Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklette kullanılan kabloların sertleşmesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Motosiklette kullanılan kablolar zamanla sertleşiyor ve kopuyor.Genelliklede kontak kablolarında bu sorun gözleniyor.Bu kablolar hareketli olduğu için sertleşme sonrası kırılıp ceryan kesebiliyor.
    Bu kabloları yumuşak tutacak bir yöntem varmıdır?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:16 ----------

    Bu konuda tecrübesi ve bilgisi olan yokmu arkadaşlar
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    gerçekten önemli bir konu,
    bilgisi olan arkadaşlardan gelecek cevapları bende merakla bekliyorum

  3. #3
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Malesefki bu sitede geyik sitesinden başka bir yer değil.Bir zamanlar Almanyadaki bir Motosiklet sitesine BMW 1150 GS in elektrik şemasını yarım yamalak ingilizceyle sormuştum ve sayfalar dolusu elektrik şeması gelmişti
    Burada çin çoncuların geyiğinden başka bir şey yok.İşte yurdum insanı
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  4. #4
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklette kullanılan kablolar zamanla sertleşiyor ve kopuyor.Genelliklede kontak kablolarında bu sorun gözleniyor.Bu kablolar hareketli olduğu için sertleşme sonrası kırılıp ceryan kesebiliyor.
    Bu kabloları yumuşak tutacak bir yöntem varmıdır?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:16 ----------

    Bu konuda tecrübesi ve bilgisi olan yokmu arkadaşlar
    Meslek tecrubem uzerine bir konu acmissin tebrik ederim...yalitkan malzemede bulunan dusuk konsantre kaucukdan ve kulanimi pahali olan silikondan kacildigindan bu tur olaylar munferitdir.

    Yapabilecegin sey mevcut kabloyu kablo makaronu dedigimiz plastik ama yapiskansiz bantlar var..Otomotivde kullaniyoruz ama piyasada satilirmi bilemiyorum..dedigim gibi kablo makaronu al zaten ucuz ayni elektrik vbandi gibi ama yapiskansiz.baslangic ve bitiminide elektrik bandi ile 3-4 tur yapistirip kapat...
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  5. #5
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı deli_mavi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Meslek tecrubem uzerine bir konu acmissin tebrik ederim...yalitkan malzemede bulunan dusuk konsantre kaucukdan ve kulanimi pahali olan silikondan kacildigindan bu tur olaylar munferitdir.

    Yapabilecegin sey mevcut kabloyu kablo makaronu dedigimiz plastik ama yapiskansiz bantlar var..Otomotivde kullaniyoruz ama piyasada satilirmi bilemiyorum..dedigim gibi kablo makaronu al zaten ucuz ayni elektrik vbandi gibi ama yapiskansiz.baslangic ve bitiminide elektrik bandi ile 3-4 tur yapistirip kapat...
    İlgine teşekkür ederim.Bahsettigim kontak kablosu zaten makoronun içinde ve onun içinde kırılıyor.İki defa bu sorun yüzünden yolda kaldım.İki defasındada bu kabloları değiştirmek zorunda kaldım.Kablolrı derken kontak ve fişiyle beraber.Şimdi bu kabloları yumuşak tutacak bir çözüm arıyorum.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  6. #6
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    vazelin sürebilirsin.

    sizi geyik yaparken görmiim yazarım tahtaya
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  7. #7

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    çok ısındığı için zamanla kırılıyorsa viton kablo(yurtdışından getirtebilirsiniz). çok çok ısınmyıorsa silikon kablo 10 yıl işinizi görür

    makaron belkide çok ısındığı için fazla daralmadan kabloyu sıkar mı acaba

  8. #8
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    ayıp oluyor ama çin çon motorucularında bir gruru var

    benim motorun martş kısmına bağlı kablo kendiliğinden dökülmeye başladı yavaş yavaş
    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''

  9. #9
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Silikon bazli elektrik kablolari bulunmakatadir. Acikcasi BMW icin bu setin yapildigini sanmiyorum. Bunu gozlemdiginiz yerleri elle degistirebilirsiniz. Denizcilik sektorunde satilan ozel kablolar var bunlar isinizi gorecektir. Yada yuksek isiya dayanikli kablolar. Tuzlu suda gevremeyen kablo hic bir yerde gevremez.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    motora çok mu yakın acaba kablolar. motorun ısısı az mı vuruyor çok mu vuruyor

  11. #11
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malesefki bu sitede geyik sitesinden başka bir yer değil.
    Burada çin çoncuların geyiğinden başka bir şey yok.İşte yurdum insanı
    Şahsen bu şekilde ifadeler yazan birisine cevap yazmakla işim olmaz..

    Hayır cevabı biliyorum ama senin deyiminle çinçon cuyum yani bil diye yazdım..

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    10 Aralık 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kırmızı aşkım ybr, sonrakı YAMAHA R_1 veya R_6
    Motosiklette kullanılan kablolar zamanla sertleşiyor ve kopuyor.Genelliklede kontak kablolarında bu sorun gözleniyor.Bu kablolar hareketli olduğu için sertleşme sonrası kırılıp ceryan kesebiliyor.
    Bu kabloları yumuşak tutacak bir yöntem varmıdır?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:16 ----------

    Bu konuda tecrübesi ve bilgisi olan yokmu arkadaşlar
    Malesefki bu sitede geyik sitesinden başka bir yer değil.Bir zamanlar Almanyadaki bir Motosiklet sitesine BMW 1150 GS in elektrik şemasını yarım yamalak ingilizceyle sormuştum ve sayfalar dolusu elektrik şeması gelmişti
    Burada çin çoncuların geyiğinden başka bir şey yok.İşte yurdum insanı
    slm Elektirik malzemesi satan dukkanlara git (YANMAZ) kablo al yüksek ısıya dayanıklı kablo ne kırılır ne de ısınır, veya sen avrupaya ıngılızce yazı yaz ordan san sayfalar dolusu cevap gelır ama dikkat et REN GEYİĞİDE gelebir

  13. #13
    ferhatdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2009
    Motosikleti
    tvs apache
    osbourne katılıyorum abi sana

  14. #14
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malesefki bu sitede geyik sitesinden başka bir yer değil.Burada çin çoncuların geyiğinden başka bir şey yok.İşte yurdum insanı
    Alıntı osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şahsen bu şekilde ifadeler yazan birisine cevap yazmakla işim olmaz..

    Hayır cevabı biliyorum ama senin deyiminle çinçon cuyum yani bil diye yazdım..
    arkadaşlar,lütfen hemen kızıp sitem etmeyelim birbirimize.arkadaşımız,2 defa böyle bir sorun yaşamış,üstelikte bu yüzden yolda kalmış ve çaresini öğrenmek amacıyla burada paylaşmış.günümüzde üreticilerin maliyetleri ucuz tutmak amacıyla,birçok malzemede hesaplısına kaçmak gibi bir zaafiyetleri ne yazıkki herkesin bildiği bir gerçek.belki fiyatı yüksek olan ürünlerde durum farklı olabilir.
    diğer yandan,çoğumuz,ekonomik sebeplerden dolayı,ilk motorlarımızı,ucuz olarak tabir edilen çin malı motorlardan seçmişsinizdir (ki ben de öyle yapmıştım).soruyorum sizlere,kim ekonomik güce sahip olup da,ucuz ve dolayısıyla daha çok sorunlu motora binmek ister ki.ama bu bir güç meselesidir ve bu yüzden hiç kimsenin bir diğerini aşağılaması yada hor görmesi söz konusu bile olamaz.bu bir tercih meselesidir.sonuç itibarı ile her ikinizde başlangıçta haklısınız ama zaten bu forumun amacı da bu değil mi?bilgiyi,sorunları paylaşıp,çaresini,tecrübeleri olan arkadaşlardan öğrenmek değilmi ?

    hazır yeri gelmişken ben bir konuya daha değinmek istiyorum.ben çin malı motorların türkiye'ye girmesini ve ülkemizde motorculuk sevdasına yaptığı katkıdan dolayı,alkışlıyorum.sebebine gelince;yıllarca mobylette kullanmış biri olarak,yaygın kullanımda olan bu motorcuğun,hiç bir donanıma sahip olmadığını herkes bilir.otomatik marş,sağ-sol sinyal,otomatik vites,kask bilinci,motorda benzin göstergesi gibi birçok konuda öncü olup yadsınmayacak katkıda bulunmuştur.türk halkının çoğu bu donanımlardan habersizdi.bu bilinci geliştirdi ve uyguladığı fiyat politikası ile de bir çok kişide motorculuk sevdasını geliştirdi.yıllar önce de honda,suzuki ve diğer markalar vardı ama ulaşabilenler azınlıktı.şimdi ise,1 yada birkaç bin tl.'yi denkleştiren her motor sevdalısının ulaşabileceği bir mal oldu. işte bu yüzden!!!

    sıkılmadan okuduğunuz için teşekkürler.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  15. #15
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malesefki bu sitede geyik sitesinden başka bir yer değil.Bir zamanlar Almanyadaki bir Motosiklet sitesine BMW 1150 GS in elektrik şemasını yarım yamalak ingilizceyle sormuştum ve sayfalar dolusu elektrik şeması gelmişti
    Burada çin çoncuların geyiğinden başka bir şey yok.İşte yurdum insanı
    Onlar çin motorcusu sen bmw cisin değil mi? Üstün insansın sen.

  16. #16
    groteks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda 750 shadow
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malesefki bu sitede geyik sitesinden başka bir yer değil.Bir zamanlar Almanyadaki bir Motosiklet sitesine BMW 1150 GS in elektrik şemasını yarım yamalak ingilizceyle sormuştum ve sayfalar dolusu elektrik şeması gelmişti
    Burada çin çoncuların geyiğinden başka bir şey yok.İşte yurdum insanı
    konu benim meslek dalıma giriyor ve çözümü zor değil ama bende bu yurdun insanı ve senin deyiminle çin çoncuyum. o yüzden geyik yapayım.
    evdeki prizin kablolarını sök radyatör fanının arkasından geçirerek bağla kesin işe yarar....

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:56 ----------

    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar,lütfen hemen kızıp sitem etmeyelim birbirimize.arkadaşımız,2 defa böyle bir sorun yaşamış,üstelikte bu yüzden yolda kalmış ve çaresini öğrenmek amacıyla burada paylaşmış.günümüzde üreticilerin maliyetleri ucuz tutmak amacıyla,birçok malzemede hesaplısına kaçmak gibi bir zaafiyetleri ne yazıkki herkesin bildiği bir gerçek.belki fiyatı yüksek olan ürünlerde durum farklı olabilir.
    diğer yandan,çoğumuz,ekonomik sebeplerden dolayı,ilk motorlarımızı,ucuz olarak tabir edilen çin malı motorlardan seçmişsinizdir (ki ben de öyle yapmıştım).soruyorum sizlere,kim ekonomik güce sahip olup da,ucuz ve dolayısıyla daha çok sorunlu motora binmek ister ki.ama bu bir güç meselesidir ve bu yüzden hiç kimsenin bir diğerini aşağılaması yada hor görmesi söz konusu bile olamaz.bu bir tercih meselesidir.sonuç itibarı ile her ikinizde başlangıçta haklısınız ama zaten bu forumun amacı da bu değil mi?bilgiyi,sorunları paylaşıp,çaresini,tecrübeleri olan arkadaşlardan öğrenmek değilmi ?

    hazır yeri gelmişken ben bir konuya daha değinmek istiyorum.ben çin malı motorların türkiye'ye girmesini ve ülkemizde motorculuk sevdasına yaptığı katkıdan dolayı,alkışlıyorum.sebebine gelince;yıllarca mobylette kullanmış biri olarak,yaygın kullanımda olan bu motorcuğun,hiç bir donanıma sahip olmadığını herkes bilir.otomatik marş,sağ-sol sinyal,otomatik vites,kask bilinci,motorda benzin göstergesi gibi birçok konuda öncü olup yadsınmayacak katkıda bulunmuştur.türk halkının çoğu bu donanımlardan habersizdi.bu bilinci geliştirdi ve uyguladığı fiyat politikası ile de bir çok kişide motorculuk sevdasını geliştirdi.yıllar önce de honda,suzuki ve diğer markalar vardı ama ulaşabilenler azınlıktı.şimdi ise,1 yada birkaç bin tl.'yi denkleştiren her motor sevdalısının ulaşabileceği bir mal oldu. işte bu yüzden!!!

    sıkılmadan okuduğunuz için teşekkürler.

    ne kadar kızsakta o çinliler ve onların ürettikleri motorlara ben ve benim gibi bi çoğumuzu motorsiklet sahibi yaptıkları için bi teşekkürü hakederler.

  17. #17
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Valla bende çinçoncuyum.Ama senin bilmediğin olayı ben biliyorum!!!Kontağın üzerinden yüksek akım geçtiği için ısınıyor,ısınıp soğudukça kablo bozuluyor motorda teklemeye varan arızalar yapıyor.Kalın kablolu tesisat çekersen biraz daha sağlam olur eğer kalın silikon kablo olursa dahada iyi olur.Bunu BMW düşünememişmi o kadar mühendis var...
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  18. #18
    groteks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda 750 shadow
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla bende çinçoncuyum.Ama senin bilmediğin olayı ben biliyorum!!!Kontağın üzerinden yüksek akım geçtiği için ısınıyor,ısınıp soğudukça kablo bozuluyor motorda teklemeye varan arızalar yapıyor.Kalın kablolu tesisat çekersen biraz daha sağlam olur eğer kalın silikon kablo olursa dahada iyi olur.Bunu BMW düşünememişmi o kadar mühendis var...
    BMW bunu kesin düşünmüştür ama sorun sadece kablo çapı değil. sonuçta kavrulup kopma derecesine gelen kablolar kontak kısmında, belki çap büyüterek sorun ötelenebilir ama asıl sorun kablolarda değil bence...
    bu işte kesin çin çoncuların parmağı var

  19. #19
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    torpido için kullanılan silikonlu spreyleri kullanabilirsiniz
    biz arabanın motorunda kullanıyoruz
    araba 94' tempra cidden işe yarıyor

  20. #20

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar,lütfen hemen kızıp sitem etmeyelim birbirimize.arkadaşımız,2 defa böyle bir sorun yaşamış,üstelikte bu yüzden yolda kalmış ve çaresini öğrenmek amacıyla burada paylaşmış.günümüzde üreticilerin maliyetleri ucuz tutmak amacıyla,birçok malzemede hesaplısına kaçmak gibi bir zaafiyetleri ne yazıkki herkesin bildiği bir gerçek.belki fiyatı yüksek olan ürünlerde durum farklı olabilir.
    diğer yandan,çoğumuz,ekonomik sebeplerden dolayı,ilk motorlarımızı,ucuz olarak tabir edilen çin malı motorlardan seçmişsinizdir (ki ben de öyle yapmıştım).soruyorum sizlere,kim ekonomik güce sahip olup da,ucuz ve dolayısıyla daha çok sorunlu motora binmek ister ki.ama bu bir güç meselesidir ve bu yüzden hiç kimsenin bir diğerini aşağılaması yada hor görmesi söz konusu bile olamaz.bu bir tercih meselesidir.sonuç itibarı ile her ikinizde başlangıçta haklısınız ama zaten bu forumun amacı da bu değil mi?bilgiyi,sorunları paylaşıp,çaresini,tecrübeleri olan arkadaşlardan öğrenmek değilmi ?

    hazır yeri gelmişken ben bir konuya daha değinmek istiyorum.ben çin malı motorların türkiye'ye girmesini ve ülkemizde motorculuk sevdasına yaptığı katkıdan dolayı,alkışlıyorum.sebebine gelince;yıllarca mobylette kullanmış biri olarak,yaygın kullanımda olan bu motorcuğun,hiç bir donanıma sahip olmadığını herkes bilir.otomatik marş,sağ-sol sinyal,otomatik vites,kask bilinci,motorda benzin göstergesi gibi birçok konuda öncü olup yadsınmayacak katkıda bulunmuştur.türk halkının çoğu bu donanımlardan habersizdi.bu bilinci geliştirdi ve uyguladığı fiyat politikası ile de bir çok kişide motorculuk sevdasını geliştirdi.yıllar önce de honda,suzuki ve diğer markalar vardı ama ulaşabilenler azınlıktı.şimdi ise,1 yada birkaç bin tl.'yi denkleştiren her motor sevdalısının ulaşabileceği bir mal oldu. işte bu yüzden!!!

    sıkılmadan okuduğunuz için teşekkürler.
    Abi, haklısın, hoşgörü güzel şey ama onun bile ölçüsünü kaçırmamak lazım.
    Adam Çin halkına hakaret etmiş.
    Türk halkına hakaret etmiş.
    Çin motosikletlerine hakaret etmiş.
    Çin motosikleti kullananlara hakaret etmiş.
    Motosiklet.net forumuna hakaret etmiş.
    Forumun kullanıcılarına hakaret etmiş.

    Üstelik dışarıda da değil, kendi evimizde, kendi forumumuzda.
    Üstelik pek burnu havalarda bir triple.
    Üstelik bu ilk vukuatı da değil.
    Bu adamın nesini hoşgörelim?
    [B]J şimdi asker[/B]


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler