Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

6V ampül sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    yamahasülo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2008
    Şehir
    tekirdağ ÇORLU
    Motosikleti
    ford fokus
    teşekkürler cevabınız için
    mobilyette + panter 105+ asya motor150 +yamaha YBR125 opel astra ford fokus inşallah cbr 250 yamahasülo


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Arkadaşlar,6 volt sorunu evrensel.Bu linkten fikir edinebilirsiniz.
    http://forum1.aimoo.com/XLBoard/SL-1...-1-999410.html
    Bir oto elektrikçisi yada bobin saran yardımcı olabilir.Yapılan iş eski bobinleri söküp yeniden 12 volta göre sarmak.Resimli olarak gösterilmiş.Burada bütün sistem 12 volt oluyor.
    Bu devreleri gördükten sonra aklıma şöyle bir çözüm geldi.Burada 6 volt AC kullanılarak far ampülü yakılıyor.Başka bir yeri ellemeden far ampulüne gelen iki ucun arasına 6 volt girişi 12 volt çıkışı olan normal bir transformatör konulabilir.Transformatör 100 watlık olmalıdır.

  3. #23
    msr600 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2006
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    HONDA XL185S-D
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar,6 volt sorunu evrensel.Bu linkten fikir edinebilirsiniz.
    http://forum1.aimoo.com/XLBoard/SL-1...-1-999410.html
    Bir oto elektrikçisi yada bobin saran yardımcı olabilir.Yapılan iş eski bobinleri söküp yeniden 12 volta göre sarmak.Resimli olarak gösterilmiş.Burada bütün sistem 12 volt oluyor.
    Bu devreleri gördükten sonra aklıma şöyle bir çözüm geldi.Burada 6 volt AC kullanılarak far ampülü yakılıyor.Başka bir yeri ellemeden far ampulüne gelen iki ucun arasına 6 volt girişi 12 volt çıkışı olan normal bir transformatör konulabilir.Transformatör 100 watlık olmalıdır.
    motorsikletde üretilen elektrik dc degilmi ( eger ac ise ; gerilim ikileyici devresi kullanarak 6 voltu 12 volt dc ye cevirerek kullanabiliriz)

  4. #24
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Senin motorunda DC gerilim ateşleme,akü şarjı,korna,sinyal gibi AC gerilimle çalışması mümkün olmayan kısımlarında kullanılıyor.Far ise AC ile yanıyor.Dolayısıyla sorun farın iyi yanması ise araya trafo konulup 12 volt yapılabilir.Senin far ampülüne gelen voltajı ölçebilirmisin?AC mi DC mi?

  5. #25
    msr600 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2006
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    HONDA XL185S-D
    sanırım salı günü gece ögrenirim

    aşagıdaki sitede ac generatör yazar

    http://www.oemmotorparts.com/oem5.as...=HO-XL185SP-PF

  6. #26
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    Antalya merkez
    Motosikleti
    91 Honda CG 125
    Yakınımda olsan hocam yardımcı olabilirdim. Fakat şunu diyebilirim. Üzerindeki statoru söküp oturup kendin saracaksın. Ve bir konjektör de monte edeceksiniz. Alternatörün resmini koyabilir misin?
    тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas

  7. #27
    msr600 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2006
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    HONDA XL185S-D
    Alıntı Nipp10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakınımda olsan hocam yardımcı olabilirdim. Fakat şunu diyebilirim. Üzerindeki statoru söküp oturup kendin saracaksın. Ve bir konjektör de monte edeceksiniz. Alternatörün resmini koyabilir misin?
    bu faydalı olurmu

    http://images.cmsnl.com/img/partslis...e7z09_b349.gif

  8. #28
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    Antalya merkez
    Motosikleti
    91 Honda CG 125
    Konuyu açan arkadaş RX 115 den bahsetmiş neyse hepimizin sorunu bu 6 volt. eğer statorun aşağıdaki resimdeki gibi çift sargılı tipte ise (benim CG de aynı) 0.7 0.8 mm kesitli bobin telinden 200 tur kadar sarmanız kafidir. Düzgün düzgün kitap gibi sardınız mı sığar yerine . (Bunu aydınlatma bobini için uygulayın Ateşleme bobinine dokunmayın.) Bir adet de mondial 150 HS konjektörü bağlayın tamamdır. Gerçekten uğraşıp yapacak arkadaşlara yardımcı olurum.
    тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas

  9. #29
    msr600 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2006
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    HONDA XL185S-D
    Alıntı Nipp10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu açan arkadaş RX 115 den bahsetmiş neyse hepimizin sorunu bu 6 volt. eğer statorun aşağıdaki resimdeki gibi çift sargılı tipte ise (benim CG de aynı) 0.7 0.8 mm kesitli bobin telinden 200 tur kadar sarmanız kafidir. Düzgün düzgün kitap gibi sardınız mı sığar yerine . (Bunu aydınlatma bobini için uygulayın Ateşleme bobinine dokunmayın.) Bir adet de mondial 150 HS konjektörü bağlayın tamamdır. Gerçekten uğraşıp yapacak arkadaşlara yardımcı olurum.
    aydınlatma bobin sargısını degistirirsek;akü ve diğer tesisatı degiştirmek gerekirmi?

  10. #30
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    Antalya merkez
    Motosikleti
    91 Honda CG 125
    Alıntı msr600 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aydınlatma bobin sargısını degistirirsek;akü ve diğer tesisatı degiştirmek gerekirmi?
    Değişir değişmez orasını bilmiyorum fakat ben sargıyı söküp kendi nüvesine sardım. Pejoda da aynı sistem var. Elbette 12 volt akü lazım ve ampulleri kornayı 12 voltluk takın. Diğerlerine gerek yok (tesisat,fren müşürü, vs)

    *Nüve: bobinin sarılı olduğu yumuşak demirden çekirdek.
    тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas

  11. #31
    msr600 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2006
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    HONDA XL185S-D
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin motorunda DC gerilim ateşleme,akü şarjı,korna,sinyal gibi AC gerilimle çalışması mümkün olmayan kısımlarında kullanılıyor.Far ise AC ile yanıyor.Dolayısıyla sorun farın iyi yanması ise araya trafo konulup 12 volt yapılabilir.Senin far ampülüne gelen voltajı ölçebilirmisin?AC mi DC mi?
    far a gelen voltaj 6 volt ac ( trafo ebatları büyük olmazmı )

  12. #32

    Üyelik
    29 Aralık 2008
    Şehir
    Manavgat -- İli: Antalya
    Motosikleti
    Mondial 100km Renk: Kırmızı - 07 JY 608
    Peki arkadaşalar bu konvertör ile 55/55 iki adet sis farını çalıştırabilirsek aküye bir zararı olurmu yani bu konwertör işe yararmı sis lambalarında?
    07-gєηçℓιк

  13. #33
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    6-12 volt

    Orijinal ampul 35+35 6volt olduğuna göre enaz 70 watt lazım olduğundan 100 watt lık trafo gerekir demiştim.Transformatörlerde primer sekonder ilişkisi ExI=ExI dır.12vX70W=6vX140W yani iki ampul devamlı beraber yanacaksa 140 watt lık trafo lazım.Selektör yaparken ikis berabermi yanıyor flamanların.Sadece uzun kısa şeklinde tek tek yanıyorlarsa 100 watt yeter.Ampul olarak 35+35 12 volt H4 Halojen ampul kullan.Tabii soketi değiştirmen gerekir.Sonra ampulu ileri geri ayarlamanda gerekiyor ışığı toplaması için.Tek tek çalışıyorlarsa 55+60 W 12 voltu denenebilir farın aynası uygunsa.Trafoyuda uygun bir yere saklarsın artık.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:00 ----------

    Alıntı Mehmet-07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki arkadaşalar bu konvertör ile 55/55 iki adet sis farını çalıştırabilirsek aküye bir zararı olurmu yani bu konwertör işe yararmı sis lambalarında?
    Önceki mesajlarda verilen şemayı kastediyorsan bir tanesine bile olmaz. 2 tane 55 watt=110 watt.12 voltta tam 10 amper çeker.Akün kaç amperlik? 5 amperlik ise anında güm.

  14. #34

    Üyelik
    29 Aralık 2008
    Şehir
    Manavgat -- İli: Antalya
    Motosikleti
    Mondial 100km Renk: Kırmızı - 07 JY 608
    bendeki akü 12 volt 5 amper. ama aküyü yakın bir zmanda 12 v 7a ile digiştirmeyi düşünüyorum. sabahları marşa basmıyor sogukken. birde bu elektronik devreyi 35watt lık ampülden yetersiz aydınlık buldugum icin sadece sislerde kullanmak istiyorum. mümkünmü
    07-gєηçℓιк

  15. #35
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Sis lambası

    Konverter voltaj yükseltir,amper yükseltmez.Senin zaten 12 volt.Armut şeklindeki normal ampul yerine H4 Halojen kullan.Ben öyle yaptım.Soketide değiştireceksin.7 amper akü iyi olur.Yerine sığarsa daha yüksek amperli alman iyi olur.

  16. #36

    Üyelik
    29 Aralık 2008
    Şehir
    Manavgat -- İli: Antalya
    Motosikleti
    Mondial 100km Renk: Kırmızı - 07 JY 608
    _OLD_ verdiginiz cevaplar icin çok teşekkürler. bir sorum daha war. armut gibi olan ampülü aynı yuwasına uyan halojen 35/35 beyaz yanan ampülle degiştirdim. 12 v 7 amper akü takınca bu ampüldeki werim cogalırmı? h4 takabilrsin demişsiniz 55/55 kaldırırmı sizce cok teşekkürler.
    07-gєηçℓιк

  17. #37
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    Antalya merkez
    Motosikleti
    91 Honda CG 125
    Alıntı Mehmet-07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    _OLD_ verdiginiz cevaplar icin çok teşekkürler. bir sorum daha war. armut gibi olan ampülü aynı yuwasına uyan halojen 35/35 beyaz yanan ampülle degiştirdim. 12 v 7 amper akü takınca bu ampüldeki werim cogalırmı? h4 takabilrsin demişsiniz 55/55 kaldırırmı sizce cok teşekkürler.
    Far tası sıcaklığa dayanır belki ama. Konjektörün akımı bir süre sonra yetmeyecek. Yani farın yanmakta iken motor çalışsa bile akün yavaş yavaş deşarj olacak. Yolda zayıflayacak
    тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas

  18. #38
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı Mehmet-07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    _OLD_ verdiginiz cevaplar icin çok teşekkürler. bir sorum daha war. armut gibi olan ampülü aynı yuwasına uyan halojen 35/35 beyaz yanan ampülle degiştirdim. 12 v 7 amper akü takınca bu ampüldeki werim cogalırmı? h4 takabilrsin demişsiniz 55/55 kaldırırmı sizce cok teşekkürler.
    Hayır,ben taktığın ampulu demiyorum.Benim söylediğim araba ampulu şeklinde.Senin ampul maalesef kandırmaca. 35/35 12 volt H4 şeffaf diyorum.H4 demek 55/55 demek değildir.Oto ampullerinde bir soket şeklidir.

  19. #39

    Üyelik
    29 Aralık 2008
    Şehir
    Manavgat -- İli: Antalya
    Motosikleti
    Mondial 100km Renk: Kırmızı - 07 JY 608
    şeffaf ampüller mavi boyalı ampüllere göre daha iyimi aydınlatır yani
    07-gєηçℓιк

  20. #40
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı Mehmet-07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şeffaf ampüller mavi boyalı ampüllere göre daha iyimi aydınlatır yani
    Söylemek istediğim bu değil.O ampuller üzerinde yazan özellikleri taşımıyor.Patates baskı.35 watt ışık vermiyorlar.Sadece beyaz ışık veriyorlar.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler