Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Grup halinde gezi ve motosiklet kuralları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    invent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600RR 05
    Grup sürüşlerin arttığı şu günlerde arşivden bir hatırlatma,

    Herkes grupla birlikte bir yerlere gitmekten hoşlanır. Eğer grubunuzun motosikleti arkadaşlarınızdan oluşuyorsa bu motosiklet grubu içinde motorunuzu kullanırken dikkat etmeniz gereken bazı kurallar var. Bu kurallara uyarak hem kendi güvenliğinizi hemde gruptaki diğerlerinin güvenliğini sağlamış olursunuz. Tabii yalnızca siz değil, gruptaki herkes bu kurallara uyarsa güvenli yolculuk edebilirsiniz.

    Kimlerle Motosiklet Kullanıyorsunuz?
    Birlikte motosiklet kullandığınız insanları yeterince tanımanız size yararlı olacaktır. Çünki herkesin kendine göre bir stili vardır. Gruptakileri yeteri kadar iyi tanıyorsanız hangi şartlarda nasıl tepki vereceklerini de tahmin edebilir ve siz de kendinizi güvenceye almış olursunuz. Aynı zamanda tehlikeli haraketler yaparak becerilerini sergilemek isteyenleri'de uyarmalısınız. Çünkü bu tip gösteriler bir grupla yolculuk yaparken tehlikeli sonuçlar doğurabilir. Üstelik bunun faturasını da yalnızca gösteri yapan değil gruptakilerden birkaç kişi de ödeyebilir. Tehlikesiz güvenli ve keyifli bir grup yolculuğu yapmak istiyorsanız motosikletinizi kurallara uyarak kullanmalısınız, unutmayın ki bir tehlike durumunda yalnızca siz değil, başkalarıda zarar görebilir.

    Ani Hareketler Yapmayın
    Çevrenizdeki diğer motosikletli arkadaşlarınızı düşünün. Manevralarınızın sonuçlarından diğerleride etkileneceklerdir. 100% Emin olmadıkca ani fren yapmayın, unutmayın ki arkanızda başka motorlarda var ve böyle ani bir frenlemenin sonucu bir faciaya dönüşebilir. Yalnızca tehlikeli bir durumdan nasıl kurtulabilirim diye düşünerek yapacağınız bir fren size yardımcı olmayacaktır, aksine arkanızdaki size hızla çarpabilir ve siz kendinizi korumak isterken daha büyük bir faciaya yol açmış olursunuz.

    Gidiş Düzeni
    Bir grupla yola çıkmadan önce mutlaka bir gidiş düzeni yapmalısınız. Kimin önde kimin arkada gideceği yani herkesin gidiş pozisyonu ayarlı olmalıdır. Yola çıkıldığındada bu gidiş düzenine eğer herhangi bir aksilik olmassa mutlaka uyulmalıdır. Gruptaki hiç kimse ani hızlanmalar bir diğerini geçmeye çalışmamalıdır.Eğer arkanızdakinin yüzünü aynanızdan görebiliyorsanız, gerçekten arkanızdaki kişi ile uyumlu bir şekilde gidiyorsunuz demektir.

    Yeterli Boşluk Bırakın
    Eğer grubun önünde gidiyorsanız arkanızda birinin daha olduğunu unutmayın. Arkanızdakilere aranızda bırakmanız gereken mesafeyi ayarlayın. Hız yaparak gruptan kopmayın. Durduğunuz zaman arkanızdakilerin'de size çarpmadan rahatlıkla durabileceği mesafeyi korumaya çalışın. Eğer önde giden siz değilseniz, öndeki kişi ile aranızdaki güvenlik mesafesini korumaya gayret edin.

    Karar Verin
    Grup içinde motor kullanan insanlar için en büyük tehlike öndeki binicinin çeşitli durumlardaki tavırlarını iyi anlayamamalarıdır. Bu tehlike durumunda önde giden arkadaşınızın reaksiyonunu hiçe sayıp bağımsız olarak hareket etmeye kalkışırsanız tehlikenin boyutları'da çok daha büyüyecektir. Bu tip durumlarla karşılaştığınızda ne zaman hızlanacağınıza yada yavaşlayacağınıza iyi karar verin.

    Aynı Hızda Gidin
    Grup içinde herkesin hızı yaklaşık olarak birbirleri ile aynı olmalıdır. Bu hız sürüş konforunuzu bozmayacak şekilde ayarlanmalıdır. Aşırı hızlı gitmenin yada çok yavaş gitmenin bir anlamı yoktur. Herkes birbiri ile uyum içinde olmalıdır. Düz yolda giderken bu uyumu sağlamak zor değildir. Asıl problem virajları alırken çıkabilir. Çünkü herkes virajı aynı hızla alamayabilir, yada herkesin viraj alma tekniği aynı olmayabilir. Virajı aldıktan sonra aradaki mesafelerde açılma olmuşsa bir an önce eski haline getirilmelidir. Kimse grupdan kopmadan sürüş devam etmemelidir.

    Rotanıza Karar Verin
    Yola çıkmadan önce mutlaka gideceğiniz yere ve buraya ulaşmak için izleyeceğiniz rota hakkında konuşun ve ortak karar alın. Böylece her kavşakta durup ne tarafa gideceğinizi tartışmak zorunda kalmazsınız, ve mutlaka duracağınız yeri belirleyin. Çünkü gruptaki motorlardan birinde yada birkaçında sorun çıkabilir. Böyle bir durumda buluşma noktasında tekrar bir araya gelmiş olursunuz.

    Yarışmayın
    Bir grup halinde giderken asla birbirinizle yarışmaya kalkmayın. Özellikle şehir içi yollarda buna asla teşebbüs etmeyin. Unutmayın ki yolda sizden başka taşıtlarda var. Yarışmak tehlikeli sonuçları da beraberinde getirir. Ani hızlanmalardan ani frenler, özellikle grupla giderken tehlikeli sonuçlar doğurabilir. Unutmayın ki kimin ne kadar hız yapacağını ne zaman fren yapacağını tahmin edemezsiniz. Yarış durumunda bütün bunlar bir dezavantaj haline gelir ve durup dururken sırf heyecan uğruna canınızdan olabilirsiniz...

    kaynak: www.motosiklet.net


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    phoneix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2005
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    HONDA CBF 250

    Gezilerde grup sürüş kurallarına ne kadar uyuyoruz

    Arkadaşlar, yeni bir motorcu olarak motosiklet sporunun, hele grup gezilerinin, yaşamayanın anlayamayacağı kadar keyifli olduğunu düşünüyorum. Ancak bu sporun getirdiği riskler de var. Motosiklet ile A noktasından B noktasına giderken ölüm riski arabayla gitmekten 35 kat daha fazla, istatistikler böyle söylüyor. O halde bizim yapmamız gereken zaten riskli olan motor sürüşünü, kuralları çiğneyerek daha riskli hale getirmemek.
    Ben geçen haftasonu ilk kez bir grup gezisine, Çınarcık gezisine katıldım, ve çok ama çok keyif aldım. Yalnız teorik olarak öğrendiğim, grup sürüşü ile ilgili kuralları ciddi şekilde ihlal ettiğimizi gördüm. Kırsal, yavaş seyredilen yollarda bir sorun yoktu, tek sıra düzeninde gayet düzenli bir şekilde gittik. Ancak şehirlerarası yollarda ve otoyollarda, yani asıl ölüm ve sakatlanma riski olan bölgelerde tamamen kuralsız bir grup sürüşü sergiledik.

    1. Herkesin arkadakini bekleme gibi bir düşüncesi olmadı, hatta bir nevi yarış ortamına girildi.

    2. Takip mesafesinin sabit olduğu sabit bir sıralama yerine, sürekli insanların birbirini solladığı düzensiz bir guruh olduk.

    3.Dönüşte grubun bir kısmıyla TEM otoyoluna girdiğimizde saatte 80 km gibi bir hızla sürekli emniyet şeridinden seyrettik. Kim ne derse desin bu büyük bir hata ve tehlikeli bir sürüş tarzı. Şerit içini tercih etmeliydik.

    Arkadaşlar, gezilerde biraz daha kurallı, bilimsel davranırsak hem eve dönememe ihtimalimiz daha azalır hem de takım ruhunu daha derinden yaşarız.

    Ben kimseyi eleştirmek için bunları yazmıyorum, aynı hataların içinde ben de vardım. Ancak eve döndüğümde, sakin kafayla geziyi değerlendirdiğimde bu hataları tekrar etmemek için biraz özeleştiri yapmamız gerektiğine karar verdim.

    Herkese, sevgiler, saygılar.

    Koray

  3. #3
    Costantine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Sonuna kadar hak veriyorum.Özellikle bu hafta sonu kefken gezisi var ve oldukça kalabalık olacağa benziyor.Bu hataları yazdığın tekrar gündeme getirdiğin için kendi adıma teşekkür ederim.Bundan sonraki gezilerde aynı olayların yaşanmamasını dilerim..

  4. #4
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    genelde uzun yolda ama bu 3-5 motor için geçerli durak noktaları belirlenir ve her sürücü kendi tekmiş gibi sürüş yapar buda bir yöntemdir siz bunu yapmışsınız ama bu kuvvetli motorlarla uygulanan bir yöntemdir en az 600 cc makineli 3-5 kişi ile olur sayı artarsa bu sürüş tekniği iyi değildir
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  5. #5
    Infaustus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Harley Davidson Sportster 1200
    phoneix, tamamen haklısın. Gemlik'i geçip ana yola çıktığımızdan itibaren herkes karman çorman gitmeye başladı. Geride kalan var mıdır ? Yahut arkadaşlardan tecrubesiz olanlar var, biz basıyoruz diye yetişmek için korktuğu halde yüksek süratlere çıkmaya çalışmak durumunda kalabilir mi demedi kimse. Başta kim vardı da grubu 110-120 km hızlar ve kimi zaman daha yuksek hızlarla gitmek durumunda bıraktı bilmiyorum. Başta bulunan şahsın gruptaki insanların güvenle gidebilecekleri bir hızda ilerlemesi ve hızlı gitmeye çalışanları uyarması gerekirdi. Ama başta kim vardı emin olmamakla beraber Erhan ya da Mert'ten şüpheleniyorum. Motorlarının gücü ve Yalova'ya yaklaştığımızda saga cekmis bizi bekliyor vaziyette buldugum icin böyle düşünüyorum. İkisi de bir cogumuzdan daha uzun süredir motora biniyor. Eger grubun bu kadar yuksek hızda ve düzensiz seyretmesinin nedeni, onların kafadan koparak gitmeleri ise teessüflerimi sunuyorum kendilerine. Bu gezide böyle yapmayalım lütfen. Otoyol diye 120 km hıza çıkmak zorunda degiliz. Kaldı ki altımızdaki aletlerin hepsi bu hıza uygun degil. Kücük cc bir scooter ile gelen arkadaslar da olacak, kaldı ki benim motorum da 120 km/h hızı seviyor degil. 60-70 gidelim demiyorum ama 80-90 takılalım ve 100 km/h i kesinlikle aşmayalım ki arkadaşlarımız zorlanmasın ve bundan sonraki gezilere gelirken tedirgin olmasınlar. Ayrıca artçı ile gelen cok arkadasımız oluyor. Bir cogu da bayan. Serseri gibi suruyorlar, ben korktum, cok hızlı gidildi gibisinden düşüncelere kapılmasınlar. Kafadaki motor bu kuralları iyi uygulayabilecek bir motor olmalı. En arkada ise güçlü bir motor olmalı ve bir aksilik ciktiginda süratle kafadaki motora ulaşıp durumu bildirip tekrar geri donebilmeli. 500 ve üzeri cc bir motor uygundur bence kuyruk için.
    Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!

  6. #6

    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul-G.O.Paşa
    Motosikleti
    ercüment erdun,benim kIrmIzI JInlun 250cc metal kIsragIm,oglumun 200 cc lIk yaban keçIsI sky team
    gemlik ten yalovaya kadar ben sizinle birlikte değildim çünkü chatnoir kardeşim gemlikten itibaren bayağı yavaşlamaştı onu takip ediyordum ve sonunda motoru yalova girişinde arıza yaptı ama temde beraberdik mecburen koray kardeşim emniyet şeridini kullandık çünkü yol bildiğin gibi bayağı kalabalıktı bide pazar akşamları piknik+deniz dönüşü milletimiz kafaları tütsüler bide kamyonlar çoktu sağ şeritte
    orta şeritte gitmemiz için 120 veya 140 km yapmamız gerekirdi sol şeritten zaten 200 veya 250 yapamayız o şerit jetlere ait "emniyetimiz için gerekliyse emniyet şeridini kullanırım ama çok çok dikkatlice

  7. #7
    phoneix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2005
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    HONDA CBF 250
    Ercüment abi, ben bu emniyet şeridinden gitmelimi, gitmemelimi olayını bayağı araştırdım. Sen yılların motorcususun, senin üstüne laf söylemek bize düşmez ama, genelde otoriteler, Donald Duck abimiz dahil, emniyet şeridinden yüksek süratle seyire kesinlikle ve sert şekilde karşı çıkıyorlar. Ben de şeritten giderken kendimi daha güvende hissediyorum. En sağ şeritten arkamızda bizi rahatsız eden herhangi bir araç olmadan 80-90 gidebilirdik diye düşünüyorum.Sollamaları da ikinci şeritten aynayı kontrol ederek rahatlıkla yapardık. Sevgiler, Koray

  8. #8
    denbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2005
    Motosikleti
    Dragstar 650C

    GRUP SÜRÜŞÜNÜN RİSKLERİ


  9. #9
    trenox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    burkinefoso
    Motosikleti
    var işte...
    yandaki olaylra bakarken olmuş herhalde gerçekten feci yaa. işte bundan grup sürüşleri çok dikkat istiyor.

  10. #10
    motoman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda XL650V Transalp
    Tam bir felaket valla sanırım soldan ani frenle sağ tarafa kayan motor olayı başlatmış ilk o uçuyo zaten
    GÖZLERDE YAŞ YOKSA RUH GÖKKUŞAĞINA SAHİP OLAMAZ

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı mertmertmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Avrupa Yakası
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    zincirleme...........

  12. #12
    10_uR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    antalya
    nasıl olmuş ben daha hala çözemedim i:
    DURUŞUNA KIZLAR, GİDİŞİNE YOLLAR HAYRAN !!!!!!!!!!!!!

    \"AYAR İYİMİ\"

  13. #13
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    dikatsizlik ve takip mesafesi bence
    farkındaysanız kaza olmuş ama arkadan gelenler de duramayıp onlarda kaza yapmışlar
    ERASER WİLL COME BACK

  14. #14
    benkaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2005
    Şehir
    canım mersin'im
    Motosikleti
    250 mct
    çok kötü... takip mesafesini iyi ayarlamak ve yola dikkati tam vermek gerek! her koşulda şart...

  15. #15

    Üyelik
    17 Ekim 2005
    nası yani yaa can pazarı olmuş resmen abi bu kadar da olmaz dedirten cinsten bir olay bence

  16. #16
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Dehşet. Halbuki başta dikkat ederseniz Zigzak halinde düzügnce ilerliyorlar. Aradaki mesafede kötü değil. Sanırım birisi fazla hızlı gelip çarpmış ardındakide onun hızına uyduğundan oda öndekine vurmuş. Donald Duck 'ın yorumunu merak ediyorum. Çünkü gerçekten ilginç kaza.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  17. #17
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    yazık yaaa.. çok ilginç bir kaza..

  18. #18
    binzat- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2005
    Şehir
    pendik
    Motosikleti
    fzr600
    aman abi allah korusun inşallah bizim başımıza böyle bişey gelmez

  19. #19
    Caesar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    KTM RC 390
    felaket yaa
    0 Rh +

  20. #20

    Üyelik
    26 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul/avrupa yakası
    böyle bir zincirleme kazanın olabilmesi için sürücülerin çok ciddi oranda alkollü olmaları lazım ki sanırım öyle


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler