Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ybr 125 Devre Kesiciyi Iptal Ettiren Varmı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    pentaone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2009
    Şehir
    Dehşet verici :O
    Motosikleti
    YeBeRe 125
    Alıntı hurricane_cbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o nasıl oluyo ya bende apache var 150 cc ve 13.5 hp yani YBR ye göre oldukça kuvvetli fren sistemi ise aynı... ben nasıl duruyorum peki??
    yüksek hızdan yavaşlamalarda ön fren kullanarak duruyorum fakat ani bir durumda arkaya asıldığımda direk kilitleniyo allah muhafaza 2 kez giriyodum önümdeki arabaya
    ...freedom forever...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    hurricane_cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    ίϨтάήϐυL-κdκγ-ќzLтρяκ
    Motosikleti
    Araç çok ama YaYa :)
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam diger vitslerde görebilirsinde 5 . vitste cok zor imkansiz yani 10 km lik 90 derece rampa bulman lazim



    Senin Usta bi motorcudan bence akıl alman lazim krank kolunu nasil kısaltıcan hacı taş motoruylami kescen
    heee alırım motoru elime keserim kaynakçı kuzene giderim olur biter
    Ϝίάт dѳϐLѳ Ί.Ҙ мυLтίjέт || üstü kapalı hayabusa ||

  3. #23
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı pentaone adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüksek hızdan yavaşlamalarda ön fren kullanarak duruyorum fakat ani bir durumda arkaya asıldığımda direk kilitleniyo allah muhafaza 2 kez giriyodum önümdeki arabaya
    ybr de mümkünse 80 den sonra frenlerinizi unutun arkadaslar hedeften kaçmaya bakiniz he baktin kaçamiyon asıl ön frene yatir motoru tabi bunu o an yapmak imkansiz biraz deneyim bayabi cesaret gerektirir ben hiç denemedim direk girdim

    Alıntı hurricane_cbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    heee alırım motoru elime keserim kaynakçı kuzene giderim olur biter
    cokta güzel olur aslinda
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  4. #24
    hurricane_cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    ίϨтάήϐυL-κdκγ-ќzLтρяκ
    Motosikleti
    Araç çok ama YaYa :)
    Alıntı pentaone adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüksek hızdan yavaşlamalarda ön fren kullanarak duruyorum fakat ani bir durumda arkaya asıldığımda direk kilitleniyo allah muhafaza 2 kez giriyodum önümdeki arabaya
    senin dediğin konuda disk daha tehlikeli frenlemen güzel fakat lastiğin iyi değil senin..
    Ϝίάт dѳϐLѳ Ί.Ҙ мυLтίjέт || üstü kapalı hayabusa ||

  5. #25
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    devir gostergesinin sonuna kadar cıkıyor birader zaten. emin misin kesici olduguna?

  6. #26
    hurricane_cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    ίϨтάήϐυL-κdκγ-ќzLтρяκ
    Motosikleti
    Araç çok ama YaYa :)
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybr de mümkünse 80 den sonra frenlerinizi unutun arkadaslar hedeften kaçmaya bakiniz he baktin kaçamiyon asıl ön frene yatir motoru tabi bunu o an yapmak imkansiz biraz deneyim bayabi cesaret gerektirir ben hiç denemedim direk girdim



    cokta güzel olur aslinda
    kaç cm kesilecek söyleyin yarın yapalım..
    Ϝίάт dѳϐLѳ Ί.Ҙ мυLтίjέт || üstü kapalı hayabusa ||

  7. #27
    pentaone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2009
    Şehir
    Dehşet verici :O
    Motosikleti
    YeBeRe 125
    Alıntı hurricane_cbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin dediğin konuda disk daha tehlikeli frenlemen güzel fakat lastiğin iyi değil senin..
    valla yüksek hızlarda dediğim gib önle dereceli olarak kısa mesafede rahat duruyorum ama arkada bunu ayarlamam çok çok zor oluyor ki ayarlıyamıyorum zaten direk kayıyor :S
    dediğiniz gibi lastik değiştirmem lazım galiba :/
    ...freedom forever...

  8. #28
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı avare rulman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    devir gostergesinin sonuna kadar cıkıyor birader zaten. emin misin kesici olduguna?
    vitesi boşa al....

    ve gaza asıl

    11.500 devir de gazın kesik kesik verildiğini anlayacaksın.

    denendi
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  9. #29
    hurricane_cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    ίϨтάήϐυL-κdκγ-ќzLтρяκ
    Motosikleti
    Araç çok ama YaYa :)
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vitesi boşa al....

    ve gaza asıl

    11.500 devir de gazın kesik kesik verildiğini anlayacaksın.

    denendi
    ne zaman
    Ϝίάт dѳϐLѳ Ί.Ҙ мυLтίjέт || üstü kapalı hayabusa ||

  10. #30
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vitesi boşa al....

    ve gaza asıl

    11.500 devir de gazın kesik kesik verildiğini anlayacaksın.

    denendi
    bosa almasinada grek yok abi 1.2.3. vitslerde cok rahat kesiciy sokabilir11500 e gelince bi acıma sesi geliyo o gün babaçi abinin içiniz cızlatan sesdıdıdıdııtt
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  11. #31

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı hurricane_cbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu kadar büyük sorunu nasıl veriyor ya??? peki 14000 RPM çeviren makinalar nasıl oluyo sistem olarak?

    şimdi bu ohc ekzantrik sistemli motolarda yüksek devirlerde bu subap zamanlamasında sorunlar olabilidiğini okudum ne yazıkki

    subap boşluğunda hafif ayarsızlık olsa o kadar yüksek devirde subap kendini çekemeyip vurma riski var

    kam mili 14000devire göre üretilmiş motolarda sorun olmayabilir ama bizim motolar 14000 devirde her an sorun çıkarabilir garantisi yok

    fabrika cdi ı 11000 devire kadar ayarlamışsa öyle kullanmak daha sağlıklı
    ama gönül bu risk almak istersen olabilir tabi

  12. #32
    hurricane_cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    ίϨтάήϐυL-κdκγ-ќzLтρяκ
    Motosikleti
    Araç çok ama YaYa :)
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi bu ohc ekzantrik sistemli motolarda yüksek devirlerde bu subap zamanlamasında sorunlar olabilidiğini okudum ne yazıkki

    subap boşluğunda hafif ayarsızlık olsa o kadar yüksek devirde subap kendini çekemeyip vurma riski var

    kam mili 14000devire göre üretilmiş motolarda sorun olmayabilir ama bizim motolar 14000 devirde her an sorun çıkarabilir garantisi yok

    fabrika cdi ı 11000 devire kadar ayarlamışsa öyle kullanmak daha sağlıklı
    ama gönül bu risk almak istersen olabilir tabi
    şunu tekrar sorayım kolu kısaltsam ve de kısa piston taksam bu beyini takıp deviri yükseltirsem sorun olmaz o zaman?
    Ϝίάт dѳϐLѳ Ί.Ҙ мυLтίjέт || üstü kapalı hayabusa ||

  13. #33

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı hurricane_cbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şunu tekrar sorayım kolu kısaltsam ve de kısa piston taksam bu beyini takıp deviri yükseltirsem sorun olmaz o zaman?
    eğer devir kesici olmasa cdi da , pistonun kafasından 1 mm alsan sıkıştırma oranı 9 dan 7.5 a düşeceğinden devrin artar haklısın

    ama başka sorunlar çıkıyor işte ordan burdan bu sefer de

  14. #34
    hurricane_cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    ίϨтάήϐυL-κdκγ-ќzLтρяκ
    Motosikleti
    Araç çok ama YaYa :)
    ne sorun çıkacak ki?? sorun ısınmaysa hallederim onu yağ soğutucu takarım motora
    Ϝίάт dѳϐLѳ Ί.Ҙ мυLтίjέт || üstü kapalı hayabusa ||

  15. #35
    FREEBLADE_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Şehir
    kırklaeli merkez
    Motosikleti
    YAMAHA XJ 400;yamaha ybr 125,aprilla rs 50 cross
    arkadaşlar her vıteste 8500 9000 devırı gecmıyor kendimde motorcuyum farklı beyın takmayı düşünüyorum uyarsa isteyene temın ederım hanı ben dedim deneyen varsa soylesın her kez bişeyler sallıyor 12000 devir çevırıyor hiç sanmam

  16. #36
    blt_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    motorsuz :(
    ya bi motor 12bini görecek diye bu kadar eziyet yapılmaz be arkadaşım bırak kendi haline güzelim ybr yi

  17. #37

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı hurricane_cbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne sorun çıkacak ki?? sorun ısınmaysa hallederim onu yağ soğutucu takarım motora
    senin piston zaten cdi ın izin verdiği son deviri çeviriyor

    diyelim limitsiz cdi taktın motorun 12500 devir görmeye başladı sen de dedin 14000 görmesini istiyom o zaman pistonun kafasından az biraz alırsın

    işte ozaman motorun hararet yaptığın da pistonun erime riski başlar mesela
    veya kolay yada zor çalışır ilk marşta sıkıştırma oranı değiştiğinden vb...


    bi de kısa krank kolu takamazsın sıkıştırma oranı çok düşeceğinden dolayı
    kısa krank kolu takmak için silindirin boyu da kısalmalı o zaman da devirin biraz artabilir ama apache ye yazık olur sen en iyisi 200 lük yap yapanlar varmış hani sizin tvs cilerde . bide geçen ki turbo nooldu bu arada taksan o yeter zaten 10000 devir çevirebilirse

  18. #38
    hurricane_cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    ίϨтάήϐυL-κdκγ-ќzLтρяκ
    Motosikleti
    Araç çok ama YaYa :)
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin piston zaten cdi ın izin verdiği son deviri çeviriyor

    diyelim limitsiz cdi taktın motorun 12500 devir görmeye başladı sen de dedin 14000 görmesini istiyom o zaman pistonun kafasından az biraz alırsın

    işte ozaman motorun hararet yaptığın da pistonun erime riski başlar mesela
    veya kolay yada zor çalışır ilk marşta sıkıştırma oranı değiştiğinden vb...


    bi de kısa krank kolu takamazsın sıkıştırma oranı çok düşeceğinden dolayı
    kısa krank kolu takmak için silindirin boyu da kısalmalı o zaman da devirin biraz artabilir ama apache ye yazık olur sen en iyisi 200 lük yap yapanlar varmış hani sizin tvs cilerde . bide geçen ki turbo nooldu bu arada taksan o yeter zaten 10000 devir çevirebilirse
    takacam ama yanımda segman gezdirmem lazım o zaman
    o 200 lük yapana gelince rodaj diye bi olay yapmamış arkadaş ve haddinden fazla sıkştırdığından tabir yerindeyse eline almış
    ben şimdi devri yükseltip daha iyi ivmelenme sağlamam için büyük ve kısa bir piston ve o beyinden mi takmam lazım ????
    Ϝίάт dѳϐLѳ Ί.Ҙ мυLтίjέт || üstü kapalı hayabusa ||

  19. #39
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Hız arttırmak için devir kesiciyi kesme çalışmaları yapmadan önce, motorun 5. viteste son hızına ulaştığı zaman boştayken gaz verildiğinde devir kesiciye girdiği devre ulaşabilmesi gerekiyor. Yani motorun max. güc tork değerleri 5. viteste motoru son devrine çıkarabilmesi gerekiyor. Çıkramıyorsa bu zaten genelde motorlarda böyledir. Zaten böyle olmasa, yani motorun gücü yetecek olsa zaten ya bi 6. vites koyarlardı, yada dişli oranlarıyla biraz daha oynarlardı. 5. viteste boştayken veya ufak viteslerdeyken ulaştığı devre ulaşamayabilir. Bu anarmal bi durum değil. Eğer misal..boşta gaz köklendiğinde 11-12 bin devirde maksimum devrine çıkarak devir kesiciye giren motorun, son hızda da seyahat esnasında da 5. viteste de bu devre ulaşarak devir kesiciye girebilmesi lazım. Yoksa devir kesiciyi devre dışı bırakmanız size bi + kazandırmayacaktır. Bence hiç böyle bi şeye kalkışmayın, devir kesici, motor mekanik aksamında kullanılan malzemelerin kapasitesine göre zaten ayarlanmıştır. Bu şekilde kullanım bence zaten motorun canını almak demek olur. Emsal motorları araştır. 5. viteste emsalleri gibi fazla devir yapmıyor hızlanmıyorsa, bakım unsurlarını kontrol et derim. Bende cbf 150 kullanıcısıyım. Benim motorda düzde 115 km/h a çıkıyor. Son devrine ulaşamıyor. Ulaşabilse tahminimce 125-130 km/h yapabilmesi lazım. Mesela benim devir kesiciyi devre dışı bırakmam bana bi hız kazancı sağlamaz.

  20. #40

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı hurricane_cbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    takacam ama yanımda segman gezdirmem lazım o zaman
    o 200 lük yapana gelince rodaj diye bi olay yapmamış arkadaş ve haddinden fazla sıkştırdığından tabir yerindeyse eline almış
    ben şimdi devri yükseltip daha iyi ivmelenme sağlamam için büyük ve kısa bir piston ve o beyinden mi takmam lazım ????
    pistona hiç gerek yok
    cdi yeterli fakat problem subap zamanlamasında çıkıyor subap ayarı biraz boşluklu olsa motoru yersin

    @Ethem
    ethem abi doğru demiş maksimum hıza maksimum devire yakın yerde çıkmıyorsa zaten devir arttırsanda nafile ara hızlanma iyi olur sadece veya dişli değiştirmek lazım o devirde max speed yapması için filan

    boşverin bi cbr 600 alalım hepimiz yeter


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)