Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Kışın kullanılmayan motorlara neler yapılacak??

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önce bir kaç kış bu önlemleri aldıktan sonra motoru yatırmış ve sezon açıldığında tekrar motoru açıp çalıştırıp kontağını gezmiş birileri varmıdır..?
    Ben benzin deposunu ve karbüratördeki benzini tamamen boşaltıp depoyu 1 gün ağzını açık bırakarak kuruttum. Yağı değiştirdim, aküyü içeriye aldım. Brandasınıda örttüm motora tamamdır. Bu sene farklı olarak aküyü şarjda tutacağım.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:21 ----------

    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet.. Gördüğümüz gibi aslında en önemli konuda tam bilgisi olan çok az sayıda motorsever var gözüküyor..... Ben sadece aküyü çıkarıp motoru örteceğim o kadar...Ama bellide olmaz belkide motoru hiç yatırmam...
    Motoru yatırmam haftada bir olsun kulanırım diyorsan zaten en iyisi bu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    haftada bir inip motoru çalıştırın, biraz turlayın.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  3. #43
    Terapist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    Çoğu motosiklet kullanıcısı kış geldiğinde, motosikletine özel hiç bir şey yapmadan, bulabiliyorsa kapalı bir garaja park edip ya da evinin önünde üzerini bir örtüyle kapatıp tekrar havaların ısınmasını beklemeye başlamaktadır. Kimileriyse motosikletini belirli aralıklarla şöyle bir 5-10 dakikalığına olduğu yerde çalıştırarak -kesinlikle iyi niyetli olarak- ona kış boyunca gerekli ilgiyi gösterdiğini düşünmektedir. Oysa yapılması gerekenler zor olmamakla birlikte bu kadar basit de değildir. Bu yazıda, motosikletinizi kullanmayacağınız dönemlerde dış şartların aşındırıcı etkilerinden korumak, dolayısıyla da bir sonraki sezona sorunsuz başlayabilmek için yapılması gerekenleri bulacaksınız. Bütün bunlar aynı zamanda motosikletinizin ömürünü de uzatacaktır. Motosikletinizi en az 6 hafta kullanmayacaksanız burada anlatılanları uygulamanızı tavsiye ederiz.Yapılması gereken işler yapılış sırasına göre anlatılmıştır. 1, 2, 3 ve 4. adımlar motor açısından en kritik olanlarıdır. Herhangi bir adım için, motosiklet üreticisinin kullanıcı el kitabında belirttiği başka bir tavsiyesi varsa onu uygulamanız daha doğru olacaktır. 1 seneden daha uzun süreli parklar için bu yazıda anlatılan koruyucu önlemler yeterli olmayabilir. 6 haftadan daha kısa süreli parklar için, eğer motosikletin duracağı mekandaki sıcaklık 0 derecenin altına düşüyorsa sadece aküyü söküp oda sıcaklığındaki bir ortamda saklamak en doğrusudur.Kış parkı için depodaki benzinin tamamen boşaltılması gerekeceği için, son günlerde depodaki benzini mümkün olduğunca tüketmek hem gereksiz bir israfı önler hem de depo boşaltma işini kolaylaştırır.


    1.PARK YERİ ve GEREKLİ MALZEME:
    _ Herşeyden önce motosikletinizi park edeceğiniz yeri belirleyin ve lazım olacak alet, edavat ve malzemeyi temin edin.Aşırı sıcak veya aşırı soğuk olmayan, gelen geçenin çarpmayacağı, zemini düzgün, kimyasal maddelerin duman ve buharlarından ve çalışan elektrik motorlarından uzak bir saklama yeri belirleyin.Kimyasal madde buharları ve elektrik motorlarının ürettiği ozon, motosikletinizin lastik ve kauçuk parçalarına zarar verir. Alışveriş listesi: Yeterli miktarda uygun özellikte motor yağı(*) Yeni bir yağ filtresi > Gerekli temizlik maddeleri ve boyalı yüzeyler için koruyucu cila(vax) WD40 veya benzeri nem ve pas giderici koruyucu sprey (*) Dikkat: Park süresi 3 aydan daha uzun sürecekse, gelecek sezon başında bu yağı değiştirmeniz gerekeceğinden, uygun özellikteki en ucuz yağı satın alabilirsiniz..

    2. SON BİR SÜRÜŞ:
    _ Uzun bir süre sesini duyamayacağınız motosikletinizle son bir tura ne dersiniz? Aslında bu son tur, yağ değişimi için motorun normal çalışma sıcaklığına ulaşmasını sağlayacağından (ki bu en az 20 dakikalık bir tur demektir) biraz da şart.
    Dikkat: Yakıt sistemiyle ilgili 4. maddeyi okuyun. Depoda benzin bırakacaksanız turu bitirmeden önce mutlaka depoyu tam doldurun.

    3. YAĞ DEĞİŞİMİ:
    _ Motosikletinizi kış boyunca korumak ve kalıcı hasarlara engel olmak adına yapacağınız en önemli iş motor yağını değiştirmektir. Motor ve dolayısıyla da motor yağı henüz sıcakken (*) motor yağını ve yağ filtresini değiştirin. Karteri kesinlikle normalden fazla doldurmayın.Yağ değişimi bitince motoru en az 20 dakika çalıştırarak yeni yağın motorun her noktasına yayılmasını sağlayın.(*) Önemli: Yağ değişimini sadece motor sıcakken yapın. Son turunuzdan döndükten sonra motor soğuduysa, motoru ısıtmak için kısa bir süre çalıştırmak motor blokunun içinde su yoğunlaşmasına sebep olacaktır.Kışın motosikletlerin kısa süreli çalıştırılması da işte bu yüzden çok zararlıdır.

    4. YAKIT SİSTEMİNİ ve BENZİN DEPOSUNU BOŞALTMA:
    _ Motosikleti kış için bırakacağınız yere getirdikten sonra, motor çalışır vaziyette olmak şartıyla benzin musluğunu "OFF" yani "KAPALI" pozisyona getirip motosiklet kendi kendine stop edinceye kadar bekleyin. Bu şekilde, karbüratörde ve yakıt borularında benzin kalmamış olur.Benzin musluğu kapalıyken depoyu söküp içindeki benzini tamamen boşaltın. Daha sonra içinin tüm yüzeylerine WD40 ya da benzeri bir paslanmayı önleyici ve koruyucu sprey sıkın. Spreyin uzatma ucu bu işlemi daha kolay ve etkili yapmanızı sağlar. Bu tip bir spreyiniz yoksa veya deponun şekli buna uygun değilse, bir kahve fincanı kadar motor yağını deponun içine boşaltıp, depoyu bu yağla mümkün olabildiğince çok çalkalayın. Amaç deponun iç yüzeylerinin hava ile temasını keserek paslanmayı önlemektir.(*)

    (*) Önemli: Depoyu yarım dolu olarak bırakmayın. Benzinde bulunan su zamanla deponun iç yüzeyinde yoğunlaşarak paslanmaya neden olur.Depoda benzin bırakmanın tek koşulu, deponun ağzına kadar dolu olmasıdır.Tabii bunu sağlamak için son turunuzu bitirmeden önce, motosikletinizin deposunu kış boyu park edeceğiniz yere en yakın benzincide tam doldurtmanız gerekmektedir.Gelecek sezon da bu beklemiş benzini tamamen boşaltıp deponuza taze benzin koymanız gerekir.

    5. SEHPAYA ALMA:
    _ Varsa motosikletinizi orta sehpası üzerine kaldırınız. Eğer sadece yan ayak mevcutsa bir sonraki adıma geçin. Kış boyunca lastiklere biraz özen göstererek olası sorunları engelleyebilirsiniz.

    6. SİLİNDİRLERİ YAĞLAMA:
    _ Bujilere ulaşmanız için gereken parçaları ve buji kablolarını söküp bujilerin etrafını temizledikten sonra bujileri sökün.Silindirlerin içlerine WD40 veya benzeri bir paslanmayı önleyici ve koruyucu sprey sıkın. Bu tip bir spreyiniz yoksa her bir silindire bir çay kaşığı dolusu kadar -daha fazla değil- motor yağı koyun. Bujileri elinizle vidalayın. Silindir iç yüzeylerinin piston hareketiyle tamamen yağla kaplanabilmesi için motosikleti en yüksek vitese alıp arka tekerleği yaklaşık 10 tur kadar elinizle döndürün. Eğer orta sehpa olmadığı için bu mümkün değilse, kontağı "ON" konumuna getirip vites boştayken marş düğmesine en çok 2 saniye süreyle basıp bırakın. Şimdi bujileri anahtarla sıkıp buji kablolarını takın. Vitesi boşta bırakın.

    7. GİRİŞ VE ÇIKIŞLARI KAPAMA:
    _ Egsoz susturucuları yeterince soğuduğunda -ancak motor hala ılıkken- içlerine bir miktar WD40 sıkıp ağızlarını lastik balon ya da benzeri lastik torbalarla sıkıca kapatın. Aynı şekilde hava filtresi girişlerini ve hava filtresi kutusu drenaj hortumu ağzını da sıkıca kapatın. Böylece motor blokunun iç kısımlarının havayla tüm teması kesilmiş olur.

    8. YAKIT SİSTEMİ SON KONTROL:
    _ Karbüratörlerin benzin haznelerinde kalmış olabilecek son benzini de karbüratör drenajlarından boşaltın. Benzin deposu vanasının "OFF" yani "KAPALI" konumda durduğundan emin olun.

    9. AKÜ:
    _ Aküyü söküp oda sıcaklığında bir ortamda şarjlı durumda muhafaza edin. Şarj cihazınız yoksa akü voltajını ayda bir ölçüp gerekiyorsa bir serviste şarj ettirin.

    10. YIKAMA, YAĞLAMA:
    _ Motosikletin üzerindeki her türlü yol kirini ve pisliği temizleyin. Basınçlı su kesinlikle kullanmayın. Yıkama işleminden sonra her tarafını kurulayıp boyalı yüzeylere koruyucu cila (vax) sürün.

    11. METAL KISIMLARIN KORUNMASI (*):
    (*) Dikkat: Burada anlatılan işlemi yaparken spreyle püskürteceğiniz veya süreceğiniz maddelerin fren disklerine, fren balatalarına ve lastiklere bulaşmasına izin vermeyin. Böyle bir hata yaparsanız fren disk ve balatalarını derhal fren temizleyicisiyle temizleyin.Motosikletin zincirini zincir yağıyla, metal kısımlarını da WD40 veya benzeri bir pas önleyici ve koruyucu spreyle spreyleyin. Boyalı ve narin yüzeylere sprey bulaşması halinde bunları temizleyin.

    12. KİLİTLEME:
    _ Motosikleti dışarıda bırakacaksanız sağlam bir kilitle sağlam bir yere bağlayın.

    13. ÖRTÜ:
    _"Uzun Süreli Parktan Sonra Motosikleti Çalıştırma" listesinin bir kopyasını gidonun veya gösterge tablosunun üzerine (ya da göreceğinizden emin olduğunuz bir yere) selobantla yapıştırın. Motosikletin hiçbir yerinde yıkamadan dolayı nem kalmadığından emin olun. Eğer motosiklet kışı dışarıda geçirecekse üzerini "soluyabilen" bir motosiklet örtüsüyle kapatın. Bu özelliği olmayan bir örtü terleme yapacağı -ve bu da paslanmaya sebep olabileceği- için motosiklet 2-3 haftada bir açılıp havalandırılmalıdır. Bir fırtınada uçup gitmemesi için örtünün alt kısmının lastikli veya iple büzdürülen türden olmasına dikkat edin. Bu aynı zamanda kediler için de bir önlem oluşturur; zira kediler üstü örtülü motosiklet selelerinde uyumayı çok severler.

    KIŞIN YAPILACAKLAR ve YAPILMAYACAKLAR:
    _ İçinizden yükselecek isteğe hakim olun ve kışın motosikletinizi kesinlikle ÇALIŞTIRMAYIN. Kısa süreli ve düşük devirlerde çalıştırma, motorun içinde su buharı ve motor yağında çeşitli asidik yan ürünlerin oluşmasına sebep olacaktır. (2. ve 3. maddelere tekrar göz atın.) Kış, eğer elinizden de geliyorsa, motosikletinizin periyodik bakımlarını ve çeşitli tamir işlerini yapmak için ideal bir fırsattır. Kullanıcı kitapçığını baştan sona okuyup ihmal ettiğiniz bakım ve kontrolleri yapın. Bakım zamanı yaklaşmış olanları gelecek sezonu beklemeden tamamlayın. Mesela; Gaz ve debriyaj tellerini yağlayın. Zincir gerginliğini kontrol edin. Fren disklerini ve balatalarını kontrol edin. > Fren hidroliğini değiştirin. Hava filtresini temizleyin veya değiştirin. Tüm vida ve civataların sıkılıklarını kontrol edin. Lastikleri gözden geçirip düzensiz aşınmaları ve yarık, kesik gibi tahribatları kontrol edin. Arka çatal ve gidon yataklarını kontrol edin. Hareketli noktaları ve amortisörleri yağlayın. Eğer yeterli bilgi ve deneyiminiz varsa ve bakım zamanları gelmiş veya yaklaşmışsa şu işleri de aradan çıkartabilirsiniz: Ön amortisör yağını değiştirin. Motosiklet su soğutmalıysa soğutma suyunu değiştirin. Sübap ayarlarını yapın. (4 zamanlılar için) Motosikletinizin orta sehpası olmadığı için lastikleri yere basıyorsa 1-1,5 ayda bir lastik hava basınçlarını kontrol edin ve mümkünse -lastiklerin sürekli yere basan bölgeleri bombe yapmasın diye- motosikleti biraz ileri veya geri alın. Lastiklerin havasını normalden 5-6 psi daha şişkin tutmak da koruyucu olabilir. Motosiklet örtünüz "soluyabilen" bir malzemeden değilse, örtüyü 3 haftada bir açıp motosikleti havalandırın. Paslanmış veya paslanmaya yüz tutmuş noktaları (Dikkat: Fren diskleri hariç!) çok ince metal zımparasıyla, metalin en alt katmanına ulaşıncaya dek zımparalayıp, önce astar, ardından da aynı renk boya ile boyayın. Ancak bu işlemi boyanın kuruyabileceği sıcaklıktaki bir ortamda yapın.

    UZUN SÜRELİ PARKTAN SONRA MOTOSİKLETİ ÇALIŞTIRMA

    Başlamadan önce bir miktar yeni benzin satın alın.

    Motosikletinizi serbest bırakın! Örtüyü açıp varsa kilitleri sökün.
    Lastik hava basınçlarını kontrol edin.
    Eğer bıraktıysanız deponuzdaki benzini tamamen boşaltın ve az miktar yeni benzinle çalkalayın.
    Aküyü, şarjı tam dolu olarak yerine monte edin.
    Motosikletinizin üzerindeki metal koruyucu (WD40 gibi) maddeleri temizlemek için yıkayın.
    Hava filtresi girişi ve drenajıyla egsoza kapattığınız lastik torbaları çıkartın.
    Benzin deposuna yeterince yeni satın aldığınız benzinden koyup depo valfini "ON" yani "AÇIK" konuma çevirin.
    Motosikletinizi çalıştırın ve en az 20 dakika (ya da varsa soğutma fanı iki defa devreye girecek kadar uzun) süreyle çalışır vaziyette bırakın.
    Kış uykusu 3 aydan daha uzun sürdüyse, motoru stop ettikten sonra, henüz sıcakken bir kez daha yağ değişimi yapmanız gerekiyor. Motosikletinize değer veriyorsanız atlamamanız gereken en önemli noktalardan biri budur. Zaten bunun için ucuz bir motor yağı kullanmamış mıydık?
    Yağ değişimini tamamladıktan sonra motoru birkaç dakika rölantide çalıştırıp yeni yağın tüm motor blokunda devridaim yapmasını sağlayın.
    En yakın benzinciye gidip deponuzu doldururken bundan sonraki ilk birkaç depo dolumunda, benzine önerilen miktarlarda karbüratör ve yakıt sistemi temizleyicisi ilave edin.

    Alıntıdır

  4. #44
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Hocam, eline sağlık çok akademik ve detaylı bir yazı bulmuşsun, uğraşmışsın sağolasın.
    Ancak bunları yapana kadar zaten kış geçmez mi??

    Şaka bir tarafa bunlar bana abartılı geldi.. Pratik ve daha önce uygulaması olan arkadaşlar tecrübelerini paylaşırsa çok yararlı olur..

  5. #45

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklimiza gelmez, çunku benim benzin musluguna sahip, son motorum 20 sene onceydi.
    Herhalde bir 10 senedir de karburatorlu motora binmedim.

    Forumlarin guzelligi burda iste.
    Bizim aklimiza gelmeyen baskasinin hergun yasadigi sey olabiliyor.

    ps: Motor hocasi.
    8 senelik akumu olur yahu!!!
    2 senedir abicim bunlarin omru.
    Yani sana gore ölmemis bile olsa, atip yenisini alacaksin.
    Yoksa motorun diger elektrik aksamlarina zarar verebilirsin
    .
    Hocam şu dediğine katılmıyorum. Belki bunların ömrü 2 senedir ama biz iyi bir bakımla çok daha uzun kullanabiliriz. Dahası eski akü elektrik aksamına zarar vermez, veremez. Çok çok motor çalışmaz, dersin o zaman akü ayvayı yemiş, o kadar yani. Ama akünün suyu bitmiştir, ona karışmam. Çünki susuz akü sorun çıkartabilir ama ne tip sorun çıkartabilirm, bilemem.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  6. #46
    eyüb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER6n
    Az önce ustaya sordum aküyü çıkarma haftada bir motoru çalıştır ve kesinlikle yakıt bırakma diyor içinde zaten benim motorun yag değişim zamanıda geldi aynı yağla bırak çıkarınca yağı değiştiririz diyor ben kime inanacağımı bilmiyorum açıkçası siz ne dersiniz
    nasıl bir yol çizeyim?

  7. #47
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    bana verebilirsin ben kullanırım hii

  8. #48
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Sadece aküyü çıkar... Başka bişey yapma... Bu deneysel bir tecrübedir...
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  9. #49
    eyüb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER6n
    Alıntı eftelya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana verebilirsin ben kullanırım hii
    sen bunu herkese dıyosun galıba bı ara demıstın sanırım forumda gezerken rastlamıstım tuttum senı

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:22 ----------

    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece aküyü çıkar... Başka bişey yapma... Bu deneysel bir tecrübedir...
    motoru cıkarttıgımda yagı zaten degıstırıcem de bıde yakıtıdamı degıstıreyım akununde calısmama olasılıgı var onu napıcaz?

  10. #50
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    efett motosikletim yok benim hüü

  11. #51
    eyüb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER6n
    Alıntı eftelya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    efett motosikletim yok benim hüü
    üzülmeee bu kadar ilgiliysen kesin olur kalite olmaz cın olur ama olur tecrube konusuyoo

  12. #52
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı eyüb adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    sen bunu herkese dıyosun galıba bı ara demıstın sanırım forumda gezerken rastlamıstım tuttum senı

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:22 ----------



    motoru cıkarttıgımda yagı zaten degıstırıcem de bıde yakıtıdamı degıstıreyım akununde calısmama olasılıgı var onu napıcaz?
    Hocam sakın yakıtı boşaltma bak bu sefer başka hasarlara neden olursun..
    Akü içinde kendin şarj aleti alabilirsin.. www.hobbytime.com galiba veya motorcu sana şarj eder.. dert değil motorcu dert etmez...
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  13. #53
    mandarake - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Motosikleti
    MT-650
    Bu benim ilk motorum,bu yüzden de ilk kış tecrübem olacak.bulunduğum şehirde kış bir hayli sert ve uzun olduğundan(Eskişehir) motoru devamlı kullanma olasılığım pek mümkün değil.

    Benim kışla ilgili planlarım şöyle... ılk etapda motoru apartmanın kapalı garajında tutucam,10 günde bir veya en fazla 15 günde bir gidebilirsem işe motorla gitmek yada çarşıya kısa tur yapmak.

    Eskişehire kar kış bastımı uzun zaman kalıyo o yüzden motoru kullanamasam bile 15 günde bir takvim tutup garajdan çıkarıp mahallede en azından 15-20 dakika kullanmak...

    Bu şekilde kışı motora zarar vermeden geçirebilecegimi düşünüyorum.
    anladığım kadarıyla motoru olduğu yerde sadece çalıştırmak yeterli olmuyor.
    Siz ne dersiniz bu şekilde kışı idare edebilirmiyim?motor garajda olucak ama bir branda almam gerekirmi sizce?çünkü Eskişehirde geceleri -15,-20 leri gördüğümüz oluyor...

    İlk kışını geçirecek bir motorcu olarak tavsiyelerinize açığım...

  14. #54
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı mandarake adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu benim ilk motorum,bu yüzden de ilk kış tecrübem olacak.bulunduğum şehirde kış bir hayli sert ve uzun olduğundan(Eskişehir) motoru devamlı kullanma olasılığım pek mümkün değil.

    Benim kışla ilgili planlarım şöyle... ılk etapda motoru apartmanın kapalı garajında tutucam,10 günde bir veya en fazla 15 günde bir gidebilirsem işe motorla gitmek yada çarşıya kısa tur yapmak.

    Eskişehire kar kış bastımı uzun zaman kalıyo o yüzden motoru kullanamasam bile 15 günde bir takvim tutup garajdan çıkarıp mahallede en azından 15-20 dakika kullanmak...

    Bu şekilde kışı motora zarar vermeden geçirebilecegimi düşünüyorum.
    anladığım kadarıyla motoru olduğu yerde sadece çalıştırmak yeterli olmuyor.
    Siz ne dersiniz bu şekilde kışı idare edebilirmiyim?motor garajda olucak ama bir branda almam gerekirmi sizce?çünkü Eskişehirde geceleri -15,-20 leri gördüğümüz oluyor...

    İlk kışını geçirecek bir motorcu olarak tavsiyelerinize açığım...
    Tamam. haftada bir çalıştırıp 15-20 dk tur atarsan bir sıkıntı olmaz. Zaten kapalı alanda muhafaza ediyosun.. Grajda ise brandaya gerek olmaz.. Branda izolasyon sağlamaz..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  15. #55

    Üyelik
    06 Kasım 2009
    Şehir
    hatay iskenderun
    Motosikleti
    1997 honda cbr 900 rr

    old arkadaş mrb

    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekerleklerin neresine takoz konulmasını öneriyorsunuz?Biraz daha açarmısınız?Sebep nedir?
    senin motorla benim kawasaki er5 motorları aynı nasıl motor kısmından memnunmusun ve motorla ilgili parça lazım olduğunda nerden temin ediyorsun

  16. #56
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı berse01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin motorla benim kawasaki er5 motorları aynı nasıl motor kısmından memnunmusun ve motorla ilgili parça lazım olduğunda nerden temin ediyorsun
    Merhaba,
    2,5 senedir bende.Arka fren teli kitlendi.Aynı kalınlıkta bir otomobil el freni telinden yaptım.Fren balatalarını Buz Motor'dan aldım.Egsantirik zincirini de Z-Motodan aldım.İridyum bujileri e-bay İngiltere'den aldım.Hava filtresi sünger,döşemecilerden alıyorum.Soruların olursa mnz53@yahoo.com dan mesaj atabilirsin,resim göndermek kolay oluyor.Tamir işlerini kendim yapıyorum.Her türlü sorularını yazabilirsin.

  17. #57
    poyraz010 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Yamaha Ybr ESD 125 - 2016
    Motor Balıkesirde ben Ankarada.. Sadece 3 ay görüyorum onu ben depoyu boşaltıyorum yıkayıp,paklayıp kouyorum.. bi dahaki sene bujiyi değiştiriyorum yağ değiştiriyorum benzin koyup gidiyorum.. aküyü bile çıkarmadım hiç 2007 model hala orjinal aküsü mevcut üstünde ..
    Sen istiyor temiz bir yamaha ? Verecek 2.500 $ ..

  18. #58
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı poyraz010 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor Balıkesirde ben Ankarada.. Sadece 3 ay görüyorum onu ben depoyu boşaltıyorum yıkayıp,paklayıp kouyorum.. bi dahaki sene bujiyi değiştiriyorum yağ değiştiriyorum benzin koyup gidiyorum.. aküyü bile çıkarmadım hiç 2007 model hala orjinal aküsü mevcut üstünde ..

    Aküyü çıkarıp, benzini boşaltmasaydın keşke...
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  19. #59

    Üyelik
    20 Aralık 2009
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Yamaha YBR 250
    çok iyi paylaşım olmuş valla sağolun
    Turgut Çarıkcı / A rh (+) / 05399887738

  20. #60
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı 16Chopper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok iyi paylaşım olmuş valla sağolun
    İşte motor konusunda doğru bildiğimiz yanlışlar olduğunu gördüm..O nedenle bu topiği açmıştım.. Servis başka şeyi söylüyor.. Motorseverler başka şeyler yapmakta kimimiz bilerek veya bilmeyerek motorumuza zarar veriyoruz..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler