Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Piston performans

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Şubat 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    tgb 303r




    Arkdaslar bu pıstonlardan brısı oyuk dıgerı ise şişkin bunların amacı nedr bılen varmı...?
    şişkın oln torkmu arttırıyor..? oyuk olanın amacı nedir..? bılgılendrrsenız sevınırım...SAYGILARIMLA..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    aslinda onemli olan burada piston degil motorun sikistirma oranidir.ne kadar yuksek sikistirma orani var ise verim o kadar fazla olcaktir.arti ayni motor gomleginde bunlardan birinciyi ayni biyel koluna taktigimizi varsayar isek 2.pistondan daha fazla verim alacagimiz kesindir.cunku yanmanin olacagi alan daha dar ve itme momenti daha fazla olacakdir.
    Ama sunuda dusunebiliriz birinci pistonu biyele takip hava ve yakit oranini artirarakda yine performans artabilir
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  3. #3

    Üyelik
    02 Şubat 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    tgb 303r
    Alıntı deli_mavi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslinda onemli olan burada piston degil motorun sikistirma oranidir.ne kadar yuksek sikistirma orani var ise verim o kadar fazla olcaktir.arti ayni motor gomleginde bunlardan birinciyi ayni biyel koluna taktigimizi varsayar isek 2.pistondan daha fazla verim alacagimiz kesindir.cunku yanmanin olacagi alan daha dar ve itme momenti daha fazla olacakdir.
    Ama sunuda dusunebiliriz birinci pistonu biyele takip hava ve yakit oranini artirarakda yine performans artabilir
    yni sonuc olarak pistondakı sıskınlık torku arttırmak amaclı bı performans seklı...!
    oyuk pıston ısee yanma odasını genısleterek dha fazla hva dha fazla benzın ile guc saglamak...! pekı snce hngısı dha ıyıı....?

  4. #4

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    ama motoru da erken öldürecektir . dayanma oranı ona göredir .
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  5. #5

    Üyelik
    02 Şubat 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    tgb 303r
    sıkıstırma oranının arttırılması dha ıyı degılmı...?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:47 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:46 AM ----------

    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama motoru da erken öldürecektir . dayanma oranı ona göredir .
    tbikide ole ama performans tartısması yapıoruz burdaa...

  6. #6
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    bakin arkadaslar birinci piston eski teknoloji silindir basina 4 valve olmayanlarda kullanilirdi genelde ikincisi ise yeni teknoloji.silindir basina 4 valve olanlarda bu tip kullaniliyor genelde...ama bu genellemeyi sikistirma orani ve teknik detaylarla degistirerek motorun ne amacla kullanilacaginin belirlenmesi gibi bir cok faktor etkiliyor...yani iki ucu acik bir konu ama dedigim gibi birinci piston eskiden daha cok kullaniliyordu...
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  7. #7

    Üyelik
    02 Şubat 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    tgb 303r
    Alıntı deli_mavi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bakin arkadaslar birinci piston eski teknoloji silindir basina 4 valve olmayanlarda kullanilirdi genelde ikincisi ise yeni teknoloji.silindir basina 4 valve olanlarda bu tip kullaniliyor genelde...ama bu genellemeyi sikistirma orani ve teknik detaylarla degistirerek motorun ne amacla kullanilacaginin belirlenmesi gibi bir cok faktor etkiliyor...yani iki ucu acik bir konu ama dedigim gibi birinci piston eskiden daha cok kullaniliyordu...
    bn pıston yptrmayı dusunuorum o yuzden srmustum hngısı dha ıyı dıee kolaylık olrak dsunursek 2. pıstonun yapılması dha kolay bn scooterde kllanmak ıstıorum ne gbı faydası olrr urastıma degermı sızcee...?

  8. #8
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Alıntı tgb_303 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bn pıston yptrmayı dusunuorum o yuzden srmustum hngısı dha ıyı dıee kolaylık olrak dsunursek 2. pıstonun yapılması dha kolay bn scooterde kllanmak ıstıorum ne gbı faydası olrr urastıma degermı sızcee...?
    orjinalini kullan
    cunku bujinin mesafesi ve benzin karisimi cok onemli motoru oldurme derim ben.cunku sen su anda kalp uzerinde oynama yapicam diyorsunscooter motor parcalari cok dayanikli degildir genellikle aleminyum govde uzerine yapilirlar yani motor bloklari aleminyumdur.bu yuzden sen pistonunu kafa kismini yuksek tutayim dersen basinci artirmis sikistirmayi artirmis biyelin vurma baskisini artirmis ve motoru asiri zorlamis olacaksin...performans alinirmi?evet ama ne kadar?kisa bir sure..peki neden?
    cunku senin motor parcalarin(biyel kolu,biyel yatagi,alt motor blogu)buna gore tasarlanmadi...Ama illede yaparim diyorsan...

    onerim orjinali(malesef)
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  9. #9
    fehmiilker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2008
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    bisan 100cc
    ilk piston dizel bi araca ait . ikinci piston ise ise benzinli araca ait o cıkıntının sebebi ise üstten çift eksantrikli olduğu icin. yani 1 piston üzerine 4 tane sibop çalışmasına uygun olarak tasarlanıyo.
    biraz karışık oldu ama

  10. #10

    Üyelik
    02 Şubat 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    tgb 303r
    anladım ozmn slındr buyutmek en ıysıı...:S

  11. #11
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    orjinali bozma sen ve motoru kullan iyice ileride bir ust sinifa atla herkesin yaptigi gibi
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  12. #12

    Üyelik
    02 Şubat 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    tgb 303r
    Alıntı deli_mavi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    orjinali bozma sen ve motoru kullan iyice ileride bir ust sinifa atla herkesin yaptigi gibi
    nerde eski mobiletciler....

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    ilk piston kamyon pistonu

  14. #14
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    motosikletin tek silindirli olduğu için piston çapını büyütmen yüksekartıklar sağlamıcak sana, illede aykırı bi durum istiyosan krank kolunu kısaltmanı öneririm.. daha kısa bir kol aldığın zaman doğal olarak daha uzun stroklu bi piston alacaksın, üst kapağı bir miktar (ölçüldükten sonra) taşlarsın tanma odasıın portu daralmış olur.. piston un stroğunun uzaması alt devirlerde tork u arttırırken devri yükselteceği için yani kısa biyel kolu daha fazladevir çevirteceği için oldukça hissedilir bir performans artışı olur.. fakat motosikletim bloğunun genel durumu yapılan işlem ve kullanılan parça kalitesi de ömür açısından büyük önem gösterecektir..
    GKN MOTORS

  15. #15
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    üstteki psiton dizel yada iki zamanlı bir motora ait. Alttaki 4 zamanlı 4 sübaplı bir motora ait. Yapısal olarak farklı olmaları normal. Eğer kompresyon arttıralark motor performansı arttırlımak isteniyorsa bu mümkün elbette. Genellikle yan sanayi performans pistonları satılıyor onlardan alıp kullanılabilir. Motor hacmine göre 3-4 beygirden 10 beygire kadar performans artışı sağlanabilir. Silindir ve piston çapını büyüterek hacim ve performans artışı hedefleniyorsa üst kapak bir miktar taşlanıp kompresyon oranı yeniden ayarlanmalıdır. Bu işlem yapılmasza istenen sonuç elde edilemez.

  16. #16

    Üyelik
    02 Şubat 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    tgb 303r
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosikletin tek silindirli olduğu için piston çapını büyütmen yüksekartıklar sağlamıcak sana, illede aykırı bi durum istiyosan krank kolunu kısaltmanı öneririm.. daha kısa bir kol aldığın zaman doğal olarak daha uzun stroklu bi piston alacaksın, üst kapağı bir miktar (ölçüldükten sonra) taşlarsın tanma odasıın portu daralmış olur.. piston un stroğunun uzaması alt devirlerde tork u arttırırken devri yükselteceği için yani kısa biyel kolu daha fazladevir çevirteceği için oldukça hissedilir bir performans artışı olur.. fakat motosikletim bloğunun genel durumu yapılan işlem ve kullanılan parça kalitesi de ömür açısından büyük önem gösterecektir..
    cok gusel acıklamısısn sagol sn bu işten anlıyorsun anlasılan pekı usttekı gbı bır oyuk pıston kulnırsak...?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:49 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:47 PM ----------

    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstteki psiton dizel yada iki zamanlı bir motora ait. Alttaki 4 zamanlı 4 sübaplı bir motora ait. Yapısal olarak farklı olmaları normal. Eğer kompresyon arttıralark motor performansı arttırlımak isteniyorsa bu mümkün elbette. Genellikle yan sanayi performans pistonları satılıyor onlardan alıp kullanılabilir. Motor hacmine göre 3-4 beygirden 10 beygire kadar performans artışı sağlanabilir. Silindir ve piston çapını büyüterek hacim ve performans artışı hedefleniyorsa üst kapak bir miktar taşlanıp kompresyon oranı yeniden ayarlanmalıdır. Bu işlem yapılmasza istenen sonuç elde edilemez.
    üst kapak taşlanınca byaa gozle gorulur bır artıs olrmu performansta..?

  17. #17
    sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    Şişli/İST.
    Motosikleti
    nexus500'den gsr600'e terfi etmişti bws100'e düştü
    silindire yakıt girer ve bu yakıtı yakması için bir yer gerek, ona da yanma odası denir. üstteki pistonda yanma odası pistonun içinde. alttakinde ise yanma odası silindir kapağının içinde. motorların yapıları farklı, başka bişey yok. hangisi daha iyi derseniz tartışılır.

  18. #18

    Üyelik
    02 Şubat 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    tgb 303r
    Peki ozmn bn scooter motruma pıstondan baska ne yapabılrıım gusel bı performans ıstıyorum motor 150cc 13hp fln cın malıda degıl...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler