Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Karbirator cok isiniyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    no_name - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    cbf 150
    Cbf 150 motorsikletimim 1 2 dk calisinca cok isiniyor elle ellemek imkansiz nerdeyse 5 10 dk daha calisinca buji kablosuda ates gibi oluyor kisacasi motor komple isiniyor bu normalmi yoksa bir sorun mu vardir
    Sen Vodafon Gibi Anı Yaşarken Seni Turkcell Gibi Heryerde Çekemem...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    karbirator
    ısınması normal motorun, buji kablosunu bilmem bilenler yazarlar.
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  3. #3
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Zonguldak Ereğli
    Motosikleti
    Artık tabana kuvvet :)
    Karbüratör ısınması normal değil,karbüratör neden ısınsınki ben bu zamana kadar ısındığına hiç rastlamadım.Buji kablosu ısınıyorsa bujide bir sorun olabilir.

  4. #4
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Merhabalar. Karbüratörünüzün tek başına ısınmasını gerektirecek herhangi bir neden yoktur. Isı kaynağı olan motorun aşırı ısınması söz konusudur. Öncelikle yağınız (ki hava soğutmalı motorlarda yağ çok daha önem arzeder) eksik yada eski olmamasına özen gösterin. Ayrıca muhtemelen sübab ayarlarınız çok sıkı olabilir. Sıkı yani boşluğu az sübab ayarı sonucunda motor sıkıntılı çalışır. Ayrıca motorunuz az yaksın diye hava ayarınızı kıstırdıysanız, bu da motorun hararetinin artmasına, dolayısıyla motorun ısınmasına neden olacaktır.

  5. #5
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar. Karbüratörünüzün tek başına ısınmasını gerektirecek herhangi bir neden yoktur. Isı kaynağı olan motorun aşırı ısınması söz konusudur. Öncelikle yağınız (ki hava soğutmalı motorlarda yağ çok daha önem arzeder) eksik yada eski olmamasına özen gösterin. Ayrıca muhtemelen sübab ayarlarınız çok sıkı olabilir. Sıkı yani boşluğu az sübab ayarı sonucunda motor sıkıntılı çalışır. Ayrıca motorunuz az yaksın diye hava ayarınızı kıstırdıysanız, bu da motorun hararetinin artmasına, dolayısıyla motorun ısınmasına neden olacaktır.
    karbüratör hava ayarını kısıncamı az yakar vala ben tam tersi az yaksın diye havasını actım hava çok alsın benzin az alsın diye şunu bana anlatırmısınız bi türlü kavrıyamadım şu karbüratör ayarını
    Motosiklet mucidi

  6. #6

    Üyelik
    08 Mart 2008
    Motosikleti
    CBF 150
    jikleyi açık unutma

  7. #7
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Alıntı sakinseytan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karbüratör hava ayarını kısıncamı az yakar vala ben tam tersi az yaksın diye havasını actım hava çok alsın benzin az alsın diye şunu bana anlatırmısınız bi türlü kavrıyamadım şu karbüratör ayarını
    Öncelikle hava ayarı vidası ne işe yarar ona bakalım. Karbüratörünüz bildiğiniz üzere bir klapeden (kelebek) ibarettir. Kelebek karbüratör boğazının açıklığını ayarlayarak içeriye giren havanın azalarak / çoğalarak daha az /çok yakıtla birleşmesini sağlamaktadır.

    Gaz kelebeği sabit bir konumda (ister yarım açık, isterseniz az açık, isterseniz yarımdan biraz daha fazla açık) iken motorunuza sabit bir hava/yakıt karışımı gönderilir ve siz sabit bir hızla ilerlemeye başlarsınız. Gaz kolunu açtığınız esnada, motorunuza daha fazla yakıt gitmesi, böylece hızlanmanız gerekir.

    Ancak durum hiçte öyle gerçekleşmez. Siz gazı verdiğiniz esnada karbüratördeki vakum anlık olarak düşer. Bu da gereğinden daha fazla havanın daha düşük bir debide emilmesini, dolayısıyla daha az yakıtı çekmesine neden olur. Bunu önlemek için karbüratörün içine bakarsanız, boylu boyunca ilerleyen ve tam hava ayar vidasının önünden geçen bir deliğin, klapenin önünden geçtiğini görürsünüz. Aslında bu bir by-pass kanalı gibidir. Bahsettiğim durumda, yani kelebeğin anlık olarak konum değiştirmesi durumunda karbüratör boğazından geçen havanın vakumunun düşmemesi için bu by-pass kanalı ekstra hava emerek emilen yakıt hava karışımının dengesini korur.

    Siz bu kanalı kısarsanız, her gaz verdiğinizde düşük vakum neticesinde motorunuz hızlanmayacak, vakum sabitlenene kadar daha az yakıt hava ile buluşacaktır. Siz bu kanaldan daha çok hava geçmesini sağlarsanız, anlık gaz vermelerde vakum düşmesi azalır, çekişiniz artar, ancak tüketiminiz de artacaktır.

  8. #8
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle hava ayarı vidası ne işe yarar ona bakalım. Karbüratörünüz bildiğiniz üzere bir klapeden (kelebek) ibarettir. Kelebek karbüratör boğazının açıklığını ayarlayarak içeriye giren havanın azalarak / çoğalarak daha az /çok yakıtla birleşmesini sağlamaktadır.

    Gaz kelebeği sabit bir konumda (ister yarım açık, isterseniz az açık, isterseniz yarımdan biraz daha fazla açık) iken motorunuza sabit bir hava/yakıt karışımı gönderilir ve siz sabit bir hızla ilerlemeye başlarsınız. Gaz kolunu açtığınız esnada, motorunuza daha fazla yakıt gitmesi, böylece hızlanmanız gerekir.

    Ancak durum hiçte öyle gerçekleşmez. Siz gazı verdiğiniz esnada karbüratördeki vakum anlık olarak düşer. Bu da gereğinden daha fazla havanın daha düşük bir debide emilmesini, dolayısıyla daha az yakıtı çekmesine neden olur. Bunu önlemek için karbüratörün içine bakarsanız, boylu boyunca ilerleyen ve tam hava ayar vidasının önünden geçen bir deliğin, klapenin önünden geçtiğini görürsünüz. Aslında bu bir by-pass kanalı gibidir. Bahsettiğim durumda, yani kelebeğin anlık olarak konum değiştirmesi durumunda karbüratör boğazından geçen havanın vakumunun düşmemesi için bu by-pass kanalı ekstra hava emerek emilen yakıt hava karışımının dengesini korur.

    Siz bu kanalı kısarsanız, her gaz verdiğinizde düşük vakum neticesinde motorunuz hızlanmayacak, vakum sabitlenene kadar daha az yakıt hava ile buluşacaktır. Siz bu kanaldan daha çok hava geçmesini sağlarsanız, anlık gaz vermelerde vakum düşmesi azalır, çekişiniz artar, ancak tüketiminiz de artacaktır.
    anlamak için bi kaç kere okudum çok teknik değiniyosunuz konuya elimden geldiğince anlamaya çalıştım.teşekkür ederim birde benim motorda tek silindir olmasına ragmen 2 karbüratör var ben bunların hava ayarlarını ufak tornavidayla alttan ayarlıyorum ama çok zor oluyo 2 sininde ayarı illaki farklı oluyo bu motorun gidişine yansırmı?illa 2 sininde milimetrik aynımı olması lazım?
    Motosiklet mucidi

  9. #9

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar. Karbüratörünüzün tek başına ısınmasını gerektirecek herhangi bir neden yoktur. Isı kaynağı olan motorun aşırı ısınması söz konusudur. Öncelikle yağınız (ki hava soğutmalı motorlarda yağ çok daha önem arzeder) eksik yada eski olmamasına özen gösterin. Ayrıca muhtemelen sübab ayarlarınız çok sıkı olabilir. Sıkı yani boşluğu az sübab ayarı sonucunda motor sıkıntılı çalışır. Ayrıca motorunuz az yaksın diye hava ayarınızı kıstırdıysanız, bu da motorun hararetinin artmasına, dolayısıyla motorun ısınmasına neden olacaktır.
    hocam şu kısmı da açıklar mısınız . az yakıt neden hararet yaptırıyor.

  10. #10
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Alıntı sakinseytan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlamak için bi kaç kere okudum çok teknik değiniyosunuz konuya elimden geldiğince anlamaya çalıştım.teşekkür ederim birde benim motorda tek silindir olmasına ragmen 2 karbüratör var ben bunların hava ayarlarını ufak tornavidayla alttan ayarlıyorum ama çok zor oluyo 2 sininde ayarı illaki farklı oluyo bu motorun gidişine yansırmı?illa 2 sininde milimetrik aynımı olması lazım?
    Kusura bakmayın lütfen....Aslında olabildiğince teknik konuya değinmeden açıklamak istedim ama....

    Motorunuzun özelliğini maalesef bilmiyorum. Ancak iki karbüratör varsa, her karbüratör ayrı ayrı çalışıyor olabilir. Yani birinci karbüratörün yarıdan sonra açılmasından sonra ikinci karbüratörün devreye girmesi gerekir. Ancak karbüratörler aynı şekilde senkronize çalışıyorsa, birinci karbüratörü rölanti için ayarlayıp, diğer karbüratörün rölantide kapalı olacak şekilde ayarlayın. Muhtemelen hava ayarını rölanti devrinde yapıyorsunuz. Bunun yerine rölantiyi biraz yükseltip, hava ayarını yaptıktan sonra rölantiyi düşürün. İkinci karbüratörü hava ayarını ise mümkünse yarım gaz vererek (sanırım bunun için iki kişi gerekli) motorun rahat bir sabit devirde dönmesini sağlayacak küçük bir oynama yapabilirsiniz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:41 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:37 PM ----------

    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam şu kısmı da açıklar mısınız . az yakıt neden hararet yaptırıyor.
    Kısaca anlayatım. Siz evde soba yakıyorsunuz. Sobanınızn borusunda basit bir klape var ve ısı ile yukarı doğru açılıp yanmış gazın yukarı çıkmasını sağlıyor. Sobanıza az kömür atarsanız elde ettiğiniz ısı klapeyi kaldıramaz, mevcut ısı tamamı sobanın gövdesinden odaya verilir. Ancak çok kömür varsa yanan kömürün ürettiği ısı hem klapeyi açmaya hemde odayı ısıtmaya yetecektir.

    Motorun ürettiği ısı yeterli gelmse, yani pistonu aşağı itmeye yeterli güç üretilemez ise, mevcut yanma ısısı direkt olarak gövdeye motor bloğuna verilir

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kusura bakmayın lütfen....Aslında olabildiğince teknik konuya değinmeden açıklamak istedim ama....

    Motorunuzun özelliğini maalesef bilmiyorum. Ancak iki karbüratör varsa, her karbüratör ayrı ayrı çalışıyor olabilir. Yani birinci karbüratörün yarıdan sonra açılmasından sonra ikinci karbüratörün devreye girmesi gerekir. Ancak karbüratörler aynı şekilde senkronize çalışıyorsa, birinci karbüratörü rölanti için ayarlayıp, diğer karbüratörün rölantide kapalı olacak şekilde ayarlayın. Muhtemelen hava ayarını rölanti devrinde yapıyorsunuz. Bunun yerine rölantiyi biraz yükseltip, hava ayarını yaptıktan sonra rölantiyi düşürün. İkinci karbüratörü hava ayarını ise mümkünse yarım gaz vererek (sanırım bunun için iki kişi gerekli) motorun rahat bir sabit devirde dönmesini sağlayacak küçük bir oynama yapabilirsiniz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:41 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:37 PM ----------



    Kısaca anlayatım. Siz evde soba yakıyorsunuz. Sobanınızn borusunda basit bir klape var ve ısı ile yukarı doğru açılıp yanmış gazın yukarı çıkmasını sağlıyor. Sobanıza az kömür atarsanız elde ettiğiniz ısı klapeyi kaldıramaz, mevcut ısı tamamı sobanın gövdesinden odaya verilir. Ancak çok kömür varsa yanan kömürün ürettiği ısı hem klapeyi açmaya hemde odayı ısıtmaya yetecektir.

    Motorun ürettiği ısı yeterli gelmse, yani pistonu aşağı itmeye yeterli güç üretilemez ise, mevcut yanma ısısı direkt olarak gövdeye motor bloğuna verilir
    ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. bana biraz teorikte veya çok eski motolarda kalmış bir durum gibi geldi.

    yani sonuçta buji kıvılcım atmasa bile moto krankın döndürme kuvvetiyle silindirdeki havayı her türlü atar. eğer moto patlatmayla pistonu doğru düzgün ittiremezse 3.vitesten sonra zaten intihar etsin


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler