Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Konjektör Farkları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Malum konjektörle ilgili bir sorum olucak. Yine burdan aldığım yorumlara göre konjektörüm bozulmuş.Konjektör fiyatlarına baktım mondialin listesinden ama bütün mondiallerin konjektör fiyatları 10-20tl civarı iken sadece benim 150 zat ınki 45tl.
    Ne farkları var acaba, sonuçta konjektörün işi, gelen elektriği 12volta çevirmek değilmi. Aynı işi yapan başka konjektör alıp uyduramazmıyım. Beni 2 kat masraftan kurtarıcak yardımları bekliyorum

    ek olarak. dün motorcuya gittim sordum, mondial dedim 15 tl dedi, 150 zat olduğunu görünce bu değil dedi ve fiyat 30tlye çıktı ve fotodaki konjektörü getirdi. bildiğim kadarıyla konjektör üstteki olan, alttaki nedir

    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    rs 150 nin parçaları uyumlu diye biliyorum bir bak istersen
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  3. #3

  4. #4
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    başlığı güncelledim ona göre(:
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  5. #5
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Şarj,alternatör,konjektör hakkında kısa bilgi:
    Alternatör yapı olarak iç ve dış sargılardan oluşur.İçinde mıknatıs yoktur.Demir nüve üzerine sarılı olan bobine konjektör üzerinden akü voltajı verilerek elektromıknatıs haline getirilir.Bu sırada dış sargı endüklenerek üç fazlı alternatif akım üretir.Diyotlar bunu doğru doğru akıma çevirir.Voltaj yükselmesi konjektör tarafından izlenir.14 volt olduğunda aküden sarımlara giden yolu kapatarak gelen 14 voltu aküye yönlendirir.Tabii bu çok hızlı olduğundan sanki tek taraflıymış gibi görülür.Eski mekanik konjektörleri görebilseydiniz daha iyi anlardınız.Zırr diye çalan mekanik zilleri gördüyseniz aynı onun gibi titreyen bir palet vardı.devamlı karşılıklı iki kontaga değerdi.Şimdi hepsi transistörlü,
    mekanik kalmadı.
    Konjektörlerin tek farklı noktaları amper olarak güçleridir.Aküye göre hesaplanırlar.

  6. #6
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şarj,alternatör,konjektör hakkında kısa bilgi:
    Alternatör yapı olarak iç ve dış sargılardan oluşur.İçinde mıknatıs yoktur.Demir nüve üzerine sarılı olan bobine konjektör üzerinden akü voltajı verilerek elektromıknatıs haline getirilir.Bu sırada dış sargı endüklenerek üç fazlı alternatif akım üretir.Diyotlar bunu doğru doğru akıma çevirir.Voltaj yükselmesi konjektör tarafından izlenir.14 volt olduğunda aküden sarımlara giden yolu kapatarak gelen 14 voltu aküye yönlendirir.Tabii bu çok hızlı olduğundan sanki tek taraflıymış gibi görülür.Eski mekanik konjektörleri görebilseydiniz daha iyi anlardınız.Zırr diye çalan mekanik zilleri gördüyseniz aynı onun gibi titreyen bir palet vardı.devamlı karşılıklı iki kontaga değerdi.Şimdi hepsi transistörlü,
    mekanik kalmadı.
    Konjektörlerin tek farklı noktaları amper olarak güçleridir.Aküye göre hesaplanırlar.
    verdiğiniz bilgiler güzel ama sanırım hiçbişe anlamadım(: fen bilgisi öğretmeni olmama rağmen fizikte en sevmediğim konu elektrikti zaten. sorun bende yani(:

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:54 ----------

    yokmu bana yardımcı olacak yahu
    ayrıca 150 zatta konjektör nerededir bilen varsa. o kadar açtım kapadım görmüşümdür muhakkak ama hiç dikkat edip bakmadım.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  7. #7
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    sizin konjektör nasıl bozuk ?
    yani aküyümü şarj etmiyor? yoksa gelen voltajmı çok yüksek ?

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    verdiğiniz bilgiler güzel ama sanırım hiçbişe anlamadım(: fen bilgisi öğretmeni olmama rağmen fizikte en sevmediğim konu elektrikti zaten. sorun bende yani(:

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:54 ----------

    yokmu bana yardımcı olacak yahu
    ayrıca 150 zatta konjektör nerededir bilen varsa. o kadar açtım kapadım görmüşümdür muhakkak ama hiç dikkat edip bakmadım.
    hocam kafa grenajini ( fari ) sök orda görursun...konjektöru eline al...bak bakalım kaç kablo var...( örn: 2 fisli: birinde 3 ötekınde 2 kablo vs...3 kablo startörden gelir...2 kablo da konjektörden cıkıp akuye gider) git parcacıya bana böyle böyle kablolu konjektör ver de....ben suzuki gs 500 e tofas konjektöru takmistim...10 numara olmustu...ayni sekil jawayada tofas konjektör taktım...sorun olmamisti...
    egerki senin konjektörde yukarda dedim gibi 3 giris 2 cıkıs ise tofas konjektöru al tak...ama tofasinminde kablo olmaz 3 girisi kendin lehimlersin..2 cıkısı da vidalarsin....kapiş

  9. #9
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı MaxiBoost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizin konjektör nasıl bozuk ?
    yani aküyümü şarj etmiyor? yoksa gelen voltajmı çok yüksek ?
    aslında ikiside. aküyü tam olarak şarj etmiyor, rölantide iken voltaj çok düşüyor (aküdede sorun olabilir gerçi) devirli kullanınca ise voltaj yükseliyor, ampullerim bu yüzden patlıyor sürekli.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:05 ----------

    Alıntı racer2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam kafa grenajini ( fari ) sök orda görursun...konjektöru eline al...bak bakalım kaç kablo var...( örn: 2 fisli: birinde 3 ötekınde 2 kablo vs...3 kablo startörden gelir...2 kablo da konjektörden cıkıp akuye gider) git parcacıya bana böyle böyle kablolu konjektör ver de....ben suzuki gs 500 e tofas konjektöru takmistim...10 numara olmustu...ayni sekil jawayada tofas konjektör taktım...sorun olmamisti...
    egerki senin konjektörde yukarda dedim gibi 3 giris 2 cıkıs ise tofas konjektöru al tak...ama tofasinminde kablo olmaz 3 girisi kendin lehimlersin..2 cıkısı da vidalarsin....kapiş
    anladım, ama asıl merak ettiğim fotoda görünen o ikinci parça. çünkü diğer mondiallerde yokken sadece 150 zatın konjektörü ile beraber geliyo. fiyatıda yükselten o sanırım
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  10. #10
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    O altta görünen röle.Demek senin konjektörün birde rölesi var.Rölede yüksek amper çeken şeylerin arızalanmaması için bir nevi sigorta gibidir.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  11. #11
    northern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Rks Titanic 150 S
    benim akü yaklasık 6 ayda bir bitiyor nedeni nedir bilen varmı
    annem beni öldürecek

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında ikiside. aküyü tam olarak şarj etmiyor, rölantide iken voltaj çok düşüyor (aküdede sorun olabilir gerçi) devirli kullanınca ise voltaj yükseliyor, ampullerim bu yüzden patlıyor sürekli.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:05 ----------



    anladım, ama asıl merak ettiğim fotoda görünen o ikinci parça. çünkü diğer mondiallerde yokken sadece 150 zatın konjektörü ile beraber geliyo. fiyatıda yükselten o sanırım
    o alttaki parca röle ise...ayni parca jawalardada var...arkadasinda dedigi gibi fazla elektriği kesiyo...yada akü doldugunda aküye giden elektrığı kapatıyor...

  13. #13
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    o zaman;
    1) röle arızalı, çünkü akü şarj olmuyor
    2) konjektör arızalı, yüksek voltaj veriyor
    1+2=45tl yani kaçışımız yok
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman;
    1) röle arızalı, çünkü akü şarj olmuyor
    2) konjektör arızalı, yüksek voltaj veriyor
    1+2=45tl yani kaçışımız yok
    benim anlamadığım...konjektörun görevi yuksek devırde elektrigi 14 voltta tutmak değil mi...röleyi neden koyarlarki...ha bide far rölesi var...uzun kısa far...acaba o röle far için olmasın...

  15. #15
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    ya olabilir ama neden sadece zatta var onu anlayabilmiş değilim
    yarın da bi motorcuya sorucam artık, yapıcak bişe yok
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler