Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Elektirikten Anlayan biri lazım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Ağustos 2009
    Şehir
    Kumburgaz/istanbul
    Motosikleti
    Kastino 50
    Merhaba arkadaşlar motorun elektirik sıstemınde bazı degışiklikler yapmak istiyorum daha doğrusu sadeleştirmeler Öncelikle Motorun Marşla çalışması ıcın gereken parçaları bilen varsa yardımcı olsunlütfen Akü için + ve - şase lerı ayarladım bana lazım olan sey motoru nasıl stop etiriceğim ve far tesisatı Bunu neden yapıyorsun ne gerekvar sadeleştirmeye diyicek arkadaşlara cevabı sımdıden yazıyım motorda çok fazla bos kablo var ve boş soketler bana gereklı olan sadece marş kontak ve far sinyal gurubu yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    anladığım kadarıyla motorunuz ayaktan marşlı ve elektrikli marş istiyorsunuz. bunun için bir marş motoruna ihtiyacınız var öncelikle. ancak marş motorunun motorunuzu çalıştırabilmesi için dişlisinin volantına bir şekilde yakın monte edilmesi ve mesafe ayarlamasının iyi yapılması lazım ki, bunun için bir yerleri kesip biçmeniz ve ardından o yerlere çok ciddi yağ izolasyonu yapmanız gerekebilir. yani imkansız değil ama bu iş orjinal bir yuva ve orjinal bir marş kiti yoksa hem çok zahmetli, hem çok masraflı hem de çok riskli bir işlem olacaktır.

    bunun yerine ayak marşının ayakla bastığınız çubuğunu çıkarıp, bu çubuğun ucuna ayağınızın yaptığı işi yapacak bir motor bağlamak daha kolay olabilir ama bunu da kendi imkanlarınızla evinizin garajında yapabilmeniz çok zor. bu iş için sanayide bu işlerden biraz anlayan birilerini bulmanız daha uygun olacaktır kanaatimce.

    bu işin elektriksel kısmı işin en basit tarafını oluşturuyor. mekanik kısmı daha zor, onu halledebilirseniz elektrik kısmına geçeriz. motorun çalıştıktan sonra stop edilmesi ise en kolay kısmı. yapılacak iş ateşlemeyi kesmekten ibaret. uygun bir yere bağlanacak küçük bir anahtarla bu iş de kolayca halledilir ama dediğim gibi bence öncelikle işin mekanik kısmında yoğunlaşın, tabii eğer kararlıysanız...

  3. #3
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Elektrik yerine elektirik yazarsan, elektrikçileri kızdırırsın ama, benden söylemesi
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  4. #4
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Tesisat,

    Alıntı Lantas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar motorun elektirik sıstemınde bazı degışiklikler yapmak istiyorum daha doğrusu sadeleştirmeler Öncelikle Motorun Marşla çalışması ıcın gereken parçaları bilen varsa yardımcı olsunlütfen Akü için + ve - şase lerı ayarladım bana lazım olan sey motoru nasıl stop etiriceğim ve far tesisatı Bunu neden yapıyorsun ne gerekvar sadeleştirmeye diyicek arkadaşlara cevabı sımdıden yazıyım motorda çok fazla bos kablo var ve boş soketler bana gereklı olan sadece marş kontak ve far sinyal gurubu yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekürler
    Bu işle ilgili yanıt alman çok zor.Elektrik ve tesisat işi uzaktan anlatmayla olmaz.Devre şeması gerekir.
    Fazla kablo ve soketler var diyorsun.Bende şöyle söyliyeyim.Hiç bir üretici firma ürettiği araca işe yaramıyacak bir tek çivi bile koymaz.Maliyet hesabı yapılırken sivrisinekten bile yağ çıkarmayı hesaplarlar.Motorun şimdiye kadar hiç ellenmediyse boş soketler olası aksesuar,alarm gibi şeyler içindir.Kurcalandıysa çalışmayan birşeyler vardır.
    Bence dertsiz başına dert çıkarma.

  5. #5
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    neden orjinali bozuyorsun ki?

  6. #6
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    fazla soket kablo ve onlara benzer hiç bişey yoktur motorda..sen böyle devam et..sadeleştirmeye gerek yok..............
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  7. #7

    Üyelik
    23 Ağustos 2009

    boşver

    merhaba , bencede dertsiz başına dert çıkarma hem zaman kaybı,hemde sorun çıkma riski var .

  8. #8
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    komple tesisatın dışındaki siyah elektrık bandını sok,
    boşa cıkan kablolarını sök at ,
    usta fazla koymuştur,

    dostum emın ol oralara bışiyler gelıyordur.
    gereksız ugras yani,
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  9. #9
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işle ilgili yanıt alman çok zor.Elektrik ve tesisat işi uzaktan anlatmayla olmaz.Devre şeması gerekir.
    Fazla kablo ve soketler var diyorsun.Bende şöyle söyliyeyim.Hiç bir üretici firma ürettiği araca işe yaramıyacak bir tek çivi bile koymaz.Maliyet hesabı yapılırken sivrisinekten bile yağ çıkarmayı hesaplarlar.Motorun şimdiye kadar hiç ellenmediyse boş soketler olası aksesuar,alarm gibi şeyler içindir.Kurcalandıysa çalışmayan birşeyler vardır.
    Bence dertsiz başına dert çıkarma.
    Daha ne olsun...
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  10. #10

    Üyelik
    02 Ağustos 2009
    Şehir
    Kumburgaz/istanbul
    Motosikleti
    Kastino 50
    Arkadşlarbnm fazla soket dediğm kablolar arka stop çok fazla sase ve farların kabloları daha oncekı sahibi Motorun altına ısık flan taktırmıs yanı baya karıstırmıs bn sadebısey istiyorum aslında tekistedigim kontak ve mars motorunun çalısması gerisi gereksizbnmiçin çünkü motorda far yok

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:32 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:28 PM ----------

    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    neden orjinali bozuyorsun ki?
    Hocam aslında motorun orjinalini bn bozmuyorum daha önceki sahibi bozmus sanırım oardan burdan kablo fırlıo yani sunu söyle düşünün Birmotorun kaportası söküdünde sadece Marşmotoru ve ayak edalının Çalışıcağı kadar elketirik kablosu görmek istiyorum Çünkü gece gemek gibi bir lüksünyok ayrıca motorda stop lambalarıda yok ve sinyalerde Çalısmıyor Saygılar

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:35 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:32 PM ----------

    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    komple tesisatın dışındaki siyah elektrık bandını sok,
    boşa cıkan kablolarını sök at ,
    usta fazla koymuştur,

    dostum emın ol oralara bışiyler gelıyordur.
    gereksız ugras yani,
    Bnde böyle düşünüp Söktüm kabloların bantını ve inanılmaz Karmalık geldı Tekrar bantladım kablolar birbirinden ayrılmıyor malesef yanı Çok karıstırılmıs

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:38 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:35 PM ----------

    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrik yerine elektirik yazarsan, elektrikçileri kızdırırsın ama, benden söylemesi
    Tmm Hocam Bidaha Dikatli olurum elektrikçilerden Özürdiliyorum Lütfen kızmayın

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:40 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:38 PM ----------

    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işle ilgili yanıt alman çok zor.Elektrik ve tesisat işi uzaktan anlatmayla olmaz.Devre şeması gerekir.
    Fazla kablo ve soketler var diyorsun.Bende şöyle söyliyeyim.Hiç bir üretici firma ürettiği araca işe yaramıyacak bir tek çivi bile koymaz.Maliyet hesabı yapılırken sivrisinekten bile yağ çıkarmayı hesaplarlar.Motorun şimdiye kadar hiç ellenmediyse boş soketler olası aksesuar,alarm gibi şeyler içindir.Kurcalandıysa çalışmayan birşeyler vardır.
    Bence dertsiz başına dert çıkarma.
    Aslındabunlar fazla kablo değil yanı motorun Sökülen Arka stopları ön far ve daha önceki sahibinin çektiği bazı gereksiz kablolar

  11. #11

    Üyelik
    02 Ağustos 2009
    Şehir
    Kumburgaz/istanbul
    Motosikleti
    Kastino 50
    Arkadaşlar aranızda bana marş motorunun Çalışması için gerekli olan parçaları ve devre samasını çizebilcek olan varmı?

  12. #12
    ismetv8 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2008
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    Bmw r 26 1957,Mz 250 1990
    Şu an şema gönderemiyorum basitçe şöyle: kullanacağın marş motorunun gücüne göre aküden yeterli kesitte bir kablo çekiyorsun mutlaka uygun bir sigorta ile! sonra bir röle alıyorsun 12 volt olduğunu farz ediyorum akünün,
    marş motorunun eksisi doğal olarak direk şaseye bağlanacak, sigorta korumalı kalın kablo rölenin girişine marştan gelen kablo çıkışına bağlanacak yani + yı anahtarlıyoruz artık geriye röleye 1.5 luk bir kablo ile besleme vermek gerekiyor rölenin eksiside direk şasede bir butonla marş motorunu çalıştırabilirsin yada kontak sistemin çalışıyorsa onun ignition ucuna bağlarsın röle mutlaka marş motoruna yakın olmak zorunda ,marş motorları iç dirençleri küçük olan motorlardır fazla akım çekerler dolayısı ile her marş arası 5 saniye ara vermelisin
    çalışmıyorsa sebebini bulmadan basmak tesisatı , motoru ve aküyü çok zorlar yukarda bahsettiğim sebeplerden dolayı kablo kesitlerinden ve sigortadan ödün vermek gibi bir şansın yok,röleye gelince kullanacağın marş motoru 15 amper çekiyorsa ,20A veya daha fazlası bir röle kullanacaksın
    İşin mekanik tarafı hakikaten zor çoğu marş pedal dişlileri yarım ay şeklinde buna dönen bir motor ucu kuple etmek imkansız
    daire şeklinde olursada ,marş motor dişlileri motor çalıştıktan hemen sonra yerine dönmek üzere tasarlanır tüm bunları dikkate alıp uygulamayı düşünmeyi tavsiye ederim

    Umarım yardımcı olmuşumdur


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler