Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Enjeksiyon mu? Karbüratör mü?

Katılımcı sayısı
279. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Enjeksiyon

    180 64.52%
  • Karbüratör

    65 23.30%
  • İkiside iyidir farketmez

    34 12.19%
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Enjeksiyon mu? Karbüratör mü?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    Teşekkürler khutuck dostum. Baya aydınlatıcı oldu. Birşeyler paylaşmak güzel.

    Ciddi bi konu bence ve bakın pek çok farklı fikir var.

    Tekrar teşekkürler.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    slamdunk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul (Çanakkale)
    Motosikleti
    Mondial X-Treme Supermoto 250
    Motoron dergisinin geçen ayki sayısındaki karşılaştırma, yakıt tüketiminde enjeksiyonun daha cimri olacağı inancına son noktayı koymuş. Çünkü aynı motosikletin karbüratörlü ve enjeksiyonlu iki modeli arasındaki testte karbüratörlü olan daha az benzin harcamış.
    Bu da gösteriyor ki enjeksiyonun düşük yakıt tüketimiyle alakası yok.

  3. #43

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı slamdunk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoron dergisinin geçen ayki sayısındaki karşılaştırma, yakıt tüketiminde enjeksiyonun daha cimri olacağı inancına son noktayı koymuş. Çünkü aynı motosikletin karbüratörlü ve enjeksiyonlu iki modeli arasındaki testte karbüratörlü olan daha az benzin harcamış.
    Bu da gösteriyor ki enjeksiyonun düşük yakıt tüketimiyle alakası yok.
    Şu listeyi incelemeni öneriim ,tek bir modelle hatta sadece 1 kullanıcıyla model her neyse tüketimi şudur yorumu yapmak güvenilir olmaz.

    http://www.spritmonitor.de/en/overvi...ll_models.html

  4. #44
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    enjektörler kalitesiz benzinde arıza yaratır mı? bol elemandan ötürü arıza verme ihtimali daha fazla mı? karbüratörün yapısı daha basit mi? içinden su bile geçse geçişten sonra düzelir mi? bikaç vida ve anahtarla üstün körü tamir edilebilir mi? rutin olmayan hava-yakıt karışımıyla, piston içindeki patlamaların standart olmayacağından, sesinin düzensiz pata patalığı ünlü olan davidsonlar gibi ses çıkarır mı?

    karbüratörist sorular
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  5. #45

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    @solmyr
    ne o yeni moto mu alıyorsun yoksa
    enjektörlü araçlarda genelde otolarda diyelim benzin filtresi var tıkanmayı engellemek için
    ayrıca enjektör temzleyici katkılar var. enjektörler belli bir çalışmadan sonra tam püskürtemiyor o yüzden bir de ultrasonik temizleme tekniği var enjektörler için .
    enjektör iyidir diyebiliriz kısaca ama olmasada,
    ben karbüratörümün püskürtmesini de seviyorum yani

  6. #46

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    karbüratörün bakım masrafları azdır . Tek iyi tarafı bu
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  7. #47
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF150'yi,CBF250'yi sattım...Şimdi 2009 GT250r
    Enjektörün yanında bir de benim bildiğim eksozdaki gaz oranın ölçen gelişmiş bilgisayar kontrollü sistemler var.Belki motorlarda yoktur sadece otomobillerde vardır.Detaylı olarak bilmiyorum ancak galiba aracın bilgisayar beyni eksozdan çıkan gazı sensörlerle ölçerek fazla benzin karışımı varsa enjektörlere daha az benzin göndermesi için uyarıyo.Bu da tam olarak benzin tasarrufu sağlıyo.Kesinlikle karbüratöre göre tasarrufludur bence.

    Bir de bu enjektörlü araçlar yolda kalır düşüncesi nerden çıkıyo bilmem.Enjektörlü araçlarıyla nam salmış toyota markası aynı zamanda hiç bir zaman yolda kalmaz şeklinde de nam salmadı mı?

  8. #48
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    osmaniyeli, otolardan değil. motosikletlerdeki karbüratör ve enjeksiyondan bahsediyorum. zati karbüratörlü pek araba kalmadı.

    kısmetse yeni motor elbette alıcam. şimdiden araştırmamı daraltmak için bilgilenmeye çalışıyorum. buna katkın için saol
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  9. #49
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teksilindirli de karbüratör olsada olur enjeksiyon olmasa da idare eder
    tek silindirlide enjeksiyon olsa yüzde 10-20 yakıt azalması olur çok önemli değil bence tek silindirde

    2 ve 4 silindirli de tabii ki enjeksiyon giderken gazı bıraktığımızda rölanti yaktıını da göndermez ek olarak karbüratör sürekli gönderir
    ufak bir düzeltme
    karbüratörlüde de cut-off denilen bir sistem ile karbüratör iğne ile tıkanır ve yakıt gönderimi engellenir
    yani karbüratör de olsa enjektörlü de olsa gaz kapattığınız zaman yakıt gönderilmez daha doğrusu eser miktarda gönderilir, çok çoookkk az miktarda

    bir motordan beklenen istenilen zamanda istenildiği miktarda güç üretmesidir
    bunun içinde istenilen zamanda istenilen miktarda yakıtın gönderilmesini sağlamak gerekir
    karbüratörde bu pnömatik tahrikli mekanik olarak gerçekleşmekte
    ve bu oran pek hassaas ayarlanamamakta
    işte bu ihtiyactan ötürü enjeksiyon kullanılmaya başladı
    önceleri silindir sayısından bağımsız olarak hava manifolduna tek bir enjeksiyonla yakıt püskürtülüyordu
    sonraları silindir başına bir tane olacak şekilde emme sübabının arkasına püskürtülüyordu
    sonra ise direkt olarak silindirin içine püskürtülmeye başlandı
    önceleri mekanik tahrikliydi şimdilerde elektromekanik tahrikli

    takdir edersiniz ki
    en verimli olanı ve en performanslı olanı direkt olarak silindir içine püskürtme yapanı
    ve doğal oalrak da en hassas olanı ve de en pahalı olanı da bu çeşit oluyor
    temiz yakıt kullanıldığı müddetçe problem yok
    lakin yakıt kalitesi direkt olarak enjektörü etkileyecek ve ciddi anlamda performans düşüşüne ve yakıt ekonomisinde kayba neden olacaktır

  10. #50

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    @Ozan
    sizin dediğiniz sistem büyük motorlarda olabilir özellikle Honda da
    benim moto ne yazık ki o teknoloji ye ulaşamadı rölantiyi 1200 den 2000 e çıkardığımda 8000 devirle giderken gazı bıraktığımda motorun yavaşlaması daha zor oluyor

    cut off farklı bir sistem olabilir ek olarak. benim karbüratörde gaz pistonunun altında deliği kapatan iğne var ama gazı bıraktığımda rölantinin deliğini ayrıca kapatan bir sistem yok. hem benim motor durduğu yerde rölatide olduğunu nasıl anlıyor? en azından benim moto bu konuya biraz ilgisiz sanırsam yada ben yanılıyorum

    ben de honda istiyorum

  11. #51

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    enjektörler kalitesiz benzinde arıza yaratır mı? bol elemandan ötürü arıza verme ihtimali daha fazla mı? karbüratörün yapısı daha basit mi? içinden su bile geçse geçişten sonra düzelir mi? bikaç vida ve anahtarla üstün körü tamir edilebilir mi? rutin olmayan hava-yakıt karışımıyla, piston içindeki patlamaların standart olmayacağından, sesinin düzensiz pata patalığı ünlü olan davidsonlar gibi ses çıkarır mı?

    karbüratörist sorular
    Enjektörler böyle bir arıza çıkarmaz çünkü filtelemeleri mükemmeldir. Enjeksiyon sistemi aten en az arızayı göstersin diye üretilir,arıza çıkarmaması karbüratörle kıyaslanmaz.Karbüratör daha basittir. Suya danayıklı üretimde en az karbüratörlü kadar güvenilirdir. Tamir gerektirmez bozulması ancak hatalı tamir ve servisle mümkündür. Rutin olmayan bir hava-yakıt oranı söz konusu değildir,yanmayı optimize eder motor daha sessiz çalışır, karbüratörün o güzel sesinden mahrumdur. Daha var mı

  12. #52
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    karbüratör vakumla çalışır
    rölanti de çalıştığında devir düşük olur ve dolayısıyla vakum da düşük olur
    burdan anlıyor rölantide mi yokse devirde mi olduğunu
    rölantide düşük devirde çalışırken motorun stop etmemesi içinde zengin karışım gönderiyor
    yani fazla yakıyor

    gelelim devirde iken
    işte o zaman da devir yüksek ve içeri normal karışım oranında ama devir dolayısıyla fazla miktarda yakıt gidiyor
    gaz kapanında fazla yakıt gitmesin diye delikli bir iğne devreye girip yakıt hattını kapatıyor





    bu da daha detaylı

  13. #53

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Ozan
    sizin dediğiniz sistem büyük motorlarda olabilir özellikle Honda da
    benim moto ne yazık ki o teknoloji ye ulaşamadı rölantiyi 1200 den 2000 e çıkardığımda 8000 devirle giderken gazı bıraktığımda motorun yavaşlaması daha zor oluyor

    cut off farklı bir sistem olabilir ek olarak. benim karbüratörde gaz pistonunun altında deliği kapatan iğne var ama gazı bıraktığımda rölantinin deliğini ayrıca kapatan bir sistem yok. hem benim motor durduğu yerde rölatide olduğunu nasıl anlıyor? en azından benim moto bu konuya biraz ilgisiz sanırsam yada ben yanılıyorum

    ben de honda istiyorum
    Adanalı, senin motosiklet diye bişey yok, tüm karbüratörlerde relanti devresi vardır ve yanlız relantide gaz kelebeği kapalı halde iken boğazla kelebek arasından yakıtı vakumla çeken devredir,
    gaz ve gaz kelebeği bir miktar açıldığında relanti iptal olur sadece yakıt fıskiyesinden yakıtı emiş ile alır.

  14. #54
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    darkkilır dostum bana da öyle geliyor ama 5. viteste tam gaz veriyosun ve erken atıığın için rampada anca 90ı koruyabiliyosun diyelim. bunun yerine 4. viteste yarım gazla 90da gidebiliyorsun daha da acsan daha da gidecek.

    Bu noktada 5. viteste tam gazda, enjeksiyon sistemi 2000 devirde motoru boğmamak için az mı benzin gönderir yoksa sen tam açtın diye benzini doldurur mu silindirin içini?

    osmaniyeli dostumun dediği de doğru olabilir. yok mu kesin bilgisi olan?

    ben hep merak ederim bunu ya =)
    bu işin biliri olmamakla beraber şöyle düşünüyorum:

    bizim karbüratörler vakumludur. sen gazı sonuna kadar acsan da, motor ancak yakabilecegi kadarını vakumlar. zaten aksi olsaydı yakamayacagı benzileri içine dolduran silindir bogulur kalırdı.

    ama tekrar söylüyorum, daha iyi bilen arkadaşlara rezil de oluyor olabilirim şu an.

  15. #55

    Üyelik
    21 Kasım 2007

    bu da benim karburatör tanıştığıma memnun oldum

    benim karbüratör elimi gazdan çektiğimde giderken rölanti yakıtını yakıyor bundan emin olun

  16. #56
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    bu daha da basitleştirilmiş hali




    üstteki kelebek hava miktarını ayarlıyor

    orta kısımdaki ventüri (darboğaz) havayı hızlandırıyor ve vakumun artıp yakıtın emilmesini sağlıyor

    alttaki kelebek te gaz kolu tarafından kontrol ediliyor

    ve görüldüğü gibi gaz kapanınca kelebeğin altındaki delikten içeri yakıt emiliyor
    işte bu rölanti yakıtı olan zengin karışım

  17. #57
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    ...................... (yanlış soru)

  18. #58

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Ozan +1 hava kelebeği jigle sisteminin parçası nomalde motor ısınıkken sürekli açıktır.

    Aynen senin YBR'deki bahsetiğimiz jigle Avare Rulman, artı el jigesiyle beraber çalışıyor.

  19. #59
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    o dediğin bu olabilirmi avare rulman
    selenoid valvli bir cut off iğnesi

    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gelelim devirde iken
    işte o zaman da devir yüksek ve içeri normal karışım oranında ama devir dolayısıyla fazla miktarda yakıt gidiyor
    gaz kapanında fazla yakıt gitmesin diye delikli bir iğne devreye girip yakıt hattını kapatıyor


  20. #60

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o dediğin bu olabilirmi
    selenoid valvli bir cut off iğnesi
    bu selenoid valfli cut off iğnesi benim motoda yok işte

    benim moto nasıl cut off yapıyor parçayı bi koysanız resim var mı elinnizde

    ama ben eminim benim moto rölantiyi yiyor giderken


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler