Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

aşırı yağ eksiltme problemi???

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    arkadaşımın 100 lük kuba cup motoru. 40000 km de, arkadaş yağ kontrol yapıyo ve çağ çubuğa değmeyecek kadar az, 3-4 damla damlamış. ustada damlayarak bitmez yağ dedi az bişey yak çıktı motordan.
    silindirin değişme vakti gelmiş dedi. 100 tl ye değiştirecek.
    yağ koyup tekrar takip edicez. egzostan kara duman çıkıyo usta yağ yakmıyo dedi koklayarak söyledi.
    acaba sizce neden böyle yapmış olabilir??? silindirin değişme zamanımı yoksa
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Damlatmıyorsa ve yağ yakmıyorsa o yağ nereye gidiyor acaba, sorsaydın o süper ustana. Egzostan siyah duman atıyorsa segmanlardan yanma odasına yağ karışıyor demektir. Rektefiye gerekli. Silindirler ve/veya piston gömlekleri , segmanlar değişmeli.

  3. #3
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Damlatmıyorsa ve yağ yakmıyorsa o yağ nereye gidiyor acaba, sorsaydın o süper ustana. Egzostan siyah duman atıyorsa segmanlardan yanma odasına yağ karışıyor demektir. Rektefiye gerekli. Silindirler ve/veya piston gömlekleri , segmanlar değişmeli.
    vaktimiz dar olduğu için inceletme şansımız olmadı ustada silindir değişecek dedi ilk baktığında. şimdilik para ve vakit olmadığından yeni yağ koyduk ve kontrollü şekilde binecek arkadaş.
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  4. #4
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Alıntı kartalizma07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşımın 100 lük kuba cup motoru. 40000 km de, arkadaş yağ kontrol yapıyo ve çağ çubuğa değmeyecek kadar az, 3-4 damla damlamış. ustada damlayarak bitmez yağ dedi az bişey yak çıktı motordan.
    silindirin değişme vakti gelmiş dedi. 100 tl ye değiştirecek.
    yağ koyup tekrar takip edicez. egzostan kara duman çıkıyo usta yağ yakmıyo dedi koklayarak söyledi.
    acaba sizce neden böyle yapmış olabilir??? silindirin değişme zamanımı yoksa

    Merhabalar. Yağınızın eksilmesi km'nize bakınca normal gibi. Zira kullanım şartlarına göre segmanların yağ kaçırması akabinde yağın yanması normal kabul edilebilir. Ama siyah duman zengin karışımın işareti. Yağ yanıklarında duman mavi ve ağır kokulu olur. Bujiyi söktüğünüzde yağ katmanını görebilirsiniz. Sizin karbüratör ayarınız yada ateşlemeniz sorunlu olduğunudan motor zengin karışımla çalışıyor. Buda yanmamış benzinin yağı incelterek yanmasına ve eksilmesine neden oluyor.

    Yağ dumanı için egsozun çıkışına beyaz bir bez dayayın ve rölantide bir miktar çalıştırın (elinizi yakmayın) Eğer yağ yakıyorsa bez hemen yağ buharını emer ve kendini belli edecektir.

    Silindir + piston yaklaşık 35YTL.....Değiştirme sürecinde 125cc malzemesi kullanırsanız, çekişte de artış sağlamış olursunuz.
    yasdal bunu beğendi.

  5. #5
    osmaniyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı kartalizma07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vaktimiz dar olduğu için inceletme şansımız olmadı ustada silindir değişecek dedi ilk baktığında. şimdilik para ve vakit olmadığından yeni yağ koyduk ve kontrollü şekilde binecek arkadaş.
    benim 100lük cub motorum varken 15000 e geldiğinde gözle görülür bir yağ yakması başlamıştı.ama çok hor kullanmıştık kardeşim ve ben bazen de ikimiz sürekli son gaz.
    10-40 koyunca daha çok yakıyordu . devirli sürersen çok yağ yakıyor ama devirsiz sürüncede hiç yakmıyordu.

    devirsiz sürerse 20-50 alsın . ama devirli sürecekse 15-40 veya 15-50 sentetik yağ alırsa fazla devir altında pek yakmaz.

    bir de birkaç yerden fiyat alın diğer ustalar ne diyecek işçilik +silindir fiyatına

  6. #6
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar. Yağınızın eksilmesi km'nize bakınca normal gibi. Zira kullanım şartlarına göre segmanların yağ kaçırması akabinde yağın yanması normal kabul edilebilir. Ama siyah duman zengin karışımın işareti. Yağ yanıklarında duman mavi ve ağır kokulu olur. Bujiyi söktüğünüzde yağ katmanını görebilirsiniz. Sizin karbüratör ayarınız yada ateşlemeniz sorunlu olduğunudan motor zengin karışımla çalışıyor. Buda yanmamış benzinin yağı incelterek yanmasına ve eksilmesine neden oluyor.

    Yağ dumanı için egsozun çıkışına beyaz bir bez dayayın ve rölantide bir miktar çalıştırın (elinizi yakmayın) Eğer yağ yakıyorsa bez hemen yağ buharını emer ve kendini belli edecektir.

    Silindir + piston yaklaşık 35YTL.....Değiştirme sürecinde 125cc malzemesi kullanırsanız, çekişte de artış sağlamış olursunuz.
    tamam sağol dediklerini değerlendireyim.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:16 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:14 PM ----------

    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim 100lük cub motorum varken 15000 e geldiğinde gözle görülür bir yağ yakması başlamıştı.ama çok hor kullanmıştık kardeşim ve ben bazen de ikimiz sürekli son gaz.
    10-40 koyunca daha çok yakıyordu . devirli sürersen çok yağ yakıyor ama devirsiz sürüncede hiç yakmıyordu.

    devirsiz sürerse 20-50 alsın . ama devirli sürecekse 15-40 veya 15-50 sentetik yağ alırsa fazla devir altında pek yakmaz.

    bir de birkaç yerden fiyat alın diğer ustalar ne diyecek işçilik +silindir fiyatına
    önceki yağ 15 40 olması lazım. şimdi 15 50 koydu. ustada senin dediğin gibi düşündü. yüksek hız yaptınmı diye sordu.
    silindir + işçilik 100 tl.
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  7. #7
    osmaniyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı kartalizma07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam sağol dediklerini değerlendireyim.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:16 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:14 PM ----------



    önceki yağ 15 40 olması lazım. şimdi 15 50 koydu. ustada senin dediğin gibi düşündü. yüksek hız yaptınmı diye sordu.
    silindir + işçilik 100 tl.
    işçilik dahilse güzel yani ne olur daha aşağı 80 belki olur. yada kendisi takacak değmez.

    bir yönden iyi bu çinliler ben de geçen benim 150ccliği 185lik yaptırdım. 80 lira piston +silindir 80 de el emeği aldı

    japon olsa bozulmaz ama bozulursa da pis bozulur

  8. #8
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işçilik dahilse güzel yani ne olur daha aşağı 80 belki olur. yada kendisi takacak değmez.

    bir yönden iyi bu çinliler ben de geçen benim 150ccliği 185lik yaptırdım. 80 lira piston +silindir 80 de el emeği aldı

    japon olsa bozulmaz ama bozulursa da pis bozulur
    150 180cc oldu. bendede 150cc var. nasıl oldu 180cc olunca.
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  9. #9
    osmaniyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı kartalizma07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150 180cc oldu. bendede 150cc var. nasıl oldu 180cc olunca.
    yani güzel memnunum . benim ilk krank ta hafif bir balans varmış. krankı da değiştik titreşimim biraz düştü.aslında 185 cc diyor ustalar ama 185 cc değil 160-162cc civarı ama yinede hızlandı düz yolda 150 gördü dijital ibreyle.
    eski piston 62mm ydi 63.5 mm piston takıldı birde yeni silindir aldık eski silindirin içini de büyütebilirdik ama o zaman tam yapamıyorlar dediler yağ yakıyormuş . biz de yağ yakmaması için yeni silindir aldık.

    şimdi bizim silindir uzunluğu h yani strok 49.5 mm kanuni racer 200 veya diğer 200cc çinler silindir uzunluğu 57mm . 200cclerin piston çapı 63.5 bizimki 62 o yüzden tam kanuni 200 gibi olmuyor silinrin strok mesafesi kısa olduğu için ama tvs apache de mesela strok yine 57mm orjinal silindir de 57 ona 63.5 mm silindir piston takınca tam 200cc oluyor

    bizim motora büyük silindir kanuni racerın silinirini takmak için gmleğin alt kısmından 7 mm kadar aldırmak lazım. yada silindirin dışı aynı içine byük gömlek geçirilmiş silindir de satılıyor. antep ten geldi ithalatçıdan hazır olarak . 125 cc agk si olanlara çok iyi . bizimkinde de biraz artış oluyor 2 kişi düz yolda 120-125 le sabit gidiyor.

  10. #10
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani güzel memnunum . benim ilk krank ta hafif bir balans varmış. krankı da değiştik titreşimim biraz düştü.aslında 185 cc diyor ustalar ama 185 cc değil 160-162cc civarı ama yinede hızlandı düz yolda 150 gördü dijital ibreyle.
    eski piston 62mm ydi 63.5 mm piston takıldı birde yeni silindir aldık eski silindirin içini de büyütebilirdik ama o zaman tam yapamıyorlar dediler yağ yakıyormuş . biz de yağ yakmaması için yeni silindir aldık.

    şimdi bizim silindir uzunluğu h yani strok 49.5 mm kanuni racer 200 veya diğer 200cc çinler silindir uzunluğu 57mm . 200cclerin piston çapı 63.5 bizimki 62 o yüzden tam kanuni 200 gibi olmuyor silinrin strok mesafesi kısa olduğu için ama tvs apache de mesela strok yine 57mm orjinal silindir de 57 ona 63.5 mm silindir piston takınca tam 200cc oluyor

    bizim motora büyük silindir kanuni racerın silinirini takmak için gmleğin alt kısmından 7 mm kadar aldırmak lazım. yada silindirin dışı aynı içine byük gömlek geçirilmiş silindir de satılıyor. antep ten geldi ithalatçıdan hazır olarak . 125 cc agk si olanlara çok iyi . bizimkinde de biraz artış oluyor 2 kişi düz yolda 120-125 le sabit gidiyor.

    krank ne kadar tuttu, bendede balansör var ama titreşim hissediliyor.
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...


    Leoncino
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler