Ybr 125 Devre Kesiciyi Iptal Ettiren Varmı
-
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Hız arttırmak için devir kesiciyi kesme çalışmaları yapmadan önce, motorun 5. viteste son hızına ulaştığı zaman boştayken gaz verildiğinde devir kesiciye girdiği devre ulaşabilmesi gerekiyor. Yani motorun max. güc tork değerleri 5. viteste motoru son devrine çıkarabilmesi gerekiyor. Çıkramıyorsa bu zaten genelde motorlarda böyledir. Zaten böyle olmasa, yani motorun gücü yetecek olsa zaten ya bi 6. vites koyarlardı, yada dişli oranlarıyla biraz daha oynarlardı. 5. viteste boştayken veya ufak viteslerdeyken ulaştığı devre ulaşamayabilir. Bu anarmal bi durum değil. Eğer misal..boşta gaz köklendiğinde 11-12 bin devirde maksimum devrine çıkarak devir kesiciye giren motorun, son hızda da seyahat esnasında da 5. viteste de bu devre ulaşarak devir kesiciye girebilmesi lazım. Yoksa devir kesiciyi devre dışı bırakmanız size bi + kazandırmayacaktır. Bence hiç böyle bi şeye kalkışmayın, devir kesici, motor mekanik aksamında kullanılan malzemelerin kapasitesine göre zaten ayarlanmıştır. Bu şekilde kullanım bence zaten motorun canını almak demek olur. Emsal motorları araştır. 5. viteste emsalleri gibi fazla devir yapmıyor hızlanmıyorsa, bakım unsurlarını kontrol et derim. Bende cbf 150 kullanıcısıyım. Benim motorda düzde 115 km/h a çıkıyor. Son devrine ulaşamıyor. Ulaşabilse tahminimce 125-130 km/h yapabilmesi lazım. Mesela benim devir kesiciyi devre dışı bırakmam bana bi hız kazancı sağlamaz.
hocam herşeyde haklısın ama birde şöyle düşünmek lazım;
ön dişli küçültüp arka dişli büyütünce son hız azalır ve seri olur motor bu bi gerçektir.. peki neden son hız azalır? devir tamamlandığından.. o zaman bu beyinden takıp ön dişliyi küçültüp arkadakini büyütürsek hem ivmelenme çok iyi olur hemde max. hız artar..
Ϝίάт dѳϐLѳ Ί.Ҙ мυLтίjέт || üstü kapalı hayabusa ||
Reklamlar
-
FREEBLADE_39 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar her vıteste 8500 9000 devırı gecmıyor kendimde motorcuyum farklı beyın takmayı düşünüyorum uyarsa isteyene temın ederım hanı ben dedim deneyen varsa soylesın her kez bişeyler sallıyor 12000 devir çevırıyor hiç sanmam
Viteste değilde boşta köklediğin zaman hangi devre çıkıyor ? Devir kesiciye giriyormu =? Giriyorsa hangi devirde giriyor. Benim eski mondi 150 hs de düzde 100 km/h yaparken 7000 devire kadar çıkıyordu. Ama orta sehpada gazı kökleyince 12000 devir görüyordu. 8500-9000 deviri boşta bastığın zamanda geçmiyorsa ve devir kesiciye giremiyorsa o zaman bi problem var demektir. Motoru limitlerinden yüksek devirlerde kullanmak için beyin vs düşünürsen ve kullanırsan motoru çabuk toprağa verirsin. Sınıfındaki motorlarla karşılaştır. Yine performası düşükse bakımını yaptır. Arızalı parçayı orjinali ile değiştir. 125 veya 150 cc motordan beklenen performansı veriyor olması, emsallerinden geri kalmıyor olması senin için yeterli olmalıdır.
-
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
pistona hiç gerek yok
cdi yeterli fakat problem subap zamanlamasında çıkıyor subap ayarı biraz boşluklu olsa motoru yersin
@Ethem
ethem abi doğru demiş maksimum hıza maksimum devire yakın yerde çıkmıyorsa zaten devir arttırsanda nafile ara hızlanma iyi olur sadece veya dişli değiştirmek lazım o devirde max speed yapması için filan
boşverin bi cbr 600 alalım hepimiz yeter
tamam diyelim ki dediklerini yaptım.. ama Apachelerde subap ayarı hiç tutmaz.. her Apache den çıt çıt ses gelir hafif hafif.. ne olacak
durum böyleyken benim pistonlada oynamam gerekli??
Ϝίάт dѳϐLѳ Ί.Ҙ мυLтίjέт || üstü kapalı hayabusa ||
-
arkadaşlar iyi valla devre kesici filan oynamayın ya şu motorlarla
-
-
-
Ben arkadaşımınkiyle rahat 11.000 görüyorum. 2004 model 12.5 beygir. Onada sordum. 12.000'e kadar görüyor dedi.
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
hurricane_cbr adlı üyeden alıntı
hocam herşeyde haklısın ama birde şöyle düşünmek lazım;
ön dişli küçültüp arka dişli büyütünce son hız azalır ve seri olur motor bu bi gerçektir.. peki neden son hız azalır? devir tamamlandığından.. o zaman bu beyinden takıp ön dişliyi küçültüp arkadakini büyütürsek hem ivmelenme çok iyi olur hemde max. hız artar..
Ben bu dişli işleriyle çok uğraştım. Neden son hız azalır biliyomusun, dişli değişiklik oranı çok büyük tutulmuşturda ondan azalır. Eğer sen son viteste devrini tamamlayamayan bu motorun dişli değişiklik oranını küçük tutarsan, misal sadece arka dişli ile oynarsan, arkada bir diş veya iki dişten bahsedelim. Seriliğini hissedersin. Motor daha seri ve atak olur. Orjinal dişlisi ile ulaşabildiği hıza yine ulaşır ama motorun güçü ve tork değerleri, ufak bir dişli oranı değişikliği yaptığın için son viteste motor devrini tamamlamayı başarır ve hız kaybı olmaz. Ama motor son viteste orjinal dişliye nazaran daha yüksek devir kullanacak belkide devir kesiciye girebilecektir. Bi kere. sen, boştayken devir kesiciye giren ve bunu son viteste yapmayan bir motorun hızını dişli ve devir kesici ile oynayarak arttıramassın. Böyle bi motorun hızını arttırmak için. İlk önce tamam motoru gözden çıkardın diyelim, devir kesiciyi iptal ederken aynı zamanda motorun gücünü arttırabileceğin modifler değişiklikler yapman lazım. O zaman motor son viteste devir kesiciye girmeyi başarır. Devir kesiciyi iptal ettin, motorun gücünü arttırabilecek ufak bi kaç modifikasyon yaptın. Motor devrini 5. vityeste de tamamlıyor. İşte şimdi hız artışı için dişli oranlarını abartmadan oynayabilirsin. Ama açıkça söyliyim. Böyle bi motorda orjinali 100000 i devirirken bu motorun kullanım ömrü belki yarı yarıya azalacaktır.
-
10 40 mobil yağ 4t hava filtresini değiş ngk buji tak o zaten maksimum devri yapar zaten 10 000 devirden aşağı kullanma verim almak istiyorsan saygılar safranboludan
-
-
-
-
-
-
DOGAN MOTOR adlı üyeden alıntı
10 40 mobil yağ 4t hava filtresini değiş ngk buji tak o zaten maksimum devri yapar zaten 10 000 devirden aşağı kullanma verim almak istiyorsan saygılar safranboludan
Bu mobil veya emsal motosiklet için üretilen yağlara millet olarak halen alışamadık, sanki utanılacak bişeymiş gibi hiç bir reyonda hiç bir rafta yok. 50 km lik yolculuğum esnasında bütün benzin istasyonlarına uğrayarak sordum. Motosiklet yağı, shell bulursam shell alıcam castrol bulursam castrol elf mobil fark emez dedim. Motosiklet yağı olsun yeter dedim ıı yok. Kocaeli deki carreforu real kipa ıı yok. En son Kawasaki yet. servisine gittim. Ne var elinde dedim valvoline varmış, aldım 1 lt bu yağı nasıl bilirsiniz kullanan ark.. varmı ? Birde bugün fuardaydım. Elf yağlarının standı vardı ama biz almış bulunduk tabi.
-
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
ExTReMa adlı üyeden alıntı
O kadar fazla basınç vermiycez canım
Zaten aynısını alıp koyarsak ne anlamı kalır ki
Az farklı olmak lazım dimi
abi 0.0 verirsen kafasına göre basar yani egzostan çıkan basınca göre ya da 0.1 verirsen çok birşey farketmez birşeylerin farketmesi için en az 0.3 falan vermek lazım ama dediğim gibi dayanacak mı bakalım
Ϝίάт dѳϐLѳ Ί.Ҙ мυLтίjέт || üstü kapalı hayabusa ||
-
-
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Bu konuda yorum yok tamamlanınca görürsünüz
Az kaldı zaten
haberleri bekliyorum abi...
Ϝίάт dѳϐLѳ Ί.Ҙ мυLтίjέт || üstü kapalı hayabusa ||
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)