Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Eksoz dan ara ara sinir bozucu patlamalar.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    HArley Davidson Softail Heritage Deluxe
    Merhabalar.Motorumuz Suzuki VL 1500 İntruder dır..

    Motor rölantide çalışırken ara ara rahatsız edici patlamalar meydana geliyor. Şimdi ;
    Bunu sebebi nedir? ve çözüm yolu ne olmalıdır.?

    Bujilerden olmadığını da biliyoruz. O halde Aşağıdaki cevaplardan hangisi doğrudur?

    A) Buji kablosu arızalıdır.Değişmesi gerek.
    B) Karbüratörde Pislik olabilir .Karbüratörün temizlenmesi gerek.
    C) Eksozda delik olabilir. Eksoz muayenesi yapılmalıdır.
    D) Kötü Akaryakıt kullanılmıştır. Akar yakıtın boşaltılması gerekir.

    Evet beyler... Cevaplarınız bekliyorum. Yorumlarınızı da..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    B. karbüratör.
    ezbere cevap herzaman yanlıştır, ustasına götür
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  3. #3

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    HArley Davidson Softail Heritage Deluxe
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    B. karbüratör.
    ezbere cevap herzaman yanlıştır, ustasına götür
    Herşeyi ustaya götürüsek...yandık...Biraz kendimizde bişiler yapabilmeliyiz o nedenle sizlerden yorum istiyorum...nasıl yapılacağı hakkında fikirler...Yoksa bende biliyorum ustaya götürmesini..Mesele o değil.. Yinede yorum için teşekkürler..

  4. #4

    Üyelik
    18 Şubat 2009
    Şehir
    ANKARA
    subaplar çok sıkıdır.

  5. #5
    ressam_01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2006
    Şehir
    osmaniye/KADİRLİ
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 FAZER, Honda CBF 150
    abi sen herşeyi biliyorsun yazmışsın zaten.bunu en iyi servis bilir bence göster.bu sitede herkes senin o yazdıklarından birini söyleyip durur ama oktayında dediği gibi subaplarıda o seceneklerin iiçerrisine yaz bence.subaplardanda olabilir

  6. #6
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    benim motordan da geliyor ara ara çat çat diye sesler. henüz 1900 km. de motor. yeni olduğu için gaz yemiyor. senin alet 1500 cc. bence ya ateşleme ya karbüratör yani. ama buji kablsuyla pek alakası olacağını sanmıyorum (şase durumları hariç)
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  7. #7
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    B ve C
    diyorum.







    bildimmi?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  8. #8
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Motorun benzini yakamadığı için patlar bir servise götür istersen.
    HONDA

  9. #9
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Eğer motorun intruder1500 se bence arıza yok... Olsa bile çok normel birşeydir ki 1500 cc nin eksozundan bir arıza olduğunu anlamak öyle kolay değildir...

    Eğer gerçekten anlıyorum dersen bence ateşleme sistemine baktır derim... Eksozdaki patlama küçük cc li motorlarda avans ayarından olur....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  10. #10
    GÖKTAX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara/Akvaryum
    Motosikleti
    250 MCT
    Bütün seçenekleri biliyorsun zaten tek tek dene.
    [B][COLOR="Red"]Ankara-Akvaryum Motosiklet Grubu[/COLOR][/B]

    [COLOR="Black"]::xs26::.....TEHDİT.....::xs26::[/COLOR]

  11. #11

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Fanus um simdilik yanimda yok. Yoksa söylerdim

  12. #12

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    HArley Davidson Softail Heritage Deluxe
    Alıntı remzi66 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fanus um simdilik yanimda yok. Yoksa söylerdim
    hade leeennggg

  13. #13
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Alıntı maltintash adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar.

    Motor rölantide çalışırken ara ara rahatsız edici patlamalar meydana geliyor. Şimdi ;
    Bunu sebebi nedir? ve çözüm yolu ne olmalıdır.?

    Bujilerden olmadığını da biliyoruz. O halde Aşağıdaki cevaplardan hangisi doğrudur?

    A) Buji kablosu arızalıdır.Değişmesi gerek.
    B) Karbüratörde Pislik olabilir .Karbüratörün temizlenmesi gerek.
    C) Eksozda delik olabilir. Eksoz muayenesi yapılmalıdır.
    D) Kötü Akaryakıt kullanılmıştır. Akar yakıtın boşaltılması gerekir.

    Evet beyler... Cevaplarınız bekliyorum. Yorumlarınızı da..
    Karbüratör membranlarında yırtık olabilir.Kontrol etmenizi tavsiye ederim.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  14. #14

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    HArley Davidson Softail Heritage Deluxe
    Alıntı ergün1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratör membranlarında yırtık olabilir.Kontrol etmenizi tavsiye ederim.
    Çok mantıklı hiç aklıma gelmemişti teşekkür ederim Öneriniz için..

  15. #15
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Alıntı maltintash adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok mantıklı hiç aklıma gelmemişti teşekkür ederim Öneriniz için..
    Rica ederim.Büyük ihtimalle membrandır.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  16. #16

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Membrane bozuk oldugunda cekistende düsmesi gerek sanirim yanilmiyorsam

  17. #17

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    HArley Davidson Softail Heritage Deluxe
    Alıntı remzi66 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Membrane bozuk oldugunda cekistende düsmesi gerek sanirim yanilmiyorsam
    Hmmm. eğer dediğiniz gibiyse.. çekişte problem yok..Membran değil o zaman..Galiba Az yakıtt çok hava karışımı ile ilgili bir problem olsa gerek

  18. #18

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı maltintash adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hmmm. eğer dediğiniz gibiyse.. çekişte problem yok..Membran değil o zaman..Galiba Az yakıtt çok hava karışımı ile ilgili bir problem olsa gerek
    Benim bildigim bu. Membrane bozuk oldugu zaman cekistende düsmesi gerek. SImdilik baska birsey diyemiyecegim özür dilerim. Motorun ney seninki? Onlarida tam olarak aciklarsan belki bazi arkadaslar daha iyi yardimci olabilir.

  19. #19
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Egsoz patlamaları

    Egsozda meydana gelen patlamaların tek bir sebebi vardır:
    Yanmamış yakıt karışımının silindirden veya silindirlerden egsoza geçmesi ve burada yanmasıdır.
    Sebeblerine gelince geriye doğru gidersek:
    1-Egsoz subaplarından biri iyi kapanmıyordur,sıkıştırma anında yanmamış yakıt egsoza sızar.
    2-Ateşleme sektiriyordur,yani silindirlerden biri arasıra ateşlemiyordur ve yanmamış yakıt egsoza aktarılıp burada yanıyordur.
    3-Avans ayarı daha doğrusu piston üst ölü nokta ile ateşleme anı arasındaki ayar bozukluğu,
    4-Sente ayarı bozukluğu
    Karbüratörde olası arızalar doğrudan motorun çalışmasını etkiler.Sarsıntılı çalışma,çekişten düşme,yeterli hızlanamama gibi.Egsoz patlamasının bunlarla bağlantısı yoktur.

  20. #20

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    HArley Davidson Softail Heritage Deluxe
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egsozda meydana gelen patlamaların tek bir sebebi vardır:
    Yanmamış yakıt karışımının silindirden veya silindirlerden egsoza geçmesi ve burada yanmasıdır.
    Sebeblerine gelince geriye doğru gidersek:
    1-Egsoz subaplarından biri iyi kapanmıyordur,sıkıştırma anında yanmamış yakıt egsoza sızar.
    2-Ateşleme sektiriyordur,yani silindirlerden biri arasıra ateşlemiyordur ve yanmamış yakıt egsoza aktarılıp burada yanıyordur.
    3-Avans ayarı daha doğrusu piston üst ölü nokta ile ateşleme anı arasındaki ayar bozukluğu,
    4-Sente ayarı bozukluğu
    Karbüratörde olası arızalar doğrudan motorun çalışmasını etkiler.Sarsıntılı çalışma,çekişten düşme,yeterli hızlanamama gibi.Egsoz patlamasının bunlarla bağlantısı yoktur.

    evet doğru cevap sizden geldi sanırım... Sübap ayarının yapılması gerekiyormuş..Bu gün serviste öğrenmiş olduk..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler