Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Şimdide bana yardım lazım :D

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    Alıntı ünlümotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun öntarafındaki farın yanlarındaki hava kanallarından olabilir (ön taraftan hava filtresine giden havallandırma boruları)aynı şey benim eski motordada vardı ustalar bu şekilde çözdüler (eski motorum 600f di)
    ramair'den yapmaz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    bathu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2006
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    var 636
    canım senkron ayarını servis manuelinde yazan değerlere göre yapılması gerekiyor.. hepsini eşitleyip bıraktıysa ustan olmas. mesela bilmem kaçıncı pistonun değeri (emiş gücü) neyse dierlerinide ona göre ayarlayın gibi misal ;) servis manuelinde ne yazıyorsa harfi harfine uymalısın öle ustanın kafasına göre yaptığı ayar olmas ama genede sen işini bilirsin bu dediklerimide göz ardı etme geçmiş olsun canıma cim cim
    Yeşil Peri..tıtanıum Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim

  3. #43
    aggressive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tgb X-Motion 250
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam MT tekinik ahalisi, genelde cevap yazığım bir bölüme soru sormak her ne kadar garibime gitsede
    Şimdi bilidiği üzere 98 yamaha r1 im var. Motorumda uzun zamandır çözemediğim bir çok ustayada çözdüremediğim bi sıkıntı var..
    Motorda bir boğulma problemi mevcut, basit bir anlatımla 150 km sabit bir hızla giderken gazı kapatıp açtığımda aşırı bir şekilde boğularak yavaş yavaş hızlanıyor. Tam performansını vermiyor bir şekilde motor verdiğim gazı yemiyor.
    600 motorlardan düşük bir performans göstermekte..
    Bu sürekli bir sorun değil, bağzen 2. ve 3. vitesi rahat bi şekilde tam performans bitirebilmeme rağmen kimi zamanda kasıla kasıla boğula boğula yapıyor aynı yolu.. Max hız da iyice düştü.
    Şimdi kendi uğraşmalarıma gelince, hava filitresi aldım bujileri değiştirdim olmadı iridyum takdım ngk. Senkron ayarına soktum dijital saatle yapıldı.
    Benzin otomatiği nin nasıl test edileceğini bilmiyorum bununla ilgili bilgisi olan varmı? Ama karbüratörden hortumunu çıkarınca itfaiye hortumu gibi benzin veriyor:D Karbüratörlerim temiz, memeleri fişekleri gayet düzgün, sübaplarımda sağlam, motorda kompresyon çok iyi, yağ yakma yok.. ateşlerme bobinleri bujilere güzel yüklenmekte..
    Uğraş uğraş düşün düşün içinden çıkamadım..

    aracın karbüratorlu olmasa chip yazılımını kontrol ettir diyecektim ama enteresan bir sorun sendeki yağ olarak ne kullanıyorsun

  4. #44
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    KONYA'da bir arkadaşımın r1'inde aynı sorunlar vardı.

    bişeyler uydurup sattıda kurtulduydu
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  5. #45

    Üyelik
    12 Mart 2009
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    Hyosung GT250R(Gri/siyah)
    gökhan abi bildiğin üzere bizim hyolardada böyle yığılma ve son süratte düşüşl problemleri oldu her ne kadar farklı tip motorlar olsada karbüratörlü olduklarından bende bu sorunu yaşadım. bu sorunu benzin deposu ve karbüratör arasında olan hortumları ve parçaları temizleyerek çözdüm. bir kontrol edersen belki bu kadar küçük sebeplerden gazı yemiyor olabilir.Yani benzini yüksek performans için gaza asıldığında benzini birden alamıyor olabilir bir kontrol etmekte fayda var.. ;)
    [B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:

  6. #46

    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    YAMAHA MT-07
    yakıt filtresini kontrol ettinizmi acaba?
    Master of Davar

  7. #47
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı dark_face adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karbratörün vakum lastikleri olması lazım ani gaz açışlarında içeri hava alan onlarda bir yırtık olduğu zaman bunu yapabiliyor. shadowumda gelmişti başıma deneyebilirsin.
    BAktım temiz..
    Alıntı trendy83 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkes yazmış bişi bende laf kalabalığı yapayım bari, benzin aldığın yeri değiştirdiinmi? yada oktanını?
    benzinle alakalı bi durum değil kardeşim.
    Alıntı Azeri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cok acemice olucak ama debriyaj balatalarinda sorun yok dimi ?
    yokyok
    Alıntı ümmet perkitan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gögkhancım senin derdine çare kardeşler motor anladığım kadarıyla,isterden bi götür baktır,sana uzak ama,küçükköyde kardeşler motor sen bilirsin salim usa motorcu aleminde malkoç derler ona.yada tel et bilgi edin.

    KARDEŞLER MOTOR İSTANBUL GAZİOSMANPAŞA 0 212 535 40 27
    Aradım abi, başında bekleyemessin bırak git dediler, hiç işim olmaz
    Alıntı okayyorukcuoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dikkat et abi hava filtresi yüzünden yeni motor yaptırmak zorunda kalmıştım motoru düzeltiyim derken daha kötü yapmayalım yetkili servislerde falan çözemiyorlarmıymış sorunu benimde aklıma elektrik tesisatı ve hava ayarından başka bişey gelmiyor yada garip olucak ama depoda su birikmiş olabilirmi?
    Yok kardeşim, teşekkür ederim
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vakumlara bak,motorun hava benzin girişlerini temizlet.Vakum arızalıysa klepenin biri açılmıyordur ondan yapıyordur büyük ihtimal
    KArbüratör benzin otomatiğine kadar çiçek gibi
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    GKN selam sorununu dikkatlice okudum. Kendi motorunu kendi tamir etmeyi seven biri olarak sana bir kac sey soracam , bunlari bir elden gecirmen ve gozlemlerini benim ile paylasman gerek. Belki bir sey bulabiliriz.

    Oncelikle sabit bir yuksek hizda gazi birakip yine gaz verdiginde bogulma oluyor diyorsun. Bu anda bogulma esnasinda devir saati sen gaz verince kacta kaliyor bunu soylemeni istiyorum. Rolantiyemi dusuyor 2000-3000 devirlerdemi kaliyor. Bu gozlem cok onemli.

    Diger kisim, motor bogulma aninda gostergedeki isiklar yanip sonuyormu. Yoksa sabitmi kaliyor

    Daha sonra duzeliyor diyorsun. Demeki olan bir sey yerine duzeliyor.
    Oncelikle su sonucu cikaracaz. Sen motora yuklendiginde bir sey cut off dedigimiz bir kesinti yaratiyor. Gucu tasimiyor.Daha sonra yerine geliyor. Bir duzensizlik var. Karburatorden olamaz. Bu her safhada olabilir, yada kelebegin her ayni acilis derecesinde olur. Bu olmuyor dedin. Herhangi bir hizda her hangi bir devirde oluyor diyorsun cunku.

    Bunlara bir cevap verirsen , seni ozelikle bazi parcalari yakindan incelemen icin yonlendirecegim.
    Yok gazı kesip asıldığımda devir düşmüyor hızlanıyor makina anlık bir boğulma yapıyor ve hızlanıyor ama kesinlikle düşük bir performansla..
    Işıklarda herhangi bi kesinti yok, aküden güzel besliyor her şartta farlarda kornada güzel.
    Alıntı ünlümotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun öntarafındaki farın yanlarındaki hava kanallarından olabilir (ön taraftan hava filtresine giden havallandırma boruları)aynı şey benim eski motordada vardı ustalar bu şekilde çözdüler (eski motorum 600f di)
    98 r1 de ram air yok..
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    suzuki servisi dedi ki :


    "karbüratör alt memeleri büyük, ya da; kaz iğnesi çok aşınmış"
    Karbüratörüm düzgün dedim, iğnlereimde fişeklerimde, memelerimde

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:59 ----------

    Alıntı aSuBaYaH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    GKN,
    bu anlattığını tekerde giderken mi yapıyor yoksa düz giderkenmi

    1-vakumları/diyaframı kontrol et yıpranma veya yırtılma varmı
    2-emme manifoltunu test et
    3-hava filtreni kontrol et
    bu dediğin arıza hava karımından kaynaklanan arızaya benziyor,
    aynı sorun cbf 150 hondalarda da var gazı dip gazı giderken gazı keser gibi yapıp yeniden açınca yığılma yapıyor.

    bu dediğini tekerde giderken yapıyorsa sorun ciddi, bu olay önünü keser
    Dediğim gibi bu parçalaırn çoğu yeni ve temiz, kontrol ettim , ilk msjımda yazdım..
    Tekerde boğulma yapması sıkıntı değil ama bağzen tekere almakta zorluyor gaz yemediği için.
    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincir pis senin ben dikkat ettim geçen pazar, zincirini gaz yağı ile temizle sonrada güzel bi castrol zincir yağı ile temizle kanka ciddiyim

    Seni yağlarım, Castrol trizone ile

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:01 ----------

    Alıntı bathu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    canım senkron ayarını servis manuelinde yazan değerlere göre yapılması gerekiyor.. hepsini eşitleyip bıraktıysa ustan olmas. mesela bilmem kaçıncı pistonun değeri (emiş gücü) neyse dierlerinide ona göre ayarlayın gibi misal ;) servis manuelinde ne yazıyorsa harfi harfine uymalısın öle ustanın kafasına göre yaptığı ayar olmas ama genede sen işini bilirsin bu dediklerimide göz ardı etme geçmiş olsun canıma cim cim
    Mantıklı bişey söledin ama bunu servis manuelide 12 yaşında olduğu için senkron işini tekli basınç saati ile göstermiş, devir boşluklarıda ona istinaden kpa olarak verildiği için, söylediğini yapmak biraz zor
    Ama teşekkür ederim bebeğim
    Alıntı aggressive adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aracın karbüratorlu olmasa chip yazılımını kontrol ettir diyecektim ama enteresan bir sorun sendeki yağ olarak ne kullanıyorsun
    Ateşleme yada yağ ile alakalo bi sorun olması mümkün değil kardeşim
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KONYA'da bir arkadaşımın r1'inde aynı sorunlar vardı.

    bişeyler uydurup sattıda kurtulduydu



    Bide atmayalım arkadaşlar, bilgisi olan r1 le alakalı yada sorunla alakalı ustası olan bilgi alabilen yada bilgisi olan yazsın lütfen

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:04 ----------

    Alıntı Kazamai adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakıt filtresini kontrol ettinizmi acaba?
    Bundan bende şüpheleniyorum, filtreyi değiştiriyorum cumartesi günü.
    GKN MOTORS

  8. #48
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Sen hava filtresini sök bir de öyle sık bakalım.... .
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  9. #49
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    abicim herşeye bir cevabın var ama bence senin motor R6 değil, Rsız 6 olmuş...
    domuz migreni olmuş
    kısacası vicks ile ovalayacan, bir de sıcak banyo yapıp terletecen. bir de fitili verdin mi sabaha bişeyi kalmaz

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:09 ----------

    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen hava filtresini sök bir de öyle sık bakalım.... .
    "sıkıyorsa sök" gibi söylemiş

    ( ver gaı ver gazı )
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  10. #50
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Ümmet abi, ne işin var senin yamaha r1 ile..
    Başın dert almışsın.. Bak ne güzel 125 cc lik scooter ile tüm Türkiye'yi 10 kez gezdin hiç
    böyle bir sorunla karşılaşmamıştın..

    Yamaha r1 'in varsa derdin vardır...

  11. #51
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    gökhan,
    çözümü söylüyorum SATALIM

  12. #52
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ümmet abi, ne işin var senin yamaha r1 ile..
    Başın dert almışsın.. Bak ne güzel 125 cc lik scooter ile tüm Türkiye'yi 10 kez gezdin hiç
    böyle bir sorunla karşılaşmamıştın..

    Yamaha r1 'in varsa derdin vardır...


    Hatlar karıştı galiba.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  13. #53
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    karışmadı hatlar ümmet abiyi tanırım takılayım dedim

  14. #54

    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-03 '08
    benim motorumdada ayni problem mevcut bir kaç ustaya danıştığımda debriyaj balatasında yapabileceği söyledi.

  15. #55
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karışmadı hatlar ümmet abiyi tanırım takılayım dedim
    Ümmet Amca ya R1 az gelir.... Ona zx14R alıcaz....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  16. #56
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratör kapış devresi ,(gaza ani basmalarda bir miktar daha yakıt fışkırtır),yada ateşleme sisteminde (ateşleme bobininde,kablolarda vs) problem var.
    arkadaşıma katılıyorum ateşleme ya ateşlemez o zaman motor calışmaz ateşlersede problem olmaz yürür motorda gaz açtığında ilk devreye kapış pompası girer bu bütün benzinli araçlarda aynıdır bu devreye ufak bir pislik girerse motor calışır yüksek hızlarada cıkar fakat ilk gaz açıldığında kasılır birden almaz motor kendini yavaş toplar

  17. #57

    Üyelik
    12 Mart 2009
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    Hyosung GT250R(Gri/siyah)
    Alıntı bygrm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gökhan abi bildiğin üzere bizim hyolardada böyle yığılma ve son süratte düşüşl problemleri oldu her ne kadar farklı tip motorlar olsada karbüratörlü olduklarından bende bu sorunu yaşadım. bu sorunu benzin deposu ve karbüratör arasında olan hortumları ve parçaları temizleyerek çözdüm. bir kontrol edersen belki bu kadar küçük sebeplerden gazı yemiyor olabilir.Yani benzini yüksek performans için gaza asıldığında benzini birden alamıyor olabilir bir kontrol etmekte fayda var.. ;)
    bu karbüratörlü bir scooter


    kastettiğim böyle birşey

    buda karbüratörlü bir renault



    bu parçayı temizlemeni öneririm ;)
    [B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:

  18. #58
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Ok GKN Sorumun sebebi aku degil. bogulmanin yan etkileri.

    Senden ricam , sunlari kontrol et motorunda

    1- Sigorta kutusu, Eger daha evel yanmis yada yuvasinda hafif kiriklik olan bir sigorta yuvan var ise degistir. Sigortadaki temasizlik yuksek hizda kesinti yapabilir , isininca
    2- Karburaturun gaz teline bagli oldugu yaya bak.Esneklikten dolayi takilma olabilir.
    3- (Bu kisim zor) Karburatorunu sabun ile kopukle ve icine hava bas. Sanirim karburatorunde delik var , ama emin degilim.
    4- Beyin de ariza olabilir. Atesleme kesiyor olabilir. Kendi modelin ile olan baska bir motordan 1 haftaligina beyin al ve degistir.
    5- Atesleme bobinlerin orjinal degilse , isininca bunu yapabilir.
    6- Motorun yagini bir kaba dok , sonra geri motora koy, kabin dibine bak metal kirintisi yada parlamasi varmi. Yaglama yapmiyor ise belli zamanlarda krank takilma yapiyor olabilir.
    Boyle iz var ise yag pompasini degistir.

    Karburator ayarindan oldugunu pek dusunmuyorum , cunku bu sorun her gazlamada tekrarlardi. Bu anlik bir sekme. Umarim faydasi dokunur
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  19. #59

    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    honda cbr 600 f
    tam olarak teknik bi bilgiye sahip olmamakla birlikte başımdan geçen bi arızaya çok benziyor hemen hemen aynı arıza benim başıma gelmişti karbüratörlü makinalarda bilindiği üzere şamandıra mevcut benzin seviyesi düştüğü zaman şamandıraya bağlı meme yakıt akışını sağlayıp yakıt seviyesi yükselince memeyi kapıyor pompadan gelen benzin akışını kesiyor hortum içersindeki pompadan gelen yakıt basıncı yükselince elektromekanik olarak pompa devre dışı kalıyor demek istediğim memelerin birinde takılma olup pompadan devamlı benzin gelip motoru boğabilir yada pompa da sorun olabilir pompayı denemek için karbüratör girişindeki hortumu çıkar ve elinle tıka kontağı aç pompa bi süre çalışıp hortum içersindeki basınç yükselince devre dışı olması gerekir eger pompada sorun yoksa zaten geriye karbüratör kalıyor ha bide kelebeklerde takılmada olabilir bi onlarıda kendin kontrol edersen iyi olur çünkü elinden geldiğini biliyorum ben pompa içerindeki valfleri değiştirince benim sorunum çözüldü bazen gözden kaçabilen çok küçük detaylar böyle insanın canını sıkabiliyor umarım en kısa zamanda sorunu halledersin

  20. #60
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratör kapış devresi ,(gaza ani basmalarda bir miktar daha yakıt fışkırtır),yada ateşleme sisteminde (ateşleme bobininde,kablolarda vs) problem var.
    Alıntı tr100a adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşıma katılıyorum ateşleme ya ateşlemez o zaman motor calışmaz ateşlersede problem olmaz yürür motorda gaz açtığında ilk devreye kapış pompası girer bu bütün benzinli araçlarda aynıdır bu devreye ufak bir pislik girerse motor calışır yüksek hızlarada cıkar fakat ilk gaz açıldığında kasılır birden almaz motor kendini yavaş toplar
    4 zamanlı motorlarda fıskiye yoktur... Kapış pompası diye birşey hiç duymadım... Sadece 2 zamanlı motorlarda fıskiye sistemi vardır.... Sizin bahsettiğiniz kapış memesi olabilir... Ama GKN herşeyini kontrol ettim diyor...

    Benim fikrim bu motora fazla hava geliyor... Önceden az gelmesi yönünde idi ama sesli düşününce mantıklı geldi bu....

    Gazı kesip vrediğin zaman benzin mormal geliyor ama hava fazla geliyor... Devrini bulup tamamlayıncaya kadar bu şekilde yığılmaya devam ediyor... Devrini bulunca gelen hava miktarına eşleşiyor benzin normale dönüyor... Sorunu hava filtresinde , hortumlarında ya da karbüratördeki hava memesinde aramak lazım...

    Otomatik jiklesi takılmış olmasın?...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler