Arkdaslar bu pıstonlardan brısı oyuk dıgerı ise şişkin bunların amacı nedr bılen varmı...?
şişkın oln torkmu arttırıyor..? oyuk olanın amacı nedir..? bılgılendrrsenız sevınırım...SAYGILARIMLA..
Arkdaslar bu pıstonlardan brısı oyuk dıgerı ise şişkin bunların amacı nedr bılen varmı...?
şişkın oln torkmu arttırıyor..? oyuk olanın amacı nedir..? bılgılendrrsenız sevınırım...SAYGILARIMLA..
aslinda onemli olan burada piston degil motorun sikistirma oranidir.ne kadar yuksek sikistirma orani var ise verim o kadar fazla olcaktir.arti ayni motor gomleginde bunlardan birinciyi ayni biyel koluna taktigimizi varsayar isek 2.pistondan daha fazla verim alacagimiz kesindir.cunku yanmanin olacagi alan daha dar ve itme momenti daha fazla olacakdir.
Ama sunuda dusunebiliriz birinci pistonu biyele takip hava ve yakit oranini artirarakda yine performans artabilir
Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988
ama motoru da erken öldürecektir . dayanma oranı ona göredir .
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
bakin arkadaslar birinci piston eski teknoloji silindir basina 4 valve olmayanlarda kullanilirdi genelde ikincisi ise yeni teknoloji.silindir basina 4 valve olanlarda bu tip kullaniliyor genelde...ama bu genellemeyi sikistirma orani ve teknik detaylarla degistirerek motorun ne amacla kullanilacaginin belirlenmesi gibi bir cok faktor etkiliyor...yani iki ucu acik bir konu ama dedigim gibi birinci piston eskiden daha cok kullaniliyordu...
Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988
orjinalini kullan
cunku bujinin mesafesi ve benzin karisimi cok onemli motoru oldurme derim ben.cunku sen su anda kalp uzerinde oynama yapicam diyorsunscooter motor parcalari cok dayanikli degildir genellikle aleminyum govde uzerine yapilirlar yani motor bloklari aleminyumdur.bu yuzden sen pistonunu kafa kismini yuksek tutayim dersen basinci artirmis sikistirmayi artirmis biyelin vurma baskisini artirmis ve motoru asiri zorlamis olacaksin...performans alinirmi?evet ama ne kadar?kisa bir sure..peki neden?
cunku senin motor parcalarin(biyel kolu,biyel yatagi,alt motor blogu)buna gore tasarlanmadi...Ama illede yaparim diyorsan...
onerim orjinali(malesef)
Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988
ilk piston dizel bi araca ait . ikinci piston ise ise benzinli araca ait o cıkıntının sebebi ise üstten çift eksantrikli olduğu icin. yani 1 piston üzerine 4 tane sibop çalışmasına uygun olarak tasarlanıyo.
biraz karışık oldu ama
anladım ozmn slındr buyutmek en ıysıı...:S
orjinali bozma sen ve motoru kullan iyice ileride bir ust sinifa atla herkesin yaptigi gibi
Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988
ilk piston kamyon pistonu
motosikletin tek silindirli olduğu için piston çapını büyütmen yüksekartıklar sağlamıcak sana, illede aykırı bi durum istiyosan krank kolunu kısaltmanı öneririm.. daha kısa bir kol aldığın zaman doğal olarak daha uzun stroklu bi piston alacaksın, üst kapağı bir miktar (ölçüldükten sonra) taşlarsın tanma odasıın portu daralmış olur.. piston un stroğunun uzaması alt devirlerde tork u arttırırken devri yükselteceği için yani kısa biyel kolu daha fazladevir çevirteceği için oldukça hissedilir bir performans artışı olur.. fakat motosikletim bloğunun genel durumu yapılan işlem ve kullanılan parça kalitesi de ömür açısından büyük önem gösterecektir..
GKN MOTORS
üstteki psiton dizel yada iki zamanlı bir motora ait. Alttaki 4 zamanlı 4 sübaplı bir motora ait. Yapısal olarak farklı olmaları normal. Eğer kompresyon arttıralark motor performansı arttırlımak isteniyorsa bu mümkün elbette. Genellikle yan sanayi performans pistonları satılıyor onlardan alıp kullanılabilir. Motor hacmine göre 3-4 beygirden 10 beygire kadar performans artışı sağlanabilir. Silindir ve piston çapını büyüterek hacim ve performans artışı hedefleniyorsa üst kapak bir miktar taşlanıp kompresyon oranı yeniden ayarlanmalıdır. Bu işlem yapılmasza istenen sonuç elde edilemez.
cok gusel acıklamısısn sagol sn bu işten anlıyorsun anlasılan pekı usttekı gbı bır oyuk pıston kulnırsak...?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:49 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:47 PM ----------
üst kapak taşlanınca byaa gozle gorulur bır artıs olrmu performansta..?
silindire yakıt girer ve bu yakıtı yakması için bir yer gerek, ona da yanma odası denir. üstteki pistonda yanma odası pistonun içinde. alttakinde ise yanma odası silindir kapağının içinde. motorların yapıları farklı, başka bişey yok. hangisi daha iyi derseniz tartışılır.
Peki ozmn bn scooter motruma pıstondan baska ne yapabılrıım gusel bı performans ıstıyorum motor 150cc 13hp fln cın malıda degıl...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)