Eksoz dan ara ara sinir bozucu patlamalar.
-
14 Ağustos 2009, 01:03
#1
Merhabalar.Motorumuz Suzuki VL 1500 İntruder dır..
Motor rölantide çalışırken ara ara rahatsız edici patlamalar meydana geliyor. Şimdi ;
Bunu sebebi nedir? ve çözüm yolu ne olmalıdır.?
Bujilerden olmadığını da biliyoruz. O halde Aşağıdaki cevaplardan hangisi doğrudur?
A) Buji kablosu arızalıdır.Değişmesi gerek.
B) Karbüratörde Pislik olabilir .Karbüratörün temizlenmesi gerek.
C) Eksozda delik olabilir. Eksoz muayenesi yapılmalıdır.
D) Kötü Akaryakıt kullanılmıştır. Akar yakıtın boşaltılması gerekir.
Evet beyler... Cevaplarınız bekliyorum. Yorumlarınızı da..
Reklamlar
-
14 Ağustos 2009, 01:37
#2
B. karbüratör.
ezbere cevap herzaman yanlıştır, ustasına götür
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
14 Ağustos 2009, 01:46
#3
ozgurakman adlı üyeden alıntı
B. karbüratör.
ezbere cevap herzaman yanlıştır, ustasına götür
Herşeyi ustaya götürüsek...yandık...Biraz kendimizde bişiler yapabilmeliyiz o nedenle sizlerden yorum istiyorum...nasıl yapılacağı hakkında fikirler...Yoksa bende biliyorum ustaya götürmesini..Mesele o değil.. Yinede yorum için teşekkürler..
-
14 Ağustos 2009, 01:52
#4
-
14 Ağustos 2009, 02:01
#5
abi sen herşeyi biliyorsun yazmışsın zaten.bunu en iyi servis bilir bence göster.bu sitede herkes senin o yazdıklarından birini söyleyip durur ama oktayında dediği gibi subaplarıda o seceneklerin iiçerrisine yaz bence.subaplardanda olabilir
-
14 Ağustos 2009, 02:02
#6
benim motordan da geliyor ara ara çat çat diye sesler. henüz 1900 km. de motor. yeni olduğu için gaz yemiyor. senin alet 1500 cc. bence ya ateşleme ya karbüratör yani. ama buji kablsuyla pek alakası olacağını sanmıyorum (şase durumları hariç)
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
14 Ağustos 2009, 02:06
#7
-
14 Ağustos 2009, 03:10
#8
Motorun benzini yakamadığı için patlar bir servise götür istersen.
-
14 Ağustos 2009, 03:10
#9
Eğer motorun intruder1500 se bence arıza yok... Olsa bile çok normel birşeydir ki 1500 cc nin eksozundan bir arıza olduğunu anlamak öyle kolay değildir...
Eğer gerçekten anlıyorum dersen bence ateşleme sistemine baktır derim... Eksozdaki patlama küçük cc li motorlarda avans ayarından olur....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
14 Ağustos 2009, 04:19
#10
Bütün seçenekleri biliyorsun zaten tek tek dene.
[B][COLOR="Red"]Ankara-Akvaryum Motosiklet Grubu[/COLOR][/B]
[COLOR="Black"]::xs26::.....TEHDİT.....::xs26::[/COLOR]
-
14 Ağustos 2009, 04:30
#11
Fanus um simdilik yanimda yok. Yoksa söylerdim
-
14 Ağustos 2009, 10:45
#12
-
14 Ağustos 2009, 10:49
#13
maltintash adlı üyeden alıntı
Merhabalar.
Motor rölantide çalışırken ara ara rahatsız edici patlamalar meydana geliyor. Şimdi ;
Bunu sebebi nedir? ve çözüm yolu ne olmalıdır.?
Bujilerden olmadığını da biliyoruz. O halde Aşağıdaki cevaplardan hangisi doğrudur?
A) Buji kablosu arızalıdır.Değişmesi gerek.
B) Karbüratörde Pislik olabilir .Karbüratörün temizlenmesi gerek.
C) Eksozda delik olabilir. Eksoz muayenesi yapılmalıdır.
D) Kötü Akaryakıt kullanılmıştır. Akar yakıtın boşaltılması gerekir.
Evet beyler... Cevaplarınız bekliyorum. Yorumlarınızı da..
Karbüratör membranlarında yırtık olabilir.Kontrol etmenizi tavsiye ederim.
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
14 Ağustos 2009, 10:52
#14
ergün1968 adlı üyeden alıntı
Karbüratör membranlarında yırtık olabilir.Kontrol etmenizi tavsiye ederim.
Çok mantıklı hiç aklıma gelmemişti teşekkür ederim Öneriniz için..
-
14 Ağustos 2009, 10:55
#15
maltintash adlı üyeden alıntı
Çok mantıklı hiç aklıma gelmemişti teşekkür ederim Öneriniz için..
Rica ederim.Büyük ihtimalle membrandır.
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
14 Ağustos 2009, 11:00
#16
Membrane bozuk oldugunda cekistende düsmesi gerek sanirim yanilmiyorsam
-
14 Ağustos 2009, 11:51
#17
remzi66 adlı üyeden alıntı
Membrane bozuk oldugunda cekistende düsmesi gerek sanirim yanilmiyorsam
Hmmm. eğer dediğiniz gibiyse.. çekişte problem yok..Membran değil o zaman..Galiba Az yakıtt çok hava karışımı ile ilgili bir problem olsa gerek
-
14 Ağustos 2009, 12:09
#18
maltintash adlı üyeden alıntı
Hmmm. eğer dediğiniz gibiyse.. çekişte problem yok..Membran değil o zaman..Galiba Az yakıtt çok hava karışımı ile ilgili bir problem olsa gerek
Benim bildigim bu. Membrane bozuk oldugu zaman cekistende düsmesi gerek. SImdilik baska birsey diyemiyecegim özür dilerim. Motorun ney seninki? Onlarida tam olarak aciklarsan belki bazi arkadaslar daha iyi yardimci olabilir.
-
14 Ağustos 2009, 16:22
#19
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Egsoz patlamaları
Egsozda meydana gelen patlamaların tek bir sebebi vardır:
Yanmamış yakıt karışımının silindirden veya silindirlerden egsoza geçmesi ve burada yanmasıdır.
Sebeblerine gelince geriye doğru gidersek:
1-Egsoz subaplarından biri iyi kapanmıyordur,sıkıştırma anında yanmamış yakıt egsoza sızar.
2-Ateşleme sektiriyordur,yani silindirlerden biri arasıra ateşlemiyordur ve yanmamış yakıt egsoza aktarılıp burada yanıyordur.
3-Avans ayarı daha doğrusu piston üst ölü nokta ile ateşleme anı arasındaki ayar bozukluğu,
4-Sente ayarı bozukluğu
Karbüratörde olası arızalar doğrudan motorun çalışmasını etkiler.Sarsıntılı çalışma,çekişten düşme,yeterli hızlanamama gibi.Egsoz patlamasının bunlarla bağlantısı yoktur.
-
14 Ağustos 2009, 16:40
#20
_OLD_ adlı üyeden alıntı
Egsozda meydana gelen patlamaların tek bir sebebi vardır:
Yanmamış yakıt karışımının silindirden veya silindirlerden egsoza geçmesi ve burada yanmasıdır.
Sebeblerine gelince geriye doğru gidersek:
1-Egsoz subaplarından biri iyi kapanmıyordur,sıkıştırma anında yanmamış yakıt egsoza sızar.
2-Ateşleme sektiriyordur,yani silindirlerden biri arasıra ateşlemiyordur ve yanmamış yakıt egsoza aktarılıp burada yanıyordur.
3-Avans ayarı daha doğrusu piston üst ölü nokta ile ateşleme anı arasındaki ayar bozukluğu,
4-Sente ayarı bozukluğu
Karbüratörde olası arızalar doğrudan motorun çalışmasını etkiler.Sarsıntılı çalışma,çekişten düşme,yeterli hızlanamama gibi.Egsoz patlamasının bunlarla bağlantısı yoktur.
evet doğru cevap sizden geldi sanırım... Sübap ayarının yapılması gerekiyormuş..Bu gün serviste öğrenmiş olduk..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler