Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

aynı cc de neden bu kadar hp farkı olur

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    arkadaşlar bugün nette gezinirken kafama işey takıldı. aynı cc olan motorlar neden farklı güçlerdedir. silindir sayısı aynı olmasına ragmen.örnegin kanuni tiger 250 cc 18.5 hp bir başka modeli cross 250 de tek silindir ama 13 hp. hadi 600 yada 1000 cc lerde anladık kullanılan teknoloji ve marka üstünlügünü ön plana çıkartma çabası için 10-15 hplik güç farkı olabilmekte ama düşük cc lerle yüksek cc ler arasında orantıya vurdugunda neden bu kadar fark var.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    devir sınırlandırmasından dır bir neden.cdi başka nedenler de var

  3. #3
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Daha geliştirilmiş motor teknelojisi kullanılmış olabilir. Motor dizayn edilirken çalışma esnasında emsallerinden daha iyi hava alması sağlanmıştır. Daha yüksek devir çevirebilen bi motor oluşturulmuştur. 250 cc x motor max misal 8000 devirde 25 beygir üretirken 12000 devire çıkabilen bi 250 cc y motor belki 30-35 bg çıkar gibi gibi.

  4. #4
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Aslında bu konuyu bilen birilerinin acıklaması ıyı olur.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  5. #5
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    benim 50cc de 9hp nasıl olcak
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  6. #6
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha geliştirilmiş motor teknelojisi kullanılmış olabilir. Motor dizayn edilirken çalışma esnasında emsallerinden daha iyi hava alması sağlanmıştır. Daha yüksek devir çevirebilen bi motor oluşturulmuştur. 250 cc x motor max misal 8000 devirde 25 beygir üretirken 12000 devire çıkabilen bi 250 cc y motor belki 30-35 bg çıkar gibi gibi.
    tiger 8000 devir çevirmekte cross 250 ise 7200 devir arada 5 hp var mesela gt250 r 29 hp onu anlarım çift silindir. devirli makina

    honda dylan 150 cc ama 15 hp öte yandan 150 cc bir cinli scooter 10 hpyi geçemiyor buna bi sözüm yok honda prestij için üretmiş oldugu bir motor o. kalitesi tartışılmaz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:26 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:25 PM ----------

    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim 50cc de 9hp nasıl olcak
    seninki iki zamanlı o yüzden arada fark olması dogal.

  7. #7
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Birde su soğutmalı aynı cc motorlar emsallerine göre daha güçlüler. Ama bunun açıklamasını bilmiyicem. Bilenler varsa yazsınlar.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    Teknik olarak bakarsak, besleme, sikistirma, silindir stroklari, emisyon kontrolu gibi bir suru neden var. Guc almanin en kolay yolu sikistirmayi yukseltmek. Ama bunu yapabilmek icin de belli kriterler var. Sikistirma artarsa basinc artar, sicaklik artar. Bunu karsilayabilecek dayanikli malzeme, daha gelismis sogutma sistemi gerektirecek. Arti motorun total omrune yansiyacak tum bunlar ve tabii maliyetler, bakim masraflari var. vs, vs, vs... Var oglu var yani. Muhendislik muhtesem bi bilim dali vesselam...

  9. #9

    Üyelik
    16 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul / bahçelievler-maslak
    birde honda shadowlar sadece 48bg

  10. #10
    ÜmitDURA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    İSTANBUL/EYÜP
    Motosikleti
    GSX1300 R HayabusA
    Egzantrik dereceleri bile müthis farklar çıkarabilmekte.
    Örnek otomobilden vereyim.Honda civic 1,6ies 118 ps iken (1598cc) yine civic VTİ 160ps(1598cc).Çıkan fark değişken subap zamanlaması.
    Honda VFRde değişken subap zamanlamasına sahip efsane motosikletlerden biridir.

  11. #11

    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Scrambler Ducati Classic
    Beygir i oluşturan tork ve devir olduğu için, motorun çevirdiği devir ne kadar yüksekse maksimum beygir de o kadar yüksek olur. Motorun yapısına bağlı.

    Ama gerçekte bizi taşıyıp keyif veren motor kullanılan devirdeki güçtür. Aynı deviri çeviren iki motordan güçlü olan tork değeri yüksek olandır.

    Karışık anlattım galiba

  12. #12
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    ona kalırsan 2 zamanlı corsslar 55 hp :D şaka şaka (ama öyle karşılaştırmış gibi olmayım)
    Şanzımandan da olabilir ve dişli oranlarından.
    MoToCroSS RuLeZZ

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı bsd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beygir i oluşturan tork ve devir olduğu için, motorun çevirdiği devir ne kadar yüksekse maksimum beygir de o kadar yüksek olur. Motorun yapısına bağlı.

    Ama gerçekte bizi taşıyıp keyif veren motor kullanılan devirdeki güçtür. Aynı deviri çeviren iki motordan güçlü olan tork değeri yüksek olandır.

    Karışık anlattım galiba
    çok doğru bir tespit olayı çözdüğünüz belli

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:35 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:33 PM ----------

    Alıntı killing_machine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şanzımandan da olabilir ve dişli oranlarından.
    abi gözünü seveyim güçle dişlinin ne alakası var şimdi senin moto 5 vites yerine 20 vites olunca uçacakmı yani

  14. #14

    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    YAMAHA MT-07
    Alıntı ÜmitDURA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzantrik dereceleri bile müthis farklar çıkarabilmekte.
    Örnek otomobilden vereyim.Honda civic 1,6ies 118 ps iken (1598cc) yine civic VTİ 160ps(1598cc).Çıkan fark değişken subap zamanlaması.
    Honda VFRde değişken subap zamanlamasına sahip efsane motosikletlerden biridir.
    aradaki fark değişken subap zamanlaması değil 1.6 ies de de vtec motor var vti da da vtec motor var yani ikisinde de değişken subap zamanlaması teknolojisi var burda ki fark tamamen motorun egzost sistemi hava yakıt karışımı oranı ile alakalı oluyor.hondanın otomobil motorlarını karşılaştırırsak. motosikletler için de aynı burda fark çok aslında açıklayayım hemen kısaca farkları:egzost,strok,sıkıştırma oranı,hava yakıt karışımı oranı, headers (egzost manifoltu),karbüratör/enjeksiyon sistemi,bu değişikliklere bağlı olarak motorun yapısı da müsait ise doğal olarak çevirdiği devir sayısı da tork u da beygir gücü de artar vs.vs.bu tarz şeylerden dolayı ha değişken subap zamanlamasını 250 cc ye uydurursan o zaman fark eder tabi ama o vti olayını yanlış biliyorsun arkadaşım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:02 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:57 PM ----------

    Alıntı bsd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beygir i oluşturan tork ve devir olduğu için, motorun çevirdiği devir ne kadar yüksekse maksimum beygir de o kadar yüksek olur. Motorun yapısına bağlı.

    Ama gerçekte bizi taşıyıp keyif veren motor kullanılan devirdeki güçtür. Aynı deviri çeviren iki motordan güçlü olan tork değeri yüksek olandır.

    Karışık anlattım galiba
    her motorun üretebildiği maksimum torkun da bir eğrisi vardır belli bir devirden sonra tork ta üretmez tam tersi torkta düşüşe geçer (yüksek devirlerden ihtibaren) iş tamamen teknikte
    Master of Davar

  15. #15
    _alp_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VTX 1300
    Max Beygir, tork ve devirin carpiminin maksimumudur. Burada onemli olan, torkun da devire gore degismesidir. Butun motorlarda Tork, belli bir devire kadar artar, sonra dusmeye baslar.

    Gelelim senin sorunun cevabina:

    Bir motorun torku dusuk devirlerde ne kadar yuksekse, devir yukseldikce o kadar erken dusmeye baslar. Cruiser (verdigin shadow ornegi), touring vb. agir motorlarda, dusuk devirlerde yuksek tork elde edilir. Fakat bunun bedeli, devir arttikca hizla dusen torktur. Bu nedenle bu motorlarin beygiri (tork x devir) dusuk olur.

    Ote tandan SS gibi hafif motorlar dusuk devirlerde yuksek tork vermezler. Bu nedenle yuksek devirlerde de torklari yuksek olur ve boylelikle maksimum beygirleri (tork x devir) yuksek olur.

    Ayni tarz (cruiser, ss vb.) iki motor icin teknoloji, sikistirma, egzoz, hava filtresi, manet, file vb. seyler 2. sirada gelir.

    Umarim soruna cevap verebilmisimdir
    http://www.ataturkungencligehitabesi.com/

    Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...

  16. #16
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı asivezor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tiger 8000 devir çevirmekte cross 250 ise 7200 devir arada 5 hp var mesela gt250 r 29 hp onu anlarım çift silindir. devirli makina

    honda dylan 150 cc ama 15 hp öte yandan 150 cc bir cinli scooter 10 hpyi geçemiyor buna bi sözüm yok honda prestij için üretmiş oldugu bir motor o. kalitesi tartışılmaz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:26 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:25 PM ----------



    seninki iki zamanlı o yüzden arada fark olması dogal.
    valla açıklama yazmaya üşendim 2 zamanlı ve+farklar var
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  17. #17
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ml#post1524759

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:00 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:59 AM ----------

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ml#post1519260



    aynen ben de üşendim
    daha önce yazdıklarımın linkini verdim
    umarım faydalı olur
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  18. #18
    by_001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2008
    Şehir
    42 KONYA
    Motosikleti
    kawasaki er5 cbr 929
    Alıntı asivezor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bugün nette gezinirken kafama işey takıldı. aynı cc olan motorlar neden farklı güçlerdedir. silindir sayısı aynı olmasına ragmen.örnegin kanuni tiger 250 cc 18.5 hp bir başka modeli cross 250 de tek silindir ama 13 hp. hadi 600 yada 1000 cc lerde anladık kullanılan teknoloji ve marka üstünlügünü ön plana çıkartma çabası için 10-15 hplik güç farkı olabilmekte ama düşük cc lerle yüksek cc ler arasında orantıya vurdugunda neden bu kadar fark var.
    chopper ile cross mu karşılaştırılır kalpsocu kardeşim..

    bin kalipsonaa,napacan alemin aygırını taygırını
    kawasaki er5 yamaha xjr 1300

  19. #19
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok doğru bir tespit olayı çözdüğünüz belli

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:35 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:33 PM ----------



    abi gözünü seveyim güçle dişlinin ne alakası var şimdi senin moto 5 vites yerine 20 vites olunca uçacakmı yani
    sen motosikletinin arka dişlisi 40 diş iken bi 50 diş yap bakıyım hocam ne oluyor hız yok ama güç çok olur denedim biliyorum. hatta ben tepsi gibi bi dişli taktım 72 diş benim jawa motorlu crosumada nerdeyse 65 derecelik yokuşu çeyrek gazla çıktım.
    MoToCroSS RuLeZZ

  20. #20
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Bende farklı açıdan olaya bakmak istiyorum.Markaların kendi modelleri için verdiği güç değerlerine fazla güvenmeyin.Çünkü çok çeşitli güç ölçüm tarzları var.Mesela Amerikan "SAE",Japon "ECE",Avrupa "DIN" standartlarını kullanır.En balonuda Amerikan SAE'sidirÇünkü yüksüz olarak sadece boşta çalışan motorun krankından dinamometrenin ölçtüğü değeri verirki gerçek çekiş gücünün neredeyse iki katı bir değer çıkar.Örneğin gerçekte 90hp olan bir araç bu ölçümle 140 hp'leri gösterebilir.Motosklet için aslolan,arka tekerleğin bir platform üzerinde,binicisiyle yapılan dinamometre ölçümüdürki tartıştığımız hiçbir marka bunu yapmayı boşverin düşünmemiştir bile.O yüzden bindiğiniz motor sizi artçınızla tatmin edici şekilde taşıyorsa o yeteri kadar güçlü bir makinadır.(Buda Oğuz cinsinden ölçüme denk gelir)
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler