Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Yağ seçimi-Yağ kalite standartları (servis sınıfları)..!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı secretplay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki motosiklet yağlarını arabaya koyarsak ne olur babam benim motordan çıkan kullanılmış yağı alıp arabaya koyuyor da
    kullanılmış yağı kullanmak iyi olmayacaktır
    neden dersen yağ özelliğini kaybeder zamanla sence ne kadar mantıklı olur
    kısa sürede belki iyi gibi görünebilir ama uzun vadede araba motoruna zarar verebilirde

    Alıntı azgurbuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    API sınıfı son olanı kullanmak herzaman doğru olmayabilir (aslında daha çözemediğim bir muamma bu!)

    BMW derki; API SF, SG ve SH uygun, bundan sonra gelen serilerde (SJ, SM, ...) fosfor seviyesi katalizatörü tıkadığı için düşürülmüş. İddiaya göre fosforun aşınma önleyici ve anti-oksidan görevi yüzünden SJ ve SM tercih edilmemeli. Kullanılırsa nolur? Bence birşey olmaz.

    Genel Bilgi : API SI ve SK serisi karışıklık olmaması için kullanılmamış, SH'den SJ'ye atlanmış mesela.

    Aşağıdaki linkte güzel bilgiler var;
    http://faq.f650.com/FAQs/OILFAQ.htm
    yazının içeriğine bakmadım ama en son 2007 yılında güncellenmiş ve son dönem yağları hakkında doğru bir bilgi içerebildiğini pek sanmıyorum
    seri olarak 2 3 kademe atlayabilmesi üretilen yağın kalitesiyle ilgilidir sonuçta belli bir kalite çizelgesine göre bu sınıflandırmalar verilmekte...

    bu arada daha yüksek kullanılırsa ne olur fosfor seviyesi düşmüş demişsin
    evet belki bazı bi kaç içerikten dolayı yağın kullanılmaması gerektiği savunulabilir ama sonuçta bu yağların sınıf atlaması motoru aşınmadan ne kadar koruduğu ne kadar performans verdirttiği motorun içindeki temizlik vs gibi belki daha bi çok bilmediğimiz ince ayrıntıya bağlı
    sonuç olarak kullanılması bencede uygun birşey olmaz ama özellikle kullanılmasın demişse bunu bmw'ye sormak gerekebilir yinede sonuçta mühendislerin bildiği başka birşey daha vardır konuyla ilgili belkide kesin demiyorum
    çünkü bazen herşey pazarlama stratejisi üzerine dönmekte dediğim gibi
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Şimdi de benim bir sorum olacak.Ben kısa bir süre sonra cub motosiklet almak istiyorum.Sanırım bu motosikletler için en uygun olan yağ 10-40 tam sentetik yağdır? Repsol yada castrol(sanırım kalite konusunda başı bu 2 marka çekiyor.) almak istiyorum.Ama Repsol'ün sitesine baktığımda tam sentetik yazmıyor.Mesela şu linkte(http://www.repsolturkey.com/moto_sintetico_4t.html) sentetik bazlı yazıyor.Bu tam sentetik demek midir?
    2. sorum ise castrol markasının tam sentetik 10-40 motosiklet yağı varmıdır.Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

  3. #23
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı immortalboss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi de benim bir sorum olacak.Ben kısa bir süre sonra cub motosiklet almak istiyorum.Sanırım bu motosikletler için en uygun olan yağ 10-40 tam sentetik yağdır? Repsol yada castrol(sanırım kalite konusunda başı bu 2 marka çekiyor.) almak istiyorum.Ama Repsol'ün sitesine baktığımda tam sentetik yazmıyor.Mesela şu linkte(http://www.repsolturkey.com/moto_sintetico_4t.html) sentetik bazlı yazıyor.Bu tam sentetik demek midir?
    2. sorum ise castrol markasının tam sentetik 10-40 motosiklet yağı varmıdır.Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
    yarı sentetik demediyse sentetik yağdır
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  4. #24

    Üyelik
    16 Ağustos 2008
    Motosikleti
    KAWASAKİ 2007 VN 900 ve MONDİAL RF 150
    hazır bu konu açılmıken bende topik kirlligi yapmıyım burdan soruyum dedim ...benim 2006 model 6 bin km de shadowumda vites geçişlerinde sorun var yada bana öyle geliyo..sorun şudur ki sürüş esnasında hiçbi sorun yok sorunsuz geçiş var ama durdugum zaman boş vitesi bulmak sorun yaratıyo bunun hafif debriyajı bırakıp gaz verince boşu buluyo.motor çalışmazgen mükemmel ee giderkende sorun yok ama durdugumda 1 den direk 2 ye geçiyo servise sordum balata degişecek dediler yaw motor 6 binde daha.. ha diceksinizki 6 bin olmaısı debriyajın bitmicegi anlamına gelmez e bende 14 senelik kullanıcıyım anlamadım. daha sonra ise bir motor ustası arkadaşım shadowlara en uygun yag shell 10 40 yagdır sonra onuda aldım dün yeni degiştirdigim yagı boşaltıp tekrar shell koydum sonra bi test ediyim dedim 40 50 km yol yaptım şehir içi ve dışı walla yine aynı..kafayı yedim anlıcanız ..debriyajı test ediyorum ön fireni sıkıp kalkış yapıyorum ee kaçırma yok motor yükleniyo yükleniyo stop ediyo ee normal..kısacası bu sorunu bana anlatabilcek arkadaş yada usta varsa sevinirim servise gidiyorum direk balata degiştir diyo kimi sorun yok diyo...sonumuzu allah hayır getire

  5. #25
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı soner_kep adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hazır bu konu açılmıken bende topik kirlligi yapmıyım burdan soruyum dedim ...benim 2006 model 6 bin km de shadowumda vites geçişlerinde sorun var yada bana öyle geliyo..sorun şudur ki sürüş esnasında hiçbi sorun yok sorunsuz geçiş var ama durdugum zaman boş vitesi bulmak sorun yaratıyo bunun hafif debriyajı bırakıp gaz verince boşu buluyo.motor çalışmazgen mükemmel ee giderkende sorun yok ama durdugumda 1 den direk 2 ye geçiyo servise sordum balata degişecek dediler yaw motor 6 binde daha.. ha diceksinizki 6 bin olmaısı debriyajın bitmicegi anlamına gelmez e bende 14 senelik kullanıcıyım anlamadım. daha sonra ise bir motor ustası arkadaşım shadowlara en uygun yag shell 10 40 yagdır sonra onuda aldım dün yeni degiştirdigim yagı boşaltıp tekrar shell koydum sonra bi test ediyim dedim 40 50 km yol yaptım şehir içi ve dışı walla yine aynı..kafayı yedim anlıcanız ..debriyajı test ediyorum ön fireni sıkıp kalkış yapıyorum ee kaçırma yok motor yükleniyo yükleniyo stop ediyo ee normal..kısacası bu sorunu bana anlatabilcek arkadaş yada usta varsa sevinirim servise gidiyorum direk balata degiştir diyo kimi sorun yok diyo...sonumuzu allah hayır getire
    Senin sorun şanzumanın dişlilerinde yada debriyaj ayarında...Aslında 6000km de yapanını görmedim
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  6. #26
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    Antalya merkez
    Motosikleti
    91 Honda CG 125
    Alıntı soner_kep adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hazır bu konu açılmıken bende topik kirlligi yapmıyım burdan soruyum dedim ...benim 2006 model 6 bin km de shadowumda vites geçişlerinde sorun var yada bana öyle geliyo..sorun şudur ki sürüş esnasında hiçbi sorun yok sorunsuz geçiş var ama durdugum zaman boş vitesi bulmak sorun yaratıyo bunun hafif debriyajı bırakıp gaz verince boşu buluyo.motor çalışmazgen mükemmel ee giderkende sorun yok ama durdugumda 1 den direk 2 ye geçiyo servise sordum balata degişecek dediler yaw motor 6 binde daha.. ha diceksinizki 6 bin olmaısı debriyajın bitmicegi anlamına gelmez e bende 14 senelik kullanıcıyım anlamadım. daha sonra ise bir motor ustası arkadaşım shadowlara en uygun yag shell 10 40 yagdır sonra onuda aldım dün yeni degiştirdigim yagı boşaltıp tekrar shell koydum sonra bi test ediyim dedim 40 50 km yol yaptım şehir içi ve dışı walla yine aynı..kafayı yedim anlıcanız ..debriyajı test ediyorum ön fireni sıkıp kalkış yapıyorum ee kaçırma yok motor yükleniyo yükleniyo stop ediyo ee normal..kısacası bu sorunu bana anlatabilcek arkadaş yada usta varsa sevinirim servise gidiyorum direk balata degiştir diyo kimi sorun yok diyo...sonumuzu allah hayır getire
    Sonradan mı çıktı bu sorun? Bir çok vitesli motor kullanan arkadaş, rölantide çalışan motoru boşa geçirememekten dert yanıyor? Ben de 'vites küçülterek yavaşlayın' diyorum. Bu arada boş vitesi niçin en arkaya koymazlar merak ederim.
    тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas

  7. #27

    Üyelik
    16 Ağustos 2008
    Motosikleti
    KAWASAKİ 2007 VN 900 ve MONDİAL RF 150
    yok ben aldıgımdan beri böyle 1600 km de aldım motoru yenidir geçer dedim ama anlamadım

  8. #28
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı soner_kep adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok ben aldıgımdan beri böyle 1600 km de aldım motoru yenidir geçer dedim ama anlamadım
    Debriyajı birazcık daha gerdir bence tam ayırmıyor gibiOlmadı şanzumanın dişlileri zarar görmüştür....
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  9. #29
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler, güzel bilgiler.
    Aklımdaki bazı soruların yanıtını buldum sayende

    Castrol Power1 4T 15W-40
    yağının üzerinde şu ibareler var:




    API ve SG 'yi anladım. Ama alttaki JASO ve MA nedemek?

    Link: http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=7019437
    » SAE, API, JASO nedir?
    SAE (Society of Automotive Engineers), API (American Petroleum Institute) ve JASO (Japan Automobile Standarts Organization) dünyada yağ sınıflandırması yapan en büyük 3 kurumdur. Petrol şirketleri ürettikleri ürünleri bu organizasyonların belirlediği kriterlere göre sınıflandırırlar.

    SAE (Society of Automotive Engineers) : Otomotiv Mühendisleri Birliği

    API (American Petroleum Institute) : Amerikan Petrol Enstitüsü

    JASO (Japan Automobile Standarts Organization) : Japon Otomobil Standartları Organizasyonu
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  10. #30

    Üyelik
    16 Ağustos 2008
    Motosikleti
    KAWASAKİ 2007 VN 900 ve MONDİAL RF 150
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajı birazcık daha gerdir bence tam ayırmıyor gibiOlmadı şanzumanın dişlileri zarar görmüştür....
    yaw harbiden dişlerdemi sorun ...bak bu korkuttu ben balatayı degiştirmek istiyorum sorunnun düzelmesi için

  11. #31
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    » SAE, API, JASO nedir?
    SAE (Society of Automotive Engineers), API (American Petroleum Institute) ve JASO (Japan Automobile Standarts Organization) dünyada yağ sınıflandırması yapan en büyük 3 kurumdur. Petrol şirketleri ürettikleri ürünleri bu organizasyonların belirlediği kriterlere göre sınıflandırırlar.

    SAE (Society of Automotive Engineers) : Otomotiv Mühendisleri Birliği

    API (American Petroleum Institute) : Amerikan Petrol Enstitüsü

    JASO (Japan Automobile Standarts Organization) : Japon Otomobil Standartları Organizasyonu
    bu bilgi için teşekkür ederim hep bakıcam deyipte nedense bi türlü bakamadığım bir konu sanırım şu aralarki iş yoğunluğunun yarattığı yorgunluğun kötü bi etkisi

    güzel bir ek oldu konuya teşekkür ederim

    Alıntı soner_kep adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaw harbiden dişlerdemi sorun ...bak bu korkuttu ben balatayı degiştirmek istiyorum sorunnun düzelmesi için
    bazen her yağ her motora uygun olmayabiliyor misal azgurbuz arkadaşın dedikleri;
    ayrıca yt_servan nickli arkadaşımızda dragstar motorunda yamabula dışında kullandığı yağlarda vites geçişlerinde fark olduğunu söylemişti (kalitesiz ve bazende yağın motosiklete uyumsuzluğundan kaynaklanan birşey)

    Alıntı azgurbuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    API sınıfı son olanı kullanmak herzaman doğru olmayabilir (aslında daha çözemediğim bir muamma bu!)

    BMW derki; API SF, SG ve SH uygun, bundan sonra gelen serilerde (SJ, SM, ...) fosfor seviyesi katalizatörü tıkadığı için düşürülmüş. İddiaya göre fosforun aşınma önleyici ve anti-oksidan görevi yüzünden SJ ve SM tercih edilmemeli. Kullanılırsa nolur? Bence birşey olmaz.

    Genel Bilgi : API SI ve SK serisi karışıklık olmaması için kullanılmamış, SH'den SJ'ye atlanmış mesela.

    Aşağıdaki linkte güzel bilgiler var;
    http://faq.f650.com/FAQs/OILFAQ.htm
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  12. #32

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Ben gündöndü yagi kullaniyorum.
    ilkay cim eline klavyene saglik..
    Güzel bilgiler..

  13. #33

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yarı sentetik demediyse sentetik yağdır
    Çok teşekkür ederim.İçim rahatladı.İzmir'e yolum düştüğünde alacağım.

    Alıntı soner_kep adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hazır bu konu açılmıken bende topik kirlligi yapmıyım burdan soruyum dedim ...benim 2006 model 6 bin km de shadowumda vites geçişlerinde sorun var yada bana öyle geliyo..sorun şudur ki sürüş esnasında hiçbi sorun yok sorunsuz geçiş var ama durdugum zaman boş vitesi bulmak sorun yaratıyo bunun hafif debriyajı bırakıp gaz verince boşu buluyo.motor çalışmazgen mükemmel ee giderkende sorun yok ama durdugumda 1 den direk 2 ye geçiyo servise sordum balata degişecek dediler yaw motor 6 binde daha.. ha diceksinizki 6 bin olmaısı debriyajın bitmicegi anlamına gelmez e bende 14 senelik kullanıcıyım anlamadım. daha sonra ise bir motor ustası arkadaşım shadowlara en uygun yag shell 10 40 yagdır sonra onuda aldım dün yeni degiştirdigim yagı boşaltıp tekrar shell koydum sonra bi test ediyim dedim 40 50 km yol yaptım şehir içi ve dışı walla yine aynı..kafayı yedim anlıcanız ..debriyajı test ediyorum ön fireni sıkıp kalkış yapıyorum ee kaçırma yok motor yükleniyo yükleniyo stop ediyo ee normal..kısacası bu sorunu bana anlatabilcek arkadaş yada usta varsa sevinirim servise gidiyorum direk balata degiştir diyo kimi sorun yok diyo...sonumuzu allah hayır getire
    Bence debriyaj balatasını hemen değiştirme derim.Önce elinden geleni yap.Vitesleri yavaşlarken düşür düşür ve sonra dene.Abimizin dediği gibi teli gerdir.Kolay gelsin.

  14. #34

    Üyelik
    23 Nisan 2009
    Şehir
    Zonguldak Ereğli
    Motosikleti
    Regal Raptor DD125E
    arkadaşlar prista 10-40 yarı sentetik motosiklet yağları nasıl sizce kullanan varmı fiyatları çok uygunda eğer iyi bişeyse almayı düşünüyom
    [B]Kara Yılan[/B]
    [B]67 LP 278[/B]

  15. #35

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Bence alabiliyorsanız tam sentetik alın derim. Fiyat biraz farklı olsada motorunuzun sağlığı için değecektir.

  16. #36
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı mesut78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar prista 10-40 yarı sentetik motosiklet yağları nasıl sizce kullanan varmı fiyatları çok uygunda eğer iyi bişeyse almayı düşünüyom
    internet sitesinden baktım ürünler kısmında motosikletler için bir yağı yok

    üretilen yağları API SD/CC değerinde


    ek olarak ilk yazıda söylemeyi unutmuşum
    API değerlerinde ilk harf
    S ise yağın benzinli motorlar için olan uygunluğunu
    C ise yağın dizel motorlar için olan uygunluğunu temsil eder
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  17. #37

    Üyelik
    23 Nisan 2009
    Şehir
    Zonguldak Ereğli
    Motosikleti
    Regal Raptor DD125E
    üstünde motosiklet resmi var ve apı sg yazıyo arkasındada motosiklet yağı olduğuna dair aöıklamalar vaR
    [B]Kara Yılan[/B]
    [B]67 LP 278[/B]

  18. #38

    Üyelik
    16 Ağustos 2008
    Motosikleti
    KAWASAKİ 2007 VN 900 ve MONDİAL RF 150
    arkadaşlar zaten vitesler giderken sorun yok durdugum zaman sorun yaratıyo bakalım balatayı bi degiştiriyim bakıcam

  19. #39
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı mesut78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstünde motosiklet resmi var ve apı sg yazıyo arkasındada motosiklet yağı olduğuna dair aöıklamalar vaR
    o zaman diğer yağlarla bi karşılaştır istersen
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  20. #40
    hayta4567 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2009
    Motosikleti
    Regal Raptor DD 250E-9
    ellerine sağlık hocam bu bilgilendirme için ben aranıza yeni katılanlardanım ( aliço)


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler