Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

devirli kullanmak motora zara verir mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    sıcaklar kötü yaa

    açıkçası devirli kullanmak kesici olduğu sürece sorun yaratmaz ama yağın ömrünü kısaltır yakıt tüketimi arttırır o kadar birde motorun ömründen birazcık yersin hepsi o olur...
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    madem bilimsel kısmı önemli değil, o zaman bu kadar bilgi bombardımanını boşverin arkadaşlar. işin özeti, motorunuzun teknik tablosundan maksimum tork devrini bulun ve o devirde vites değiştirin. içerde, dışarda ne olduğunu es geçelim olsun bitsin...

  3. #43
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Torku verimli kullanmak için vites degisimini maksimum torkun bin devir kadar ustunde yapamak yararli olabilir.
    Gerçi bu sizin kullanim biçiminizle yakin alakali bisey fakat, genellikle kullanici normal vites degisimi sirasinda en az bin devir kaybeder.
    Bu nedenle, tam maksimum tork devrinde vites degistirmek, tork kaybina yol açacaktir.
    Ha bu çok mu onemlidir?
    Yerine ve yoluna gore degisir.
    Fakat aliskanlik gelistirmekte fayda var.
    Kaybi en aza indirmek için, vites yukseltirken debriyaj kullanmayarak veya ara gazi yaparak devri yuksek tutma yolunu da seçebilirsiniz.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #44
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    ya bide debriyajsız vites değiştirme vardı ona da girsek mi bu topic te ne dersiniz (:
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK

  5. #45
    KaPTaNHaSaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İzMiR- EşReFPaŞa-BoğaZiÇi
    Motosikleti
    Kawa Z750
    Alıntı scuderia06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mesela bendede ybr 125 var genelde 8000 9000 de kullanarak vıtes atsak ne olur motor zorlanmadan o devırlerı cevırıyor ama dıkkat etmek gerekırmı
    benim devir göstergem yok..
    yandım o zaman abi ya motor patlarsa..
    ondan bizim methan ın motor yağ yaktıı
    --------------------------------------------------------------------------

    cevap:
    devirsiz kullanmak zararlı değilmi? avans vurdurmak?
    Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..

  6. #46
    mamt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2008
    Şehir
    İST-çapa
    Motosikleti
    KAWASAKİ ER-5
    bende ybr kulanıyorum devir saati akadarda önemli deyil benim için motorun sesini dinlerim nezaman rahat bir ses verse ozaman vitesi yükseltirim.yani 1.vitesteyken 5000rpm ama 3.4.vitesteyken 8000 9000rpm olunca rahat bir ses veriyor bana bende ozaman değiş tiriyorum.daha 13000 km deyim yani acemiyim yanlış yapıyor ola bilirim

  7. #47

    Üyelik
    02 Ağustos 2009
    Alıntı bur-k@ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya bide debriyajsız vites değiştirme vardı ona da girsek mi bu topic te ne dersiniz (:

    debriyajsız vites değiştirme büyük ustalık ister, şanzımanla motor dişlisi arasındaki kuvveti 0'lamak gerekir gaz verip gaz keserek, eğer sıfırlayamazsanız şanzımanı uzun vadede elinize alırsınız, acil durumlar hariç tavsiye edilmeyen bir uygulamadır. Debriyaj varken hiç gerek yok, topic dışına taştık, daha önce açılan topic'i vardır heralde orada tartışmak daha doğru.

  8. #48
    scuderia06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tenere 700 ,Yamaha Wr250 R 2013
    1 2 3 vites 10 bın rahat goruyor yıkılıyor ortalık
    Instagram: gezgin_endurocu
    https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
    https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1

  9. #49
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Temmuz 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF250 , GT250r'den sonra tekrar CBF150
    4 silindirli 2 silindirli motorla devirli kullanmak zevklidir.Peki tek silindirli motor kullananlar ne yapıcak.Adamlar titreşimden zıplaya zıplaya mı kullancak?

  10. #50

    Üyelik
    07 Ağustos 2009
    Şehir
    ORDU
    Motosikleti
    CBR 125
    arkadaşlar bende cbr 125 var motorun az yakmasını ve uzun ömürlü sağlıklı kalmasını istiyorum desem kaç binlerde kullanmam lazım gerçekten anlayan biri cevap verirse sevinirim ))

  11. #51
    scuderia06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tenere 700 ,Yamaha Wr250 R 2013
    Alıntı jackass239 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bende cbr 125 var motorun az yakmasını ve uzun ömürlü sağlıklı kalmasını istiyorum desem kaç binlerde kullanmam lazım gerçekten anlayan biri cevap verirse sevinirim ))
    kardeş senın motorun 150km olan fotoyu koyda mıllet cbr125te hızı gorsun ben dıyodum bana kımse ınanmıyordu bu motor cıkıyor o hızlara...motorun tas gıbı motor hiç bir sorun cıkaracagını sanmam 10 bın kmde motorun sanırsam
    Instagram: gezgin_endurocu
    https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
    https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1

  12. #52

    Üyelik
    07 Ağustos 2009
    Şehir
    ORDU
    Motosikleti
    CBR 125
    bi saniye ya sen nerden biliyosun o resmi facebookta varmısın adın neydi senin ?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:40 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:38 PM ----------

    erman musabeyoğlumuydu tamam hatırladım

  13. #53
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    25.000 kmdir ybr kullaniyorum motorum 35.000 de ybde en iyi vites araliğinin 7 bin devir olduğu kanatindeyimm...sürekli 6500-7000 arasi vites degişimi yaparim uzun yoldada 7. bin deviri gecmeden cok rahat gidecegim yere giderim...2000 kmde bir yag degişimi yaprim....
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  14. #54

    Üyelik
    07 Ağustos 2009
    Şehir
    ORDU
    Motosikleti
    CBR 125
    castrol al 3000 km de değiştir en kralı o

  15. #55
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı jackass239 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    castrol al 3000 km de değiştir en kralı o
    bana dediysen..... Genelde markaya dikkat etmem o an cebimdeki paraya göre uygun olani alirim genelde motosiklet için 10-40 ve ya 15-50 yag kullanirim kış ve yaz
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  16. #56
    motodrift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2007
    Şehir
    Düzce 81
    Motosikleti
    WR 250 R
    motoru daha yeni aldım,aldığım kişidede 2 litre shell marka yağ varmış.sağolsun onlara bana verdi.

    peki bu shell yağları iyi mi dir?
    Benim hayatta yegâne fahrim, servetim Türklükten başka bir şey değildir ! ϜϓſϞ BAŞBUĞ ATATÜRK

  17. #57

    Üyelik
    07 Ağustos 2009
    Şehir
    ORDU
    Motosikleti
    CBR 125
    ya shell de iyidir de standart yağlar 1000 km civarında değişiyo mesela kroon oil ama castrol özel ve daha pahalı bi yağ üretiyo 3000 km dayanıyo ve performansı artırıyo tabii sen hissedermisin artan performansı bizim gibi 125 cc lerde zor bu 3000 km dayanması da benim motorlar için geçerli diğerlerini bilmem

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:09 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:07 PM ----------

    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana dediysen..... Genelde markaya dikkat etmem o an cebimdeki paraya göre uygun olani alirim genelde motosiklet için 10-40 ve ya 15-50 yag kullanirim kış ve yaz
    evet sana dedim öyle diyosunda kaliteden şaşmamak lazım ucuz diye kroon oil falan alma kroon oil 10 milyon castrol 25 ama fark var arada...

  18. #58
    motodrift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2007
    Şehir
    Düzce 81
    Motosikleti
    WR 250 R
    aldığım kişi 2.000 km bir değiştir dedi.1.000 de bir mi değiştirmeliyim yoksa?
    Benim hayatta yegâne fahrim, servetim Türklükten başka bir şey değildir ! ϜϓſϞ BAŞBUĞ ATATÜRK

  19. #59
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı motodrift adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aldığım kişi 2.000 km bir değiştir dedi.1.000 de bir mi değiştirmeliyim yoksa?
    2 bin km bence ideal bu gün düzcedeydim... cok güzel yer...
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  20. #60

    Üyelik
    07 Ağustos 2009
    Şehir
    ORDU
    Motosikleti
    CBR 125
    zaten sen acemiyim diyosun o yağı sen değiştiremezsin götürürsün bi ustaya 1000-2000 km sonra o bakar değişmesi gerekip gerekmediğini sana söyler.hem o değiştirir iyice izlersin sana öğretir bi dahaki sefere de kendin değiştirirsin basit bi işlem zaten


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler