Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Enjeksiyon mu? Karbüratör mü?

Katılımcı sayısı
279. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Enjeksiyon

    180 64.52%
  • Karbüratör

    65 23.30%
  • İkiside iyidir farketmez

    34 12.19%
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Enjeksiyon mu? Karbüratör mü?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    KARBÜRATÖR

    İçten yanmalı motorlarda, motorun silindirlerinde yanacak benzinhava
    karışımını hazırlayan sistemdir.
    Pistonların silindirlerdeki vakum gücüyle emilen hava,
    karbüratörün içinden geçerken bir miktar benzini de beraberinde
    çekerek benzini buharlaştırır ve oluşan karışım silindirlere girerek
    buji tırnaklarında oluşan kıvılcımla ateşlenir. Karbüratör, emilecek
    havayı ve karışacak benzinin oranını ek düzenekleriyle otomatik
    olarak ayarlar.
    Motor soğuk ve rölantide çalışırken karbüratör zengin yakıt karışımı gönderir. Gaz plakası kapalı ve
    hava filtresinden gelen hava miktarıda jikle plakası tarafından kısıldığından, motorun emişi rölanti
    memesi tarafından arttırılır. Ortaya çıkan bu vakum içindeki yakıt seviyesi şamandıra ile kontrol
    edilen sabit seviye haznesindeki benzini çeker. Hız için gaza basınca daha fazla yakıt sağlanır. Pedal
    bağlantısı gaz ve jikle plakalarını açar ve içeriyi hava akımı doldurur. Bu bağlantı memelerden ilave
    yakıt gelmesini de sağlar. Karbüratör gövdesinin ortasındaki dar boşluktan geçen hava memelerin
    emme yaparak yakıt almaya devamını sağlar. Sabit seviye haznesindeki benzin seviyesi düşünce
    şamandırada aşağı düşerek yakıt borusu açar ve karbüratör içine yeni yakıt almış olur.

    ENJEKSİYON

    Bütün gelişmiş uygulamalara rağmen karbüratör bir takım kısıtlamalara tabidir. Bu noktadan
    hareketle endüstri enjeksiyon sistemlerine doğru adeta itilmiştir.
    Direkt yakıt enjeksiyonu, yakıtın yanma odasına “direkt püskürtülmesidir”. Enjektör yanma
    odasındadır.Boğazdan enjeksiyon sistemlerinde enjektörler hava alma boşluğundadır. Çok noktalı
    sistemlerde ise her silindirin kendi enjektörü vardır ve bunlar emme portunda bulunur.Yakıt
    enjektörü yakıtı püskürten elektromekanik bir araçtır. Enjektör yakıtın ölçüldüğü bir alettir. Enjektör
    bobinine elektrik akımı verildiğinde armatürü yukarı doğru kaldıran manyetik bir alan yaratılır. Bu
    hareket valfi yuvasından çıkarır ve basınç altındaki yakıt enjektör memesinden akar. Valfin şekli
    yakıtın “huni” şeklinde püskürtülmesini sağlar. Enejektöre enerji gelmesi durunca yay valfi geri itip
    yakıt gelişini durdurur.

    MEKANİK ENJEKSİYON

    Mekanik yakıt enjeksiyonu enjeksiyon sistemlerinin en eskisidir. Artık daha çok dizel motorlarda
    kullanılmaktadır.
    ELEKTRONİK ENJEKSİYON

    Elektronik yakıt enjeksiyonunun temel prensipi çok basittir. Enjektörler dağıtım hatlarındaki yakıt
    yerine elektronik kontrol ünitesi tarafından çalıştırılan solenoidler tarafından açılır. Mekanik
    sistemlere göre avantajı: hareket eden dahaz sayıda parça olması, aşırı hassas standardlara gerek
    olmaması, az kuvvet kaybı, sessiz çalışması, özel pompalara ihtiyac olmaması, ciddi biçimde yakıt
    filtreleme gerekmemesi ve en sonunda düşük maliyeti.Enjeksiyon sistemlerininde karbüratör gibi
    üretici firma tarafından belirlenmiş periyotlarda bakımının yapılması gerekmektedir.

    alıntı

    Hangisi? Neden?
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    teksilindirli de karbüratör olsada olur enjeksiyon olmasa da idare eder
    tek silindirlide enjeksiyon olsa yüzde 10-20 yakıt azalması olur çok önemli değil bence tek silindirde

    2 ve 4 silindirli de tabii ki enjeksiyon giderken gazı bıraktığımızda rölanti yaktıını da göndermez ek olarak karbüratör sürekli gönderir

  3. #3
    halilihsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2008
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teksilindirli de karbüratör olsada olur enjeksiyon olmasa da idare eder
    tek silindirlide enjeksiyon olsa yüzde 10-20 yakıt azalması olur çok önemli değil bence tek silindirde

    2 ve 4 silindirli de tabii ki enjeksiyon giderken gazı bıraktığımızda rölanti yaktıını da göndermez ek olarak karbüratör sürekli gönderir
    Buda yakıtın düşmesi demek oluyor

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    ek olarak elektronik enjeksiyon da chip tuning imkanı da var

  5. #5
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    vitesteyken bu böyle..değil mi osmaniyeli..boştayken gene rolanti için yakıt gönderiyor.. bu da enjeksiyonlu otomobillerde rampa aşşaa boşa atmak yerine viteste gitmesinin az da olsa daha ekonomik olduğunu gösteriyor.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  6. #6

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vitesteyken bu böyle..değil mi osmaniyeli..boştayken gene rolanti için yakıt gönderiyor.. bu da enjeksiyonlu otomobillerde rampa aşşaa boşa atmak yerine viteste gitmesinin az da olsa daha ekonomik olduğunu gösteriyor.
    evet dururken yakıt göndermesi gerekiyorsa gönderiyor rampa aşağı boşa aldığında gerekmiyorsa göndermiyor enjeksiyonluda veya 100 le giderken gazı bıraktığında yine hiç göndermiyor

  7. #7
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    Bu demek oluyor ki enjeksiyon sistemi motorun ne kadar yakıta ihtiyacı olduğunu anlıyor. peki 50 puanlık soru:

    4. vitese doymadan düşük devirde 5e atıp, 90ı korumak için gazı tam açmak mı ekonomiktir?
    yoksa 4. viteste yüksek devirde ama yarım gazla 90la gitmek mi daha ekonomiktir?

    Yani sorunun mantığı şu: bu akıllı sistem, devir düşükken sen gazı tam açsan da devirin ihtiyac duyduğu kadar mı benzin gönderecek yoksa devir düşük de olsa, tam gaz 10 bin devirde alacağı benzini mi alacak depodan?

    (Rampa aşağı boşa aldığında gerekmiyorsa göndermez demişsin ama gerekiyor çünkü motoru döndürmesi lazım boştayken.)
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  8. #8

    Üyelik
    27 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul / Bahçelievler
    Motosikleti
    CBR 125 R
    enjeksiyon = yakıt tasarrufu + tork = acceleration (ivme/hızlanma)
    karbütatör = zengin karışım + daha fazla yakıt + daha fazla hp = top speed (son hız)

    neden niçin için verilebilecek farklarin en basite indirgenmiş cevabı olarak söylenebilir...

  9. #9
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    elektronik enjeksiyon. her ne kadar motosikletim 2 silindir ve karb lü olsada, hondanın innova125i sini bekliyorum gelince alcağım. yakıt ekonomisi = enjeksiyon...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  10. #10
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    karbüratör diyecek biri varmı acaba enjeksiyon varken
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  11. #11
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    yok mu sorum hakkında fikri olan?
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  12. #12
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    heralde 5. vitestir jr.
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  13. #13

    Üyelik
    27 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul / Bahçelievler
    Motosikleti
    CBR 125 R
    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok mu sorum hakkında fikri olan?
    yüksek devir daha fazla yakit sarfiyati demek 5. vites diye düşünüyorum... nacizane cevabım bu

  14. #14

    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    yok
    Karbüratör

  15. #15

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    @jr
    35 le çan eğrisinden geçsem yeter
    gaz verdiğinde 5. viteste 80 le rampada gaz yemiyor gibiyse yani yakamıyorsa 4 daha ekonomik ihtiyacı olan yakıtı gönderecek fazlasını göndermeyecek fakat ihtiyacı olan daha doğrusu o rampada o devirde yakacağı kadarını gönderirse yine motor hızlanamayıp yavaşlayacak veya azdaha fazla gönderip bayılacak sonuçta 4 te daha iyi olur rampada.
    veya düz yolda 5. vites 40 ile gitmektense 4. vites düz yolda 40 ile gitmek hem enjeksiyonlu hem karbüratörlü de daha iyi

  16. #16
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    darkkilır dostum bana da öyle geliyor ama 5. viteste tam gaz veriyosun ve erken atıığın için rampada anca 90ı koruyabiliyosun diyelim. bunun yerine 4. viteste yarım gazla 90da gidebiliyorsun daha da acsan daha da gidecek.

    Bu noktada 5. viteste tam gazda, enjeksiyon sistemi 2000 devirde motoru boğmamak için az mı benzin gönderir yoksa sen tam açtın diye benzini doldurur mu silindirin içini?

    osmaniyeli dostumun dediği de doğru olabilir. yok mu kesin bilgisi olan?

    ben hep merak ederim bunu ya =)
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  17. #17

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    @jr
    bu arada enjeksiyon ihtiyacını gönderiyor her koşul için

  18. #18
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @jr
    bu arada enjeksiyon ihtiyacını gönderiyor her koşul için
    o halde 5. vitestir =) az devir az benzin aynı hız

    bunu bilen bi adam baya bi tasarruf yapar. soru şuna geldi:

    benzin sarfiyatı cevirdiğin devire mi bağlı, yoksa elinin ayarına mı?
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  19. #19

    Üyelik
    27 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul / Bahçelievler
    Motosikleti
    CBR 125 R
    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana da öyle geliyor ama 5. viteste tam gaz veriyosun ve erken atıığın için rampada anca 90ı koruyabiliyosun diyelim. bunun yerine 4. viteste yarım gazla 90da gidebiliyorsun daha da acsan daha da gidecek.

    Bu noktada 5. viteste tam gazda, enjeksiyon sistemi 2000 devirde motoru boğmamak için az mı benzin gönderir yoksa sen tam açtın diye benzini doldurur mu asilindirin içini?
    bu sorunun cevabını ancak arabanın tork eğrisi verebilir... torku düşük beygir gücü yüksek bi araç devirli kullanılır ise performanslı sürüş keyfi sunar... torku yüksek beygir gücü düşük ise max beygir gücüne düşük devirlerde ulaşacağı için yüksek devirlerde kullanmak sürüş zevkini düşürür örnek olarak dizel araçlar diyebilirim...

  20. #20

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Enjeksiyon sisteminde her şartta yakıt/hava oranı en idealde tutulur yani 1/15'de. Karbüratörlüde yakıtın ayarlaması bu ideale daha uzak kaçar ,ideali yakalayamaz.İdealsizdir
    Enjeksiyonun en önemli avantajı yakıt tasarrufu cut-off sistemidir. Gazı bıraktığınız anda yakıt tamamen kesilir.

    Mekanik enjeksiyon K-jetronik kalkmıştır. Elektronik enjeksiyon kullanılır.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler