Motosikletim.com.tr Hediye T-shirt
Kapat
Üye Girişi
Hadisatinal Buse - 468x80 - Forum Orta
Motosiklet Kamerası
Hudson Deri
Motosiklet Aksesuarları
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Isınınca rolantide durmuyor.Sebepleri nedir ki???

  1. #1
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    Reklamlar  
    Kuba Motor

    Isınınca rolantide durmuyor.Sebepleri nedir ki???

    Dostlar makinem Hyo GV650.Sorun şu :

    Motor belli bir ısıya yükselince rolantide durmuyor.Hafif bir rolanti dalgalanmasının ardından stop ediyor.Üstelik motor soğukken çalıştırdığımda hiç bir sorun yok.Şöyle adam akıllı ısındığında debriyaja basışımda veya boşa aldığımda 'tık' makine stop ediyor.Sanki birazda makine çok ısınıyor gibi fan devreye giriyor yani bu arada...

    Bende stop edipte karizmayı çizmemek için kırmızı ışıklarda veya durmalarda elimle gaz kolunu hafif açıyorum ve motoru stop etmekten kurtarıyorum.Fakat o hafif gaz açamada dahi rolanti derinden dalgalanıyor.Gazı bıraksam kesin stop etcek yani.Neyse yeşil yanıyorda gazlayıp gidiyorum.Performansında ve çekişinde hiç bir sorun yok,bu haliyle bile 200-210 üstünü deviriyor

    Benimde olduğu gibi çoğunuzun aklına rolanti ayarı geliyordur fakat rolanti musluğunu her türlü şekilde denedim.Rolantiyi çok yükseltiğimde stop etmedi ama rolanti dalgalanaması yaşandı gene.Üstelik rolanti çok yüksekti zaten o şekilde bir seviyede olmaması gerek.

    Şu ana kadar tek yaptığım şey hava filtesini temizletmekti...Akılama hava/benz ayarı(karbüratör ayarı),sibop ayarı gibi şeyler geliyor.Çift karbüratörlü olduğu için ustalar ayarı tutturamam diye çekiniyor.Bilgisayara bağlatırsan daha iyi olur diyorlar.Ne kadar doğrudur bilemem.Hem üstelik bilgisayar ölçümlü motor servisi kaç tane var memlekette ki?

    Sizce başka mantıklı neler olabilir.En basitten en kötü duruma kadar bütün seçenekleri görmek isterim.Şimdiden teşekkürler...

    Saygılarımla
    Konu mrock tarafından değiştirilmiştir. (06 Ağustos 2009 saat 22:46)
    motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...
    http://www.allstategarage.com


    Motomax
    Hadisatinal Buse - 720x80 - Forum İlk Mesaj
    AVM Forum
  2. #2

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    büyük motor almanın dez avantajı işte bu motordan anlayan usta sayısı çok az.

  3. #3
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    hmm buradan pek cevap alamayacağım galiba,neyse kolları sıvayıp bu işin üstesinden geleceğim artık...Sonuçta motor karbüratörlü ve sistemi kara düzen eski mantık.Bujilerden başlayıp,hava karışım ayarına kadar gidicem.Bilgisayar içinde normal otomobillerin girdiği cihaza sokacağım artık...
    motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...
    http://www.allstategarage.com

  4. #4
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    motor bi yerlerden hava alıyo olabilir. minik terlemeler, yağ köpürmeleri var mı ısınınca? hararet gördü mü hiç?

  5. #5
    yalnız_kurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2007
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Motosikleti
    CBR 1100XX
    Sorun karburator hava ayarında kendın elleme hyonun dılınden hasanpasada nıyazı usta var ona ugra 5 dk halleder...
    Kurtlar Sofrasında Çakallara Yer Yok!!!
    C'est moi!!!Je suis seul loup!!!
    www.salihkalic.spaces.live.com

  6. #6
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor bi yerlerden hava alıyo olabilir. minik terlemeler, yağ köpürmeleri var mı ısınınca? hararet gördü mü hiç?
    yani hararet göstergesi kırmızıya falan ulaşmadı hiç,yarıyı biraz geçti o da normal zaten.bu sorundan öncede o seviyelerdeydi ama hiç stop etmezdi...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:20 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:19 AM ----------

    Alıntı yalnız_kurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun karburator hava ayarında kendın elleme hyonun dılınden hasanpasada nıyazı usta var ona ugra 5 dk halleder...
    kütahyadayım dostum ben istanbula kaçabilirim ama....
    motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...
    http://www.allstategarage.com

  7. #7
    yalnız_kurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2007
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Motosikleti
    CBR 1100XX
    Alıntı mrock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani hararet göstergesi kırmızıya falan ulaşmadı hiç,yarıyı biraz geçti o da normal zaten.bu sorundan öncede o seviyelerdeydi ama hiç stop etmezdi...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:20 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:19 AM ----------



    kütahyadayım dostum ben istanbula kaçabilirim ama....
    Iyı bır usta bulman gerekecek o zaman dostum ama kacıp gelebılırsen yardımcı olurum gıderız ona hallettırırız. cep nomu kaydet gelırsen haber ver 0535 976 08 78
    Kurtlar Sofrasında Çakallara Yer Yok!!!
    C'est moi!!!Je suis seul loup!!!
    www.salihkalic.spaces.live.com

  8. #8
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Sadece şu yada bu nedenden denilebilecek bir sorun değil. Kısaca düşük devirde motor stop ediyor. Bunun en önemli nedeni yakıt hava karışımı ile alakalı olsa gerek. Hava filtreni temizlettiğini söylemişsin fakat değiştirmeni tavsiye ediyorum. Aynı sorunu 250 comette yaşadım, hava filtresi temiz gözükmesine rağmen tamamen parçaladığımda içinden bir avuç toz çıktı. Fakat sorun şu ki performansın düşmediğinden bahsediyorsun. Bu durumda performansın da düşerdi. Bir diğer ikinci seçenek ateşleme ve diğeri de sibop ayarı. Zaten sende tüm seçenekleri sıralamışsın. Ama yinede hava filtreni değiştir
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  9. #9
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 2011 black
    o problem bendede oluyor, ısınınca rolanti düşüyor ve stop ediyor
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  10. #10
    barannet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kymco CK 125
    kymcoda aynı sorunu yaşamıştım,daha sonra depoyu temizletip benzin aldığım benzinciyi değiştirdim düzeldi. Yakıta başka sıvı(su büyük ihtimalle) karıştığını söylediler.


    Tedbirde kusur koyup takdire bahane bulma!

  11. #11
    Maceracı007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    AĞRI
    Motosikleti
    YAMAHA
    Alıntı mrock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostlar makinem Hyo GV650.Sorun şu :

    Motor belli bir ısıya yükselince rolantide durmuyor.Hafif bir rolanti dalgalanmasının ardından stop ediyor.Üstelik motor soğukken çalıştırdığımda hiç bir sorun yok.Şöyle adam akıllı ısındığında debriyaja basışımda veya boşa aldığımda 'tık' makine stop ediyor.Sanki birazda makine çok ısınıyor gibi fan devreye giriyor yani bu arada...

    Bende stop edipte karizmayı çizmemek için kırmızı ışıklarda veya durmalarda elimle gaz kolunu hafif açıyorum ve motoru stop etmekten kurtarıyorum.Fakat o hafif gaz açamada dahi rolanti derinden dalgalanıyor.Gazı bıraksam kesin stop etcek yani.Neyse yeşil yanıyorda gazlayıp gidiyorum.Performansında ve çekişinde hiç bir sorun yok,bu haliyle bile 200-210 üstünü deviriyor

    Benimde olduğu gibi çoğunuzun aklına rolanti ayarı geliyordur fakat rolanti musluğunu her türlü şekilde denedim.Rolantiyi çok yükseltiğimde stop etmedi ama rolanti dalgalanaması yaşandı gene.Üstelik rolanti çok yüksekti zaten o şekilde bir seviyede olmaması gerek.

    Şu ana kadar tek yaptığım şey hava filtesini temizletmekti...Akılama hava/benz ayarı(karbüratör ayarı),sibop ayarı gibi şeyler geliyor.Çift karbüratörlü olduğu için ustalar ayarı tutturamam diye çekiniyor.Bilgisayara bağlatırsan daha iyi olur diyorlar.Ne kadar doğrudur bilemem.Hem üstelik bilgisayar ölçümlü motor servisi kaç tane var memlekette ki?

    Sizce başka mantıklı neler olabilir.En basitten en kötü duruma kadar bütün seçenekleri görmek isterim.Şimdiden teşekkürler...

    Saygılarımla
    dostum senin sorunun çözümü belli motorun yağını değişecen, veya kötü yağ koymuşsun makinaya tercihen castrol yağ koy motorda tık kalmaz...
    Yolda Olmak Güzel...

  12. #12
    SimurG_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2008
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    Bisan Roadstar
    Alıntı Maceracı007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum senin sorunun çözümü belli motorun yağını değişecen, veya kötü yağ koymuşsun makinaya tercihen castrol yağ koy motorda tık kalmaz...
    Gv 650 forumunu incelersen görürsün zaten doğru yagı bulmak için 3 gün araştırma yaptı...
    yola bir düşüldü mü ömür boyunca gidilir ekmeğin ve şarabın peşinden turnaların peşinden
    büyük şehirler büyük aşklar çığlık çığlığa terkedilir...

  13. #13
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-Karamürsel
    Motosikleti
    07 mondial 150 hs/09 cbf 150/2. kez 2011 cbf 150
    Jikle açık veya yarı açık bırakılmış olabilir mi =? Soğukken kolay çalışma, kısa sürede hararet seviyesinde çabuk ısınma, gaz kolunu bırakınca stop etmesi. Veya otomatik jikle ise motor ısınınca devreden çıkmıyor ve hala devrede kalıyor olabilir mi =? Bu problemin yağdan kaynaklandığını sanmıyorum.

  14. #14

    Üyelik
    02 Ağustos 2009
    200-210 deviriyosan ve çekişte sorunun yoksa, yağ, benzin ve hava filtresinde sorun olcağını tahmin etmiyorum, karbüratör gibi geliyor bana ama eski tip karbüratörlülerde sorun kolay çözülür, kolay gelsin.

  15. #15
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    yardımlar için çok sağolun arkadaşlar.Şuan yeni iridyum buji ve hava filtresi siparişi verdim.Birkaç gün içinde elime geçimiş olacak.YAni hava ayarı falan öyle oynatmak riskli iş sonuçta 10000 km deki motorun hava ayarı öye kolay bozulmaz.Ya yakıtta bi sorun var,ya buji nemlendi(bu aralar basınçlı suyla yıkadım birkaç kez) yada hava filtresi artık miladını doldurdu.Hava filtresi olabilir çünkü en son temizlettiğimde çok toz çıktı filtreden,tozdan dolayı motor rolantiye düştüğünde yeteri hava alamayıp benzini yakamayıp boğulup stopta edebiliyordur.

    Bakalım işte seneryolar çok fazla ilk başta buji ve filtreyi değiştireyimde sonucu tekrar yazacağım buraya...

    saygılar...
    motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...
    http://www.allstategarage.com

  16. #16
    ibocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2009
    Motosikleti
    kuba-skyjet sj150-23
    karbüratörden motora giden boruyada bak çatlaksa ondanda oluyo

  17. #17
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ybr 125
    Subablar sıkıdır Isınınca dahada sıkışır oda stopa neden oluyor. Bence öncelikle subab ayarlarına bakılmalı.
    100 km yi 2.4 Litre benzinle dolaşmak Çok Daha Hoş 2008 Ybr125 Buji : NGK CR7HSA Motor yağı : Castrol Power 1 4T 10W-50 (API SJ) Lastikler: -- Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  18. #18
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    Teşekkürler inanın bütün söylediğiniz ihtimalleri dikkate alıyorum.Çok teşekkürler biraz vakit bulabilirsem kolları sıvayacağım =(
    motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...
    http://www.allstategarage.com

  19. #19
    _UnReaL_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2009
    Şehir
    istanbul / Teşvikiye
    Motosikleti
    CBF250
    Tvs apache im var ilk aldığım zamanlar bendede aynı sorun vardı gerçi 150cc ama, hava ayarı kısıkmış düzeldi rolanti düzene girdi. Umarım faydası olur. geçmiş olsun.
    Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11

  20. #20
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Bence fabrika ayarını bozdurma bujiyi ve buji kablosunu değiştir.
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion
    Reklamlar  

1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler