunden geçirip,şarz dinamosunun sağlamlığından emin olduktan sonra

  12. #12
    Kingston - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2004
    Şehir
    Mersin-Aydınlıkevler
    Motosikleti
    110 ft simdilik [mz den sonra ii gelmedi]
    aküyü şarj eden diyotlarda kaçak olabilir bu parça genelde 3 damarlı ve üzerinde bir soğutucu parça bulunuyo eğer diyotlarda kaçak varsa akü dolar ertesi gün boşalır yada akü zayıf bir şekilde dolar (canı ağzında tipinde ) bıraktınmı boşalır.benim mz de bu arıza vardı bulana kadar da tesisatta deiştirmediğim yer kalmadı.parcayıda bulamadığım için şahin in diyotlarını taktım 25-30 ytl arasında değişiyo fiyatları
    Kingston in Aksaray
    (niye diye sormayın :((()

  13. #13

    Üyelik
    26 Eylül 2005
    Şehir
    Istanbul
    Selam arkadaşlar,

    Benim de akü problemim var şu anda. Kış şartları olduğu için kullanmıyorum. Kapalı garajda duruyor ve 3-4 günde bir gidip 15-20 dakika çalıştırıp, garaj içerisinde bir kaç tur atıp tekrar kapatıyorum.

    Geçen gün motoru çalıştırmak için gittim. İkinci ateşlemede hiç sorunsuz çalıştı. Bir 15. dakika jigle açık ısındırdım. Tamadır deyip jigleyi kapatınca durdu motor ve birde baktım akü basmıyor. Bir iki üç deneme.. tık yok. Ancak farlar gayet normal yanıyordu

    Duyduğum kadarıyla motosiklet akülerinin sıfırdan şarj etmesi için baya bir devrili ve mesafel yaparak kullanmak gerekiyormuş. Araba gibi 20 dk çalıştırsan yeni gibi olmuyormuş. Önecelikle bu doğrumudur?

    İkincisi ateşleme yapmıyor ancak farlar ve korna çalışıyor. Bu garip mi?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler