Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Resimli anlatımlı Motosiklet bakımı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    tşkler.....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı bellikci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle çok teşekkür ederim, bilen birisi bana yeni konu açmanın nasıl olduğunu anlatsın lütfen, yardıma ihtiyacım var, bisan lifan 100 cup sahibiyim. arka teker içinde kullanılan lastik takozlar deforme oldu ve değiştirmem lazım, samsun da bulamıyorum. bu parçayı bulmama yardım eden birisi olursa çok sevinirim, herkese kazasız belasız yolculuklar diliyorum...
    Bu adresten sipariş edebilirsin.
    http://www.rialli.com/

  3. #23
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    teşekkürler emeğinize sağlıkk ;)))
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  4. #24

    Üyelik
    27 Nisan 2005
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    150 T
    ellerinize sağlık
    fren balatası ile ilgili fotograflar acılmıyor, elinde olan yukleyebilir mi acaba

  5. #25

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul_Avrupa Yakası
    Motosikleti
    piaggio x9 evolution
    scooter için bu kadar çabalamam ama V-strom alırsam bir gün bunlara ihtiyacım olucak paylaşım için teşekkürler. .
    [COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]

  6. #26

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    HArley Davidson Softail Heritage Deluxe
    Yeni bilgiler ilave edilmiştir..

  7. #27
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı maltintash adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni bilgiler ilave edilmiştir..
    Ellerne sağlık, PDF olarak hazırlayıp rapid veya başka bir siteye de atabilir misin ?

  8. #28

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    HArley Davidson Softail Heritage Deluxe
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ellerne sağlık, PDF olarak hazırlayıp rapid veya başka bir siteye de atabilir misin ?
    Dostum Almancadan türkçeye çevirinceye kadar G...tüm çıktı desem yalan olmaz. Oldukça yorucu ve zamna aldığı için şuan dediğini yapmam çok zor. ama ilerde yaparız.

  9. #29
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı maltintash adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum Almancadan türkçeye çevirinceye kadar G...tüm çıktı desem yalan olmaz. Oldukça yorucu ve zamna aldığı için şuan dediğini yapmam çok zor. ama ilerde yaparız.
    )))))))))))))))))))))))))))

  10. #30
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    çok iyi olmuş. emeğine sağlık.

  11. #31
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    resimler ölümüş
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  12. #32
    haydaraslan3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul (anadolu)
    Motosikleti
    CBR 125R 2013
    Alıntı maltintash adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük cc 'li Motosikletlerde yağ değiştirme genelde 6000 km de bir yada yılda bir kez değiştirilir. Genelde bunu serviste yaptırmayı tercih ederiz. Ama devir hesap devri. Kendi motosikletimizin yağını artık kendimiz de değiştirebiliriz.

    1.Resim
    http://img.negatif.com/photos/lowres...63e37e590d.jpg

    2.Resim
    http://img.negatif.com/photos/lowres...328e400add.jpg http://img.negatif.com/photos/lowres...2e8af88edf.jpg

    FREN BALATALARININ DEĞİŞİMİ

    http://img.negatif.com/photos/lowres...5af9955bd2.jpg http://img.negatif.com/photos/lowres...ea23c95c20.jpg http://img.negatif.com/photos/lowres...630376c597.jpg

    Motosikleti Kitabına uygun yıkama usulu

    http://img.negatif.com/photos/lowres...b39a2c4aca.jpg
    Motosiklet yıkamak için yukardaki araç gereçlerin hepsini alın demiyoruz. Gerekli olanları temin etmeniz daha yararlı olacaktır.Yukardaki resimde'de gördüğünüz gibi gerekli yıkama aletlerinden hepsi var. Motosikletimizi yıkamadan önce bazı faydalı olduğunu düşündüğüm püf noktalar var.
    1.Çok güneşli bir havada motosikletiniz yıkamayınız. 2. Aynı zamanda tozlu ve duman altı olmuş yerlerde de yıkamak doğru değil. 3. Çok fazla basınçlı su kullanmamaya özen gösterin ,çünkü basınçlı su motosikletinizin yağlanma gereksimi olan bölgelerde yağı yok edecektir,basınçlı suyun bir de elektrik aksamına sızabileceği ve ateşleme sorunları veya düz kontak gibi sorunlar yaratabileceğini unutmayın.
    http://img.negatif.com/photos/lowres...e2ff09af9e.jpg
    Öncelikle Motosikletimiz suyla ıslatıyoruz.En iyisi kullanılacak bir temizleyici ile birlikte yıkamak.Özellikle arka tekerlerdeki yoğun kirliliğin giderilmesinde temizleyici etkili olacaktır.
    http://img.negatif.com/photos/lowres...c4a7452d4b.jpg

    4. Resimde de görülüleceği..Bir kova suyun içine oto yıkama şampuanı ile birlikte süngerimizi alıyoruz ve başlıyoruz motosikletimizin üst bölümlerini yıkamaya,
    5. resimde ise eğer motosikletinizin ışıklandırmalarında, Öncam kısmında aşırı derecede sinek pisliği varsa piyasada bulabileceğiniz sinek ölüsü temizleyici spreylerinden birini kullanmanız faydalı olacaktır.Ulaşılması zor olan bölgelerde(gövde altı, yay kısmı gibi ) ince boru fırçası kullanın.daha geniş bölgeler için yumuşak fırça kullanın. Bunu kullanırken lütfen bastıra bastıra güç gösterisi yaparak yıkamayınız çünkü aksamları çizersiniz.Arka teker jant bakımı için yumuşak fırçayı kullanın.
    http://img.negatif.com/photos/lowres...c659041638.jpg
    Daha sonra motorumuzu temiz suyla şöyle bir güzel duruluyoruz.http://img.negatif.com/photos/lowres...a54c79edf1.jpg
    Durulama işi bittikten sonra deri havlusuyla kuruluyoruz.geride su damlası kalmayıncaya kadar kurulama işlemini tekrar lıyoruz. Kurulama işinide bitirdikten sonra Motosikletimizin boyalı kısımlarını (arzuya göre ) cila atarak koruma altına almış oluyoruz.( Sprey şeklinde de piyasada cilalar satılmaktadır )

    http://img.negatif.com/photos/lowres...3da5d1d27d.jpg
    Cilayı yaptıktan sonra selpak türü mendille silersek boyayı çizmemiş oluruz. Arzuya göre piyasalarda bulunan plastik koruyucular, deri koruyucu maddelerle motosikletinizin plastik aksamlarının ve koltuk derisini uzun ömürlü olmasını sağlaya bilirsiniz. Krom kısımlarını piyasada bol bulabileceğiniz Krom parlatıcılarla parlatabilirsiniz.

    http://img.negatif.com/photos/lowres...ca15a03756.jpg
    En son olarak motosikletinizin eklem yerlerini kontak spreylerle yağlamayı,özelliklede zincirleri zincir yağlama sprey ile mutlaka yağlayınız..


    Zincir dişlisinin bakımı ve zincirlerin değişimi

    http://img.negatif.com/photos/lowres...4c1ab48d08.jpg

    Öncelikle Bu işi yapmak için kendinize güvenemiyorsanız hiç başlamayın derim.Ama illa ki ben bu işi öğrenmek için yapmak istiyorum diyorsanızda buyrun.Öncelikle bu işi yapmadan önce bir tamir atolyeniz veya buna benzer bir yerinizin olması şart. Motosikletinizi kaldırabileceğiniz yada stabil tutabileceğiniz bir askı olması da gerekiyor. Bir de bu işi yaparken bir yardımcı arkadaş da bulmanız sizin için daha iyi olacaktır.( yıkılma durumu vs. 'i engellemek için )

    Şekil 1 deki küçük dişliye ulaşabilmek için dikkatlice kapak kısmını demonte ederiz. Kapağı açtıktan sonra karşımızda küçük dişli çıkacaktır. göbeğindeki vidayı sökebilmek için vitesi 1'e atarak dönmesini kısmende olsa engellemiş oluruz. Gerekirse dönmemesi için bir parça bez ile zincir ile dişli arasına sıkıştırısanız daha iyi olacaktır.Arkadaşınız da göbek frene basarak dönmesini tamamen engelemiş olur.Dişli farklı motorlarda farklı farklı emniyette vidalanmış olabilir( Bkz.Motosiklet El kitabcıklarınız)

    2. Şekilde Arka lastiğimiz demontesini yapmamız gerekiyor. Eğer motosikleti sabit tutacak bir aletiniz yoksa işi yapmak çok zor olacaktır.Lastiği yatağından çıkartırken hangi mesafede ayarlı olduğunu işaretlemeyi unutmayın tekrar yerine oturturken lastiği lazım olacak.Eğer arka lastiği çıkarmada sorun yaşarsanız plastik çekiçle hafif hafif yerinde oynayacak şekilde vurarak çıkartınız.
    3. Şekilde Yeni aldığınız arka dişliyi monte edebilmek için eskisini yerinde sökmeniz gerekiyor. Anahtar ile dişlinin bağlı olduğu somunları dikkatlice söküyoruz.Burada yine emniyet kaplamaları olabilir onlarıda öncelikle sökülmesi gerekmekte.Söktükten sonra dişlinin bağlı olduğu yatağı temizleyin ve yeni dişliyi monte edin. Monte ederken dikkat etmemiz gereken nokta, yanında yeni dişli ile beraber verilen kullanma kılavuzunudaki ayarları tam uygulamanızdır.Dişliyi monte ettikten sonra tekrar kontrol edin: yatağına iyi oturmuş mu? boşluk var mı?

    http://img.negatif.com/photos/lowres...a74b095c17.jpg

    4. şekilde Küçük dişliye ulaşabilmemiz için göbekte ki yay sistemi Akslardan ayrılması gerekiyor.Bir çok kişiye göre bu çok zor görülebilir. Biraz sabırla bu işin altından kalkmak hiçte sanıldığı kadar zor değildir.Öncelikle üst kısımlardaki koltuk kısmı dikkatlice sökülür.Göbek aks bağlantısının yanındaki fren hortumunu sökmüyoruz.Artık yay ile aksların bağlantıları ortaya çıkacaktır.elinizdeki kullanma kılavuzunuzdaki talimatlara göre bağlantıyı sökmeye başlayabilirsiniz.Sökme esnasındaki sıralamayı aklınızdan çıkarmayın.Akslar çok yayğlı olacağı için kesinlikle toz vs. gibi kirletecek yerlere koymayınız.

    http://img.negatif.com/photos/lowres...51d0a0bd1d.jpg

    Artık yeni küçük dişliyi değiştirme zamanı geldi. Kesinlikle montaj konumunu yerini iyi belleyin Şekil 6yeni dişliyi takın ve iyi ice sıkın.iyi monte edilmiş küçük dişli zincirlerin daha sağlıklı yakalayıp iletmesine neden olacaktır. Aksi takdirde sıyrılmalar yada kırılmalar meydana gelebilir.Aksları tekrar yerine monte etmeden önce kullanma kılavuzundaki talimatları harfiyen okumanız çok önemli .Ölçülere göre takamazsanız sorun teşkil edecektir. Yardımcı arkadaşınız yay sistemini tutarken siz akslarınızı bağlantı noktasına monte edebilirsiniz. Aksları monte etmeden önce. Tüm aksamları yeniden yağlamanız çok faydalı olacaktır. Özellikle aks yatağı yeniden yağlanması mutlaka gerekiyor.Koltuğu montesi ve tekeri yuvasına yerleştirip zincir gerginliğini ölçülere göre ayarlıyoruz.Fren ayarlarını kontrol etmeyi unutmayın.
    http://img.negatif.com/photos/lowres...97620653e4.jpg

    Artık bitmek üzere.Zincirlerin tam oturup oturmadığına kontrol edin. Genellikle 300 km den sonra zincirin gerginliği kontrol edilmesi gerekiyor. Son olarak ta tabiki Zincirleri yağlamayı sakın unutmayınız

    i
    ( Arkadaşlar diğer komple bakım resimleri ve açıklamaları buraya koymaya devam edicem. Almanca dan çevirmesi biraz zaman alıyor. Anlayışınız için teşekkür ederim. )
    eeeeeeeeee resimleri tekrar yüklermisiniz
    www.facebook.com/haydaraslann ..... www.facebook.com/haydaraslancom
    Dünya vatanım, tüm insanlar kardeşim ve iyilik yapmak dinimdir." www.haydaraslan.com
    A Rh (+)

  13. #33
    abdullah_03 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2008
    Motosikleti
    YOK
    eline koluna sağlık ama fotolar açılmıyor

  14. #34
    blt_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    motorsuz :(
    Alıntı htmetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    resimler ölümüş
    4 senede ölümüş olması normal
    eger kask takmıyorsan koruyacak bir şeyin yok demektir

  15. #35
    Samet Özkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2013
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    SYM - JOYMAX 250İ
    Linkler kırık :/ Tekrar yenilerseniz çok memnun kalırım

  16. #36
    fatboyyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suziki GW250 Inazuma
    Resimleri yenilesen hiç fena olmayacak sanki

  17. #37
    Dusty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda TransAlp XL650V
    Aynen, resimler yenilense öyle mutlu olucaz ki

  18. #38

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Abi 6000 km çok değil mi , lt basına 1000 - 1500 km arası ben 3.2 falan koyuyorum 3000 dedımı aşağı ıner


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)