Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Kanuni Tiger 15'li dişli yapımı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    özcan1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bursa / Çanakkale
    Motosikleti
    KLE 500
    İlk olarak Rulmancıdan 15 'li dişli alınır.Sağdaki orjinal 13'lü dişli, Soldaki 5 liraya alınan 15'li dişli


    Orjinal dişliyi çıkartmak için; Önca muhafazayı 8 lokma anahtar ile çıkartıp ardından dişli somununu 30 lokma anahtar ile çıkarttım. ( Havalı tork tabancası ile)


    Rulmancıdan alınan dişlinin arka yüzü bu şekilde. (rakamlara dikkat önemli.)
    Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
    Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
    Ağlarken Sen Gülüyor Ol !


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    osmaniyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2007
    elinize sağlık . hazırda satılanı var mıydı piyasada.

  3. #3
    özcan1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bursa / Çanakkale
    Motosikleti
    KLE 500
    Bekleyin bitmedi daha. Hazırı 140 ytl

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:28 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:23 PM ----------

    Alınan dişlinin fazlalık olan yanak kısmı orjinalinin ölçülerine göre tornalanır.
    Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
    Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
    Ağlarken Sen Gülüyor Ol !

  4. #4
    osmaniyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2007
    http://www.rialli.com/urunler/cin-gr...htitan-15t-ms/






    bu sizinkine uymuyor mu frezesi mi farklı

    kanuni motoru buradan kınıyorum bir dişli 140 lira olur mu insaf be cbr 600 dişlisi daha ucuz

  5. #5
    umut2738 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2009
    Şehir
    şimdi mi az sonra mı?
    Motosikleti
    potansiyel r1 :(
    böyle parçaları böyle kendi emeğimizle imal ettikçe
    bu aç güzlü parça satıcılarınada kapak olacak
    satış prensipleri artık bu oldu motoru 3 e yap parçayı 5 e sat
    elinize sağlık
    Gimme fuel !!! Gimme fire!!! Gimme that which I desire!!!
    adı üstünde uMuT
    makine mühendisliği 4 sene kaldı

  6. #6
    osmaniyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2007

    bir de bu var ama bakarak anlayamadım aynısı olup olmadığını yinede çok pahalı .

    sizin yaptığınız daha iyidir.metal olarak

  7. #7
    özcan1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bursa / Çanakkale
    Motosikleti
    KLE 500
    İnternet kopup kopup geliyo sinirlendim. Cafeye gidip oradan yükleme yapıcam biraz sabır...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:55 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:40 PM ----------

    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    bir de bu var ama bakarak anlayamadım aynısı olup olmadığını yinede çok pahalı .

    sizin yaptığınız daha iyidir.metal olarak
    Orta dişli uyuyor fakat 17'li olduğu için fazla büyük geliyor ve sığmıyor.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:56 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:55 PM ----------

    Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
    Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
    Ağlarken Sen Gülüyor Ol !

  8. #8
    osmaniyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı özcan1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnternet kopup kopup geliyo sinirlendim. Cafeye gidip oradan yükleme yapıcam biraz sabır...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:55 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:40 PM ----------



    Orta dişli uyuyor fakat 17'li olduğu için fazla büyük geliyor ve sığmıyor.
    anladım bu linkteki 16 lık. zaten gerek kalmamış çok güzel ve çok ucuza yapmışsınız

  9. #9
    özcan1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bursa / Çanakkale
    Motosikleti
    KLE 500
    İsterseniz dişlinin üzerine alçı döküp orta dişli ölçüsünü çıkartıp orjinal dişliyi yerine takıp işiniz bitene kadar motorunuzla gezmeye devam edebilirsiniz.Yada dişli ile beraber frezeciye gidip orada yapılmasını beklersiniz.


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:07 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:59 PM ----------

    Dişlinin göbeğinin ve yanaklarının yapılmasının ardından KESİNLİKLE yapılması gereken en önemli işlem. ISIL İŞLEM metalin aşınmaya,kırılmaya,yamulmaya karşı mukavemetini arttırmak için gerekli. Bursa'da bu işi yapan firma ÖNERLER ISIL İŞLEM fabrikası. Son olarak usta tavsiyesi ile 50-55 değerinde ısıl işleme verildi.


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:09 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:07 PM ----------

    Bu işlemler için bana çok yardımı dokunan YAYLI TORNA Hüseyin YAYLI dayıma teşekkürler.


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:11 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:09 PM ----------

    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.rialli.com/urunler/cin-gr...htitan-15t-ms/






    bu sizinkine uymuyor mu frezesi mi farklı

    kanuni motoru buradan kınıyorum bir dişli 140 lira olur mu insaf be cbr 600 dişlisi daha ucuz
    Frezesi farklı olduğu için uymuyor.

    Isıl işlemden gelen parça bu parçadaki renge bürünüyor. Mutluluk içinde alıp hemen monte edip yollara düştüğüm için başka resim çekemedim kusura bakmayın.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:15 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:11 PM ----------

    daha önceden 125 i geçmeyen motor ısındıktan sonra 170 i gördü. Ben bile inanamadım çünkü ibre patladı. Lambalarda yanıma denk gelen race sahibi arkadaşa test için rica ettim sağolsun kırmadı.Beraber hızlandık. 12000 devirde 3 defa korna yaptım arkadaş ibreye baktı. Durup hızımızı sorduğumda 170 deyince ağlayacak gibi oldum.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:17 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:15 PM ----------

    Yapacak arkadaşlara önerim bu işi hız için değil benzin tasarrufu için kullansınlar.Çünkü ibre ile beraber ön sol,arka sağ sinyal,far ampulu ve gösterge lambası da patladı.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:17 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:17 PM ----------

    Uzun yolda yakıt km.'de 9 krş. Şehir içi 11 krş.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:25 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:17 PM ----------

    Toplam maliyet:

    1-) Dişli = 5 TL (Normalde 7 TL Tornacı dayınız varsa 5'e alır.)
    2-) Göbek frezeleme= 5 TL (Normalde kaça yaparlar bilmiyorum.Dayım 5'e yaptırdı)
    3-) Yanak tornalama= dayım sağolsun
    4-) Isıl işlem= Dayım bu firmayla yıllardır çalıştığı için 5 TL
    5-) İşçilik= Paha biçilemez

    Toplam= 15TL + El emeği + göz nuru

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:28 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:25 PM ----------

    Keyifli Sürüşler

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:29 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:28 PM ----------

    Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
    Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
    Ağlarken Sen Gülüyor Ol !

  10. #10
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    olay budur yeterki numune olsun.
    MoToCroSS RuLeZZ

  11. #11

    Üyelik
    17 Mart 2009
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Kanuni Tiger 250
    Saol kardeşim iyi iş çıkarmışsın bende aynısını yapıcam...

  12. #12
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. Birşey merak ettim. Dişlinin diş sayısı artarken dış çapı da büyüyor mu, yoksa dış çap aynı kalıp sadece diş sayısı mı artıyor? Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  13. #13

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Aynı bakla ebatlı zincir kullanılacak ise adım mesafeleri aynı oldugundan,diş sayısı arttıgında dış cap büyüyor.Yalnız bir şey bana biraz tuhaf geldi.Ön dişli büyüdü yani motora düşen tork arttı,devir düştü yani.Daha küçük dişliyle devir çeviremeyen alet büyük dişliyle devir manyagı oldu.Motora yapılan başka işlemde var gibi geldi bana.Büyük silindir vb leri olabilirmi?

  14. #14
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    usta eline sağlık, iyi iş çıkarmışsın ama 170 biraz zor matematiksel olarak.

  15. #15
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. Birşey merak ettim. Dişlinin diş sayısı artarken dış çapı da büyüyor mu, yoksa dış çap aynı kalıp sadece diş sayısı mı artıyor? Selamlar.

    Diş sayısı dişlinin çapı ile doğru orantılı olarak artıyor veya azalıyor. Yani arkadaş ön dişlisini büyültmüş, motoruda kaldırıyor bu modifiyeyi ve aynı devirlerde daha yüksek hızlara ulaşabiliyor. Belki biraz kalkışı ağırlaşmış olabilir. Veya dik bayırlarda artçılı dur-kalk yapması zorlaşlmış olabilir ama, bu dişli olayı uzun yol yapanlar için biçilmiş kaftan, şehir içi kullanım için pek uygun değil. Kalkışlarda kavrama uzadığı için deb. balatasının erken bitmesi söz konusu olabiliyor ve motor kalkış yaparken orjinal dişlisine nazaran daha fazla güç kullanmak zorunda kalıyor.

  16. #16
    özcan1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bursa / Çanakkale
    Motosikleti
    KLE 500
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    usta eline sağlık, iyi iş çıkarmışsın ama 170 biraz zor matematiksel olarak.
    Ben de inanmamıştım.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:45 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:41 PM ----------

    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı bakla ebatlı zincir kullanılacak ise adım mesafeleri aynı oldugundan,diş sayısı arttıgında dış cap büyüyor.Yalnız bir şey bana biraz tuhaf geldi.Ön dişli büyüdü yani motora düşen tork arttı,devir düştü yani.Daha küçük dişliyle devir çeviremeyen alet büyük dişliyle devir manyagı oldu.Motora yapılan başka işlemde var gibi geldi bana.Büyük silindir vb leri olabilirmi?

    Motorun rodajı güzel yapıldı. 2. viteste dahi patinaj çekebiliyordu. 1.vites çok hassastı bu yüzden pek zorlanma olmuyor. Yinede ilk taktığım gün 1 defa düzde, 2 defa rampada stop ettirdim (elim alışana kadar.)
    Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
    Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
    Ağlarken Sen Gülüyor Ol !

  17. #17
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    hayırlı olsun emeğine sağlık,
    ama aklında olsun yapılan dişliye sulama yaptırmalısın aksi taktırde 3 ay'ı bulmadan dişli aşınacaktır,

    ve bu arada dişli fıyatları ön dişliler,
    13,19 diş arası olanlar 15 ila 20 lira,
    arka dişliler:::
    36,,48 dişliler 25 30 lira arasındadır,,,

    isteyene bulabılecek numaralarda verebılırım...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  18. #18
    özcan1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bursa / Çanakkale
    Motosikleti
    KLE 500
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayırlı olsun emeğine sağlık,
    ama aklında olsun yapılan dişliye sulama yaptırmalısın aksi taktırde 3 ay'ı bulmadan dişli aşınacaktır,

    ve bu arada dişli fıyatları ön dişliler,
    13,19 diş arası olanlar 15 ila 20 lira,
    arka dişliler:::
    36,,48 dişliler 25 30 lira arasındadır,,,

    isteyene bulabılecek numaralarda verebılırım...
    ISIL işlem den geçtiği için aşınmadan korkmuyorum ama yinede sürekli kontrol ediyorum.Henüz hiç bir aşınma yok.

    Verdiğin fiyatlar hazır dişli fiyatları mı? Alıp direk takıcak mıyız yani? Sıfır mı , Çıkma mı?
    Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
    Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
    Ağlarken Sen Gülüyor Ol !

  19. #19

    Üyelik
    18 Ağustos 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tiger 250
    Alıntı özcan1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk olarak Rulmancıdan 15 'li dişli alınır.Sağdaki orjinal 13'lü dişli, Soldaki 5 liraya alınan 15'li dişli


    Orjinal dişliyi çıkartmak için; Önca muhafazayı 8 lokma anahtar ile çıkartıp ardından dişli somununu 30 lokma anahtar ile çıkarttım. ( Havalı tork tabancası ile)


    Rulmancıdan alınan dişlinin arka yüzü bu şekilde. (rakamlara dikkat önemli.)

    merhabalar.dostum bizim tigerın dişlisi bunlardan hangisi ?birsürü model var ?? bi yardımcı oluversen

  20. #20

    Üyelik
    17 Mart 2009
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Kanuni Tiger 250
    özcen arkadaşım motorun durumu nasıl dişli ile ilgili bi sorun varmı bende yaptırcam dedim ama henüz fırsatım olmadı ...dişlidi aşınma yada ona benzer bi sorun varmı ?


    BLUE MOTOR
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler