Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

racer 200 sente ayarı nasıl yapacaz

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    dunku motor kitleme olayından sonra piston falan söktuk...tabi sentede kactı...2 subaplı...subap ayarlarken piston nerde olacak...sentil arayığını biliyorum...yani piston üst ölü noktada ıken benzin subabı mı yoksa ekzos subabımı açık yada ne bilim kapalı olacak...
    ne demek istdiğimi anladınız sanırım...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    statorun kapağında "T" harfli işaret varmı?Bu dışardan bir delikten bakınca görülebiliyormu?Motorun (makinenin) model adını biliyormusun.Örnek:QMJ200XX falan gibi.

  3. #3
    caner22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne ve Çevresi
    T harfi var sol tarafta krank miline bağlı volantta t tepe noktası demek

    Eger HErsey HaLa KOntroLündeYse YAVAS GidYoRRsUn

  4. #4
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı racer2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dunku motor kitleme olayından sonra piston falan söktuk...tabi sentede kactı...2 subaplı...subap ayarlarken piston nerde olacak...sentil arayığını biliyorum...yani piston üst ölü noktada ıken benzin subabı mı yoksa ekzos subabımı açık yada ne bilim kapalı olacak...
    ne demek istdiğimi anladınız sanırım...
    Krankı söktünmü?Sökmediysen sente ayarı bozulmuyormuş.Sadece T harfine getirip subap ayarı yapılacak.Emme 0,8 Egsoz 0,10 mm.
    Krank sökülmüş ise toplarken Statorun altındaki dişli ile subap çubuklarını iten egzantirik şaftın dişlisi üzerindeki nokta işaretleri birbirini öpecek şekilde taktıktan sonra motoru toplayıp yukarıdaki gibi subap ayarı yapılacak.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Krankı söktünmü?Sökmediysen sente ayarı bozulmuyormuş.Sadece T harfine getirip subap ayarı yapılacak.Emme 0,8 Egsoz 0,10 mm.
    Krank sökülmüş ise toplarken Statorun altındaki dişli ile subap çubuklarını iten egzantirik şaftın dişlisi üzerindeki nokta işaretleri birbirini öpecek şekilde taktıktan sonra motoru toplayıp yukarıdaki gibi subap ayarı yapılacak.
    krankı sökmedim...sadece üst kapak,silindir üst kapak ...silindir yatak söktüm..
    caner22 nin dediği gibi T harfi kranka bağli olan statörun etrafında dönen mıkntısta var...t üste geldiginde pistonda üst ölü noktada oluyor...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:55 ----------

    T harfini getirip subap ayarını yapıyorum...
    zaten subapları dedigin degerlerde 1 hafta önce ayarlamistim...onun ayarıylada oynamadım...ozaman direk takıyorum...

  6. #6
    caner22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne ve Çevresi
    topla sen arkadaşım yanlış hatırlamıyor isem eksantrik zincirini yerine oturturken t yani tepe noktasında olması lazım onun dışında fazla dikkat edilecek bişi yok

    Eger HErsey HaLa KOntroLündeYse YAVAS GidYoRRsUn

  7. #7
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı caner22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    topla sen arkadaşım yanlış hatırlamıyor isem eksantrik zincirini yerine oturturken t yani tepe noktasında olması lazım onun dışında fazla dikkat edilecek bişi yok
    Soruyu soran kardeşimizin motorunda egsantirik zinciri yoktur.

  8. #8
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    Antalya merkez
    Motosikleti
    91 Honda CG 125
    Hacım motoru toplayıp eksantrik dişlisini söküyorsun arada rayner var aman dikkat. silindiri takmadan Ü.Ö.N a getirip yukarıdan dişliyi yerine sokarak kam ın da tam zirvede olmasına dikkat edin (Silindir doğrultusunda , yer çekimine göre değil!) Daha sonra kam milinin yani dişlinin pimini takın Üzerine konan yayı unutmayın.
    тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    motoru topladım...piston üst ölu noktada ( T harfi) iken 2 subapta bosta idi...zaten subap ayarlarını yapmistim..motorda soguk old icin bakmadım subap aralığına...yarın yara bır gun statör aldigimda bakacaz artık...sanırım ayarlar doğru yaıldı...sökerkende dikkat etmistim çünkü...ilgilenen herkese ayrı ayrı tesekkurlerımı borç bilirim...

  10. #10

    Üyelik
    12 Mart 2009
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    Hyosung GT250R(Gri/siyah)
    umarım ayarı doğru yapabilmişsindirki sübaplar pistona çakmaz sonra exstradan sübap ve piston almak zorunda kalmayasın...
    [B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:

  11. #11
    caner22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne ve Çevresi
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soruyu soran kardeşimizin motorunda egsantirik zinciri yoktur.
    bilmiyordum

    Eger HErsey HaLa KOntroLündeYse YAVAS GidYoRRsUn

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı bygrm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    umarım ayarı doğru yapabilmişsindirki sübaplar pistona çakmaz sonra exstradan sübap ve piston almak zorunda kalmayasın...
    piston üst ölu noktada ( T harfi) iken 2 subapta bosta idi
    senden bır önceki msj da belirtmistim....

  13. #13

    Üyelik
    14 Ocak 2009
    Motosikleti
    klr 600
    evet arkadaşın motoru benimki ile aynı sanırım itmeli sübap piston üstte iken sübapların ikisinide kapalı vaziyete getir ve tak olay bitti

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı moto-x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet arkadaşın motoru benimki ile aynı sanırım itmeli sübap piston üstte iken sübapların ikisinide kapalı vaziyete getir ve tak olay bitti
    aynen öyle yaptım kanki...suan topyuyorum motoru...ateslemeyide gördük...depoyu takıp cıplak vaziyette bi deneme turu atacam bakalım...

  15. #15

    Üyelik
    14 Ocak 2009
    Motosikleti
    klr 600
    Alıntı racer2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen öyle yaptım kanki...suan topyuyorum motoru...ateslemeyide gördük...depoyu takıp cıplak vaziyette bi deneme turu atacam bakalım...
    iyi iyi hadi ucuza hallettin geçmiş olsun

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı moto-x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi iyi hadi ucuza hallettin geçmiş olsun
    eyvallah kanka sağol...65 ytl ye hallettik iste...baya nalet etmistim motora bu km de kitler mi diye...buda ders olsun motor mitlediğinde ilk startöru sökecem...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler