Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Enduro da tek silindir sorunmudur ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    Herkese merhabalar..
    Özellikle tek silindirli makinalar hakkında hep titreşim sorunu dile getirilmektedir.

    BEN ÖZELLİKLE YAMAHA XT660Z TENERE modelinde bu titreşimin kullanıcıyı ne kadar etkileyip etkilemeyecegini merak ediyorum...

    çok ciddi rahatsızlık verecek düzeydemidir.
    bu titreşim her sürattemi ortaya cıkar yoksa belirli bir hıza eriştikten sonramı?

    lütfen Yeni XT600Z Tenere kullanıcıları, yardımınıza ve deneyimlerinize ihtiyacım var..tşkler.




    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Bolu'lu Lynx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2007
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    KLE 500
    Tek silindirlilerde ki titreşim özellikle çin mallarında çok fazladır...Japon markalarda ise belli bir süratten sonra titreşim başlar ve bu uzun yolda rahatsız eder...Yamaha tenere yıllarca üretilmiş tüm dünyada kendini kanıtlamış bir motor...Ben sorun yapacağını zannetmem...Ama kullanan varsa buyursun bilgilerini paylaşsın....
    Denildimi bir yerin adına Türk beldesi
    Gözüm albayrak arar, kulağım ezan sesi....

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF150'yi,CBF250'yi sattım...Şimdi 2009 GT250r
    Arkadaşım ben tek silindirli cbf250 kullandıktan sonra şimdi iki silindirli gtr250'ye geçtim.Biliyorum bu motorlar enduro değil ancak sana fikir vermesi açısından görüşümü belirtmek istiyorum.CBF250'de titreşim vardı ancak çin mallarında olduğu gibi değil.Ancak sonuçta bir süre sonra farkettirmeden yoruyo.Ayrıca hız ve devir arttıkça daha da şiddetleniyo.Hatta 120'den sonra baya hissettiriyo.Şimdi gt250r'ye geçtim.Başlarda rodajda olduğum için düşük devirde kullanıyodum.Titreşimi aynı cbf250 gibiydi.Ancak 6.500 devirden sonra motora acayip bişeyler oluyo.Motor atak bi hale geliyo ve titreşim neredeyse sıfıra iniyo.Uzun yolda ise rüzgarın sesi motorun sesini yeniyo ve sessiz sakin , sıfır titreşimli bir motor haline dönüşüyo.Açıkçası honda kalitesinde bir 250'liliğin bile titreşimi beni rahatsız etmişti.600 cc'de bu titreşim nasıl olur tahmin bile edemiyorum.Bence tek silindirli düşünme bile.Motor keyfinin içine etme.

  4. #4

    Üyelik
    06 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    yardımlarınız için tşkler.
    ama benim anlamadıgım madem tek silindirli motorlarda titresim bu kadar varken yamaha gibi büyük bir firma son cıkardıgı bir motoruna neden tek silindir motor koyar...

    varsa yeni tenere kullanıcıları yorumlarınızı bekliyorum...

  5. #5
    flying hellfish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Istanbul Atasehir
    Motosikleti
    Keeway SL 150 / Aprilla Pegaso 650
    Burada Tenere kullanicisi biraz zor bulursun arkadasim, ancak soyle soyliyeyim, tek silindirlerde titresim yuksek devilerde hissedilir ama oyle buyutulecek bir yani yok. Tek silindirlilerin titresim dezavantajina karsi, bakim kolayligi (kendin de yapabilirsin cok usta bir uzman olmana gerek yok), ekonomik parcalari gibi avantajlari vardir.

  6. #6
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
     MT Site yönetimi uyarı mesajı.
    Uyarı Sebebi:  Tartışma ve hakaret içerikli mesajlar silinmiştir!!!
     Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
     Foruma üye olan herkes forum kurallarını kabul etmiş sayılır.
     Forum Kurallarını okumak için tıklayın..
     Şikayetleriniz için tıklayın

  7. #7
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Aslında kullanım amacıyla ilgili bir üretim stratejisi uygulanıyor sanırım.Cross-Enduro tarzında kullanılacaksa kesinlikle tek silindir olmalı.Çünkü basit ve sağlam yapısıyla arazide en avantajlı motorlardır.Yok enduro-touring tarzında kullanılacaksa,yani asfalt kullanımı daha fazla olacaksa V2 motorlar tercih edilir.Torku ve gücü daha fazladır.Ayrıca bakım ve servis ihtiyacı daha fazladır.Tenere ile TA ve V-storm'u karşılaştırırsak biri araziye diğerleri asfalt'a daha uygun olduğunu görürüz.Kullanım alanını iyi belirleyip tercih yapılması gerekiyor.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  8. #8

    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    YAMAHA MT-07
    kaç kişi tenere kullandı burda da yorum yapıyorsunuz? merak ettim. bence kullanan biri varsa deneyimlerini aktarıp arkadaşımıza daha kesin bilgiler verebilir. cbf 250 ile tenere aynı mı her tek silindir aynı mı? yapmayın allah aşkına

  9. #9
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Ne kadar ekmek O kadar köfte hesabı.... Paranız yetiyorsa 2 silindirli enduro alın.... Yetmiyorsa tek silindirlere abdurrahman çelebi diyeceksiniz....

    Motorun hele enduronun kötüsü mü olurmuş.... Adı üstünde enduro..Titreşecek tabi.... Yol motoru değilki bu...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  10. #10

    Üyelik
    06 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    özellikle bu tek silindirli makinalarda titreşim olayı hep ön planda nedense...
    yani öyle söylemler oluyorki sanki tek silindir makina alınca vibrasyon makinası alıcakmısız gibi intiba uyandırıyorlar.

    Belki inanmak istedigim seye inanıyorum ama ben yamahanın tenere modelinde bu kadar fazla titresim olacagına inanmıyorum..

    Bu motoru dizayn olarak inanılmaz begendim.
    hemen her türlü zeminde de gidiyor olması beni çok cezbeti.
    belkide asfalttan pek cıkmayacagım ama fotografcılık yaptıgım için yol ayırt eden bir motor olsun istemiyorum. cünkü dag tepe cıktıgımız zamanlar oluyor.
    ayrıca yamaha kalitesinde ve yeni teknolji bir ürün olması tercih sebebim.
    yani baska motor almak istemiyorum

    gecen gün yetkili bir bayiide motoru inceleme fırsatıda buldum ama

    Bu titreşim hurafesi veya gerçeği çok aklımı kurcaladı. ne olur yardım edin..

  11. #11
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Safkan enduro motorların amacı Dakar Rallisi'ndeki gibi toprak-kumda çok uzun mesafeleri katetmek. Bu amaçla bakımları en temel ekipmanlarla en basit şekilde yapılmak üzere tasarlanıyorlar. Tek silindirli bir motorun bakımını yapmak çok daha kolay, bu yüzden endurolarda genellikle tek silindiri tercih ediyorlar.

    Kendim kullanmadım, ama dayımda titreşiminden çok şikayet edilen 2002 BMW F650GS var. Orta mesafeler gitti, titreşim konusunda hiçbir şikayeti olmadı. Titreşim konusu daha çok kullanıcıya bağlı. Yalnız Tenere'deki motor XT660R/X ve MT03'te de kullanılıyor, o motosikletler hakkında titreşim şikayeti duymadım.

    Eğer titreşim aklındaki en büyük sorunsa çift silindir enduroları düşünebilirsin. 2008 ve sonrası BMW F650GS'lere bakmanı tavsiye ederim. 800cc çift silindirli motora sahip, 75HP'lik çok güzel bir alet, ayrıca 90'la 100km'de 4lt altında benzin tüketiyor. Başka bir tercih de yeni Honda Transalp olabilir, onun da eski kasaya göre yakıt tüketimi çok daha düşükmüş deniliyor. Eski kasa F650'ler tek silindir, Transalp'ler ise çok tüketiyor.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı stahl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    özellikle bu tek silindirli makinalarda titreşim olayı hep ön planda nedense...
    yani öyle söylemler oluyorki sanki tek silindir makina alınca vibrasyon makinası alıcakmısız gibi intiba uyandırıyorlar.

    Belki inanmak istedigim seye inanıyorum ama ben yamahanın tenere modelinde bu kadar fazla titresim olacagına inanmıyorum..

    Bu motoru dizayn olarak inanılmaz begendim.
    hemen her türlü zeminde de gidiyor olması beni çok cezbeti.
    belkide asfalttan pek cıkmayacagım ama fotografcılık yaptıgım için yol ayırt eden bir motor olsun istemiyorum. cünkü dag tepe cıktıgımız zamanlar oluyor.
    ayrıca yamaha kalitesinde ve yeni teknolji bir ürün olması tercih sebebim.
    yani baska motor almak istemiyorum

    gecen gün yetkili bir bayiide motoru inceleme fırsatıda buldum ama

    Bu titreşim hurafesi veya gerçeği çok aklımı kurcaladı. ne olur yardım edin..
    Ben bu" titreşim konusuna endişeyle bakan,ancak ille de enduro motor kullanacağım" diye ısrar edenleri anlamakta güçlük çekiyorum.
    Enduro motor ağırlıklı arazide kullanım amaçlıdır.
    Arazide konfor arayan motosiklete değil,lüx bir arazi taşıtına binmeli.
    Hiç titreşimsiz bir motor olsa ne olacak ki?
    zaten dere,tepe,bayır,tarla geçerken motorun titresimini bile anlamazsın.
    Enduro motorun olumlu özellikleri karşısında titreşim ihmal edilebilir bir niteliktir.
    Gideceğin yolların % 70 i arazi,% 30 u asfalt ise enduro al.
    Aksi ise yaklaşma bile.
    Şahsi kanaatim;
    Enduro motorun olumlu özellikleri karşısında titreşim ihmal edilebilir bir niteliktir.
    Gideceğin yolların % 70 i arazi,% 30 u asfalt ise enduro al.
    aksine gideceğin yolların % 30 u arazi ise,derelerden bataklardan geçmeyi düşünmüyorsan ortalama ağırlıkta ve güçte herhangi bir motorla da gidersin.
    biz iki arkadaş dik rampalardan oluşan 80 km lik bir arazi parkurunu 250 cc Bisan Roadstar'larla geçmiştik.
    Arazide motorların 142 kg gibi hafif sayılabilecek ağırlığının büyük faydasını görmüştük.
    cenkito bunu beğendi.

  13. #13
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Enduro motorlararda torklu motorlar kullanılır bu torklu motorlar genellikle tek silindirlidir.Enduro motorlarla çok uzun yola çıkılmaz yoksa bütün cıvatalrın düşer.96 teneresi olan bi abi vardı hatta onun motoru almayı niyetlenmiştim benim uzun yol yapmayı sevdiğimide biliyor bu makina sana gelmez dedi ama şehir içinde parkurda eşsiz performans sergiliyor
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF150'yi,CBF250'yi sattım...Şimdi 2009 GT250r
    Alıntı stahl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yardımlarınız için tşkler.
    ama benim anlamadıgım madem tek silindirli motorlarda titresim bu kadar varken yamaha gibi büyük bir firma son cıkardıgı bir motoruna neden tek silindir motor koyar...

    varsa yeni tenere kullanıcıları yorumlarınızı bekliyorum...
    Yamaha firması mt03 gibi enduro olmayan asfalt motoruna da tek silindir koymuş.Hatta bu motorunu 13.500 gibi bir fiyata satıyodu yılbaşından önce.Şimdi etrafına bakarsan kaç tane mt03 görebiliyosun?O kadar uygun fiyata bile hiç satamamıştı.

    Tek silindirli motorlar uzun ömürlü olur denmiş ancak transalp gibi çift silindirli bir enduronun 100.000 km hiç motor açmadan gidebildiğini hepimiz biliyoruz.Birde Kawasaki KLE500 modelide çift silindirli.Bu motorlada 200.000 km devirenler olduğu söyleniyo.Şu an motor olarak en sorunsuz , en problemsiz olduğu söylenen motor suzuki dl650'de çift silindirli.

    Tek silindirliler zaten yakıt tüketimi az olduğu için tercih sebebi.Ancak madem ki maksat enduro ise bence tek silindirlilere yakın tüketimi olan suzuki dl650 tercih edilmeli.Hem ekonomik , hem titreşimsiz , hem enduro , hem de uzun yola gelebilecek derecede asfaltla uyumlu bir motor.Biraz pahalı ancak en iyisi.

  15. #15

    Üyelik
    06 Aralık 2006
    Motosikleti
    YAMAHA fz6fazer 2007 - SACHS- cbf150
    stahl kardesim kullanmadan fikir sahibi olamassin, hepsi farkli farkli titresime sahip, kimisi az kimisi cok !!ama azla cok arasindaki farki anlamak icin gercekten uzun yol yapman lazim bu motorlarla. Söyle birseyde var elbet, yas itibariyle genc ve dinamiksen o titresimin seni fazla etkileyecegini zannetmiyorum. Sonucda dakarada katilmiyacaksin, günde 300 km üstünede cikmayacaksan eger tek silindirli enduronun sefasini sürebilirsin diyorum xt660teneriyi deneme sansin varmi bilmiyorum ama xt660r i bi dene derim, ayni motor sonucda fikir sahibi olabilirsin ama inan cok zevkli bir motor titresim felan düsünemiyor insan o anda. Direk daga tepeye vurasin geliyor motoru deli dolu bir makina var üstünde tavsiye ederim.
    http://difm :cat:

  16. #16

    Üyelik
    06 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    yorumlarınız için tşkler arkadaslar....

    sanırım en dogru yaklaşımı RMAN yaptı..
    rman 31 yasındayım gencim dedigin gibi tecrübe etmeden sonuca varamayacagım.. tenerenin üstüne oturdum 186 boyumla motor sanki bana göre yapılmıs gibiydi.. ama yol tecrübesini sanırım motoru aldıktan sonra edinecegim.

    XT660Z Tenerenin sekli ve hertürlü yol sartlarında kullanılabilirligi tam bana göre
    uzun yol sartlarında bile tek istikamette günde 300-400 kmyi geçicegimi sanmıyorum
    dolayısıyla titreşimin beni cok rahatsız edecegini düşünmüyorum. bir arkadasında dedigi gibi bu bir enduro makine, touring uzun yol motoru degil.

    yinede kullanıcıların yorumlarını duymak güzel olurdu..
    tşk ederim herkese.

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enduro motorlararda torklu motorlar kullanılır bu torklu motorlar genellikle tek silindirlidir.Enduro motorlarla çok uzun yola çıkılmaz yoksa bütün cıvatalrın düşer.96 teneresi olan bi abi vardı hatta onun motoru almayı niyetlenmiştim benim uzun yol yapmayı sevdiğimide biliyor bu makina sana gelmez dedi ama şehir içinde parkurda eşsiz performans sergiliyor
    dünya turu yapanlar ne kullanıyor acaba?
    fz6_fazer bunu beğendi.

  18. #18
    erol 62 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2008
    Şehir
    izmir-bornova
    Motosikleti
    R1200GS
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dünya turu yapanlar ne kullanıyor acaba?
    bmw f650 gs- 1.65 boy bu motoru kullanmak için yetiyor diyorlar bayağı bir araştırdım
    MUTLU OLAMIYORSAN BAHANE ÜRETME, KAFANI DEĞİŞTİRMEYİ DENE..

  19. #19
    fullthrottle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2008
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Burgman 650 Executive / Snow Owl
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız Tenere'deki motor XT660R/X ve MT03'te de kullanılıyor
    hayır, tenerede Xt-z motor var, Xt660 r/x de is Xt-x motor var..

    ikisi aynı diiller..

    bakın bu linkteki arkadaş
    http://www.adventure-motorcycling.co...port/index.htm

    660 super tenere ile 5000 mil yapmış (yaklaşık 8000 km), londra-fas arası.. pişman diilim yine yaparım diyor kendisi.. ingilizce gerçi...

    konuya döneyim, endurolarda tek silindir sorun değildir, ayrıca tek silindir arazide çift silindirden çok daha verimlidir. hem arazide insan bıngıldağına kadar titrediği için motorun titreyip titremediğini anlayamaz..

    super tenere inanılmaz başarılı bir motor bence, 2010 da almayı planlıyorum.. her ne kadar farklı şaside de olsa sonuçta bende bir super tenere 660 kullanıcısyım.. ki şöyle diyeyim, baghirayı görene kadar super tenere almaya takmıştım, şimdi baghira kullanıyorum ama dediğim gibi sonucta o da bir xt-z motora sahip.. ve ben o motoru çok iyi öğrendim. çok verimli, inanılmaz keyifli, iş yapmayı seven, dağ, tepe, merdiven, çukur, parkur ne yol verirsen giden mevsim dostu bir motor!
    Wildgoose Rider - Transalp 650

  20. #20
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Aynı motorun kullanıldığı mt-03 kullanıyorum. Şehir içinde ve kısa mesafelerde titreşim eğlenceli bir hal alırken uzun yolda bileklerde ve avuç içlerinde uyuşma yapıyor. genel olarak memnunum.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)