Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

motor devirleri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    jetth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2005
    Doğrusu bu konuda teorik bilgim var, ancak tecrübeli arkadaşlara danışmam gereken şeyler teorik metinlerde ne yazık ki pek bulunmuyor. Halen bir motor kullanıcısıyım. Bir YBR'em var. Ama asıl amacım beni eşimle uzun yola götürecek bir motor almak. Ayrıca bu motoru şehir içinde de kullanabilmek istiyorum. İşte burada motor özellikleri beni düşündürüyor. Uzun yolda motoru maksimum tork devrine çıkarmak sorun değil ama şehir içinde düşük devirlerde kullanım da motor ömrünü kısaltabilir. Böyle olunca gücüne düşük devirlerde ulaşan curiser veya turing enduru motorlar almak gerekiyor. Hele de yüksek hızlara çıkmayı pek düşünmüyorsam. Ama aklımda ki motorda honda CBF 600. 8000 devirde ideal torkuna çıkan bu motorla acaba şehir içinde ortalama enaz kaç devirde gitmeliyim ki motorumu vaktinden önce eskitmeyeyim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı jetth adlı üyeden alıntı
    ki motorumu vaktinden önce eskitmeyeyim
    Vakit ne anlama geliyor senin için? 20 sene mi 30 sene mi?yoksa 1 sene mi?
    Honda teknolojisi ile üretilmiş ve kalitesini tüm dünyanın kabul ettiği bir motora dediğin şekilde zarar veremezsin korkma. Asıl önemli olan nokta şu, acaba o motor (ki kendisi sınıfının en iyilerindendir) sana zarar verir mi?
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  3. #3
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    ya baba motoru aldında kaç devirde gidince dahaçok aşınacağını hesaplamakmı kaldı.hem sen yazmışsın zaten en idaal torku 8000 devirde veriyo diye.hem sen motoru her an için odevirlerde kullanıcan diye bişe yok.yol,trafikdurumuna göre hızını ve devrini zaten otomatikmen ayarlıycaksın.
    motorunun ömrünü tüketecek önemli şeyler bakım sürelerini uzatmak,kalitesiz yağ kullanımı,ehil olmayan kişilerin makineyi kurcalaması,gereksiz yere aşırı limitlerde motora gaz verilmesi,ve hor kullanım
    ama senin bunları yapacağını sanmıyorum.daha şimdiden motoru kaç devirde kullanırsam daha az aşınır hesapları yapan biri tabiki özenli kullanır.zaten motor honda olduktan sonra kolay kolay eskitemezsin.
    umarım istediğin motora kavuşursun.şimdiden hayırlı olsun

  4. #4
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Merhaba

    Tork değerinin en uygun olanı geniş devir bandına yayılmış olanıdır. Normalde maksimum tork devrinde araç en iyi çekişi sağlar. 8000 torkdevirli motorda devamlı bir alt vitesi kullanarak motoru yormadan sürüş yapmanız gerekir. Benim tavsiyem kafanıza çok takmayın bunları. Optimum çekişin sağlanacağı şekilde motorunuzu kullanın.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  5. #5
    cbrvv - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2004 cbr 600f
    en az devirden kasıt rölanti herhalde.
    valla son dönemde 600f kullanıyorum , çok özetle söyleyeyim ne yaparsan yap yağını suyunu koyduktan sonra hiçbirşey olmaz bu makineye.
    al keyifli keyifli ister tek , ister 2 kişi şehiriçi , şehirdışı gönlünce bin.
    Yolu buldunmuda şöyle bir aç gazı , niye race aldığın belli olsun.

  6. #6
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    Eyong+vlad1462+makine dostlarım ellerinize sağlık,doğru söze ne denir
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  7. #7
    jetth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2005
    Arkadaşlar teşekkür ediyorum ilginizden dolayı ve özür dilerim biraz geç kaldığım için. İlk önce bir yanlışlığı düzelteyim. Benim almak istediğim motor bir race değil. CBF 600'le CBR 600 F karışıyor herhalde. CBF 600 bir naked ve yeni bir motor. Bir diğer nokta ise uzun vadede motor ömrünü kısaltmak dışında da sıkıntı yaratır yanlış devirde kullanım. Otomobildeki gibi düşündüğümden sormuştum. 4000 devirde ideal torkuna ulaşan bir otomobili 3000 devirlerde kullanırsınız ve pek sorun çıkmaz. Ama 1500 devirde kullanma alışkanlığı geliştirirseniz bir süre sonra avans basmaya ve hararet yapmaya başlar. bunu ise 20-30 binde yapmaya başlar. Motosiklet motorunun daha hassas olması nedeniyle daha kısa sürede problem çıkaracağını tahmin ediyorum. Ben motorumu ortalama 4000-5000 devirde kullanıyorum. Bu bana şehir içinde ve dışımda genel sürüşümde yetiyor. İşte bu sebepten ideal torkuna 8000 devirde çıkan bir motor beni düşündürdü. Bu tarz motor kullanmış arkadaşlara danışmak istemiştim. hepinize kazasız sürüşler diliyorum.

  8. #8
    aliberkay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2004
    Şehir
    Beşiktaş/İSTANBUL
    Motosikleti
    Z750S
    Bence olaya bir de diğer tarafından bakalım. Motor max torkunu 8000d/d e veriyor ama 4000-5000d/d aralığında da oldukça yüksek torksa sahip. Durmadan vites değiştirmek zorunda değilsin.
    '02 fazer 600 6. viteste (3000d/d) 60km/h ten 230km/h hız aralıklarında gezebiliyor..
    Ayrıca piyasada dolaşan büyük cc'li motorların kac tanesi yüksek devirde kullanılıyor? Bence %1 bile yok. Hepimiz şehir trafiğine takılıyoruz ve eğer bahsettiğiniz gibi bir problem olsaydı herkes 10000km'de bir motoru sıfırlardı.

    Sonuç olarak küçük detaylara takılmaya hiç gerek yok yazdığınız motoru alın kazasız belasız binin keyfini çıkarın.
    06 AB 3263
    0 Rh+
    Bugün kaç motorcuya selam verdin?

  9. #9
    cbrvv - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2004 cbr 600f
    cbf ile cbr karışmıyor. Ama zaten sele bile yaklaşık aynıdır.
    F sadece karbüratörlü , 77 yada 78 beygir üretebilen biraz daha alçak oturmalı vede 200 kg dan fazla ağırlığı ile çokta başarılı bir örnek değil.
    Ödenecek rakamlarda yaklaşık olduğundan F yerine R seçmeni kullandığımdan dolayı önermiştim.
    Her türlü hayırlısı , allah kaza bela vermesin. iyi sürüşler.
    Bu arada CBF nin 1000 liğini yapıyorlar. İşte o başarılı olur herhalde.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler