Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Far yükseklik ayarı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Arkadaşlar geceleri motosiklet kullanma taraftarı değilim.Ama yine de biraz kullanmak zorunda kalıyorum.Motosikletimin ön farı ve park ampulünü beyaz yaptım.Görüntüsü çok güzel oldu.Ama şöyle bir sorun var.Kısa farlardayken görüntü orjinalinden çok iyi.Ancak uzun farlara geçtiğimizde görüntü kayboluyor resmen.Motordan 3 m uzakta daığınık halde ışık oluşuyor ve başka biryer aydınlanmıyor.Kısa huzmeli farlarla uzun yola bile gidilebilir.Ancak uzun farlar konusundada yapabileceğim birşey varmı bilmek istedim.Örneğin:Far yükseklik ayarı. . .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Far ampülü

    Far ampülünü eskisinin aynı tipiylemi değiştirdin.Farklı ampul takınca ışık veren flamanların yerinin değişmesi sonucu yansıtıcı aynanın ışığı odaklama yeri değişiyor.Senin olayında kısa uzun gibi yanıyor.Ampulü biraz geri çekip monte etmek gerekiyor.

  3. #3
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Aynı sorun bende de olmuştu. Kısa ideal şekilde olmasına rağmen uzun çok yukarıyı aydınlatıyordu. Ne yapabilirim diye farı açtım, yapacağım fazla birşey olmadığını gördüm. Baktım ki ampülün üstünde tamircinin yağlı parmak izleri var, yerinden çıkarıp güzelce parlattıktan sonra tekrar farın ön camını monte ettim. Ertesi akşam bir baktım ki uzun da tam olması gerektiği gibi yolu aydınlatıyor. Sanırım milimetrik , hatta daha küçük oynamalar bile etkili oluyor ışığın yukarı veya aşağı vurmasında.

  4. #4
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı sorun bende de olmuştu. Kısa ideal şekilde olmasına rağmen uzun çok yukarıyı aydınlatıyordu. Ne yapabilirim diye farı açtım, yapacağım fazla birşey olmadığını gördüm. Baktım ki ampülün üstünde tamircinin yağlı parmak izleri var, yerinden çıkarıp güzelce parlattıktan sonra tekrar farın ön camını monte ettim. Ertesi akşam bir baktım ki uzun da tam olması gerektiği gibi yolu aydınlatıyor. Sanırım milimetrik , hatta daha küçük oynamalar bile etkili oluyor ışığın yukarı veya aşağı vurmasında.
    Şansın varmış ki ampul halojen değilmiş.İlk açtığında patlardı üzerindeki yağ yüzünden.Yeri gelmişken hatırlatayım diye böyle yazdım.Lütfen dikkat!!!
    Halojen ampüllerin cam gibi görülen kısmına el sürmeyiniz.
    Sürülmüş ise alkollü pamukla silip temiz pamukla tüy bırakmadan kurulayın.
    Isınınca buharlaşan yağın sebep olduğu ısı farkı, silikon esaslı maddenin çatlamasına yol açıyor.

  5. #5

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şansın varmış ki ampul halojen değilmiş.İlk açtığında patlardı üzerindeki yağ yüzünden.Yeri gelmişken hatırlatayım diye böyle yazdım.Lütfen dikkat!!!
    Halojen ampüllerin cam gibi görülen kısmına el sürmeyiniz.
    Sürülmüş ise alkollü pamukla silip temiz pamukla tüy bırakmadan kurulayın.
    Isınınca buharlaşan yağın sebep olduğu ısı farkı, silikon esaslı maddenin çatlamasına yol açıyor.
    Teşekkürler, bunu genelde önemsemezler ben de unutmuştum,tam da far ampulunu değiştirecektim.
    Arkadaşım senin farların ayarsız ,yukarı bakıyor.

    Osram night breaker H4 aldım yorumlarını okudum en iyi halojen ampulmüş.

  6. #6
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şansın varmış ki ampul halojen değilmiş.İlk açtığında patlardı üzerindeki yağ yüzünden.
    Yok _OLD_ hocam bizim motorlarda halojen ne arasın (sonradan takmazsanız), şu bildiğiniz traktör ampülü tabir edilen cinslerden Armut şeklinde. En fazla kızgınken elinizi yakar biraz o kadar.

    Ancak uyarınız için teşekkürler, önemli bir konuya değinmişsiniz.

  7. #7
    coolsoul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Xl650 Transalp
    ampülleri nekadara aldınız? bende almak istiyorum bi ara taktım yan sanayi sanırım bi arkdasdan almıstım ama farımın duy kısmı eridi :(

  8. #8

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı coolsoul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ampülleri nekadara aldınız? bende almak istiyorum bi ara taktım yan sanayi sanırım bi arkdasdan almıstım ama farımın duy kısmı eridi :(
    15 Tl'ye Koçtaş'tan aldım.

  9. #9
    coolsoul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Xl650 Transalp
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15 Tl'ye Koçtaş'tan aldım.
    teşşekkürler

  10. #10

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı coolsoul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşşekkürler
    Rica ederim,yazılması gerekiyordu.

  11. #11

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Ben 10 liraya ampul+4ledli park aldım.Parkın kalitesinden memnunum.Ama diğerine izmir'e gittiğimde bir çözüm bulacağım. . .

  12. #12

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Arkadaşlar tecrübemi paylaşayımKesinlikle kalitesiz beyaz far kullanmayın.Canınızı tehlikeye atmayın.Far ampulünün özelliği o dağılıyormuş.Ama birşey öğrenmiş oldum.Farın yükseklik ayarı varmış.Yarın ilk işim eski sapsarı güzelim ampulümü takmak.Ama ledli park ampulüm çok tatlı durdu.

  13. #13
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı immortalboss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar tecrübemi paylaşayımKesinlikle kalitesiz beyaz far kullanmayın.Canınızı tehlikeye atmayın.Far ampulünün özelliği o dağılıyormuş.Ama birşey öğrenmiş oldum.Farın yükseklik ayarı varmış.Yarın ilk işim eski sapsarı güzelim ampulümü takmak.Ama ledli park ampulüm çok tatlı durdu.
    Altını çizerim kalitesiz beyaz Halogen far.Osram,philips,m-tech bu markaların üretiği farlarda sorun olmazBirde uzunlarda cok performans bekleme tekli ampul olduğu için performansı düşük oluyor
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler, bunu genelde önemsemezler ben de unutmuştum,tam da far ampulunu değiştirecektim.
    Arkadaşım senin farların ayarsız ,yukarı bakıyor.

    Osram night breaker H4 aldım yorumlarını okudum en iyi halojen ampulmüş.
    haci çok güzel yapmışsında cgl 125 duy tipi S2 H4 ü nasıl uydurdun..

  15. #15
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Duyu cıkartıyor yerine h4 sabitliyor
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  16. #16

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı 06bluedragger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    haci çok güzel yapmışsında cgl 125 duy tipi S2 H4 ü nasıl uydurdun..
    Cgl 125 ampul tip tabii ki uymaz ki ben Tospa'ya uydurdum demin denedim süper

  17. #17
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Duyu cıkartıyor yerine h4 sabitliyor
    bu durumda klasik tip armut biçimli ampul için tasarlanmış far tası ve camı yeni ampulu uygun biçimde süremeyebilir.

    ampul tipi değişince bunun beraberinde odak noktası vs. de değişecektir.bu da halojen ampulun ışığının düzenli bir şekilde dağılımını bozacaktır. o yüzden klasik ampul için tasarlanmış far taslarına sonradan h4 uygulaması bana pek akılcı gelmiyor. bunun yerine yuvarlak taslı fara sahip motosikleti olan arkadaşlar h4 ampullu yeni bir tas almayı düşünebilirler.

    ben ybr 125 kullanıyorum ve boyle bir uygulama uzun zamandır aklımda. fakat ucuz yollu, orjinaline benzeyen h4 duylu bir tas hangi motosikletten uydurulur bulamadım. honda cg'lerin bazılarında desensiz camlı taslar görüyorum. ama ampulleri ne tiptir bilmiyorum. bu konuda bilgisi olan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.

  18. #18

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    Alıntı avare rulman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben ybr 125 kullanıyorum ve boyle bir uygulama uzun zamandır aklımda. fakat ucuz yollu, orjinaline benzeyen h4 duylu bir tas hangi motosikletten uydurulur bulamadım. honda cg'lerin bazılarında desensiz camlı taslar görüyorum. ama ampulleri ne tiptir bilmiyorum. bu konuda bilgisi olan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.
    dostum bu dediğini bazı motosiklet servisleri yapabiliyor. ilk önce sor. ne malzeme ihtiyacı olduguna. ben sordum git H4 duy algel dedi. siyah 3 kablolu duy'u far tasının delğine monte ettik. kenarlarını uydurma yaptık beraber ama şuanda gayet iyi aydınlanma var. inşaat telinden yardım da alabilirsin


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler