Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Zincir Nezaman Değiştirilir??

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    fernando - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2005
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    DL 650 V-strom
    Herkese mrb;
    zincir hangi şartlarda değiştirilir,maliyet ve yapılacak işlemler konusunda bilgisi olan ark.lar aydınlatırlarsa sevinirim.Bnm zincirin üzerinde lokal paslanmalar var değiştirmeli miyim?
    Seyir esnasında zinciri kopan var mı,zincir ve motorun tepkisi nasıl oluyor,
    bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim,tşk ederim.
    FARIN DA AÇIK OLSUN YOLUNDA...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    katip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Normalde ortalama bir zincirin ömrü yirmibin kilometre. Fakat bana sorarsan zincir bollaştıkça gereriz ya, işte o gerilemeyecek hale geldiği zaman ömrü bitmiştir diye düşünüyorum... O-ringli ya da X-ringli zincir öneririm, yağı daha iyi tutar, daha uzun ömürlü olur ve şakır şukur ses çıkarmaz.
    Motorları maviliklere süreceğiz.

    Tüm ikitekerler kardeştir, bisikletler dahil.

  3. #3
    enginer6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    er6
    benim zincirde de aynı şekilde paslanmalar var. Temizliğini nasıl yapıyorsun?

  4. #4

    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    IsταηвuL Αv©ıLaя
    Motosikleti
    2007 Honda CBF 150
    zincirdeki kirler ve eski yag gaz yağı ile çıkarıldıktan sonra greess veya zincir spreyleri ile yaglanır..
    ben her 500 kmde zincir bakımını eksiksiz yaparım
    [B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]

  5. #5

    Üyelik
    29 Mayıs 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    GIXXER
    yabancı forumlarda zincir değiştirme için 12.000 - ile 13.000 mil yazıyor
    20.000km zincir değiştirmek için iyi bir zaman zincir değiştirirken ön ve arka dişliyide değiştirirsen daha sağlıklı olur.
    Şayet zincirin o-ringli değil ise; tiner,benzin veya mazotla iyice temizleyip sonra tercihen sprey yağ ile yağlarsan zincirin temiz olur.
    zincir temizlemey genelde yağmurlu havalardan sonra yapmak ön dişli muhafazasının içinin kirlenmesini minumuma indirir.
    O-ring li zincirlerde tiner-mazot veya benzin kullanmak çok zararlıdır..
    Lokal paslanmalar için zinciri iyice temizleyip yağlarsan sorununun geçeceğini düşünüyorum
    #46#_PSYCHEDELIC RIDER_#46#
    İMAM GAZLARSA CEMAAT YANLARR :)

  6. #6
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    15ooo km de biter zincir büyük ihtimalle...
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  7. #7
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    fikrimce zincir değiştirmek için belirli periyodlara gerek yok, eğerki profesyonel kullanım yapmuyosanız, teker yapmıyosanız zinciri sonuna kadar kullanabilirisiniz.
    zincirinizi sürekli yağlı ve temiz tutmalısınız..
    500 km de bir sprey ile yağlayıp en geç 1500 de bir de (bu süreyi mevsim ve hava koşullarına göre uzatıp kısaltabiliriz) gaz yağı yada mazot ile temizlemeliyiz.
    unutmayınki motosiklete bineceğimiz zaman değill , ineceğmiz zaman yani akşamları garajımıza çekeceğimiz zaman zincirini yağlarsak hem sağa sola sıçramamış olur hemde yağı iyice oturmuş olur..
    zincir bakımlarına ne kadar uysakta metaller birbirine sürttüğü için bi aşınma gerçekleşecektir, bunuda zincirin bollaşmasından fark ederek uzadıkça arka maşanın üzerindeki işaretler doğrultusunda geremiz geekicek..
    en son seviyeye geldiği zaman zincirimiz artık bitti demektir
    bittiği zaman da yenisini almamız icab edicek
    motorunuza uygun zincir, zincirinize uygun dişli kullanmayı da ihmal etmeyin..

    zincirin üzerinde paslanmalar oluşması bittiği anlamına gelmez, güzelcene mazotla yada gaz yağı ile temizleyin, sıfır gibi olucaktır
    GKN MOTORS

  8. #8
    enginer6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    er6
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fikrimce zincir değiştirmek için belirli periyodlara gerek yok, eğerki profesyonel kullanım yapmuyosanız, teker yapmıyosanız zinciri sonuna kadar kullanabilirisiniz.
    zincirinizi sürekli yağlı ve temiz tutmalısınız..
    500 km de bir sprey ile yağlayıp en geç 1500 de bir de (bu süreyi mevsim ve hava koşullarına göre uzatıp kısaltabiliriz) gaz yağı yada mazot ile temizlemeliyiz.
    unutmayınki motosiklete bineceğimiz zaman değill , ineceğmiz zaman yani akşamları garajımıza çekeceğimiz zaman zincirini yağlarsak hem sağa sola sıçramamış olur hemde yağı iyice oturmuş olur..
    zincir bakımlarına ne kadar uysakta metaller birbirine sürttüğü için bi aşınma gerçekleşecektir, bunuda zincirin bollaşmasından fark ederek uzadıkça arka maşanın üzerindeki işaretler doğrultusunda geremiz geekicek..
    en son seviyeye geldiği zaman zincirimiz artık bitti demektir
    bittiği zaman da yenisini almamız icab edicek
    motorunuza uygun zincir, zincirinize uygun dişli kullanmayı da ihmal etmeyin..

    zincirin üzerinde paslanmalar oluşması bittiği anlamına gelmez, güzelcene mazotla yada gaz yağı ile temizleyin, sıfır gibi olucaktır



    gökhan hocam selamlar
    Şimdi mazot kullanabiliyo muyuz zinciri temizlerken, fellik fellik gazyağı aramamıza gerek yok dimi

  9. #9
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı enginer6 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gökhan hocam selamlar
    Şimdi mazot kullanabiliyo muyuz zinciri temizlerken, fellik fellik gazyağı aramamıza gerek yok dimi
    aleykümselam
    mazot tabiki kullanabilirsin, benzin kullanılmamasının sebebi ise zincirin bağlantı yerlerinde o-ring dediğimiz lastikler vardır, bu lastikleri bozar.. yoksa oring siz zinciri benzinlede temizleyebilirsiniz..
    ilk kez 2 gün önce selim in motosikleti için gaz yağı kullandık, sanayiden aldık, yarım litresi 5 tl yuh dedim kardeşim, bu kadar dolandırılmaz insan..
    ama kullandıktan sonra anladımki mazot la gaz yağının arasınaki tek fark mazotu daha yağlı olması..
    yani zincri mazotla temizledikte nsonra bir bezle güzelce silip, onsan sonra yağlayıp kullanabilirsin..
    tarafımdan yılardır böyle yapılmaktadır
    GKN MOTORS

  10. #10
    enginer6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    er6
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aleykümselam
    mazot tabiki kullanabilirsin, benzin kullanılmamasının sebebi ise zincirin bağlantı yerlerinde o-ring dediğimiz lastikler vardır, bu lastikleri bozar.. yoksa oring siz zinciri benzinlede temizleyebilirsiniz..
    ilk kez 2 gün önce selim in motosikleti için gaz yağı kullandık, sanayiden aldık, yarım litresi 5 tl yuh dedim kardeşim, bu kadar dolandırılmaz insan..
    ama kullandıktan sonra anladımki mazot la gaz yağının arasınaki tek fark mazotu daha yağlı olması..
    yani zincri mazotla temizledikte nsonra bir bezle güzelce silip, onsan sonra yağlayıp kullanabilirsin..
    tarafımdan yılardır böyle yapılmaktadır
    tamamdır o zaman sen öle yapıyosan öyledir. yengeye çok selamlar

  11. #11
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı enginer6 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamamdır o zaman sen öle yapıyosan öyledir. yengeye çok selamlar
    küçük bi leğen al, bir adet küçük boya fırçası bi miktarda mazot..
    leğeni arka dişlinin altına koy, içine mazotu doldur fırçayı baatırıp batırıp dişliyi fırçayla bi güzel temizle, temizlendikçe arka tekerliği çevirirsin tamamı temizlenmiş olur bu ta tarifi
    aleykümselam , sölerim
    GKN MOTORS

  12. #12
    enginer6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    er6
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    küçük bi leğen al, bir adet küçük boya fırçası bi miktarda mazot..
    leğeni arka dişlinin altına koy, içine mazotu doldur fırçayı baatırıp batırıp dişliyi fırçayla bi güzel temizle, temizlendikçe arka tekerliği çevirirsin tamamı temizlenmiş olur bu ta tarifi
    aleykümselam , sölerim
    oo bu benim yöntemden daha pratik. Ben spreye koyup yapıyodum. Haftaya bunu deneyim bari. konu dışı olacak biraz ama mazotu şasenin temizliğinde de kullandım ben, gayet güzel temizliyo ama sanki rengi biraz soldurdu gibi. Mazotun böyle boya çözücü özelliği de var mı, yoksa bana mı öyle geliyo :(

  13. #13
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    BU ARADA ARKADAŞLAR OLURYA DURUM İTİBARI ILE ZİNCİR UZAMIŞTIR VE SİZDE BİSİKLET MİSALİ BAKLA EKSİLTİRSİNİZ,
    bakla eksıltmek demek dişlileride aşındırması demektır zıncırın,
    o nedenle eğer bakla eksilttiğiniz halde bir süre dolaşırsanız,
    zincir alacağınız zaman dişlileri ile almanızı taviye ederim,
    ön arka dişliler ve zinciri olarak yani...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  14. #14
    one - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2007
    Şehir
    Çerkezköy/Tekirdağ
    Motosikleti
    600f
    ben 33000de değiştrdm.ama 20-25000 civarı bence ideal olandır eğerki limitlerde kullanıyorsan bu süre çok uzun olmamalı.Ben değiştirdiğimde ön dişlinin bazı dişlerinin yamulduğunu farkettim bi arkadaşın tavsiyesi ile dişlileride satın almıştım,çok yerinde bir karar olmuş.Ve sakın ola set halinde satın alma.dişlileri ve zinciri ayrı satın al ve birbirlerine uyumlu olup olmadığını satıcıya danışmayı unutma.Ayrıca satın aldığın zincir standart dişlileri kullanacaksan eğer bir bakla uzun olacaktır bunuda kestirmen gerekecek.Ben bu değişim işni evde kendm yaptım 2-3 saat gibi bir sürede rahatlıkla halledilebiliyor.Ve ilk bulduğun yerden satın alma internette gayet uygun yerler mevcut www.motobakkal.com a bakabilirsin
    www.grafela.com | bilişim & tasarım & fotoğraf

  15. #15

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    türkiye koşullarında 15-20 bin arası bencede ideal dişlilerle komple takım halinde değiştmekde çok sağlıklı olur hepsinin sıfır olması ideal...
    bu arada eskiler yağ değişiminde çıkan eski yağla zinciride temizlerdi aradan çıkarırlardı ayrıca çıkan eski yağda bir işe yaramış olurdu.. )

    ama şimdi artık böyle şeylere gereki yok spreyler var temizlik kitleri var..

  16. #16
    fehmiilker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2008
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    bisan 100cc
    arkadaşlr zincirle dişli leri takım olarakmı değiştirmek gerekir. yanlızca arka dişliyi değiştirsem olurmu (arka dişlinin uçları bitti gibi sivri)

  17. #17

    Üyelik
    12 Nisan 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    kanuni seyhan 250
    bu arada eski zinciri tamamen temizleyip kendinize bileklik felan yapabilirsinizşahsen ben öyle yapıyorum
    [B][COLOR="Green"]SEDAT ŞENTÜRK[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Green"]16 BYL 02[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Green"]A RH +[/COLOR][/B]

  18. #18
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    arkadaşlar zıncır dişli set olarak alırsanız pahalıya gelebılır dıye,
    ayrı ayrı yerlerden alın demiş olsa gerek arkadaş.
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  19. #19
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı enginer6 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oo bu benim yöntemden daha pratik. Ben spreye koyup yapıyodum. Haftaya bunu deneyim bari. konu dışı olacak biraz ama mazotu şasenin temizliğinde de kullandım ben, gayet güzel temizliyo ama sanki rengi biraz soldurdu gibi. Mazotun böyle boya çözücü özelliği de var mı, yoksa bana mı öyle geliyo :(
    senin şase boyalı olduğu için olabilir, sonuçta yanıcı aındırıcı özelliği de var mazotun.. fazla sürme derim kawa larda boya kaltığı zaman paslanma problemleri çabuk başlar ..

    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar zıncır dişli set olarak alırsanız pahalıya gelebılır dıye,
    ayrı ayrı yerlerden alın demiş olsa gerek arkadaş.
    yok, pahalı olur die deil, zincir ve dişlinin uyumlu olması gerektiğini söylemek maksatlı o şekilde belirtmiş..
    GKN MOTORS

  20. #20
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı fernando adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese mrb;
    zincir hangi şartlarda değiştirilir,maliyet ve yapılacak işlemler konusunda bilgisi olan ark.lar aydınlatırlarsa sevinirim.Bnm zincirin üzerinde lokal paslanmalar var değiştirmeli miyim?
    Seyir esnasında zinciri kopan var mı,zincir ve motorun tepkisi nasıl oluyor,
    bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim,tşk ederim.
    bugün bakımdaydım aklıma sen geldin...usta senin zincirin yanlış duymadıysam 24.000 de bir değiştirebileceği söylendi...model sordu 06/07 dedim ...kitiyle birlikte zincir 602 liraymış...işçilik 40-50 dedi ustam...kdv dahil 650 liraya zincirin değişirmiş...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)