Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Cbf 150 Fotoğraflarla açıklamalı yağ değişimi..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kınalı kuzuma feda olsun litre litre yağlar Dışa düşen bi kaç damla yağ olsun Ambalaj ful doluyken biraz daha dikkatli olunabilirse aslında hiç damlamaz.
    ethem kardeşim sen servise bakma akıllarına eserse 1500 koy derler ben bu işlerden gerçekten anlarım 1 litre koy bence 200 gr fazla motor komple indikten dağıldıktan sonra koyulur kritik eksiltme yapmaz 10000de cbf yaklaşık 13000 km de ben kullandım o 200 gram bile sıkışık çalıştırır makinayı sonrada motor kapağından debriyajın girdiği bağlantıdan sızıntı yapar bende olmuştu sen 1 koy dediğim yer telin bittiği motora giren bağlantı....sızıntı yapabilir..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Dayımın oğlunda da siyah cbf var 7000 km de. İkimizde aynı servise gidiyoruz. Onun motorda gösterdiğin noktadan (Debriyal telinin motor bloğuna bağlandığı oynar bölge) yağ sızıntısı görmüştük. Neden kaynaklandığı konusunda bir fikir yürütememiştik. O motoru hayli sıkıştırarak kullanıyor. Belkide 200 gr fazla yağ, devamında sıkıştırmalı kullanım buna sebep vermiş olabilir. Peki 1 lt koyduğunda, yani bu şekilde kullandığında yağ seviyesi kontrolelrinde yağın eksildiğini fark ederek ilave yapman gerektimi hiç ? Ben motora 1 lt yağ koysam sert kullnmadığım halde 300-400 km de bir yağ kontrolü yapmadan duramam. 1200 koyduğumda 1000-1500 km bakmasanda oluyor. İşin bu yönünü seviyorum. Ama 1100 gr a rahatlıkla düşürülebilir. Aslında dediğin doğru. Yani kitapçığa göre hareket etmek ve maks. seviyesini geçmemek ama, bizim motorlarda kronik bi yağ eksiltme muhabbeti varya, servisin tavsiyesiyle biraz fazla yağ koyunca kendimi daha huzurlu hissediyorum. 1 lt koysam acaba eksilmişmidir, kritik seviyeye inmiş olabilirmi vs. kafamda kurar dururum sonra bir dahaki değişimde 1 lt koyup bi takip edicem eksilme eğilimini. Bakalım ne olucak. Saol.

  3. #23
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dayımın oğlunda da siyah cbf var 7000 km de. İkimizde aynı servise gidiyoruz. Onun motorda gösterdiğin noktadan (Debriyal telinin motor bloğuna bağlandığı oynar bölge) yağ sızıntısı görmüştük. Neden kaynaklandığı konusunda bir fikir yürütememiştik. O motoru hayli sıkıştırarak kullanıyor. Belkide 200 gr fazla yağ, devamında sıkıştırmalı kullanım buna sebep vermiş olabilir. Peki 1 lt koyduğunda, yani bu şekilde kullandığında yağ seviyesi kontrolelrinde yağın eksildiğini fark ederek ilave yapman gerektimi hiç ? Ben motora 1 lt yağ koysam sert kullnmadığım halde 300-400 km de bir yağ kontrolü yapmadan duramam. 1200 koyduğumda 1000-1500 km bakmasanda oluyor. İşin bu yönünü seviyorum. Ama 1100 gr a rahatlıkla düşürülebilir. Aslında dediğin doğru. Yani kitapçığa göre hareket etmek ve maks. seviyesini geçmemek ama, bizim motorlarda kronik bi yağ eksiltme muhabbeti varya, servisin tavsiyesiyle biraz fazla yağ koyunca kendimi daha huzurlu hissediyorum. 1 lt koysam acaba eksilmişmidir, kritik seviyeye inmiş olabilirmi vs. kafamda kurar dururum sonra bir dahaki değişimde 1 lt koyup bi takip edicem eksilme eğilimini. Bakalım ne olucak. Saol.

    ethem kardeşim yukarda 2 litre koy diye bi yazım hatası yapmışım özür düzelttim her neyse bence 1 litre koy eksilme dediysek öle çatır çatır olmaz heleki kaliteli bir yağla arada bakarsın zaten abartı biçimde eksiltmediğini göreceksin 100 150 gr eklersin bende çok sert kullanırdım bu aleti ve yağıda servis koymayın dememe rağmen hep 1100 1200 koyardı işaretlediğim yerden yağ atınca onun altında keçe vardır o değişti ama gereksiz bi değişim olmuş 1350 gr ma yakın yağ çıkınca motordan gerçekten çok tepem atmıştı fazla koymuşlar ordan patlamış hep kendi denetimimde 1 koydurdum.. kullanım kitapçıkları asla yalan söylemez orada neyse odur servisin budur dediğine asla bakmam...su an bende innova var 11000 km de servis yagı 850 gr koyuyor bense 750 yi 1 gr geçirmiyorum sonra makinanın sıkışık çalıştıgını hissediyorsun..

  4. #24
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Saol, bişeyi doğru bildiğime eminsem moto sever dostlarımla üşenmeden paylaşmak konusunda asla çekinmedim. Bu hassasiyetim her zaman zevkle bu şekilde devam edecek.

    Emeğine sağlık..Asıl erdem budur işte.. bildiklerini başkaları ile paylaşıp faydalı olabilmek..Bu forumda asıl amacı bu olsa gerek.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  5. #25
    kıllıtarkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/AVCILAR
    Motosikleti
    ALMAYACAĞIM!!!!!!!
    güzel gzel anlatmışsın emek vermişsin teşekkürler
    [FONT="Arial Black"][COLOR="Red"]BU ALANA REKLAM ALINIR[/COLOR][/FONT] ::tutkuy::

  6. #26

    Üyelik
    13 Şubat 2009
    Şehir
    çorlu/t.dağ
    Motosikleti
    CBF150
    BUNDAN DAHA İYİ tarif edilemez di çok tşkler.

  7. #27
    antisilence - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2005
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    -
    ethemm76 eline saalık, çok güzel anlatım olmuş
    hemen gidip değiştiriyorm yağı

  8. #28

    Üyelik
    19 Şubat 2012
    Motosikleti
    honda cbf 150

    valla super...

    elıne saglık cok faydalı oldu.

  9. #29

    Üyelik
    16 Nisan 2003






    Gözünü seveyim ybr.



    Durun vurmayın.
    ozgurakman bunu beğendi.

  10. #30
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Paylaşım için teşekkürler. Servis yetkili bile olsa ben pek güvenmiyorum. Kitapçığında yazan miktarlar bana daha uygun geliyor.

  11. #31
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Hey be seneler seneler, bu motorum ilk cbf 150 motorumdu. 25 binde satmıştım. Şu anda 3. sahibinde 40 binin üstünde ve daha motor kapak açmadı. Orj deb balatası dahi ellenmedi. Neyse bu motorumu sattıktan 1 sene sonra 2011 mayısta yine sıfır cbf 150 aldım. Şimdi 2. cbf 150 min sahibiyim. Şimdiki motorumda 12 binde. Çok memnunum. Yağ değişimlerime aynı periyotta devam diyorum. Sadece şunu değiştirdim. Yağ değişiminde 1200 gram koyuyorum dediğim yağı 1100 grama düşürdüm. 1000. km de seviye kontrolü yapıyorum.

    Faydalanan, teşekkürlerini sunan tüm arkadaşlarıma bende çok çok teşekkür ediyorum.
    oğuzhan40 bunu beğendi.

  12. #32
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    teşekkürler güzel paylaşim olmuş..
    birGarip..

  13. #33
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    paylaşım için teşekkürler abi...
    yeni başlayan arkadaşlara büyük katkı sağlayacaktır..
    Yağ değişimi için servise 50 TL vermeyeceklerdir..

  14. #34
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    yeni başlayanlar için güzel bir kaynak, tebrikler... ancak tüğ değil tüy ve jonta değil conta

    ayrıca ben olsam 1200 gram yağ koyacağıma eksildikçe tamamlarım
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  15. #35
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni başlayanlar için güzel bir kaynak, tebrikler... ancak tüğ değil tüy ve jonta değil conta

    ayrıca ben olsam 1200 gram yağ koyacağıma eksildikçe tamamlarım
    Teşekkürler düzeltmeler için. Gram olayını revize ettim zaten yani, 1200 gram değil 1100 gr. koyuyorum. Eksilme görürsem tamamlıyorum. Şu konuyuda revize ediyim. Karter tapa contsını her en fazla 2-3 yağ değişiminde bir değiştirin. Piyasada, oto parçacılarda aliminyum ve bakır karter tapa contaları mevcut. Ben bakır olanlardan daha iyi performans aldım. Bakır conta, karter tapasını çok fazla sıkma ihtiyacı olmadan yağ kaçağını kesmek konusunda biraz daha başarılı. Buda uzun vadede karter tapasına fazla yüklenmenin sonucunda oluşan dişli sıyırması vb gibi olumsuzlukların önüne geçiyor. Eskiyen conta ile devam ettiğimiz müddetçe her bir sonraki yağ değişiminde conta dahafazla ezilecek ve izole etme özeliğini yitirecek, bu olumsuzluğun devamında tapanın yağ kaçırmaması için daha fazla sıkmamız gerekeceğinden dişli sıyırma ihtimali söz konusu olabilecektir.

    Servislerin yaptığı itinasız yağ değişimi beğenmiyorum. Bu başlık ihtiyacı olan arkadaşların işlerine yaradıysa ne mutlu bana.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:59 ----------

    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    paylaşım için teşekkürler abi...
    yeni başlayan arkadaşlara büyük katkı sağlayacaktır..
    Yağ değişimi için servise 50 TL vermeyeceklerdir..
    Aynen öyle Koraycım. Altı üstü bi somun açıp sıkıyorlar, bi yağ parasıda işçilik alıyolar.

  16. #36
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    benim kesinlikle yaradı ethem abi.tekrar okudum ince bi ayrıntı kaçırmamak için. öğrenmek lazım böyle şeyleri..20-25 tl ye yağ al, git birde anahtar al.tamamdır bu iş..ilk 500 km de yapacağım bunu..1000 de servise giderim.sonra manuel devam
    birGarip..

  17. #37
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Önceden kendi mesajlarımızı değiştirebiliyorduk. 1 sene önce attığın bi mesaj bile olsa, fakat şimdi güncelleyemiyorsun. Şu konuyuda revize ediyim.

    Motorun yağını değiştirmeden önce en az 3-5 dk boş yere çalıştırmak yerine her hangi bi uzun veya kısa yolculuktan geldikten sonra motoru stop edin ve ortalama 10-15 dk kadar bekledikten sonra karter tapasını açın. Metal olan motor dökümü, aşırı yüksek sıcaklıklarda aşınmaya daha duyarlı olduğundan karter tapasına motor aşırı sıcakken müdahale etmek karter iç dişlilerinin uzun vadede diş sıyırma eğilimini kolaylaştırabilir veya hızlandırabilir. Bu yüzden her hangi bir yolculuk sonrası motor normal sürüş sıcaklığına ulaştıktan sonra evimize gelip park ettiğimizde 10-15 dk kadar motorun soğumasını bekleyelim. Hem bu bahsetmiş olduğum olumsuzluklardan uzun vadede karşılaşma riskimizi ortadan kaldırır veya minimuma düşürmüş oluruz, hemde motor tam anlamıyla soğumadığı iç.in halen akışkan olan yağın kolayca boşalması için yağ değiştirmek amacı ile duran motoru ısıtmaya çalışarak duran motoru çalıştırmamış, zaman ve yakıttan da tasarruf etmiş oluruz.
    Garip bunu beğendi.

  18. #38
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ethem abi ne kadar yağ çıktığını fotoğraflamamışsın
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  19. #39
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ethem abi ne kadar yağ çıktığını fotoğraflamamışsın
    Benim motordan hiç bir zaman eksik yağ çıkmaz. 1000-1100 gram arası genelde yağ çıkar. benim cbf 150 motörler kullanım hayatları boyunca 100 gram eksik yağ görmemişlerdir. Yalan yok, bu ayrıntı hiç aklıma gelmedi. Yani ölçeyim, sonucuda gösteriyim. Ama dediğim gibi, gerektiğinde takviye yaptığım için o yağ o zaman en az 1 lt en fazla 1100 gramdır. Bende hiç bir zaman (Eyvah, 300 gram yakmış, eyvah 400 yakmış) pozisyonları olmamıştır. Ben motorun ne kadar yağ yaktığını bulmak için genelde yapılan yanlış uygulamada olduğu gibi, yağ seviyesine 2000 km boyunca bakmayıp ilave etmeyerek ve sadece yağ değişimlerinde çıkan yağı ölçülerek çıkan eksik yağdan tespit etmem. Bu yanlış bir uygulamadır. Böyle kullanmak motoru zaten aa şukadare yakmış bu kadar yakmış, zaten eksik olan yağ ile gezilmiş demektir.

    İlk koyduğum yağdan, (1100 gram mesela) değişimi aralığı süresince (2000 km) eksik gördüğümde ilave ettiğim yağı çıkartarak yağ tüketimini bulurum. Doğru uygulama budur.

  20. #40
    fatih545 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '16Pulsar200-16'MT07
    Peki 1 litre yağ fiyatı nedir? Servis bana işçilik almayacam 30 liraya değiştiririz dedi.
    *İyi gelişmiş refleksler şanstan daha hızlıdır.

    *Ön sezilerini dikkate almayı öğren.Bir gün hayatını kurtarabilir.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler