Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

debriyaj teli koparsa nasıl duracağız?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBR 600 F di satıldı
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o iş olmaz gibime geliyor. mesele burda motoru stop etmek değil. çünkü o hızda ateşlemeyi kesince motor standart devir çevirir gibi dönemeyecek ve ateşlemeyen silindirlerin pistonlarının dönme işi, tekerleğin dönmesi ile yapılacak ancak bu durumda motora ani bir yük binecek ve birden arak tekerin kilitlenmesi riski doğacaktır.
    kırmızı düğme hiç bir zaman arka tekerin kitlenmesine neden olmaz vites düşürmedikçe vites teli koptuğunda doğru devirde debriyajsız vitesleri yukseltebilir ve düşürebilirsin ama acil durman gerekiyorsa ilk yapacağın iş ya kontağı kapatacaksın yada kırmızı düğmeye basacaksın sonra yavas yavas frene basacaksın kontağı kapamassan motosiklet 5 viteste iken 20 km hıza düştüğünde kafa sallamaya başlar bu da tehlikeli olabilir ama kontağı kapar yada kırmızı düğmeye basarsan kafa sallama gibi bir hareket olmayacaktır
    ::tutkuy::


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Hocam benim başıma geldiği için söylüyorum vitesi boşa alıp çalıştırdıktan sonra 1 nci vitese geçip biraz gaz vererek yürüttüm motoru sonra devirli bir şekilde üst viteslere geçerek 10 km kadar gittim
    [B]Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum[/B]

  3. #23

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı Isaac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tmm da arkadaşlar nie vites küçültmeye çalışıosunuz ki?

    Mesela otomobilde 5. viteste 20 km hıza inersen ne olur...? Motor kendiliğinden stop eder değil mi?

    Aynı şeyi biz motosiklette yapsak da 5. viteste yolun sağına yanaşıp hızımızı düşürsek ta ki motor stop edene kadar... Olmaz mı...??

    motor hoplayacagı ıcın ciddi zararlar verebılırsın en ıyı yöntem engıne stop eger yoksa devrını bulup vıtes dusurmek kolay gelsın
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  4. #24
    ozanzumrut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Aynı debriyaj kulanarak değiştirdiğin gibi vitesleri ayarlayarak servise kadar devam.tel değişir sorun biter.

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    ANKARA - ANTALYA
    Motosikleti
    XV535s Oldskool Bobber Project,Arabası:JDM stp CRX
    Bahsettiğiniz olay Suzuki GN250 ile motosiklet eğitim okulunda partik yaparken 13 veya 14 yaşlarında başıma gelmişti o dönemlerde teknik bilgim motosikletler üzerine pek yoktu ve ben de 5. vitesteyken vites küçültmek istediğimde tel kopmuştu sonrasında ne yapılması gerektiğini bilmediğim için motora gaz vermeyi bıraktım,eğitim gördüğümüz yer hipodrom oldugu ıcın bombos bır alandı motor gıdebıldıgı kadar gıdıp 20-30 km hızlara gelince sahibini üzerinden atmaya çalışan at gibi hareketler yapmaya başladı korkmuştum sıkıca motora tutunup durmasını bekledim sonra gelip aldılar beni ordan

    Şimdi yaş 19 , debriajsız Virago kullanıyorum

    Sonraki yıllar bununda debriaj telini koparıp bir kaç gün sonrada motorunu indirmiştim arkadaşlar,


    eğitim okulunda beni kim görse kaçıyordu tüm motorlarını ben bitirdim okulun... Küçüğüm diye bir şey de demiyorlardı

    Başına böyle bir debriaj sorun gelen arkadaşlara, abilere , ablalara tavsiyem asla panik yapmamaları...

    Frene asılıp tekerleri kitlersiniz, motorla uğraşacağım diye trafiği kaçırırsınız, motoru dinleyerek güvenli bir şekilde yavaşlama yoluna gidin uygun anı yakaladığınızda...

    Bir daha bir daha anlatmaya gerek yok yukarıda yazılmış, uygun aralıklarda vitesleri oynatırsınız motorunuzu tanıyor olmanız cok onemlı bu yuzden ilk başlangıç motorum 600 lük şunluk bunluk diye konular açıldığında üzülüyorum, yavaş ve kademeli bir şekilde motor büyülten herkes bu tarz sorunların üzerinden diğerlerine göre çok daha rahat gelir... Şu an bacaklarımın arasında 44 beygir var, peki ilk motorumu merak ediyor musunuz?

    Buyrun:


  6. #26
    GÖKTAX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara/Akvaryum
    Motosikleti
    250 MCT
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun durmak değil,durduktan sonra kalkmakta.

    Seyir halindeyken debriyajı kullanmadan vitesi düşürebilir ve yükseltebilirsiniz boşa da alabilirsiniz.Hatta yeterli tecrübeden sonra bu yöntemle daha seri bir sürüş sağlayabilirsiniz ve farkedeceksiniz ki motorun gücü ıslak balatanın arasındaki yağı sıyırmaya harcanmadığından daha atak olacak.
    Motorlarımız halk dilinde kara şanzıman diye bilinen senkromençsiz vites geçişi yapan dişli gruplarına sahiptirler.çook eski kamyon traktör ve iş makinalarında benzer yöntem kullanılır.Senkromenç dişlilerin birbirine kolay geçmesini sağlayan klavuz dişlilerdir sıradan kullanıcıların bile bu teknik düzeneği sorunsuz kullanabilmesi için bulunmuştur.

    Peki size bir soru,motorlarımızda neden bu şanzıman türü kullanılıyor olabilir?
    Merak eden olmadı galiba ama ben merak ettim.
    Neden

  7. #27
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Alıntı olcan138 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araya mesajlar girse de cevap vermek istedim; zaten devrini tutturduğunda, uygun devirde yaptığında debriyajsız vites küçültmek veya büyütmek çok kolay ve çok akıcı olacaktır, motoru tanıyarak, bilerek zor durumlarda kalmadan bile uygulanabilir bu.
    Bencede eniyi izlenilecek yol bu ..Ha belki şanzımandan bir parçaya zararı olabilir ama başka çözümde yok gibi kanımca.
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  8. #28

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun durmak değil,durduktan sonra kalkmakta.

    Seyir halindeyken debriyajı kullanmadan vitesi düşürebilir ve yükseltebilirsiniz boşa da alabilirsiniz.Hatta yeterli tecrübeden sonra bu yöntemle daha seri bir sürüş sağlayabilirsiniz ve farkedeceksiniz ki motorun gücü ıslak balatanın arasındaki yağı sıyırmaya harcanmadığından daha atak olacak.
    Motorlarımız halk dilinde kara şanzıman diye bilinen senkromençsiz vites geçişi yapan dişli gruplarına sahiptirler.çook eski kamyon traktör ve iş makinalarında benzer yöntem kullanılır.Senkromenç dişlilerin birbirine kolay geçmesini sağlayan klavuz dişlilerdir sıradan kullanıcıların bile bu teknik düzeneği sorunsuz kullanabilmesi için bulunmuştur.

    Peki size bir soru,motorlarımızda neden bu şanzıman türü kullanılıyor olabilir?
    aklıma gelenler

    1. motosiklette sırayla vites attığımız için olabilir 2 den 5 e atmadığımız için
    2. 3 tane senkromeç motorda ek yer ihtiyacı isteyebilir.
    3. arabadaki gibi vites kolu lazım olabilir.
    4. vites hilalleri bize yetiyor.
    5. her viteste boşa atmak istemeyiz
    6. şanzuman ve grup mili motoda senkronize olmuş olabilir.
    7. vites geçişlerinin daha hızlı olmasını için belki olabilir.
    8. formula 1 araçlarında da senkromeçsiz şanzuman kullanılıyor

    bu seçeneklerden hangileri doğru ve yanlış acaba

  9. #29
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet soru basit arkadaşlar :

    mesela 5. viteste seyir halindeyiz. vites küçültmek veya boşa almak için debriyaja asıldık ve tel koptu, motor viteste kaldı, hala seyir halindeyiz.

    otomobilde olsa basit, gaz vermeden vites kolunu boşa çekin, üzerinde yük olmadığı için boşa geçer. ama motorda ne yapabiliriz? aynı şekilde yavaşlayıp, debriyaj kullanmadan, düşen hıza uygun bir alt vitese pedalı basarak inebilir miyiz? ta ki boş vitesi bulana kadar...

    nedir bu durumda motoru durdurmanın tekniği, yolu, yordamı?...
    Nie duruyozki durma Olay 5. vites giderken başıma gelmiş olsa debriyaj kullanmadan bi şekilde devrini bularak 4e ve oradanda 3 e çekerim motoru ve 3.vites en yakın servis neresiyse doğru oraya ancak orada durarım Bu arada niemi 3? çünkü çoğu motorda vites 3 te iken motor aşağı yukarı bütün devirlerde şanzumanı çevirebiliyor.

  10. #30
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet soru basit arkadaşlar :

    mesela 5. viteste seyir halindeyiz. vites küçültmek veya boşa almak için debriyaja asıldık ve tel koptu, motor viteste kaldı, hala seyir halindeyiz.

    otomobilde olsa basit, gaz vermeden vites kolunu boşa çekin, üzerinde yük olmadığı için boşa geçer. ama motorda ne yapabiliriz? aynı şekilde yavaşlayıp, debriyaj kullanmadan, düşen hıza uygun bir alt vitese pedalı basarak inebilir miyiz? ta ki boş vitesi bulana kadar...

    nedir bu durumda motoru durdurmanın tekniği, yolu, yordamı?...
    bnim başıma geldi ama bahsettiğin gibi durmadım devam ettim durmak gitmekten daha kolay devriyajı kullanmadan vites attırmayı bilicen yüksek devire aniden çıkıp gazı bırakınca bi boşluk yakalıyosun o anda vitesi attırıyosun ben bu şekilde gittim korna cala cala 5.vitestede kopsa düşürüceksin vitesi devriyajsız

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:47 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:46 AM ----------

    Alıntı egelim 43 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nie duruyozki durma Olay 5. vites giderken başıma gelmiş olsa debriyaj kullanmadan bi şekilde devrini bularak 4e ve oradanda 3 e çekerim motoru ve 3.vites en yakın servis neresiyse doğru oraya ancak orada durarım Bu arada niemi 3? çünkü çoğu motorda vites 3 te iken motor aşağı yukarı bütün devirlerde şanzumanı çevirebiliyor.
    aynen
    Motosiklet mucidi

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    e durmayız normalde tamam da, belki düzeltilecek bir durumu vardır, durmak gerekir. trafik müsait değildir durmak gerekiyordur vs. bu tel hep uzun yolda kopacak diye bi şey yok. sokak arasında, trafik ışığına 300-500 metre kala kopmaz mı?

  12. #32
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    e durmayız normalde tamam da, belki düzeltilecek bir durumu vardır, durmak gerekir. trafik müsait değildir durmak gerekiyordur vs. bu tel hep uzun yolda kopacak diye bi şey yok. sokak arasında, trafik ışığına 300-500 metre kala kopmaz mı?
    arkadaşım benim tel sarıyer meydanda koptu ve hiç durmadım kndi rekorumu kırdım bi ara kırmızıda bekliyen araçlara denk geldim onuda benzinliğe dalarak geçtim ama nasıl kornaya basıyom benim kopsada bişi olmaz öle sağa çekip beklemem motor bitene kdr devam
    Motosiklet mucidi

  13. #33

    Üyelik
    12 Nisan 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    kanuni seyhan 250
    benim başıma geldi bi kaç kere elimle motorun ordan aparatı çekerek bu işi yaptım.elim bi nevi debriyaj teli oldu
    motörcü bunu beğendi.
    [B][COLOR="Green"]SEDAT ŞENTÜRK[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Green"]16 BYL 02[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Green"]A RH +[/COLOR][/B]

  14. #34
    apithin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2008
    Şehir
    Antalya/Manavgat
    Motosikleti
    Cbr 250
    Kendi fikrimdir. Gazı keserim 5.ci vitestede olsam 3000 devire düştükten sonra iki frene orantılı şekilde kullanınca motor stop eder

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Temmuz 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF250 , GT250r'den sonra tekrar CBF150
    Daha önce başına gelmiş arkadaşların anlattığı üzere vites küçültmeden 5 nci viteste durmaya kalkarsak motor boğa gibi üzerinden atmaya çalışacaktır.Ancak vites küçültebilirsek durma durumuna yaklaştığımızda bu boğanın hareketlerini yavaşlatabilriz.Daha kolay bir duruş olur.Hem de motora zarar vermemiş oluruz.

  16. #36
    serimotorcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Racer 200 S
    Arkadaşlar yeni konu açmadan burada konuyu hortlatarak sormak istedim.
    Bugün debrjiyaj teli koptu ve motorum beni yarıyolda bıraktı.
    Debriyaj teli alacağım ama daha önce hiç almadım.Bilmiyorum kablosuyla beraber mi verecekler ? Yoksa sadece içindeki telini mi alacağım. İçindeki teli alacaksam tel sonundaki küçük tutucuları o kablonun içinden nasıl geçireceğim.Geçmesse zaten otomatik olarak kablosuyla beraber tam takım vermeleri gerekmez mi ?
    Yardımlarınız için sağolun.
    Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...

    0 Rh (-)

  17. #37
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı serimotorcu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yeni konu açmadan burada konuyu hortlatarak sormak istedim.
    Bugün debrjiyaj teli koptu ve motorum beni yarıyolda bıraktı.
    Debriyaj teli alacağım ama daha önce hiç almadım.Bilmiyorum kablosuyla beraber mi verecekler ? Yoksa sadece içindeki telini mi alacağım. İçindeki teli alacaksam tel sonundaki küçük tutucuları o kablonun içinden nasıl geçireceğim.Geçmesse zaten otomatik olarak kablosuyla beraber tam takım vermeleri gerekmez mi ?
    Yardımlarınız için sağolun.
    Üzerindeki koruyucuyla (kablo dediğin) beraber satılıyor zaten.

  18. #38

    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Offf ya yine tırsıyorum böle şeyler konuşulunca sanki başıma gelicek gibi empati kuruyorum

  19. #39
    serimotorcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Racer 200 S
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üzerindeki koruyucuyla (kablo dediğin) beraber satılıyor zaten.

    Tamam sağolun. Bugün aldım ve gördüm .
    Yavaş yavaş tecrübe kazanıyoruz işte. Bugün debriyaj telini değiştiren yarın gaz telini değiştirir yani
    Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...

    0 Rh (-)

  20. #40
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ulem ihtiyar saglam soru sormus araya gitmis!!!
    Nerdesin ihtiyar?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler