Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor devri çok yüksek...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    eby78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    Balıkesir / Ayvalık
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Motor devri çok yüksek...
    Arkadaşlar bir çoğunuzun kullanmış oldugu scooter'lar kalıtelı ve buyuk hacımlı olan motorlar..Sizlerinde bu tür sorunları oldumu bılmıyorum..Fakat benımde malumunuz 150cc hacmınde parasının hakkını vermeye calısan bir çinli scooter'ım var..mondial 150 zc..az çok uzerındekı parçaları daha ıyı olanlarla değiştirip adam ettim..Lakin motorum son hızı olan 90-95 km/hız'ı 8000-8500 devirde yapıyor.. benımde bu yaz ıcın motorumla sehır dışı yolculuk yapacak olmam benı dusundurur oldu..çok yuksek devırler cevırerek cok uzun surelı kullanmak ıstemıyorum ve sızlerden bılgılerınızı paylasmanızı beklıyorum..amacım motorum hız yapsın, son hızım yukselsın degıl kesınlıkle..ki zaten 150 cc bir çinliden fazlasını da beklemıyorum...Ama en azından motorumun devrını bır sekılde asağıya cekıp hem daha saglıklı calısmasını saglamak,hemde daha dusuk devırlerde calısıp yakıt tasarrufunu elde etmek..sımdı bunu saglamak ıcın bana onerılenlerı yazayım dogruluk payları nelerdır sızlerde yardımcı olun ıstıyorum..forumumuzda bu konuda uzmanlasmıs buyuklerım ve abılerım oldugunu da bılıyorum..dusuncelereınız ve paylasımlarınız ıcın sımdıden tskler..

    1-kasnak tornalama ( ne oldugu ne işe yarayacagı hakkında bılgım yok )
    2-arka jant buyutme ( en dandık jant 120 tl )
    3-lastık yanak yukseltme (130-60-13 orjınalı,130-70-13 yapılması )
    4-varyatör bilyalarını agırlastırma ( bunu yaptım fakat son hız ve devır yıne aynı)

    bunlar dısında kesın cozum yolu yokmudur..yıne 90-95 yapsın ama bunu 8000 devırde degılde 6500 de yapsın..tek sıkıntım bu...
    __________________
    Burak Yeğ / A rh+
    Mondial 150 ZC
    06 HVB 80
    iletişim:
    05362350232
    burakyeg@hotmail.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Varyatörün içinde yaylar var onların daha yumuşaklarını takarsan daha az devirde daha çok tutunma sağlayacaktır..
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  3. #3
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Varyatörün içinde yaylar var onların daha yumuşaklarını takarsan daha az devirde daha çok tutunma sağlayacaktır..
    Vitesli motorlarda uygulanan dişli değişimi yöntemi, scooterlar için de kasnak değiştirilerek yapılamaz mı? Bildiğimden değil bilmediğim bir konu olduğundan soruyorum
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  4. #4
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vitesli motorlarda uygulanan dişli değişimi yöntemi, scooterlar için de kasnak değiştirilerek yapılamaz mı? Bildiğimden değil bilmediğim bir konu olduğundan soruyorum
    Kayış değiştirenler v.s. var ama eski pejolardaki sistemin biraz gelişmişi var aslında scooterlarda
    Yani eskiden kalma bi yöntem gibi bişey bu
    Verkaç kuvveti ile balatalar açılır varyatörün içine değer v.s. v.s.
    İşte ordaki yayları yumuşak takınca daha çabuk açılırlar ve kendini yırtmaz motor gaz verince
    Off gözlerim kapanıyo valla erdem ne dediğimi ben bile bilmiyorum şuan
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  5. #5
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Benimde valla Emrah'ım, e hadi yatalım bari
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  6. #6
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    istediğiniz olayın gerçekleşmesi için önce motor gücünün ve torkunun artması lazım ,

    lastik çapı büyüterek, varyatör kayış, bilya ve yayıyla oynayarak, arka dişli sayısını arttırarak bir parça son hızı arttırmış olursunuz,
    böylece kağıt üzerinde daha önce 8000 devirde 90km yapan motor artık 8000 devirde 110 yapar ,
    haliyle (rakamlar atmasyon) 7000 devirde belki artık 90 yapacak .
    (dikkat rakamların tamamı atmasyon, büyük bir ihtimal bu kadar bile fark etmez, hatta sizin 6500 devirde 90km tamamen hayal gibi birşeydir)

    fakat bu olay için dediğim gibi önce çok düşük olan motor gücünün arttırılması lazım ,
    çünkü aktarmayı uzattığınız vakit motorun gücü bunu çevirmeye yetmeyecek ve en basiti tam gazda o hızlara ulaşamayacaksınız,
    hatta daha önce %50 gaz açtığınız anda örnek; 40km ile gidiyorken artık 40km yapabilmeniz için gazı %60 açmanız gerekecektir,
    çünkü siz pratikte aktarma oranını uzattığınızdan dolayı yere iletilen birim zamandaki tork düşmüş olacak.
    bu daha fazla benzin yakmak demek, sanki az yakıyorda! ,
    günümüzde ekonomik ve teknolojik bir şehir içi otomobili zaten 5-6 litre akıllı kullanıldığında yakıyor ,
    düşünün sizin motorsiklet 110 kg o 1ton ,sizin motorsiklet 150cc o 1.300cc,
    sizde en ideal şartlarda şu an 3.5 litre yakıyorsunuz dimi ?

    Siz motor gücünü modifiye parçalarla arttırabilirseniz ancak ondan sonra yapacağınız aktarma modifiyeleri işinizi görür ,
    zaten motor gücüde allahlık, kitabında 10hp mi yazıyor ? çin malı motorun neresi doğruki o da doğru olsun ??

  7. #7
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Hiç dokunma, yavaş git sağlam git, motoruna da gereksiz modifiyeler yapma, o motor şehir içi kullanım için tasarlanmış.

  8. #8
    eby78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    Balıkesir / Ayvalık
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    tşkler yorumlarınız için..Amacım modifıye yapmak hızını arttırmak degıl zaten..oyle bır beklentım yok..sadece motorun cok yuksek devır cevırmesı benı uzun yolda sıkıntıya sokacak gıbı olmasıdır..zaten su halıyle benım ısımı goruyor..1 lıtre benzın ıle 42 km yol yapıyorum su an...3lıtre cıvarı yakıyor yanı 100 km de..

  9. #9
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    Alıntı eby78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tşkler yorumlarınız için..Amacım modifıye yapmak hızını arttırmak degıl zaten..oyle bır beklentım yok..sadece motorun cok yuksek devır cevırmesı benı uzun yolda sıkıntıya sokacak gıbı olmasıdır..zaten su halıyle benım ısımı goruyor..1 lıtre benzın ıle 42 km yol yapıyorum su an...3lıtre cıvarı yakıyor yanı 100 km de..
    siz sanırım olayı anlamadınız,
    istediğiniz şey modifiyeye girer .

    eğer daha düşük devirde aynı hızla gitmek istiyorsanız ,
    motorsiklet mekanik olarak modifiye edilmeli.

    değermi? değmez..
    olurmu ? bence 6500 devirde 90km imkansız, olmaz..


    örnek verdim zaten,
    benim de çin malı motorum var ,
    90km hızla gitmek için tam gaz yapmam lazım dimi ?
    zaten sıkıntı orada başlıyor , 90km gitmem için motor 8500 devir çeviriyor,

    halbuki,
    yarım gaz ile 90km yapabilsem ? hem çok daha az yakmış ve motorun ömründen yememiş olmazmıyım ??

    dolayısı ile ,
    asıl problem motorumuzdaki düşük güç !
    eğer bizim çakma çin motorlarımız 20 hp olsaydı, muhtemelen çok daha az benzin yakarak çok daha rahat yol alırdık.

    siz,
    hergün hergün ve hergün arabanız ile işe tam gaz gidin gelin bakalım o araba kaç ay dayanacak o kullanıma ?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler