Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Akü ve konjektör ile ilgili bir sorun?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    Arkadaşlar, makinemin normalde 6 amper olan aküsünü 9 amperlik akü ile değiştirmiştik. 1,5 - 2 ay önce. Eski akü artık ömrünü tamamlamıştı ve Bosch marka 9 amperlik akü taktık. Bu süreçte fazlaca yattı makine ve farlar açık uzun bir yolculuktan sonra iyice bitti. Tekrar adam gibi şarj ettirdim en baştan ve bağladık motora.

    Motorda akü şarj göstergesi var. 9 - 12 - 15 şeklinde. 9 en alt seviye, 12 ideal, 15 ise en üst seviye. Şimdi sizlere sormak istediğim şu: Motor normalde çalıştırdığımda farlar kapalıyken akü göstergesi 12'nin üstünde 13,5 civarına tekabül ediyor gibi gösteriyor. Gaz verdikçe tabii.. Ancak mesela bu akşam şöyle 1-1,5 saatlik farlar açık gittim ve akü sürekli 12'nin altında görünüyordu? Frenlere bastığımda 11 seviyelerine iniyor hatta. Farları kapatıncada yine 12 civarı görünüyor. Bu normalmidir? Farlar açık olsa bile sürekli 12 civarı göstermesi gerekmiyor mu?

    Acaba konjektör (yanlış yazmış olabilirim) 6 amperlik aküden sonra 9 amperlik aküyü şarj etmekte zorlanıyor mu? Çünkü farları ilk açtığımda 12'nin çok çok az altındayken zaman ilerledikçe biraz daha fazla altına iniyor. Farları kapattıp, rölantide gaz verdiğimde ise 12 civarı görünüyor.

    Yorumlarınızı paylaşırsanız çok sevinicem. Şimdiden teşekkürler.
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    kısaca ben biraz yazayım sana

    voltmetrenin far marş sinyal veya fren ampülün yandığında o an için düşük göstermesi normal
    akün 6 amper de olsa 9 amperde olsa 20 amperde olsa
    alternatörün sağlamsa ortalama 150-200 watt üretir ve böylece senin akü sürekli şarj olur akün kaç amperlik olurssa olsun farketmez yani
    alternatör 150 watt üretse 50 wattını farın yer birazını buji ve cdi kalanı da akünü şarj eder

    bence sen uzun yolda devirli bir şekilde akünü bi full et ondan sonra sorun tekrar çıkarsa bi çözüm bakmak daha doğru olur gibi

    yani göstergen bir 15 i görsün farın yanmadan biraz şarj olsun eğer olmazsa ya aküde yada elektrik aksamında problem vardır

  3. #3

    Üyelik
    12 Mart 2008
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    kt125

    slm arka<dasım

    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kısaca ben biraz yazayım sana

    voltmetrenin far marş sinyal veya fren ampülün yandığında o an için düşük göstermesi normal
    akün 6 amper de olsa 9 amperde olsa 20 amperde olsa
    alternatörün sağlamsa ortalama 150-200 watt üretir ve böylece senin akü sürekli şarj olur akün kaç amperlik olurssa olsun farketmez yani
    alternatör 150 watt üretse 50 wattını farın yer birazını buji ve cdi kalanı da akünü şarj eder

    bence sen uzun yolda devirli bir şekilde akünü bi full et ondan sonra sorun tekrar çıkarsa bi çözüm bakmak daha doğru olur gibi

    yani göstergen bir 15 i görsün farın yanmadan biraz şarj olsun eğer olmazsa ya aküde yada elektrik aksamında problem vardır
    bence senın sorunun konjokterunden calışmadan once akunu bı ölc 12 gosterıyo ıse normal. çlıstırdıgında ıse 13,50 14,50 ye kadar cıkıyorsa olcu aletın konjektorde arıza yok demektır. ama dusuk veye cok yuksek gosterıyosa konjektorun bozulmus demektır. her sey guzel normal ise eger bu sefer aku arızalıdır. sunuda soyleyım akuyu cok uzun sure bekledtırsen. yanı hıc calıştırmazsan akunun omru kısalır.

  4. #4
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    15'i asla göstermedi benim voltmetre. Aküyü şarj ünitesinde full şarj ettiğimizde bile..?

    Alıntı sessizco adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence senın sorunun konjokterunden calışmadan once akunu bı ölc 12 gosterıyo ıse normal. çlıstırdıgında ıse 13,50 14,50 ye kadar cıkıyorsa olcu aletın konjektorde arıza yok demektır. ama dusuk veye cok yuksek gosterıyosa konjektorun bozulmus demektır. her sey guzel normal ise eger bu sefer aku arızalıdır. sunuda soyleyım akuyu cok uzun sure bekledtırsen. yanı hıc calıştırmazsan akunun omru kısalır.
    Çalışmadan önce 12 gösteriyor zaten. Çalıştırdığımda 13-14 aralığında oluyor. Ama farları açınca 12'nin altına iniyor..
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  5. #5
    halilihsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2008
    Abi bende aküyü değiştireli 1 ay falan oldu benimkidie bosch marka 9Am .Bende farlar acık seyir edeyim gösterge tam yarıda gösteriyor.Ama normalde aynı fotoğraftaki gibi 13 ü geciyor.

  6. #6
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    halil, farlar açıkken 12'demi görünüyor sende?
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  7. #7
    halilihsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2008
    evet abi yarıdan aşağı hiç inmiyor sadece marşa basarken iniyor tabiki

    Şuan aşağıya motorun yanına inmek zor gelmese farları yakıpta cekicem sizinle paylasıcam ama yol yorgunuyum birazcık

  8. #8
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    o zaman yarın bi çekte paylaş hemşehrim emi?
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  9. #9
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...aquila-31.html


    dostum GV650 topiğinde benzer sorunu tartışıyoruz.Benim GV650 de yeni akü aldığım halde voltmetre 13.2 falan gösteriyor.Far kapalı gazı açtığımda 13.8 falan çıkıyor ama farı açtığımda hele birde uzunları yakınca 13.0-12.9-12.8-12.7.12.6 şeklinde 4 er saniyelik aralıklarla düşmeye başlıyor.Sorun aküdedir dedim yeni aldım ama nafile. Şimdide konjektör siparişi vereceğim
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]

  10. #10
    halilihsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2008
    Abi benım yanlısım var motorun fotoğraflarına bakarken buldum farlar yanık vaziyette cok belli olmuyor ama göstergede farlar acık vaziyette yarının altına iniyormuş.Devirde 1.5 civarında..Bir sorun varmı yok mu bilemem marşı çeviriyor farları yakıyor bende sis farlarıda dahil hiç sorun yaşamadım kısmet ileride ne gösterir bilemeyiz.Bu resimi 12.03.09 cekmişim


  11. #11
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    hmm..

    ama bunun normali 12 civarı göstermesidir ya Halil..?
    En azından ben öyle biliyorum.

    Bizim ömere bi soriim..

    Alıntı mrock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...aquila-31.html


    dostum GV650 topiğinde benzer sorunu tartışıyoruz.Benim GV650 de yeni akü aldığım halde voltmetre 13.2 falan gösteriyor.Far kapalı gazı açtığımda 13.8 falan çıkıyor ama farı açtığımda hele birde uzunları yakınca 13.0-12.9-12.8-12.7.12.6 şeklinde 4 er saniyelik aralıklarla düşmeye başlıyor.Sorun aküdedir dedim yeni aldım ama nafile. Şimdide konjektör siparişi vereceğim
    Bu konjektör denen parça orjinalmi olmak zorunda? Birbirine uymaz mı acaba?
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  12. #12
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    Diğer marka modellerde konjektörün orjinal olması mı gerekiyor bilmiyorum ama GV650 de başka markanın konjektörünü takıp beyni yakıp ve dijital göstergeyi arızlandıran bu siteye üye bir arkadaşımız var.
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]

  13. #13
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    far sinyal vs acıkken bile 12nin altına dusmemesi lazım eger dusuyosa once konjektor kontrol edilir baska bi konjektor takıp 1kere far acıp kapa anlarsın sorun olup olmadıgını eger hala devam ediyosa sargıda sorun var demek..
    true love..

    Drift Religion

  14. #14
    halilihsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2008
    Alıntı mhrrmkpnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    far sinyal vs acıkken bile 12nin altına dusmemesi lazım eger dusuyosa once konjektor kontrol edilir baska bi konjektor takıp 1kere far acıp kapa anlarsın sorun olup olmadıgını eger hala devam ediyosa sargıda sorun var demek..
    BÖYLE BİR DURUMLA KARŞILAŞMIŞ OLSAK BİZE KAÇA MAL OLUR

  15. #15
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    Alıntı halilihsan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BÖYLE BİR DURUMLA KARŞILAŞMIŞ OLSAK BİZE KAÇA MAL OLUR
    bilmiorum acıkcası fiyat nedir ama herkesn farklı fiyat isteyebilecegi bisey somak lazım
    true love..

    Drift Religion

  16. #16
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Sargı olacağını sanmam konjektörlerinizin çıkış değerlerini ölçtürün..
    Buji ve cdi aküden voltaj çekmez.
    Cdi zaten kendi ürettiği elektrik ile bobine güç verir ve bujinin ateşlemesini sağlar..
    Konjektörünüze bakın arkadaşlar öncelikle çıkış değerleri düşük olabilir
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  17. #17
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    Alıntı mhrrmkpnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    far sinyal vs acıkken bile 12nin altına dusmemesi lazım eger dusuyosa once konjektor kontrol edilir baska bi konjektor takıp 1kere far acıp kapa anlarsın sorun olup olmadıgını eger hala devam ediyosa sargıda sorun var demek..
    işte başka bir konjektör fikri sorun..?

    Sargıda sorun var derken? Sargı..?

    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sargı olacağını sanmam konjektörlerinizin çıkış değerlerini ölçtürün..
    Bunu nasıl yapıyorlar? Neler yapılıyor tam olarak? Özel cihazlarımı var?
    Biz kendimiz ölçemezmiyiz?
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  18. #18
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sargı olacağını sanmam konjektörlerinizin çıkış değerlerini ölçtürün..
    Buji ve cdi aküden voltaj çekmez.
    Cdi zaten kendi ürettiği elektrik ile bobine güç verir ve bujinin ateşlemesini sağlar..
    Konjektörünüze bakın arkadaşlar öncelikle çıkış değerleri düşük olabilir
    eger assadan yeterince guc gelmezse konjektor bisey ifade etmez sargının bikac dişi yanmış olabilir

    Alıntı NoVaRiX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işte başka bir konjektör fikri sorun..?

    Sargıda sorun var derken? Sargı..?



    Bunu nasıl yapıyorlar? Neler yapılıyor tam olarak? Özel cihazlarımı var?
    Biz kendimiz ölçemezmiyiz?
    amper olcen aletlerle olcuyosun abi zor diil ama karısık
    sargıda motordaki elektrigi ureten zımbırtı statorde diolar sanırım
    true love..

    Drift Religion

  19. #19
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı NoVaRiX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işte başka bir konjektör fikri sorun..?

    Sargıda sorun var derken? Sargı..?



    Bunu nasıl yapıyorlar? Neler yapılıyor tam olarak? Özel cihazlarımı var?
    Biz kendimiz ölçemezmiyiz?
    Aküyü çıkar ışıkları yak gaz ver bakalım yancaklar mı?
    Eğer yanmazlarsa konjektörün veya alt sargıların ömrünü tamamlamıştır
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  20. #20
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aküyü çıkar ışıkları yak gaz ver bakalım yancaklar mı?
    Eğer yanmazlarsa konjektörün veya alt sargıların ömrünü tamamlamıştır
    Ya yanarlarsa?

    Geyik bi tarafa, en iyisi yarın ölçtüriim şu konjektör denilen zımbırtının çıkışlarını!
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler