Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Akünüz hakkında küçük bir tavsiye...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB



    Herhangi bir sorun yaşamıyor olsanız bile, yılda en az 2 kez akünüzün kutup başlarını kontrol edin, en iyisi söküp temizleyin, yağlayın.
    Gerekiyorsa, bağlantı cıvata ve somunlarını da değiştirin.

    Er ya da geç, bir gün sorun yaşarsınız, akünüzü sökmeniz gerekebilir, ve benim gibi yağmur altında 1 saat boyunca cıvatalarla boğuşur durursunuz.

    Bizim YBR'nin aküsü zayıflamış, randıman vermez olmuştu.
    4. kışını yaşayan akümüz, "artık bana bi bak, ilgilen benimle." diyordu.

    Takım-taklavatı alıp, giriştim motura
    İlk cıvata fazla uğraştırmadı sayılır. 10 dakikada teslim oldu.
    Ama ikincisi çetin ceviz çıktı, iflahımı kesti namussuz.
    Sonunda onu da halledip, aküyü ele geçirdim.

    Oksitlenmiş, eriyip kutup başlarına kaynamış olan somunları ve cıvataları, yenileriyle değiştirdim. K. başlarını wd-40 ve diş fırçasıyla temizledim, montaja hazır hale geldi kerata.
    Gözlerdeki eksilen suları SAF SU ile, seviyesine göre tamamlayıp şarja bağladım.
    Şarj işlemi bitince canavar gibi bir akümüz olacak.

    Daha önce de Mondi 125KT'de aynı sorunu yaşamış, cıvatalarla essahlı bi cenke tutuşmuştum.
    Ama ders almamışım.
    Bu gün salak bir cıvata mahvetti günümü. Sinirimi zıplattı şero...
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sıradışıbiri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBF 150ı
    geçmiş olsun bayağı uğraşmışsın yeni gibi olacak ama akü iyi günlerde kullan

  3. #3
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Ark.. lar bi sorum var. Bu akülerin saf su seviyelerini nereden kontrol ediyoruz ? Alt sınır veya üst sınır gibi seviye gösten yer varmı ? Veya üstteki su kapaklarını açıpta içine baktığımızda eksik gördüğümüzü mü dolduruyoruz =? Bu işin mesela bi motor yağını yağ çubugundan görür gibi seviyesini görebileceğimiz bir yuer varmı =? Bende böyle bi bakım yapmak istiyorum bi kaç ay içinde, bir ara akünün yan kapağını söktüğümde oksitlenmeye başladığını fark etmiştim. Tek bilmediğim nokta bu suyun seviye olayı.

  4. #4
    mgu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Şehir
    SİLİVRİ / İST
    Motosikleti
    F 650 GS
    Slm Birkaç öneride benden
    1. Öncelikle akü su seviyesi akünün yan tarafında bulunan bölgede çizgiler vardır oradan kontrol edebilirsin
    2.Akü kutup başları oksit yaptı ise sıcak su ile önce temizleyin daha kolay temizlenir.
    3.Aküye saf su eklemeden önce bomesine (asit ve su seviyesi) bakıp bakım yapılırsa akü performansı daha iyi olur.
    4.Akü derin derindeşarj olduktan sonra kesinlikle ama kesinlikle iyi şarj edilmeli(yani aküyü çok boşaltırsak)
    5.Kutup başlarını taktıktan sonra kutup başlarını kaplıyacak şekilde wd 40 yada buna benzer yağlarla hava temasını kesicek çekilde yağlamalıyız.

  5. #5
    CBF150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    2010 BMW R 1200 GS Adventure
    Benim bildiğim Motosiklet aküleri kuru tip
    yani saf su ilavesi yapılmıyor.
    Ama kutupbaşları temizliğini belirli aralıklarda yapmakta fayda var.
    Sanayide görmüştüm ve gözlerime inanamamıştım
    Usta çırağına gir 1 tane kutu kola al gel dedi.
    Kolayı açıp kutupbaşlarının üzerine döktü resmen temizlendi sonrada
    parmağıylada gresyağ sürdü.Su yağmur çamur görmezse 6 ay gider dedi.

  6. #6
    thelastninja - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2008
    Alıntı CBF150 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bildiğim Motosiklet aküleri kuru tip
    yani saf su ilavesi yapılmıyor.
    Ama kutupbaşları temizliğini belirli aralıklarda yapmakta fayda var.
    Sanayide görmüştüm ve gözlerime inanamamıştım
    Usta çırağına gir 1 tane kutu kola al gel dedi.
    Kolayı açıp kutupbaşlarının üzerine döktü resmen temizlendi sonrada
    parmağıylada gresyağ sürdü.Su yağmur çamur görmezse 6 ay gider dedi.
    Kolanın marifetlerini anlatan bir e-mail gelmişti arkadaştan. Paslanmış demirin pasını giderecek kadar asitli olduğundan bahsediyordu. Artık varın düşünün midemize neler yapabilir. Dün haberlerde de yoğurttan bahsetmişti, bizim milletimiz yatsın gavurlar üretim yapsın diye dışarıdan gelecek süt tozu ile Yoğurt imalatı yapılacakmış. Dışarıdan alınacak hiçbir şeye de güven kalmadı artık. Konu ile alakalı değil ama kusuruma bakmayın artık...
    Saygılar.

  7. #7
    MAVISS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2008
    Motosikleti
    mt 03
    canım kola cektı alıp geleyım barı

  8. #8
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ark.. lar bi sorum var. Bu akülerin saf su seviyelerini nereden kontrol ediyoruz ? Alt sınır veya üst sınır gibi seviye gösten yer varmı ?
    Akünüz sulu tip ise, ilk fotoğrafa dikkat edin, üstte "upper level" ve "lower level" çizgilerini göreceksiniz.
    hafifçe aküyü salladığınızda elektrolit seviyesini görebilir, bu çizgilerin arasında değilse üst kapaklarını açarak takviye yapabilirsiniz.

    Kuru ve jel tipi akülerde bu şansımız yok.
    Onların da kutup başlarını kontrol etmenize engel değil tabiki.

    Katkıda bulunan arkadaşlara teşekkürler.
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  9. #9
    _alp_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VTX 1300
    Bir tavsiyede benden. Akuyu sarj ettiginiz ortami iyi havalandirin.
    http://www.ataturkungencligehitabesi.com/

    Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...

  10. #10

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul_Avrupa Yakası
    Motosikleti
    piaggio x9 evolution
    bu civatalar bu hale gelene kadar nerdeydin demekten alamıyorum kendimi. .
    [COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]

  11. #11
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    Alıntı E-M-R-E adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu civatalar bu hale gelene kadar nerdeydin demekten alamıyorum kendimi. .
    Dedim ya; "Akıllanmamışım"
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  12. #12

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul_Avrupa Yakası
    Motosikleti
    piaggio x9 evolution
    Alıntı Gültekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dedim ya; "Akıllanmamışım"
    başlığa bakmadan önce bugün aküyü açmıştım bende cumartesi servisteydim gerçi ama
    toksitlenme vardı temizledim felan insan kendi uğraştığı zaman içi daha rahat oluyo
    [COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]

  13. #13
    Bawebaran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GT250 Comet - Suzuki VL250 Intruder
    Geçmiş olsun. Benim moturda beş aydır yatıyordu. Geçen pazar çalıştırayım dedim. Önce "gıv gıv" dedi olmadı. Tekrar bastım "gıv" dedi. Sonunda sadece küçük bir "çıt" dedi ve kaldı. Şimdi aküyü sökmek ve bakımını yapmak için gereken iman gücünün bünyeye sirayetini bekliyorum. Allah iman versin ne diyim.

  14. #14
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    Teşekkürler ;)
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  15. #15

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Bilgiler çok faydalı, teşekkürler.

    Bir sorum olacak : uygun fiyatlı ve kaliteli yani fiyat/performans durumu iyi olan bir şarj cihazı önerebilirmisiniz?

  16. #16

    Üyelik
    04 Mart 2009
    aküyü çıkartıp temizledikten sonra şarj etmek gerekli mi? bi de nasıl şarj etcez. fişi mişi yok akünün bende. hiç akü şarj etmedimde

  17. #17
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    gültekin abi temizlik faidelidir yaparsan

    sanırım akü uzun sürede daha işlevini yerine getirecektir.

    ben akünün kutup başlarına her zaman bol miktarda gres yağı sürerim vıcık vıcık olur

    oksitlenme yapmıyor ozaman
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  18. #18
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    Alıntı Bawebaran adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun. Benim moturda beş aydır yatıyordu. Geçen pazar çalıştırayım dedim. Önce "gıv gıv" dedi olmadı. Tekrar bastım "gıv" dedi. Sonunda sadece küçük bir "çıt" dedi ve kaldı. Şimdi aküyü sökmek ve bakımını yapmak için gereken iman gücünün bünyeye sirayetini bekliyorum. Allah iman versin ne diyim.
    amin.

    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgiler çok faydalı, teşekkürler.

    Bir sorum olacak : uygun fiyatlı ve kaliteli yani fiyat/performans durumu iyi olan bir şarj cihazı önerebilirmisiniz?
    Başka bir forumda Ataba AT-6050 kullanan bir arkadaş gördüm, ve sordum.
    O da memnun olduğunu, bir falsosunu görmediğini yazdı, ben de GG'den sipariş ettim, aldım.
    2 araba aküsü (12V 60 Ah) ve 2 motosiklet aküsü (12V 12Ah ve 5Ah) şarj ettim. sorun yaşamadım. 4 aküyü de hazır hale getirdi, şu an kullanıyorum.
    Daha sonra Koçtaştan Black&decker şarj cihazı aldığını ve tavsiye ettiğini bildiren arkadaşlar oldu. Benim için geç kalmış bir tavsiyeydi.

    Siz ikisini de değerlendirebilirsiniz.

    Alıntı SamsuNLee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aküyü çıkartıp temizledikten sonra şarj etmek gerekli mi? bi de nasıl şarj etcez. fişi mişi yok akünün bende. hiç akü şarj etmedimde
    şarjı tam, problem yaşatmıyorsa gerek yok.
    Nasıl şarj edeceğiz? BKZ: ilk mesaj.

    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gültekin abi temizlik faidelidir yaparsan

    sanırım akü uzun sürede daha işlevini yerine getirecektir.

    ben akünün kutup başlarına her zaman bol miktarda gres yağı sürerim vıcık vıcık olur

    oksitlenme yapmıyor ozaman
    Evet Coşkunum babaçim.
    Ama icat edildiğinden beri gıcık olurum gres yağına.

    Bir öneri daha;
    Gres yağı yerine, kutup başlarının altına küçük bir parça sünger takarsın, o süngeri makina/motor yağıyla ıslatırsın (emdirirsin)

    Yine vıcık olur, Gültekin gıcık olur, ama K.başları korozyon yapmaz.
    Vıcık-gıcık muhabbetine girmektense, her ay söküp takmayı yeğlerim
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  19. #19
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    benimde antalyanın sıcağında marş basmadı ayakla çalıştırdım.
    2 senelik akü söktüm saf su doldurdum kış boyunca bile sorun çıkarmadı.
    saf su eklemek lazım arasıra. bakım şart

  20. #20
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    Alıntı kartalizma07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    2 senelik akü söktüm saf su doldurdum kış boyunca bile sorun çıkarmadı.
    saf su eklemek lazım arasıra. bakım şart
    Sıcak bölgelerde sulu akülerin elektrolit kaybı daha fazla olacaktır.
    dikkat etmek lazım.
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler