Teşekkürler khutuck dostum. Baya aydınlatıcı oldu. Birşeyler paylaşmak güzel.
Ciddi bi konu bence ve bakın pek çok farklı fikir var.
Tekrar teşekkürler.
Teşekkürler khutuck dostum. Baya aydınlatıcı oldu. Birşeyler paylaşmak güzel.
Ciddi bi konu bence ve bakın pek çok farklı fikir var.
Tekrar teşekkürler.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Motoron dergisinin geçen ayki sayısındaki karşılaştırma, yakıt tüketiminde enjeksiyonun daha cimri olacağı inancına son noktayı koymuş. Çünkü aynı motosikletin karbüratörlü ve enjeksiyonlu iki modeli arasındaki testte karbüratörlü olan daha az benzin harcamış.
Bu da gösteriyor ki enjeksiyonun düşük yakıt tüketimiyle alakası yok.
Şu listeyi incelemeni öneriim ,tek bir modelle hatta sadece 1 kullanıcıyla model her neyse tüketimi şudur yorumu yapmak güvenilir olmaz.
http://www.spritmonitor.de/en/overvi...ll_models.html
enjektörler kalitesiz benzinde arıza yaratır mı? bol elemandan ötürü arıza verme ihtimali daha fazla mı? karbüratörün yapısı daha basit mi? içinden su bile geçse geçişten sonra düzelir mi? bikaç vida ve anahtarla üstün körü tamir edilebilir mi? rutin olmayan hava-yakıt karışımıyla, piston içindeki patlamaların standart olmayacağından, sesinin düzensiz pata patalığı ünlü olan davidsonlar gibi ses çıkarır mı?
karbüratörist sorular
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
@solmyr
ne o yeni moto mu alıyorsun yoksa
enjektörlü araçlarda genelde otolarda diyelim benzin filtresi var tıkanmayı engellemek için
ayrıca enjektör temzleyici katkılar var. enjektörler belli bir çalışmadan sonra tam püskürtemiyor o yüzden bir de ultrasonik temizleme tekniği var enjektörler için .
enjektör iyidir diyebiliriz kısaca ama olmasada,
ben karbüratörümün püskürtmesini de seviyorum yani
karbüratörün bakım masrafları azdır . Tek iyi tarafı bu
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
Enjektörün yanında bir de benim bildiğim eksozdaki gaz oranın ölçen gelişmiş bilgisayar kontrollü sistemler var.Belki motorlarda yoktur sadece otomobillerde vardır.Detaylı olarak bilmiyorum ancak galiba aracın bilgisayar beyni eksozdan çıkan gazı sensörlerle ölçerek fazla benzin karışımı varsa enjektörlere daha az benzin göndermesi için uyarıyo.Bu da tam olarak benzin tasarrufu sağlıyo.Kesinlikle karbüratöre göre tasarrufludur bence.
Bir de bu enjektörlü araçlar yolda kalır düşüncesi nerden çıkıyo bilmem.Enjektörlü araçlarıyla nam salmış toyota markası aynı zamanda hiç bir zaman yolda kalmaz şeklinde de nam salmadı mı?
osmaniyeli, otolardan değil. motosikletlerdeki karbüratör ve enjeksiyondan bahsediyorum. zati karbüratörlü pek araba kalmadı.
kısmetse yeni motor elbette alıcam. şimdiden araştırmamı daraltmak için bilgilenmeye çalışıyorum. buna katkın için saol
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
ufak bir düzeltme
karbüratörlüde de cut-off denilen bir sistem ile karbüratör iğne ile tıkanır ve yakıt gönderimi engellenir
yani karbüratör de olsa enjektörlü de olsa gaz kapattığınız zaman yakıt gönderilmez daha doğrusu eser miktarda gönderilir, çok çoookkk az miktarda
bir motordan beklenen istenilen zamanda istenildiği miktarda güç üretmesidir
bunun içinde istenilen zamanda istenilen miktarda yakıtın gönderilmesini sağlamak gerekir
karbüratörde bu pnömatik tahrikli mekanik olarak gerçekleşmekte
ve bu oran pek hassaas ayarlanamamakta
işte bu ihtiyactan ötürü enjeksiyon kullanılmaya başladı
önceleri silindir sayısından bağımsız olarak hava manifolduna tek bir enjeksiyonla yakıt püskürtülüyordu
sonraları silindir başına bir tane olacak şekilde emme sübabının arkasına püskürtülüyordu
sonra ise direkt olarak silindirin içine püskürtülmeye başlandı
önceleri mekanik tahrikliydi şimdilerde elektromekanik tahrikli
takdir edersiniz ki
en verimli olanı ve en performanslı olanı direkt olarak silindir içine püskürtme yapanı
ve doğal oalrak da en hassas olanı ve de en pahalı olanı da bu çeşit oluyor
temiz yakıt kullanıldığı müddetçe problem yok
lakin yakıt kalitesi direkt olarak enjektörü etkileyecek ve ciddi anlamda performans düşüşüne ve yakıt ekonomisinde kayba neden olacaktır
@Ozan
sizin dediğiniz sistem büyük motorlarda olabilir özellikle Honda da
benim moto ne yazık ki o teknoloji ye ulaşamadı rölantiyi 1200 den 2000 e çıkardığımda 8000 devirle giderken gazı bıraktığımda motorun yavaşlaması daha zor oluyor
cut off farklı bir sistem olabilir ek olarak. benim karbüratörde gaz pistonunun altında deliği kapatan iğne var ama gazı bıraktığımda rölantinin deliğini ayrıca kapatan bir sistem yok. hem benim motor durduğu yerde rölatide olduğunu nasıl anlıyor? en azından benim moto bu konuya biraz ilgisiz sanırsam yada ben yanılıyorum
ben de honda istiyorum
Enjektörler böyle bir arıza çıkarmaz çünkü filtelemeleri mükemmeldir. Enjeksiyon sistemi aten en az arızayı göstersin diye üretilir,arıza çıkarmaması karbüratörle kıyaslanmaz.Karbüratör daha basittir. Suya danayıklı üretimde en az karbüratörlü kadar güvenilirdir. Tamir gerektirmez bozulması ancak hatalı tamir ve servisle mümkündür. Rutin olmayan bir hava-yakıt oranı söz konusu değildir,yanmayı optimize eder motor daha sessiz çalışır, karbüratörün o güzel sesinden mahrumdur. Daha var mı
karbüratör vakumla çalışır
rölanti de çalıştığında devir düşük olur ve dolayısıyla vakum da düşük olur
burdan anlıyor rölantide mi yokse devirde mi olduğunu
rölantide düşük devirde çalışırken motorun stop etmemesi içinde zengin karışım gönderiyor
yani fazla yakıyor
gelelim devirde iken
işte o zaman da devir yüksek ve içeri normal karışım oranında ama devir dolayısıyla fazla miktarda yakıt gidiyor
gaz kapanında fazla yakıt gitmesin diye delikli bir iğne devreye girip yakıt hattını kapatıyor
bu da daha detaylı
Adanalı, senin motosiklet diye bişey yok, tüm karbüratörlerde relanti devresi vardır ve yanlız relantide gaz kelebeği kapalı halde iken boğazla kelebek arasından yakıtı vakumla çeken devredir,
gaz ve gaz kelebeği bir miktar açıldığında relanti iptal olur sadece yakıt fıskiyesinden yakıtı emiş ile alır.
bu işin biliri olmamakla beraber şöyle düşünüyorum:
bizim karbüratörler vakumludur. sen gazı sonuna kadar acsan da, motor ancak yakabilecegi kadarını vakumlar. zaten aksi olsaydı yakamayacagı benzileri içine dolduran silindir bogulur kalırdı.
ama tekrar söylüyorum, daha iyi bilen arkadaşlara rezil de oluyor olabilirim şu an.
bu da benim karburatör tanıştığıma memnun oldum
benim karbüratör elimi gazdan çektiğimde giderken rölanti yakıtını yakıyor bundan emin olun
bu daha da basitleştirilmiş hali
üstteki kelebek hava miktarını ayarlıyor
orta kısımdaki ventüri (darboğaz) havayı hızlandırıyor ve vakumun artıp yakıtın emilmesini sağlıyor
alttaki kelebek te gaz kolu tarafından kontrol ediliyor
ve görüldüğü gibi gaz kapanınca kelebeğin altındaki delikten içeri yakıt emiliyor
işte bu rölanti yakıtı olan zengin karışım
...................... (yanlış soru)
Ozan +1 hava kelebeği jigle sisteminin parçası nomalde motor ısınıkken sürekli açıktır.
Aynen senin YBR'deki bahsetiğimiz jigle Avare Rulman, artı el jigesiyle beraber çalışıyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)