Selamlar;
Motor kumlama ve boyama işlemi için hazırladığım http://www.saykar.net sitesinde bu konuyu ayrıntılı bir şekilde anlattım.
Hazırladığım site çok kapsamlı bir site olduğu için kaybolan olabilir. Bu nedenle motor kumlama ve boyama yada motor yenileme işi ile ilgili direk olarak http://www.saykar.net/hassas+kumlama.html sayfasına göz atmanızı tavsiye ederim.

Bende sizler gibi kendim için hobi olarak bu işlerle uğraşıyordum. Ancak gelen talepler nedeniyle bu işi ticari olarakta yapmaya başladım. Asıl işim kumlama makinaları imalatı olmasına rağmen kendi araçlarım ile başlayan hobim şimdi farklı bir boyut kazandı.


Bu işlemde kullandığım kum yada sarf malzemesi alüminyum oksit malzemesidir. Bu malzemenin özelliği çok sert olması (9mohs) ve istenilen boyutlarda bulunabilmesidir. Genel olarak ve yüzeydeki duruma göre 150-200 mikron boyutlarındaki partikülleri 8 bar basınçta kendi imalatım olan makinamda kullanıyorum ve en iyi neticeyi bu şekilde alabiliyorum.

Yine gelen taleplerden dolayı elektrostatik toz boya yapan bir firmaylada anlaştım ve kumlama işleminden sonra seçilen ral serisi tüm boyaları 250 derecelik fırında jantlara uyguluyorum. şu ana kadar magnezyum alaşımdan brabus marka jantlara kadar birçok çalışmam oldu ve hiçbirinde beklentilerin altına düşmedim.

Saygılarımla;
Yük. Müh. Ufuk SAYLAN