MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Hadisatinal Buse - 468x80 - Forum Orta
Reflektörlü Motorcu Yeleği
Hudson Deri
Motosiklet Aksesuarları

Mondial HS150 Akü Şarj Sorunu - ADANA

  1. #1

    Üyelik
    23 Haziran 2007
    Reklamlar  
    Mondial Motor
    Mondial Motor
    Kuba Motor

    Mondial HS150 Sahibiyim ve motorum 3 yaşında. Motorumun çekişinden, yakıt tüketiminden ve her zaman daha ilk marşta çalışmasından oldukça memnunum. her parçası orjinal ve değişen sadece akü o da 2 nci akümüz.

    sorunuma gelince ;

    3 yıla yakın bir zamandır orjinal aküsü ile sorunsuzca kullandım. çevremde çok arkadaşımda scooter olmasına rağmen marş konusunda en şanslısı bendim. yaz kış daha ilk basışımda çalışması ile övündüğüm ve bu konuda beni fazlası ile memnun eden motorum son 1 - 1.5 aydır çileden çıkmama sebep oluyor. aslında sorunun kaynağı akünün şarj olmaması. zaten akümüde elektrik sıkıntısı hiç yaşamamamdan ötürü aküden şüphelenerek değiştirdim yoksa o bile daha orjinal aküsü ile duruyordu.

    elimde 2 adet konjektör mevcut birisi benim orjinal olan diğerini ise asya marka aynı özelliklerde bir scooterdan söktüm. onun sağlamlığını garanti ediyorum çünkü söktüğümüz motorda şarj sıkıntısı yoktu.

    her işimi oldugu gibi tamirat işlerimide kendim yapıyorum.

    konjektör sağlam ise sağlamlığını test etme imkanı varmıdır?

    konjektör haricinde neleri kontrol etmem nasıl bir yol izlemem gerekir?

    daha ilk elektrik arızam oldugu için neleri nasıl test edeceğimi bilmiyorum ölçü aleti ile aküye giden kutup başlarını kontrol ettiğimde hiç elektrik olmadıgını ve 0 volt elektriğe sahip olduklarını gördüm.

    şuan elimde dolu bir akü var bu aküyü motora bağladığımda motor çalışıyor. lambalar, korna ve benzeri her alet çalışıyor ama motor aküyü hiç şarj etmiyor.

    şuanda maddiyatım fazla iyi olmadıgı ve gittiğim hiçbir tamirciden memnun kalmamamdan dolayı az maliyetle bu işi bitirmek istiyorum.

    önerilerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum. eğer adana da olupta bana yardımcı olabilecek arkadaşlar olur ise daha çok sevinirim. iyi forumlar


    AVM Forum
    Motosikletciyiz.com Outdoor & Motosiklet & Motor Aksesuarları
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Haziran 2007
    vay be kimsede cevap vermemiş. konuyu silmek istiyorum sayın adminler. herkese teşekkürler

  3. #3
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    İzmir / Menemen
    Motosikleti
    91 Honda CG 125 + 87 Pejo 103
    Konjektörü ölçmek için bir ölçü aletine ihtiyacın var. Avometre denen bu aleti elimize alıp çeşitli devirlerde konjektörün verdiği voltajı ölçmelisin. (konjektörden çıkan siyah ve kırmızı kablolardaki voltajı) Takıldığınız birşey olursa yardımcı olurum.
    тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas

  4. #4

    Üyelik
    23 Haziran 2007
    konjektöre giriş yapan 4 adet kablo var. ikisi giriş ikiside aküye bağlanan kısım yani çıkış. ben elektrik aksamı hakkında fazla birşey bilmediğimden bu sorunu çözemiyorum. aküye giden sizinde de dediğiniz kırmızı ve siyah kabloda voltaj yok zira konjektöre giriş yapan kablolar akım içermiyor. zaten sorun da burada patlak veriyor. konjektöre hiç cereyan gelmiyor bende motorsiklet bakımında tecrübeli olmama rağmen ilk defa elektrik tesisatı ile başım ağrıyor ve şarj dinamosundan şüpheleniyorum. ama bu motorun şarj dinamosu nerdedir onu çözemedim bir türlü.

    elimde avometre var bazı noktaları ölçtüm. elimde sıfır hiç kullanmadıgım bir aküm var motoru çalıştırmak için 1-2 kere kullandım ve bu akü ile motor çalışıyor fakat aküyü sökünce aküden bağımsız hiç elektrik olmuyor. motor çalışıyor ama hiçbir far,lamba yanmıyor korna çalmıyor.

  5. #5
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    İzmir / Menemen
    Motosikleti
    91 Honda CG 125 + 87 Pejo 103
    Durduk yere kablolar kopmaz öyle. Büyük ihtimal statorda sorun var. Sağ alttadır üzerinde fan bulunur.
    тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas

  6. #6

    Üyelik
    23 Haziran 2007
    stator

    cevabın üzerine netten neye benzediği ve konuçlandığı yer hakkında biraz bilgi edindim. şuanda bu konuda bir fikrim yok. yani stator arızalandı ise ne yapabilirim.

  7. #7
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    İzmir / Menemen
    Motosikleti
    91 Honda CG 125 + 87 Pejo 103
    Ben motor sökerim takarım yaparım dersen tabi ki değiştireceksin.. 8-10 lokma, 17 lokma, bir zincirli sıkacak bir de yıldız tornavida varsa pekala kendin değiştirebilirsin. Zor birşey değil.
    тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas

  8. #8

    Üyelik
    23 Haziran 2007
    bu işlemi yapmak için motor aksamını komple gövdeden ayırmam mı gerekir. sadece yan kaputlar vs. sökerek yapılabilirmi acaba? gerçi sizde honda marka bir motorsiklet varmış ama sanırım konuya benden daha fazla hakimsiniz cihaz scooter da olsa.

  9. #9
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    İzmir / Menemen
    Motosikleti
    91 Honda CG 125 + 87 Pejo 103


    Daha sonra statorun kablosunu yukları doğru takip edip motorun tesisatından ayırın. statoru ve yanindaki ufak siyah ateşleme manyetosunu da sökün ve yenisini monte edin ve yukarıdaki işlemi tersine uygulayın. MSN den yardımcı olurum.

    Not: Hiç bir fikriniz yoksa ehil bir motorcuya yaptırınız.
    тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas

  10. #10

    Üyelik
    23 Haziran 2007
    Alıntı Nipp10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Daha sonra statorun kablosunu yukları doğru takip edip motorun tesisatından ayırın. statoru ve yanindaki ufak siyah ateşleme manyetosunu da sökün ve yenisini monte edin ve yukarıdaki işlemi tersine uygulayın. MSN den yardımcı olurum.

    Not: Hiç bir fikriniz yoksa ehil bir motorcuya yaptırınız.
    anladım hocam teşekkür ederim. sanırım üstesinden gelebilirim. saygılar

  11. #11

    Üyelik
    04 Ekim 2009

    slm

    statörden ceryan gelmiyordur.onu kontrol ettir.gelmiyorsa statörü değiştir.şarz etmeye başlar.

  12. #12

    Üyelik
    23 Haziran 2007
    peki birşey sorayım müsadenizle. statör için motorun dinamosu ve elektrik üreteci diyoruz buraya kadar herşey normal.

    stator arızalı olsa ayak marşı ile çalışmaması gerekmezmi. çünkü ayak marşı ile manuel olarak dinamoyu çevirip elektrik üretmiş olmuyormuyuz.ayak marşı ile motor da akü bağlı olmasa bile çalışıyor ve aküsüz dilediğim kadar yol gidebiliyorum zira bugun 20-25 km yol yaptım ve herhangi bir sorun yaşamadım. bu motorun elektrik ürettiğini göstermezmi.? yada ayak marşının çalışma prensibi nedir?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:17 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:17 PM ----------



    mondialın orjinal yedek parça listesinde 2 tip stator buldum. hangisini almak daha avantajlıdır. sargı sayısının bu konudaki rolunu bilmediğimden bu soruyu sormak istedim.

  13. #13
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    İzmir / Menemen
    Motosikleti
    91 Honda CG 125 + 87 Pejo 103
    Onu ben de yeni gördüm. Sanırım kutup sayısı için söylüyor onu. Ayrıca ateşleme sistemi le şarj kısmını besleyen sargılar ayrıdır. Elektrik üretmeyip makina çalışabilir ya pedalla marş yapıldığında far parlar ama buji ateşmez anladın mı? İçinden hangisi çıkarsa ondan tak motora.
    тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas

  14. #14
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    kusura bakma bilmediğimiz konu olduğunda cevap veremeyiz, gücenecek bir şey yok.kendine iyi bak kolay gelsin
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  15. #15

    Üyelik
    23 Haziran 2007
    Alıntı demirgursel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kusura bakma bilmediğimiz konu olduğunda cevap veremeyiz, gücenecek bir şey yok.kendine iyi bak kolay gelsin
    Sağol Eyvallah. Allah Herkese Kazasız Belasız Günler Nasip Etsin.
    Reklamlar  

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler